Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia din '90 - nu a circulat in ultimii 8 ani
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
SorinNN
Sa fiu concis : dacia 1310 tlx, a stat abandonata vreo 8 - 9 ani, in parcare, apoi intr-o curte, fara acoperis, pe roti, cu anvelopele turtite. Din 90, anul fabricatiei, nu circulase cine stie ce, oricum. Nebunia mea a fost ca am luat-o si i-am facut tinichigeria: usi schimbate, niste gauri prin portbagaj, aripa fata, o vopsea acolo. Plus numere noi, ca avea din alea vechi. Simultan cineva i-a pus un pic la punct si partea mecanica. Am mers vreo 400 km cu ea, sa vad ce mai crapa. La prima tura a pierdut lichid de racire. Am schimbat caloriferul ( cu unul tot vechi smile.gif ) si am pus un chit termorezistent la furtunul cu termostatul.
Franele: tin de la jumatatea cursei, dar tineau bine la inceput, acum am observat ca tin inegal, si ultima data se auzea un zgomot (huruit) cred ca in dreapta fata si uneori un tiuit.
Directia: are un joc cam mare.
Motorul: cam neregulat la relanti, merge cam smucit cand e rece, uleiul are un oarece miros de benzina, nu stiu ce ulei era initial dar am completat cu unul 10w - 40 (cam 1 litru), lichidul de racire e murdar ???? nu stiu de unde provine aceste impuritati Consumul: cam 10 l la 100
Suspensia: am mers un pic cu rotile vechi si batea rau, asa ca am pus roti bune pe fata si e mult mai bine. Pe la 70 la ora cam vibreaza masina, dar pana in 65 merge lin. Planetarele bat la curbe, as vrea sa le reconditionez si sa schimb si rulmentii daca e necesar.
Eu cred ca e necesar o reglare a distributiei, aprinderii, carburatorului, verificat directia schimbarea garniturii de chiulasa, de schimbat filtrele, uleiurile si ce o mai fi nevoie.

excl.gif excl.gif excl.gif
ESTE CINEVA DISPUS SA MA AJUTE SI PE MINE, FIRESTE, NU PE GRATIS, SA O PUN LA PUNCT SI SA-I PUN SI O INSTALATIE GPL? DACA MAI E CINEVA PE AICI CARE SA NU AIBA ATITUDINEA: "EHH, O RABLA, LAS CA SE FACE DUPA URECHE ..." SI CU UN PIC DE ENTUZIASM, VA ROG - LASATI-MI UN MESAJ pe site-

MULTUMESC ANTICIPAT !!!
Sorin
0744983562
tibip
in primul rand schimba-i uleiul si filtrul de ulei. Neaparat. Daca a stat 8 ani cu uleiul ala, e vai si amar de motorul ala...
Sorin_18
cand spui ca are joc la directie,te referi la joc in volan??daca da schimbai cuplajul dwe sub volan,daca zici ca vibreaza masina schimba toate bucsaraiele ,pivoti,bieleta,rulmentul numai daca e cazul uleiul trebuie schimbat dar daca zici ca miroase a benzina verifica membrana pompei de benzina(asta inainte de al schimba )
tzepesch
Buc?
C a t a l i n
Nu, din fericire. PH.
tzepesch
te pot ajuta la tacheti, carburatie si aprindere.

2 May 2008, 22:21:
a
pacat
mihai0070
schimba ulei , antigel , lichid de frana , termostat , sita carburator , pompa de benzina membrane si tot ce mai ai pe acolo , curata, sufla carburatorul , vezi daca rotile sunt si echilibrate , cerifica uzura discuri frana si placute , tamburi si saboti , jocuri articulatii , unde este nevoie baga ranga si schimbi ce este uzat. dupa care faci o proba , ar trebui sa se imbunatateasca considerabil mersul .
CriSTI68
se poate face buc sau ph ?
Psyche
Sorine, probabil ca daca esti dispus sa bagi bani in ea, se gasesc baieti sa te ajute...eu daca nu pot altfel, macar cu sfaturi. Tzepesch e si el dispus din cate vad. Si crede-ma ca el iti regleaza motorul ca un ceas elvetian.
Chestia e sa te poti deplasa cu ea pe la fiecare "mester"...si crede-ma ca nu cred ca o sa iti ia cineva vreun leu. Daciile sunt greu de tinut pe strada si ne bucuram la fiecare dintre ele care nu ajunge la remat.
Daca vrei, ne lasi un id de mess pe PM, sau iti lasam noi unul...si putem sta la conferinte sa iti explicam exact ce si cum.

Franele trebuie desfacute si verificate complet, neaparat aerisite. Ce ma ingrijoreaza e sunetul "ascutit", care poate fi metal pe metal.
Vibratia nu e normala. A mea nu vibreaza nici macar la 140, si eu stiu ca am directia varza....in plus as recomanda arcuri si telescoape noi, bucsaraie completa, pivoti si o geometrie la roti. Acum depinde cat poti si cat vrei sa bagi in ea.
In ideea de baza masina se poate reface. Treaba e sa vrei smile.gif Bafta
tzepesch
se poate face

a mea era zob la toata mecanica, mai putin setul dupa 5 ani de stat in parcare. Psyche stie cum merge acum, ca a vazut-o. De atunci s-a mai imbunatatit treaba...

daca ai drum prin Buc, te ajut.
neajiji
Ca posesor de TLX dar din '87, e o masinuta destul de fiabila, motorul nu a fost desfacut decat o data anu trecut sa-i schimb garnitura de chiuloasa si pot sa zic ca e in parametrii chiar si la cei 118.000km. Sfat mic: nu-i pune Gpl ii ia mult din putere, mai bine o reglezi mai economic si ramai la benzina. Spor la munca!
SorinNN
Cine vrea sa citeasca niste aiureli n-are decat sa continue .....biggrin.gif Iata ca are un an decand merg cu ea, a facut vreo 7000 km - atat am avut nevoie, consum in jur de 8 mixt. Nu m-a lasat pe drum dar a fost o perioada de vreo doua sapt cand nu pornea la rece - probleme la reglaj aprindere. In rest micile probleme sacaitoare pe care le are dacia. Per ansamblu, iata ca masina se poate resuscita chiar si dupa 8 ani nepornita, neprotejata. Multumesc forumului care m-a ajutat cu diverse sfaturi, inclusiv pe mess. Masinuta inca prinde 110 la ora in 4 trepte dar nu cred ca o sa-i mai pun 5 trepte cum intentionasem la un moment dat. Venind vorba de viteza, trebuie sa va reamintesc ca totusi Dacia clasic nu are elemente de siguranta: ABS, airbag si alte alea asa ca nu uitati nici o clipa ca trebuie sa compensati prin prudenta si moderatie. Sunt surprins de asemenea cat de mult a prins programul RABLA - care nu e altceva decat o iluzie, o manevra psihologica sau de marketing. Eu nu as da masina la rabla, chiar sa o interzica, as duce-o in spatiul non euro, spre est eventual, ca doar 7 oameni din 100 au masina pe lumea asta. Ca daca ar fi sa-mi iau masina noua mi-ar fi tot una sa dau 5 milioane pe luna timp de 5 ani cu rabla sau 5,5 fara rabla, tot pragul ala de saracie e. Si nu inteleg cat de marsavi sunt cand spun ca-i intereseaza pe ei poluarea mediului - fara sa spuna ce poluare echivalenta genereaza fabricarea unei masini noi - sau ca-i intereseaza locurile de munca, caci daca o masina noua iti ia 60 % in salariu timp de 5- 6 ani nu inseamna ca ti-a luat peste "jumatate" din locul de munca timp de 6 ani ? Ca sa nu mai zic de taxele ilegale, de banii deturnati din fondurile de protectie a mediului ... De strazile blocate ale Bucurestiului, care prin faptul ca sunt blocate dubleaza poluarea si nimeni nu a dat la RABLA rablagitii din primarie ! Asa ca jucati-va cu Dacia cat mai puteti si sa va umpleti zilnic de ulei smile.gif si sa tot mesteriti cate ceva, ca asa sunt barbatii. La urma o sa va efeminizati si voi cu vre-o bombonica de-asta stralucitoare de tabla si plastic cu pilot automat !
deceneu32
Sorine,adevarat ai grait!Sunt intru totul de acord cu tine!Fara comentarii!
ZTV
si eu sunt de acord cu tine. Adevarat ce zici. Socrul meu avea DACIA TLX din 1989, mergea impecabila, nici nu se auzea motorul la relantiu. Iti doresc sute de mii de km, fara evenimente neplacute.
floryyn
QUOTE(SorinNN @ 15 Mar 2009, 08:56)
Cine vrea sa citeasca niste aiureli n-are decat sa continue .....biggrin.gif  Iata ca are un an decand merg cu ea, a facut vreo 7000 km - atat am avut nevoie, consum in jur de 8 mixt. Nu m-a lasat pe drum dar a fost  o perioada de vreo doua sapt cand nu pornea la rece - probleme la reglaj aprindere. In rest micile probleme sacaitoare pe care le are dacia. Per ansamblu, iata ca masina se poate resuscita chiar si dupa 8 ani nepornita, neprotejata. Multumesc forumului care m-a ajutat cu diverse sfaturi, inclusiv pe mess. Masinuta inca prinde 110 la ora in 4 trepte dar nu cred ca o sa-i mai pun 5 trepte cum intentionasem la un moment dat. Venind vorba de viteza, trebuie sa va reamintesc ca totusi Dacia clasic nu are elemente de siguranta: ABS, airbag si alte alea asa ca nu uitati nici o clipa ca trebuie sa compensati prin prudenta si moderatie. Sunt surprins de asemenea cat de mult a prins programul RABLA -  care nu e altceva decat o iluzie, o manevra psihologica sau de marketing. Eu nu as da masina la rabla, chiar sa o interzica, as duce-o in spatiul non euro, spre est eventual, ca doar 7 oameni din 100 au masina pe lumea asta. Ca daca ar fi sa-mi iau masina noua mi-ar fi tot una sa dau 5 milioane pe luna timp de 5 ani cu rabla sau 5,5 fara rabla, tot pragul ala de saracie e. Si nu inteleg cat de marsavi sunt cand spun ca-i intereseaza pe ei poluarea mediului -  fara sa spuna ce poluare echivalenta genereaza fabricarea unei masini noi - sau ca-i intereseaza locurile de munca, caci daca o masina noua iti ia 60 % in salariu timp de 5- 6 ani nu inseamna ca ti-a luat peste "jumatate" din locul de munca timp de 6 ani ? Ca sa nu mai zic de taxele ilegale, de banii deturnati din fondurile de protectie a mediului ... De strazile blocate ale Bucurestiului, care prin faptul ca sunt blocate dubleaza poluarea si nimeni nu a dat la RABLA rablagitii din primarie ! Asa ca jucati-va cu Dacia cat mai puteti si sa va umpleti zilnic de ulei smile.gif si sa tot mesteriti cate ceva, ca asa sunt barbatii. La urma o sa va efeminizati si voi cu vre-o bombonica de-asta stralucitoare de tabla si plastic cu pilot automat !
*



Bine zici Sorine: nu-i interesează mediul, altele sunt interesele; și eu am o Dăcioară din '81 și nici nu-mi trece prin cap s-o dau la programu' Rabla; funcție de ce ne mai rezervă "ecologiștii" ăștia, o să-mi mai iau probabil o mașină Euro-"puii_mei_liniuță33, dar Dacia n-o dau!

Tu ține aproape, aici pe daciaclub sunt oameni pasionați, pricepuți și dispuși să ajute, măcar cu un sfat, dacă nu pot altfel.
Numai bine și mulți kilometri cu Dacia ta! smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.