Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: carburator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
rogilg
Mi-am curatat carburatorul si rezervorul de mizerie si va rog sa imi spuneti ce influenta are montarea de mai multe garnituri sub carburator si montarea unui filtru mic de hartie pe retur (ca sa nu mai introduca mizeria din nou in rezervor).

PS
Nu am dat un search findca peste cateva ore vreau sa il montez la loc si astept cat se poate de repede cateva raspunsuri, dupa care se poate inchide topicul.
Va multumesc anticipat.
RIon
Hm, nu prea inteleg de ce vrei sa pui mai multe garnituri...trebuie sa se asigure prin garniturile alea o racire foarte buna a carburatorului, daca crezi ca ajuta... pune-le.
Am impresia ca din retur nu mai poate fi benzina cu impuritati, daca cineva poate argumenta ca sunt impuritati, imi pun un filtru imediat ! Serios.
dantes
Daca spui ca ar trebui sa asigure o racire buna, atunci de ce s-a pus la talpa flansa pata calda parca ii spune...aia prin care trece apa de la lichidul de racire care atunci cand e cald are rolul de a incalzi amestecul de benzina...asta impreuna cu aerul cald de la filtru (clapeta)...

Intrebare...apropos de membrane...cum naiba se pun garniturile alea de sub talpa...e un distantier de plastic, si banuiesc ca se pune intre pata calda si carburator...iar garniturile alea unde se pun? doar intre pata calda si tabla? Ptr. ca am vazut ca distantierul are 2 gaurele care corespund cu unele de pe talpa carb. si de pe flansa aia...
RIon
Pai eu asa am citit ca trebuie sa nu se transmita la tot corpul carburatorului caldura de la galerie samd. Daca se incalzeste poate lua foc benzina. Pata calda, da, e altceva, e mai jos...
dantes
Unde mai jos? Deci parca era talpa carbului, distantierul de plastic, pata calda, si apoi parca o garnitura... Se pune garnitura si intre pata calda si distantier?

Sunt deja in ceata...nu de alta dar asa l-am montat eu ieri, si nu stiu ce sa mai zic...sper sa nu fi facut vreo boacana...
rogilg
La R5 ordinea este: galerie de admisie, 2 garnituri una subtire si una groasa, flansa calda, garnitura, corp inferior garnitura si corpul superior.
Marind lungimea dintre galerie si flansa calda ce efecte ar putea avea?
Turbulenta mare , viteza mare a amestecului , consum marit sau scazut, etc.
La R5 din pompa de benzina iasa returul care se intoarce in rezervor, deci turul preia mizeria o duce in pompa de benzina iar surplusul cu mizeriile le duce prin retur in rezervor. Punand un filtru pe retur fiindca pe tur exista imersat in benzina, mizeriile nu mai ajung in rezervor.
Ce efecte va avea filtrul de benzina pre retur (rezistente, consum etc.)
Astept urgent pareri fiindca o data montat la loc o sa imi fie foarte greu sa le demontez ca sa pun filtrele.
DoruB
Salut !

Sub flansa prin care circula apa este o flansa de ebonita care opreste caldura care vine de la galerie sa se transmita la carburator. Daca flansa de ebonita lipseste, corpul carburatorului se va incinge, se va dilata si masina va consuma mai mult. Flansa prin care circula apa are rolul ca vara sa raceasca amestecul si iarna sa-l incalzeasca- de fapt sa-l tina la temperatura motorului atat amestecul cat si carburatorul. Daca se monteaza mai multe garnituri sub corpul carburatorului aceasta influenteaza amestecul pentru ca acesta depinde de depresiunea care se formeaza prin corpul carburatorului cat si de lungimea galeriei de admisie. Masinile moderne au galeria de admisie cu lungime variabila pentru a putea controla mai usor reprizele de acceleratie cat si consumul. Daca se accelereaza puternic galeria de admisie se scurteaza iar raspunsul motorului e mai prompt.
Daca te refereai la garniturile de sub capacul carburatorului, se pot monta 2 garnituri cu conditia ca distanta dintre plutitor si garnituri (cand cuiul pontou este inchis) sa fie de 7-8 mm iar cursa plutitorului de 9-10 mm.
rogilg
Iti multumesc mult pentru acest rapuns.
Al Cap0nE
QUOTE(rogilg @ 20 Dec 2004, 11:35)
Ce efecte va avea filtrul de benzina pre retur (rezistente, consum etc.)
Astept urgent pareri fiindca o data montat la loc o sa imi fie foarte greu sa le demontez ca sa pun filtrele.
*



Daca se infunda o sa consume mai mult si o sa mearga innecata. Dar daca pui un filtru cum sunt cele care se pun inainte de carburator, nu prea are cum sa se infunde (daca il mai si schimbi din cand in cand). Oricum, mi se pare ca nu prea isi are rostul un filtru acolo.
Ov
deoarece filtrul de benzina se pune INAINTE de pompa, astfel incat daca se sparge sa zicem filtrul, sa nu-ti pompeze benzina pana iei foc, nu vad utilitatea montarii unui filtru pe retur, pt ca benzina care trece pe acolo e deja filtrata.
Daddy
Eu intodeauna am avut pe Dacii un pahar decantor in fata pompei de benzina si un filtru cartus dupa pompa. Nu am avut probleme cu gunoaiele/apa niciodata.
Filtru cartus se monteaza vat mai aproape de pompa deoarece daca cumva picura sau are ceva probleme, benzina sa se scurga pe partea fara galerie a motorului. Dar personal nu am cunostiinta sa fi patit cineva asa ceva. Apropo, exista si filtre metalice.
rogilg
La R5 nu am loc sa pun un filtru de benzina inainte de pompa.
De fapt cand am cuparat-o nu avea nici un filtru.
Asa ca i-am pus dupa pompa un pahar decantor si un filtru de hartie, dupa care conducta intra in carburator.
Am pus si un filtru de hartie pe retur pe care am de gand sa il schimb mai des.
Tokai
Fratilor, intrebare: am 3 (cu tot cu cea de flansa de ebonita) garnituri pentru carburator: 2 normale si flansa de ebonita; cum le pun (bineinteles, sub carburator)? Eu as pune asa: dupa galerie si plansa aceea de tabla pun flansa de ebonita pentru termoizolare, apoi o ganitura pentru protectie, flansa calda (prin care circula apa), o garnitura si carburatorul. Altfel de ce mi-au spus cei de la magazin ca asa trebuie, 3 garnituri: 2+1 de ebonita. Mi-au mai spus ca cea de ebonita vine alaturata de una obisnuita. Nici ei nu erau siguri cum trebuiau puse.
Lamuriti-ma si pe mine ca maine imi pun carburatorul inapoi.
L-am spalat dupa mult timp. Era si o banuiala a mea ca ceva nu e in regula ca nu mai pornea deloc. Ce am gasit? Rasu-plansu'
Plutitorul avea inauntru benzina (nu stiu pe unde a intrat ca de scos nu puteam s-o scot). Una din urechile in care vine bagata bara aia de sustinere pentru plutitor era rupta. uitasem ca a fost rupta mai demult (nici nu stiu cu ce a fost lipita, de s-a desfacut din nou). Am lipit-o cu Poxipol (care, apropos, isi metita banii- e ca o sudura).
Schimbat jiglere, plutitor-de plastic, maine il pun la loc.
Cum ramane cu aranjatu' garniturilor?
Please, pana maine cand il pun la loc.
Tokai
Si distanta la plutitor se masoara fara a apasa plutitorul pe bila de la pontou si cu garnitura noua, nu?
emircea
1. Ca unul ce si-a desfacut si curatat carburatorul, va pot spune urmatoarele:

- e suficienta o singura garnitura intre cele doua corpuri, superior si inferior, altfel vi se modifica volumul de benzina in camera de nivel constant, crescand consumul;

- se pune o singura garnitura intre corpul inferior si flansa pata calda (are 4 gauri; 2 mai mari ptr fixarea corp carb in galeria de admisie, de 8 parca si doua mai mici, de 4mm, ptr suruburile ce fixeaza fl. pata calda de corpul inferior);

- se pune o garnitura intre ansamblul de mai sus si galeria de admisie.

Tot ansamblul se strange la simtz cu piulita (de 13 cred) si saiba grover.

Cand mi-am scos carb. sa-l spal, nu m-am atins de garnitura de ebonita.


2. Orice filtru suplimentar se pune inainte de pompa de benzina.

Eu am filtru decantor de sticla (am vazut si variante cu filtru decantor de tractor, some ugly big mama), filtru-cartus dupa, apoi pompa de benzina. Benzina intrata in pompa, carb. si pe retur gata filtrata.

Daca urmaresti cu atentie cat sunt de imbacsite filtrele, ai mai putina bataie de cap cu curatat sita pompa/curatat sita intrare carb/curatat jigloare.
Tokai
Si aia de ebonita, pe care nu ai atins-o unde era? Ca ai spus ca pui o garnitura intre carb si galerie.
La mine flansa pata calda nu era prinsa de carb, cu toate ca am vazut care are loc de suruburi.
Ov
la 1300 aveam asa:
1. galeria
2. garnitura
3. garnitura aia groasa (si rosie parca)
4. garnitura (ca la pct 2).
5. flansa (care nu era prinsa de carburator)
6. garnitura (ca la 2 si 4).
7. carburator.
Tokai
Ov, nu-s prea multe garnituri inainte de flansa?Ok doua, dar trei? Aia groasa are doua gauri mici care corespund cu gaurile de pe flansa (nu cel mari de prindere ale carbului). POate , intr-adevar, sunt pt prins de carb.
Tokai
Logic mi s-ar parea: galeri, o garnitura, flansa, garnitura de ebonita (ce de aia cred ca are gaurele pentru a trece suruburile de prins flansa de carb), carb.
Ov
posibil sa ma fi incurcat eu 04.gif
Dyda
Nu Ov nu te-ai incurcat stiai ceva dar nu ai mers pina la capat
deci: colector , garnitura,ecran protectie carb( din tabla ), garnitura, flansa textolit,garnitura si carburator. Asta este ordinea elementelor
Ov
ai uitat pata calda 04.gif

plus ca la 1300 nu exista protectia aia wink.gif
daniM
Exista vreun topic cu poze despre demontare-montare carburator?L-am dat jos ,am luat Decarbusolv si vreau sa-l curat.Nu am gasit poze niciunde,ma puteti ajuta?Multumesc!
djasu82
poze cum il demontezi asa il asamblezi ... iei un creion o hartie si notezi . Ca sa il desfaci , desfaci cele 4 surube de pe suprafata carburatorului ca sa dai jos capacul fiindca e confectionat din doua parti capac si corp carburator. Dai jos capacu usor vezi ca are sigurantecare tine tija calapetei de soc de clapeta de acceleratie are niste ghidaje dupa ce ai dat jos siguranta ... ( siguranta e formata dintr-o sarmulita moarta care se indoie usor).
Dupa aceea desfaci jicloarele pe rand celdinexterior care se infunda .... jiclorul de aer e cel din mijloc de pe corpul carburatorului dupa el se afla un tub emulosr care sta presat de acest jiclor de aer. Deci scoti si tubul emulsor cu o penseta sau daca nu rastorni corpul carbului cu fundu in sus si il bati usor cu palma. Dupa acea desfaci ciocul de papagal e cel careiti da sprit se pe partea cu pompa de sprit . Il desfaci usor cu o surubelnita lata vezi ca are 2 garnituri din cupru sa nu le pierzi... In camera de nivel constant unde sta plutitorul care se afla pe capacul carburatorului... deci in camera ai jiclorul principal si e aplecat cam la 30 de grade il desfaci usor , dupa aceea mai ai o supapa cu bila de revenire o desfaci si pe ea usor. Inlateral pe exterior ai pompa de sprit si e prinsa in 4 surube le desfaci. Ai grije sa nu pierzi arcul si vezi ca tija se desface tot prin gidaje de pe comanda pe care o primeste de la clapeta de acceleratie.
Ca sa scoti si plutitorul de pe capacul carburatorului iti trebuie o mica surubelnita subtire cu care impingi tija si detaseji plititorul care poate fi din plastic sau alama. La fel ridici si cuiul poantau si il pui langa jicloare separat sa nu-l pierzi. Dupa aceea cu o cheie de 19 desfaci piulita desub stutul pe unde intra benzina acolo au un filtru daca il mai ai ... il scoti si pe ala de acolo . Ai grije la garnitura din hartie care sta intre capacul carburatorului si corpul carburatorului sa nu o indoi o pui separat fara a fi fiarta sau turanta in decarburor.
Dupa aceea iei capacul si corpul carburatorului de obicei se leaga cu o sramulita clapeta de acceleratie sa stea deschisa complet ... Cum am spui iei ambele corpuri care formeaza carburatorul si le pui intr-o oala peste torni decarbusolul e bine sa fie imersate complet adica acoperita complet de solutie , si peste prinsa o bucata de nailon sa nu iasa miros...
daca doresti poti fierbe capacul si corpul carburatorului in apa la fel imersat pe aragaz...
Pentru verificare plutitorului savezi daca nu e spart se pune apa la fiert se da in clocot si cu un patent scufunzi plutitorul daca ies bule plititorul e spart.
In final dupa ce s-a macerat in decarbusol sau in apa clocotita faci rost de un compresor sau dacanu deun spray 2+2 si introduci prin toate orificile ... mai ales peparte cu orificiile de progresiune sunt trei orici la baza clapete de acceleratie. Cand dai cu spraypedesupra pe jos la baza trebuie sa sara 3 jeturi.
Si cateva imagini sa iti faci o parere ca e simpla treaba .
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image


daniM
Raman dator!
djasu82
nu numai pentru tine ampus aceste imagini dar si pentru restu care nu stiusau se balbaie ma rog ... s-a mai discutat acum 6-7-4-3-2 luni de aceleasi probleme D: Poate cand se vor plange alti le punetisi voi imaginile ma rog cine nu are carile tehnice ....
daniM
Mai baieti,ia mai ajutati-ma si explicati-mi ca la oaie:aia vine acolo,aia acolo,pentru ca mi l-a demontat cineva rapid de nu am avut timp sa invat,l-am lasat in Decarbusolv vreo 7 ore,si nu prea imi dau seama din desene cum sa-l fac la loc...
tzepesch
de ce nu-l fierbi matale nu stiu, ca nu in 7-12ore ci int-o ora, maxim 2 e gata...

in juma de ora sau mai putin il montezi la loc.

sper sa te ajute pozele. asta era acu 2 ani ca sa nu zic anu trecut in iarna.
observa cum cunt montate toate piesele pe el.

inainte de fierbere si dupa...
daniM
Nu stiu cum dracu,dar imi raman cateva piese in plus,cred ca le arunc tongue.gif Multumesc pentru poze
tzepesch
ce piese?
daniM
Glumesc,ma apuc maine...

4 Jan 2009, 15:07:
Am reusit cu plutitorul si cuiul poantou.Nu stiu arcurile alea cum vin ,stutul ala mic si suruburile alea cu canal pe ele
tzepesch
go 4 it. SUFLA-L CU AER la sfarsit. poti face o smecherie. ia o mina metalica de pix, d-aia groasa care se subtiaza a varf. ii socti capacelul cu caneluri din cap si varful. scoti cerneala din ea, ii poti pune decarbusolv in ea si s-o lasi cateva ore intr-un servetel cu varful in jos.
iei pompa de roti, ii scoti mustiucul care-l bagi la ventil si bagi mina pe furtun.
sufli in carb cu asta. rezultat excelent 100%. folosita de mine la ultima spalare.

vezi cand pui surubul cu arc care apasa clapeta de acc, ala diagonal, te uiti sub clapeta si desrubezi de el pana clapeta iti acopera ultima gaurica de progresiune. sau o lasi libera si insurubezi de ala pana o spijina doar, nu o deschide descoperind gauricile. sunt 3 grupate deasupra stutului de amestec unde intra surubul cui cu arc. e sub clapeta.

vad ca ai plutitor de plastic. fa distantele corect. cu capacu cu garnitura in sus, reglezi din plutitor astfel incat sa ai intre garnitura si plutitor 7mm.

ridici de plutitor usor si verifici ca acum sa aiba 12mm. 13 e la carte, dar 12 e mai ok sa elimini 1 cauza a datului in nas sau sa0ti alimenteze pompa de sprit cand e masina in panta.


la sfarsit verifici cu plutitorul lasat sufland pe stutul de benz sa inchida cuiul. la fel cu el ridicat sa deschida cuiul. inainte de montaj pe corpul carb mai verifici o data dist. te poti folosi de 2 spirale pt exactitate.

atentie mare cand strangi capacul pompei de sprit, usor si uniform in diagonala insurubezi. se foote filetul f usor din cauza materialului din care e carbul.

cand pui arcurile alea 2 la parghia clapetei de acc. si de soc, alea mari cu spirele care se ating, sa le tensionezi f bine. le prinzi in carb in gaurele lor si le invarti cam de 2 ori pana le agati de parghii. daca nu-s tensionate egal n-o sa-ti tina socul pe pozitiile pe care vrei tu. ti-l trage inapoi.


bafta.
daniM
Deci surubul ala cu o puta mica in varf ,vine bagat arculetul cel mic,si insurubat la clapeta de acc,nu?Iar la ciocul de papagal care sorof vine ,ala cu doua garnituri,una sub si una peste cioc?
engime
@tzepesch: in ce ai fiert carburatoru, in decarbusolv? huh.gif
daniM
Ia uite,pana acum e bine?Unde pun arcul mai mare si cum se monteaza membrana aia patrata?Cu partea lunga in interior?Unde vine bagat stutul ala de langa arc,din poza?
tzepesch
BREEEEEEEEEEEE, pune garnitura capacului si dupa aia plutitorul

DA_L JOS.

membrana ia patrata e de la pompa de spit. in pompa de sprit, in lateral unde ai patratul ala cu 4 gauri de surub vine arcul ala lung bagat, apoi pui membrana cu stutul ala inspre exterior, ca motul bratului care se misca in capacel sa apese membrana.

intre membr si capacul pompei de sprit, ala cu tija, tre sa mai ai o garnitura de carton.



arata ok pana acu.

cotele la plutitor le iei intre centrul plutitorului si carnitura capacului apasata pe acesta.

cand termini pune poze cu el din toate unghiurile.
daniM
Azi,nu cred ca mai am timp,maine.Multumesc, Tzepesch Doamne.Spune-mi doar te rog,stutul ala mic de langa arc unde vine pus?
tzepesch
QUOTE(engime @ 4 Jan 2009, 14:59)
@tzepesch: in ce ai fiert carburatoru, in decarbusolv? huh.gif
*




nu, in apa cu detergent de vase LICHID!!!

fiert pana scade apa de apar corpul carb si capacul.




daniM, care stutu mic de langa arc? marcheaza pe poza si posteaza....
daniM
Ala cu rosu;iar ala cu albastru unde vine?
tzepesch
aaaa, hihi

ala e ansamblul jigler relanti. in gaura aia din lateralul carbului, de langa pompa de sprit putin mai sus.

bagi stutu in surub si surubul in gaura si infiletezi bine.

vezi si tu daca e calibrat bine. gauta din capu stutului tre s fie f f f mica. cat mai mica posibil. cam cat un ac de insulina.
daniM
Ok,dar cu care parte se introduce in surub?,sorry ca te bazai ,dar ma uit ca matza in calendar,ma duceam la un service dar cica sunt ocupati toti "nenii".Maine cred ca ma duc si cumpar membrana aia ca pare cam bulita,si nici garnitura nu exista pe acolo.Apropo,baiatul care mi-a dat carbul jos,s-a socat ca a destrans suruburile care il tineau de motor cu mana blink.gif ,iti dai seama!!
Adrian_Boy
Pun si eu niste poze, poate se mai prinde lumea cum sta treaba wink.gif

[attachmentid=1627491013][attachmentid=1627491014][attachmentid=1627491015][atta
chmentid=1627491016][attachmentid=1627491017][attachmentid=1627491018]
tzepesch
f bine Adi_Boy...

daniM.

stutul care intra in surub are un capat cu gaura mare si e inspicat pe laterale. si un capat cu o gaurica mica mica ca p'''' de furnica.

partea cu gaura mare intra in surub. daca te uiti bine pe o jumate din el sunt inca 2 gauri. daca te uiti si la carb axat cu gaura unde intra jiglerul de relanti, pe planul orizontal mai e o gaura. benz circula prin gaura aia, intra orin gaurelele alea 2 de pe lateralul jiglerului si iese prin cap prin gaurice cea mica.


nu ma deranjez. ce stiu explic...

5 Jan 2009, 18:14:
daca te uiti in poza marcata de mine sageata rosie indica chiar sensul in care se baga jiglerul de relanti in surub.
djasu82
QUOTE(daniM @ 5 Jan 2009, 00:53)
Ok,dar cu care parte se introduce in surub?,sorry ca te bazai ,dar ma uit ca matza in calendar,ma duceam la un service dar cica sunt ocupati toti "nenii".Maine cred ca ma duc si cumpar membrana aia ca pare cam bulita,si nici garnitura nu exista pe acolo.Apropo,baiatul care mi-a dat carbul jos,s-a socat ca a destrans suruburile care il tineau de motor cu mana blink.gif ,iti dai seama!!
*


cumperi membrana noua sa nu te miri daca se infige dupa aceea forte bine biggrin.gif . Oare daca se mareste tija cea care comanda pompa de sprit in asa fel sa fie mai lunga cu 0,5cm sau 0,2cm ... nu se simte mai bine cand accelerezi . Eu aveam asa ceva modificat .
daniM
Gataaaa,it's alive!It's alive!!L-am montat ,l-am pus pe troaca si merge mult mai bine!!!Am avut ceva probleme cu plutitorul, pana a venit un baiat si mi l-a reglat,si mi-a mai spus ca imi intrerupe o bujie,deci sa schimb marca(sunt Bosch,nu stiu daca am doua sute de km cu ele,fir-ar ale dracului)si sa iau Sinteroame.Multumim userilor pentru ajutor si indeosebi lui Tzepesch,caruia i-am tocat nervii...
djasu82
eu ti-as recomanda si fise tip sarma capac de delco nemtesc ambele marci care sunt .... Dani stai linistit ca poate vei mai avea probleme si e bine sa ti-l faci singur si direct pe masina ! Faci rost de un spray de carburator si doar dai capacul jos al carburatorului si spreiezi toate conductele ... si iti spun ca functioneaza la fel de bine ca si cum l-ai spala.
daniM
Ai vreo poza su sarmele alea nemtesti?Nu de alta ,dar sa nu-mi dea aia prin magazin cine stie ce!
deceneu32
Folosesc si eu sprayul la carburatoare,atat la Oltcit,cat si la Dacie.Scot jigloarele in prealabil dupa care suflu canalizatiile.Desfunda foarte bine.Recomand.
djasu82
cel mai simplu ia 10 minute pentru incepatori si 5 minute pentru avansati biggrin.gif dei desfacerea capacului suflarea pe canale ... .Fise nemtesti nu gasesti sau sunt prea scumpe si nu se merita fise tesla sunt bune , flexibile cu mansoane bune ...
tzepesch
mai daca ai de cheltuit putin, ia urmatoarele:

fise tesla albastre, siliconice .... 25LEI

bujii BERU Z10, sunt special facute pt dacia 1.3 1.4 .... 17-20LEI

daca ai aprindere clasica, condensator si platini DODUCO-BERU ... 13LEI in total

daca banui bobina de bucurii, bobina DODUCO-BERU ... 45-60 LEI

capac delcou maro DODUCO-BERU ... 15-17LEI

rotor, pipa DODUCO-BERU, maro, cu limba latita in cap ... 10 -12 LEI

si n-ai treaba cu aprinderea! eu asa am, in afara de bobina si ma doare-n lulea ploua-ninge bate-vantu masina zboara.


platini 04, bujii 07.

avans pe 0+ 1, 2 grade. mai lovesti usor in delcou cu coada la surbelnita ca sa maresti avansul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.