Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: HURUIT in motor!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
tzepesch
sal...

am dat peste alta acu.

se aude un huruit la motor. exclud rulmentii, pt ca se aude si la relanti. si creste o data cu turatia.


ce poate fi? distributie? culbutori?

avansul e 0 +1, 2gr.

Hacker
Ne-ai omorat. Vezi sa nu ai saxofonul sa iti atinga. Mie la relanti se aude un huruit dar si la turatie mai mare si e saxofonul care atinge pe undeva.
Daca nu poate fi lantul de la distributie, pompa de apa, alternatorul.
tzepesch
aha. bun de verificat.

alternatorul n-ar fi buba ca-l verific usor. mai greu cu dist si pompa.

saxofonul, unde sa ma uit sa nu atinga???
Tiberiu-Andrei
La scut.
Merced
Azi mi-am schimbat si eu toba intermediara c-o pocnisem definitiv intr-o groapa pe niste coclauri la pescuit, si cred ca mi-a pus-o si ala de n-a mai putut ca am impresia ca-mi fluiera ceva la anumite turatii. Din cate-mi amintesc cica asa tre sa faca tobele pana se ard un pic, sau asa auzeam discutii la coltu' blocului, da' e posibil sa-mi si atinga in scut.
Oricum sunetu' e mai mult decat ok in comparatie cu cel de bolid dinainte.
tzepesch
scutul nu atinge. are vreo legatura daca fugit putin bara antirului intr-o parte?

nelu_1985
ca sa auzi daca huruitul provine din motor, dai cureaua jos si pornesti motorul pentru cateva secunde, daca mai face e din distributie cel mai probabil sau diverse trepidatii cum ti-au zis si colegii mai sus, sau daca nu mai face mai ai 2 variante alternator sau pompa de apa
tzepesch
multam fain. maine o fac bucati
Tiberiu-Andrei
Vlade cum dumnezeu "a fugit bara antiruliu"?
ilikecheese
QUOTE(tzepesch @ 5 May 2008, 20:57)
scutul nu atinge. are vreo legatura daca fugit putin bara antirului intr-o parte?
*



Adica cum intr-o parte??? blink.gif
Hacker
Parerea mea e ca nu e bine. Tu ce zici? Cum Doamne Doamne sa ai bara antiroliu stramba. Acolo e de reparat.
tzepesch
mai cert este ca sta usor spre dreapta. iar tirantul dela roata dreapta sta inclinat, nu la 90 gr. cum ar trebui. n-am nici cea mai vaga idee cum de o lua cash. cert e ca e de mult timp asa
Minel
QUOTE(tzepesch @ 6 May 2008, 09:39)
mai cert este ca sta usor spre dreapta. iar tirantul dela roata dreapta sta inclinat, nu la 90 gr. cum ar trebui. n-am nici cea mai vaga idee cum de o lua cash. cert e ca e de mult timp asa
*




Schimba bucsele de la bara stabilizatoare ,si verifica uzura bieletelor anti-ruliu !
tzepesch
ok... dar cred ca tre sa ajung la mecanic. am niste piulite de la bucsele barei care nu se desfac neam. 1 h am incercat ieri. cu lichid de frana sau d-ala degripant. nimic. oricum tre sa schimb si bucsele bieletelor de directie
Minel
QUOTE(tzepesch @ 6 May 2008, 10:09)
ok... dar cred ca tre sa ajung la mecanic. am niste piulite de la bucsele barei care nu se desfac neam. 1 h am incercat ieri. cu lichid de frana sau d-ala degripant. nimic. oricum tre sa schimb si bucsele bieletelor de directie
*




Baga flexu' si taiele( el sigur tot asa o sa faca dry.gif ) deoarece se gasesc in comert tot ansamblul alcatuit din bucsa+ansambul de prindere al barei pe caroserie ,maxim 5 lei ,daca nu ma insel
Asa economisesti si niste bani ,si numai trebuie sa mergi la mecanic .
Bafta !
Paca
poate sa fie si din cutie...
tzepesch
pai am dat 2 lei pe ambele bucse... si doar piulitele le schimb. tre sa am timp sa o ridic frumos pe cricuri sa dau scutu jos, si sa le pilesc sa le pot prinde cu o cheie de 12. se face, dar imi face niste nervi...

caseta n-are nimic, e in perfecta stare. chiar, surubul care se deface si se baga vaselina e accesibil pe dedesubt, langa traversa?

atasez un film. nu conteaza imaginea, e noaptea, nu are imp rezolutia... important e sunetul, huruitul acela

NU LUTI IN SEAMA PACANITUL. era f sensibil microfonul camerei... probabil ca d-aia. huruitul de pe fundal, separat de zgomotul motorului
<span class='edit'>7 May 2008, 21:22:</span>


7 May 2008, 22:41:
'aideti mai, nimeni? poate sa fie vreo supapa rupta? ceva? arc de culbutor? a inceput sa faca din ce in ce mai rau, dar masina trage la fel de bine. are forta... nu scoate fum aiurea
SGM.MYKE
Mie mi se pare ca ar fi lantul de distributie. Nu mai lucreaza intinzatorul.
tzepesch
posibil, f posibil...

si eu ma gandeam la asta. pt orice event. o sa ma uit si la culbutori.
Gheorghedracu
Ouch!
Opreste-o imediat si n-o mai porni pina nu o repari. Inlocuieste tot ansamblul distributiei (lant, intinzator, pinioane). Sau daca nu te lasa inima, macar lantul si intinzatorul. Verifica totusi angrenarea corecta a lantului pe pinioane, ca daca sunt prea uzate o sa sara lantul pina la urma peste dinti si ai terminat motorul. Pui lantul cu mina pe pinioane si tragi de el in directia de rulare sa vezi daca se ridica sa sara peste dinti sau are joc cit de mic. De asemenea, verifica daca sta cu rolele pe fundul vaii intre dintii pinioanelor, nu doar pe virfurile dintilor, si ca dintii sunt in contact cu ambele role la fiecare za de lant, nu doar cu una din ele. Ambele pinioane, aceeasi verificare.

Ai grija cind iei intinzatorul nou desfa-l si curata-l ca poti sa gasesti span in el de la prelucrare. Verifica daca are si sita aia mica inauntru. Daca nu e hidraulic, e mai usor.

Succes!
SGM.MYKE
Corect. N-o mai porni, risti sa indoi vreo supapa. Intinzatorul nu mai lucreaza si lantul freaca de capac. De la culbutori nu cred sa fie ca aia nu fac zgomot continu cum e la tine. Poti sa ii pui intinzator mecanic chiar daca acum ai hidraulic. Si ia neaparat de uzina, e vreo 12-15 ron eu as zice sa iei si lant si pinioane, nu cred ca sare de 50 de ron cu totul ca piese. Spor la treaba. 053.gif
nelu_1985
grija enorma la intinzatorul nou pe care il cumperi pentru ca nu se gasesc numai niste facaturi de nustiu ce SRL, eu am patito, mi-am facut motorul si se auzea un huruit in motor la un moment dat; bineinteles ca era din distributie astfel ca ramanea intinzatorul atacat pe pozitie la turatie care implica bineinteles intinderea lantului, apoi la deturatie nu mai revenea pe lant sa il intinda. am rezolvat problema inlocuind miezul intinzatorului, pe care l-am masurat cu sublerul si era mai scurt cu 2,5 mm decat unul original si deci se strangea pe corpul intinzatorului si nu pe miez, fara sa mai aiba cursa libera arcul...deci mare grija la ce cumperi...
tzepesch
salve...

multumesc tuturor de sfaturi.

azi dadui capacul ca culbutori jos, ma mairam eu de ce pierd ulei. statea prost si arunca pe galerie. nu mult, cat sa se piarda incet si sigur si sa se arda, fara sa ramane urme in scut sau pe asfalt.


asa, maine poate daca am timp refac si culbutorii.
nu suna din supape...


deci distributia, cum am crezut si eu.


scot antigelul, radiatorul, capac distributie. elice.

lant am chisr vreo doua, din care unu pare-mi-se frantuzesc. pinioanele nu-s scumpe, e vreo 20lei setul de uzina. da, sa vad intinzatorul, ce si cum. daca pun mecanic, nu tre sa astup nush ce gaura prin care intra uleiul in ala hidraulic? in caz ca e hidraulic.


si, inca ceva, trebuie musai sa dau baia de ulei jos? ca mi-o scarba de asta... am mai facut-o o data.
mitza02JDS
verifica prima data culbutorii.desfa capacul de deasupra al chiulasei si vezi culbutorii .Invarte usor sa veziu daca lucreaza fiecare culbutor in parte pe supapa sa si daca este in regula atunci treci in partea din fata. Slabesti alternatoru si dai cureaua jos.Pornesti masina(poti sa o tii cam in jur de 5 -10 min pornita)intre timp te dai jos sa vezi daca se mai aude .Daca se mai aude ai scos din calcul alternatoru si pompa de apa si ramane sa scoti apa din motor si din radiator
dai radiatoru jos ,desfaci masca de fata scot daca ai dai uleiu jos intrun vas ,slabesti baia si suburile alea de 6 desfaci fulia de la arborele cotit si desfaci capacul de la distributie. sa vezi ce fel de intinzator la lant ai (hidraulic sau pe arc )verifica zalele la lant si eventual urme de frecaturi ale lantului in capacul de la distributie. SI sa fii mare atent la punerea la punct sa stergi bine de ulei cu o carpa pinionu arborelui cotit si cel al axului cu came pentru a vedea semnele si cu ajutoru unei rigle te uiti sa fie perfect aliniate in diagonala catre dreapta cum sati din fata masinii eu cu atat am putut sa te ajut mult noroc si bafta
Gheorghedracu
Din cite imi amintesc eu nu trebuie data baia jos, dar memoria mea nu mai e ce era odata.
tzepesch
ar fi floare la ureche daca n-ar trebui data baia jos, tocmai ca la suruburile din spate ajung f greu si tre sa fac improivizatie din mai multe chei...

plus, scutul meu are niste suruburi de ma iau cu maineile de cap pana le desfac.
mitza02JDS
la baie iti trb o tubulara tip teu de vreo 25 cm de 10 si la scut ai 4 suruburi.Eu am zis ca trb slabita nu data jos
tzepesch
aha
bun... acu ca toarna afara ma oprii.

supapele lucreaza bine, am desfacut radiatorul, scos antigelul. daca se opreste sau maine dau alternatorul jos, si capacul distributiei.

la capac dist trebuie silicon, ceva?


piese: pinion mare 11lei, pinion mic 8 lei, semering 8 lei, intinzator mec. 21lei. toate uzina. lant am.
Minel
QUOTE(tzepesch @ 9 May 2008, 12:13)


la capac dist trebuie silicon, ceva?

*




Trebuie silicon rosu pt. etansari , se curata in prealabil atat capacul distributiei cat si blocul de resturi, se degreseaza , se monteaza garnitura noua a capacului se siliconeaza (si o parte si cealalta a garniturii ) si se strang suruburile la cuplu ,(in cazul tau mai putin posibil fara cheie dinamometrica )
tzepesch
nu, n-am cheie, dar ma descurc si fara...

ok, deci garnitura noua si silicon.

9 May 2008, 20:31:
PARFUM!!!!!!


era terminat lantu, atarna flasc.... nu sarise de pe nimic, dar era zob.


a pornit la sfert dupa ce am stat cu o lumina 3 ore legata pe baterie.

mai am de pus capacul distributirei, sa fac culbutorii si asta e....


parfum, i say, parfum!!!!!
djasu82
E vezi ca se poate sti ce am discutat mai acum cateva zile totusi nu erai nedumerit Vlad. Eu in vara voi da jos capacul de la distributie si mie cred ca imi face probleme doar intinzatorul voi vedea. Flicitari ma bucur pentru tine ca ai rezolvat problema.
tzepesch
intinzatorul vad ca e in regula... e putin locita patina, dar mai tine 3-4 ani.

in rest pinioanele erau f in regula, fu amuzant pana o pusei la punct. dar de nimerit o nimerii.

acu sa vad, ca imi da de furca rau pusu capacului la loc, ca mi-e asa o scarba sa slabesc baia ca tre sa dau scutu jos.
si n-am nici un chef sincer....


poate reusesc fortat cumva sa o pun...



culbutorii ii fac dupa metoda ambelor supape inchise, luleaua la fisa cilindrului in cauza. 015 si 025
nelu_1985
n-ai cum sa montezi capacul la distributie fara sa slabesti baia....sa nu-l fi indoit daca l-ai scos asa fortat, si apropo scurteaza putin arcul simeringului daca vrei sa fie totul bine....fara hemoragii... wink.gif
tzepesch
mai, de iesit, iesi f usor. am trass doar putin de capac. nu puse probleme.

pana la urma o sa desfac doar partea din fata a scutului, si desfac cateva suruburi la baie. ar trebui sa se rezolve problema, fara sa fiu nevoit s-o dau jos.

n-a fost nevoie sa ublu la semering, e in stare f buna.

mai am unu nou de schimb daca e, dar nu cred ca se pune problema.

de indoit n-am indoit capacul, a iesit usor.



sa vad maine daca am timp. oricum sunt f multumit de rezultat. ar trebui sa se simta ceva in mersu motorului.

a, sa dau cu vaselina pe lant, intinzator, etc, sa fie totul lubrefiat?
ydaniel
e bine sa dai jos baia de ulei,cu ocazia asta schimbi si garniturile de pluta si cele de cauciuc.
tzepesch
baia abia am reetansat-o de 2 luni...

asta e, o s-o slabesc putin.
tzepesch
asa

am revenit.

am slabit baia pana la ultimele 2 suruburi de pe ambele parti si i-am bagat 2 pene in fata ca sa obtin un luft de 2-3mm. astfel capacul distributiei s-a montat f usor.

am reetansat tot. am montat tot.



ATENTIE, cand se face operatiunea de demontare a capacului, scoateti surubul de la fulia de jos, de l arbore dar lasati fulia pusa. rotiti pana santul de pana de pe ax sa fie in sus. altfel riscati sa va pice pana de la pinionul mic in baie. se simte cu mana.



totu bine si frumos pana am pornit-o si haraia iar. am dar alternatoul jos si ala era... erau terminati rulmentii. mai avand unu sus am facut din 2 unu...

voi vedea maine.
cu ocazia asta am facut iar o baie scurta carbului, curatat galeria, curatat delcou, reetansat capac culbutori, curata sistem de racire, desfundat radiator, d-astea. a si most important: schimbat bucse bara stabilizare... chiar, tirantii aia verticali laterali pe care se prinde bara, pe capete se numesc bielete de stabilizare???
Hacker
Vrei sa spui ca ai umblat la distributie din cauza la alternator? Doamne esti culmea.
Aia se numeste bieleta antiroliu.
djasu82
lasa ca numai asa invata mecanica din desfacut si reparat. Vlad sa facem rost de acea bujie si am pus carburatorul la punc inclusiv aprinderea.
tzepesch
poti sa spui si asa, dar am facut bine pt ca era zob lantul... atarna rau, avea o curba f mare, daca nu-l schimbam acum sigur eram fortat de imprejurari pana la urmatorul schimb de ulei. mai bine asa, plus ca am mai invatat cate ceva...

so, nu e deloc o pierdere

<span class='edit'>12 May 2008, 11:28:</span>
i say again, Parfum... o sa pun un filmulet cu sunetul actual.

<span class='edit'>12 May 2008, 19:02:</span>
a, observatie:

cu volanta pe semn avansul iese acum, dupa schimb distr., mai mic, pozitia delcoului e mult mai invartit spre dreapta.

si culmea, ca sa porneasca, mai trebuie micsorat putin. altfel invarte f greu motorul, ca si cum ar fi dat la maxim avansul, sau peste...

oricum, o ia la sfert si merge onorabil...

iata si un filmulet,. scuzati pacaniturile, sunt de la sensibilitatea microfonului...

12 May 2008, 19:26:
sau aici daca se aude mai bine

12 May 2008, 19:56:
plus ca, un motor pus la punct perfect NU ARE VOIE sa traga rateuri. mi-e nu-mi da deloc!!! nici cu avans 0 sau mai mic. si n-am umblat inca la culbutori
tzepesch
daca se intampla sa caraie cand o pornesc, acel carait de ax- electromotor pe volanta, inseamna ca nu se duce complet pe volanta si incepe sa invarta inainte si se freaca rotita dintata pe volanta?

ps: asta=i noua. radmasa.gif
SSilent
imi cer scuze initiatorului dar nu mai vreau alt topic, si la mine se aude un huruit dar numai atunci cand o ambalez in 4000 de ture si dau drumu la acceleratie... adica in decelerare brusca... sa fie si la mine lantul? se aude mai ales atunci cand am ulei mai putin...
Minel
QUOTE(SSilent @ 15 May 2008, 15:23)
se aude mai ales atunci cand am ulei mai putin...
*



Pai incearca sa fi tot timpul la limita maxima a jojei (completezi putin cate putin ,asta daca papa ulei ) si vezi daca mai face !
tzepesch
bai, n0o calca cand n-ai ulei ca-i termini segmentii. si camasi...
baga ulei si apoi da-i... lantul se aude ca un lovit cadentat, mai ales la relanti.


am vazut ce se duse la electromotor. mrin vereastra de la volanta sari juma de bucsa de bronz. si freca statoru pe rotor. ce fum iesea, ca la mici.

maine bag bucse noi.
SSilent
la ralanti nu se aude nimic
tzepesch
mai , de bele la set nu stiu ca n-o patii pana acu.

ia ulei si completeaza... baga si filtru nou eventual

16 May 2008, 08:07:
am rezolvat, operatiune de 5 minute.

la capatul dinspte cutia de viteze nu mai era bucsa deloc. acu porneste la sfert...
dacia A
"NU LUATI IN SEAMA PACANITUL. era f sensibil microfonul camerei... probabil ca d-aia. huruitul de pe fundal, separat de zgomotul motorului"
Asta scria Tzepesh in 9 mai 2008.

Acelasi lucru mi s-a intamplat azi mie. De dimineata am pornit masina, dar uruia groaznic.... Abia am ajuns la o parcare unde stateau si taximetre. Am oprit pt ca mirosea in masina a ceva ars. Mi-a fost teama sa nu fie ceva f.f. grav. Un sofer de la taxi m-a ajutat: se pare ca electromotorul ramanea cuplat si merge mereu cu motorul. Ce ar trebui sa fac? Sa schimb Em sau numai bobina? Eu nu ma pricep, dar as vrea ca daca dau un ban sa merite ( nu prea multi totusi), sa nu tot repar dupa acea. Recunosc sunetul , e identic ca cel facut de masina mea azi. Pana acum a mers f. bine.
Cert e ca ieri am incercat sa pornesc ventilatia in masina, nu ma pricep. Oi fi facut ceva?
Poate ma ajutati cu ceva informatii.... Mersi sad.gif
Minel
QUOTE(dacia A @ 16 May 2008, 11:11)
se pare ca electromotorul ramanea cuplat si merge mereu cu motorul. Ce ar trebui sa fac? Sa schimb Em sau numai bobina? Eu nu ma pricep, dar as vrea ca daca dau un ban sa merite ( nu prea multi totusi), sa nu tot repar dupa acea.
*



In primul rand trebuie demontat ,desfacut si vazut ce ii uzat ,ce trebuie schimbat si apoi cumparat ce este necesar .
Putem presupune dar nimic nu poate fi 100 % exact pana nu se determina sursa problemei si remedierea aceteia.
Sfatul meu este ,daca nu te pricepi ,mergi la un electrician care se ocupa de asa ceva si te rezolva !

Bafta !!!
tzepesch
dai electromotorul jos astfel:

dai filtru jjos, scutul acela termic de deasupra electromotorului, scoti + de pe baterie apoi desurubezi piulita firului gros de la electromotor. (daca nu faci asta cand o sa desurubezi aia o sa faci niste scurturi ca de 4 iulie.)

deconectezi firul subtire de contact,

bagi o carpa in fereastra volantei (vezi sa n-o uiti acolo la sf. operatiunilor.)

desfaci cele 2 suruburi de 13 de sus, unu mai spre motor si unu care tine firul de - baterie. daca-l ai si pe al treilea jos il dai si p-ala , logic.

tragi EM spre fata cat iti permite locul de sub galerie. apoi trebuie rotit in asa fel incat sa poti scoate capul celalalt din carcasa cutiei volantei apoi acelasi capat il tragi inspre tine si in sus.

DACA ESTI INCEPATOR SI N_AI MAI FACUT ASTA NU FACE FIGURA CU MOTORUL CALD. GALERIA ESTE FFF> INCINSA! si-ti lasi pielea p-acolo

(la cate belele am avut cu EM m-am invatat sa-l dau jos f usor si imediat dupa ce opresc masina, pt mine nu mai e o problema galeria incinsa.)

apoi, iei frumos matale un set de bucse noi, vreo 2-3 lei setul (sunt 2, una mai lunga una mai scurta. cela lunga la captul cunde intra in cutia volantei, cea scurta la capacul celalt-disc.)

vezi ca la captul cu carcasa lui, selenoid parca se numea undeva la parte mai ingusta, la gat, e un ax fixat cu o agrafa. il scoti prin bataie usoara.

desfaci de la EM, starterul de sus, in cele 2 piulite care in tine pe selenoid.

apoi, ca capatul celalalt sunt 2 piulite de 11 sau 12 daca nu ma insel. le desfaci. dai jos palarioara, capacelul.

api ai sa vezi ca exista aici sub capacel un ansamblu cu arc. surubul de 10 parca, il desfaci, scoti saiba aia cu ghidaj si arcul.

apoi, tragi usor de capacul care tine axul, se vede, usor, pt ca pe el pe interior sunt fixati carbunii, iar unul din el e lipit de stator inauntrul EM-lui. cu o surubelnita subtire ii ridici clema, o dai intr-o parte si scoti carbunele din locasul lui. apoi tragi capacul afara.

scoti intregul ansamblu din carcasa aia, selenoidul, care tine starterul si EM in sine. are 2 tije lungi care trec prin stator.

scoti rotorul, al din mijloc, cu axul.

ii inspectezi parte centrala, il slefuiesti cu smirghel f fin, d-ala de platini ca sa nu aiba asperitati.

ii cureti ff bine tot cu spirghel d-asta capatul cu lalele de cupru pe care calca carbunii pana capa un aspect lucios. cu un ac sau lama de kutter cureti f bine rosturile dintre lamele. f important!

la sfarsit cureti cu alcool izoprpilic, sau cu d-ala de scos apa din benzina, (tot izopropil e) rotorul, carbunii, statorul pe interior (carcasa mare neagra), carcasa din capat (selenoidul) cam tot pe scurt.

BUCSELE, se schimba astfel!

la capacul ala mic, discul, se pune bucsa noua (bucasa scurta ) gresata cu vasel. pe capat, se pune un lemnisor moale peste (brad de ex.) se sprijina capacul pe 2 chestii si se bate usor . bucsa noua o va impinge pe cea veche afara si va ramane fixata acolo.
la selnoid se face exact la fel

de obicei asta de la selenoid se duce si pe langa ca se face scurt in EM ca se freaca rotorul de stator (de aici si fumul de obicei) mai da si curent la caroserie.

asa,

starterul, te asiguri ca impingand pe surubul lui axul cu furca are cursa comleta si revine...

cand montezi totul la loc dai cu vaselina si pe furca starterului si pe locasul in care se aseaza pe axul rotorului. mai dai cu vaselina si pe canelurile alea spiralate din fata bendixului

carbunii, sa nu fie tociti si asigura-te ca sunt ferm lipiti si ca, clemele-arcurile lor ii apasa cum trebuie.

re-montarea: bagi rotorul in stator, iar strterul de deasupra se monteaza impreuna cu ansamblul pe selnoid. vezi sa bagi furca cum trebuie si sa-i fixezi axul ala mic. pui cu grija si tabla aia indoita cu garniturile de carton intre starter si selenoid. ii pui piulitele cele mici care fixeaza starterul.

capacul cu carbuni:

inainte de a-l pune, vezi ca pe axul rotorului exista o saiba de plastic, teflon. nu o uita. bagi capacul usor, fortand putin carbunele care e fixat pe elin sus ca sa se aseze bine pe rotor, pe clemele alea de Cu. apou bagi si carbunele celalat in soclul lui si=i pui clema. incerca sa fii delicat sa nu-i smulgi litele sau manunchiul cu totul din carbune.
imbingi capacul de tot, vezi ca are un ghidaj. api pui ansamblul ala cu arc la loc, pui surubelul, pui capacelul palariuta si prinzi piulitele alea mari.

cand e totul montat, apesi cu degetul pe surubul central al starterului si te asiguri ca axul cu bendix lucreaza iante si inapoi si cursa e usora fara blocari.


montarea pe masina: bagi EM cu botu inaite sub galerie, vezi cum in sucesti si-l fixezi la cutia volantei. sa nu scpi piulita prin fereastra CV. d-0aia ti-am zis sa bagi o carpa acolo cat faci operatia asta.

legi firele toate unde trebuie si dai cheie. ar ptrebui sa o ia imediat.

spor, si sper ca n-am omis nimic.



djasu82
Doar o mica chestie ai omis de preferat ar trebui firele de conexiune din cupru sa fie cositorite in prealabil nu se mai pierde cantitati mari de curent . Eu asa am procedat si ca rezultat intr-o secunda a si invartit volanta. Eu am eletromotor cu statorul din magneti 8 la numar si 4 carbuni. Arcurile la carbuni sa fie smirgheluiti cu smirghel fin si unsi cu vaselina grafitata de preferabil pentru mecanisme supuse la temperaturi mari si rotati . E foarte important fiindca impiedica griparea mecanismelor .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.