Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: inghet in masina, need help
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
RDR
Salutari tuturor
Problema este in felul urmator
Inainte de tinichigerie masina incalzea bine in interior. Dupa, mai deloc si m-am ales si cu un suierat ca de uragan la viteze mari (>60 km/h).
Am schimbat radiatorul ( am pus din acela metalic, lung) si izolat perfect sus-jos astfel incat aerul sa treaca numai prin lamele acestuia, schimbat robinet, am demontat aeroterma si apoi am montat-o si izolat-o perfect cu mastic. Rezultatul e nul adica caldura ioc (sau foarte slaba). Am incercat si sa izolez acele fante care lasa aerul sa treaca la viteze mari. La fel.
Mentionez ca furtunele care intra si ies din radiator sunt calde (nu frig totusi), am GPL marini deci exista un traseu auxiliar de apa ( ma gandesc daca nu cumva aceste furtune au fost racordate gresit) si am pe grila afara 2 chestii din acelea de plastic pentru captarea aerului.
Parghiile care regleaza aerul sus-jos nu mai merg prea bine de cand cu tinichigeria insa atunci cand am scos radiatorul am vazut ca se misca iar aer in masina intra numai ca este rece.
Am si termostat bineinteles.
Credeti-ma am citit o gramada pe forum si nu postam daca nu eram disperat. Nu stiu ce sa-i mai fac.
O sa revin si cu niste poze diseara daca ajuta.

Va multumesc anticipat
Paca
frate da esti la polu nord ?cum sa ingheti...
RDR
Eu zic ca se intelege ca nu am caldura in masina. Si cu un curent de aer rece in fata toata iarna se poate spune ca inghet. Nici acum dimineata nu e prea grozav.
Eu am postat dupa ce am facut tot posibilul sa imi rezolv singur problema (cu costurile si pierderea de timp aferenta).
Daca cineva imi poate da sfaturi sau idei in acest sens apreciez. Alte posturi nu ma ajuta.
Tiberiu-Andrei
Esti sigur ca robinetul de caldura e pe deschis?Verifica furtunele de tur-retur care intra la calorifer,sa fie calde.Incearca sa rezolvi parghiile,cel putin pe cea de jos o inchizi si o deschizi maxim pe cea de sus.Ar trebui sa aiba efect.
Off:de apreciat ca ai incercat sa le rezolvi singur,si nu deschizi topic(uri) de cate ori te mananca urechea,cum fac majoritatea.
dani_devito
noh bine mah minoritarule.... pai de aceea e forum sa mai scriem ...... daca nu era ziar .... scira unu si restu citeau ..... vai vai ........ dar vad ca si tu ai deschis topicuri ...

Cu caldura vezi la furtunu care intra in radiator daca e cald si daca mai e cald cand iasa..... daca nu e asa inseaman ca ai legat ceva invers....... sau cum zice Andrei nu ai deschis robinetu .....
ceaki
incearca sa aerisesti instalatia. ar trebui sa-ti fie fierbinte apa si pe furtunul care iese.
RDR
Dupa cum se vede in imagini sunt calde furtunele care intra si ies din calorifer.
Cel suplimentar pentru GPL parca este spre fierbinte. Ma gandesc ca apa alege sa curga prin acest traseu pentru GPL in loc sa urce in calorifer care este mai sus. Cine stie sa-mi spuna daca sunt racordate bine furtunele de GPL de incalzire.
Caloriferul e nou nu e infundat. Robinetul e nou, merge. Deschis e cu tija pe mijloc intre furtune, stiu asta. In poza e pe inchis. Nu am mai ridicat si grila ca ploua afara.
De aerisit am desfacut surubelul de pe furtunul de iesire din calorifer pana a iesit apa. Am facut asta de mai multe ori.
Parghia de reglaj pentru aer la picioare merge, am vazut cand am scos caloriferul cum se misca. Cealalta cu sageata in sus e blocata, insa vine aer (rece) pe la parbriz.
Ma tot gandesc ca gresesc ceva dar nu stiu ce. Inteleg cum vine traseul aerului dar nu-mi dau seama de ce nu merge.
Alte sfaturi sunt binevenite.
SSilent
incearca si altceva ...dupa un drum mai lung... dupa ce opresti da jos grila din fata la parbriz, si atinge usor caloriferul si vezi daca e incins...desi cred ca e din moment ce furtunele sunt calde....
Kruger
Partea cu uraganul la viteza, si partea cu inghetul, sunt doua lucruri cu care si eu m-am confruntat dupa tinichigerie. Spune mai exact ce lucrari ai facut la ea. Ai umblat la podea, stalpi fata, intarituri, semiaripi ?
ceaki
explica-ne unde merge furtunul cu galben si unde merge celalalt furtun ce iese din vaporizatoru de gaz. dupa cum vad eu cred ca ceva nu e bine acolo. nu-s sigur din poza fiindca nu vad unde merg furtunele. da putea cineva sa-ti inverseze furtunele? o lucrat cineva acolo la ele sa le desfaca?

4 May 2008, 00:39:
din cate vad eu furtunul cu galben ar trebui sa fie in partea dreapta a pompei de apa iar celalalt racordat la un alt furtun ce se afla in partea stanga a pompei de apa( adica pe partea cu alternatorul)
Tux
@ RDR
Salut,
Din pozele puse de tine se observa ca returul de la vaporizator impreuna cu returul de la calorifer (furtunul galben) sunt legate in turul de incalzire (inainte de robinetul de la calorifer - sub pompa de frana)...
Ai o bucla acolo... Practic apa din calorifer si vaporizator nu se duce nicaieri, pentru ca prin ambele sensuri (robinet calorifer si vaporizator) vine apa - din pompa de apa.

Cred ca furtunul de retur trebuia legat undeva in fata la iesirea din radiator... Parerea mea biggrin.gif

Cat de cald e furtunul care duce in radiator? banuiesc ca e mult mai cald decat cel galben, nu?!
s3v3r
Poti sa faci o poza mai de ansamblu cu toate furtunele sa vedem unde este si cel galben legat??

Circuitul de caldura + gpl atrebui sa fie simplu ; caloriferul si vaporizatorul sa fie legate in paralel; sa aiba acelasi tur(cel cu teu inainte de robinetul de la calorifer care vine de la jonctiunea pe unde pleaca si catre radiator furtunul acela gros cu cot pe care e termostatusul) si returul cel la care ai spus tu ca ai facut aerisirea sa ajunga in pompa de apa din cate imi amintesc (cel cu galben dupa teul de la vaporizator trebuia sa se indrepte prin dreapta motorului la pompa de apa)

sper sa iti fie de folos si daca am gresit sa fiu corectat

<span class='edit'>9 May 2008, 17:46:</span>
m-am lamurit din poze ; furtunul cu galben il legi in locul celi negru la pompa de apa si cel negru il legi la jonctiunea dinainte de calorifer;
caloriferul nu o sa se incalzeasca in veci cum trebuie la cum e legat; la mine sunt legate invers fata de cum le ai tu; sper sa iti fie de folos; presiunea e mai mare pe furtunul galben decat pe cel care iese din calorifer de asta apa nu prea circula prin calorifer sa dea caldura.
astept reply cu ce ai rezolvat;



cum ai tu furtunul galben pus e ca si cum ai "scurcircuita" caloriferul;
axy89
Verifica daca la vopsitul masinii nu au fost vopsite si supapele din vinilin dintre cele 2 compartimente ale sistemului de incalzire.Vopseaua de pe ele nu le permite sa mai etanseze,si aerul nu mai este fortat sa treaca prin calorifer.Inlocuieste bucatile de vinilin cu altele noi si va fi ok.
cosminus
Furtunul galben il schimbi cu furtunul de la vaporizator de jos si invers. Asa trebuie sa mearga. Circuitele de la calorifer si de la vaporizator trebuie sa fie in paralel, iar robinetul trebuie sa fie doar pe circuitul de la calorifer
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.