Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Garajul meu
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75
b06fcn
Pentru ca a venit vara si am reusit sa nu am treaba in week-end-uri, am fost sa lucrez la R 21. Foarte greu, mai ales ca trebuie sa iasa totul cum trebuie...
Am reusit, pana acum, sa curat, sa verific si sa montez broastele usilor, cu toate parghiile aferente, inclusiv manerele de deschis din exterior (mai putin la usa stanga fata, unde urmeaza un butuc nou facut dupa cheia masinii si e gata doar azi sau maine), plus geamurile si chederele/ornamentele de cauciuc ale acestora. Pe fata am curatat si uns cu vaselina grafitata macaralele electrice, iar pe spate stanga am reparat macaraua manuala.
Urmeaza insonorizarea interiorului si amplasarea mochetei, dupa care vine proba de foc, transformarea plansei de bord de faza 1 din model fara AC in model cu AC...(modelele de 21 faza 1 cu AC erau extrem de rare si la vremea lor, daramite acum)...
Restul de masini, sunt bine merci, Kia se apropie vertiginos de revizia de 80000 (in vreo doua sau trei saptamani maxim), Skoda este pe care sa fie vanduta, iar Megane-ul a primit incuietoare noua la portbagaj, ca a ei se rupsese si i-am pus una de Logan. Odata cu respectiva reparatie, a mai primit si semnale laterale albe, in locul celor orange de serie.
GZR
Ceva poze cu reconditionarea R21 poti posta?
Succes smile.gif
Adi
b06fcn
O sa mai pun niste poze Adi, pe masura ce avanseaza lucrurile...nu am apucat sa ma duc week-endul trecut ca am avut ceva neprevazut, dar cred ca sambata asta ma duc la treaba. Am deja doua bolturi pt tine, sper sa le pot scoate si pe celelalte la fel de intregi...
GZR
Super veste....multumesc si spor la treaba
Adi
b06fcn
[attachmentid=1627640236] O veste proasta...un papucar nenorocit, ca nu pot spune altfel, mi-a sifonat destul de urat usa si aripa pe stanga spate, plus bara si roata de la Megane, ca nu mi-a dat prioritate la aeroport la Baneasa...e al doilea papucar care imi loveste o masina in mai putin de doi ani...mai nasol e ca asigurarea o are la Carpatica si la Megane nu mai facusem Casco...poze
para06
Don't mess with pick`up radmasa.gif

Papuci au cele mai nenorocite frane existente , deci ai grija data viitoare
BZN
Nasol. Loviturile in aripa spate, (mai ales in zona aia) sunt pacatoase.
Maskatu
QUOTE(para06 @ 16 Jul 2010, 16:52)
Don't mess with pick`up  radmasa.gif

Papuci au cele mai nenorocite frane existente , deci ai grija data viitoare
*


El sa aiba grija? Asta ar trebui sa o faca aia care nu au frane. Defapt, nu ar trebui sa circule dar asta este alta problema.

Spor la reparatii.
b06fcn
Da, merci de urari. Ma consoleaza ideea ca macar trei luni nenorocirea aia de papuc o sa stea pe dreapta, sau nu...depinde, vinovatului i s-a luat carnetul. Si nu e chestie de frane, noroc ca are masina mea 130+ HP si am calcat-o bine cand l-am vazut pe idiot ca intra in mine, ca ma lua din plin in ambele usi de pe stanga.
Cu reparatia e mai greu, ca aia de la Carpatica am inteles ca nu sunt seriosi, mi-au dat usa si bara la schimbat, aripa reparat 3,5 ore, dar cica depinde de inspectorii lor de la Sibiu daca se aproba...
Ma rog, pentru ca viata are si aspecte frumoase, am continuat lucrul la 21, i-am pus chedere noi si am astupat cu fibra niste mici gauri in interior care nu se vazusera initial, in traversa de la bord, se prelingea apa pe acolo. Acum este etansa toata masina, cand revin din concediu peste o luna voi continua treaba, cu insonorizarea habitaclului cu folie fonoabsorbanta, pasla si burete.
b06fcn
Si pentru ca luna iulie inca nu s-a terminat, mai avem o victima...azi-noapte, in timp ce reveneau ai mei din concediu, pe faimoasa autostrada nr 1, pentru care platim rovigneta si urmeaza sa platim si taxe, Toyota a luat in bot una bucata mare de cauciuc explodat de camion, lasat acolo la indemana soferilor...a fost a patra masina care l-a luat din plin, din cinci in total...fara ca cei de la autostrada sau cei implicati inainte in incident (cam 25 de minute) sa ia bucata de pe carosabil...daunele aparente sunt destul de insemnate, aripa si usa dreapta fata, bara fata rupta, plastice si carenaje sparte, proiector plecat la plimbare, vas spalator spart, doua jenti de aliaj ciobite pe margine, plus o senzatie lejera de "barca" si deviere spre dreapta in mers a masinii...asta e tara in care traim si suferim din cauza ca au fost lasati sa voteze toti capsunarii...Sa vedem ce zice asiguratorul, mai ales ca e problema de franciza si pierdere a bonusurilor anul viitor desi s-a intamplat din vina altora...
b06fcn
Am fost la constatare cu Toyota, trebuie sa mergem sa completeze agentul dovada cu defectiunile, pentru ca am constatat ca a fost afectata si bara spate, plus un cap de bara si posibil amortizor strambat pe dreapta fata. Am gasit ornamentul de prag rupt, o ureche de la far rupta, carenajele de la motor cu niste urechi rupte de la bara care a impins in ele...maine sper sa apuc sa fac poze si sa le postez si aici.
Din cate am citit pe forumul Toyota, o reparatie de genul asta se duce undeva la 15000 RON...doar buza de la bara fata ar fi undeva la 1500 RON si bara plus scutul de sub bara alti 1000 RON fiecare.
La Megane astept devizul de la Renault (platit din banii mei, 350 RON), am facut o verificare a geometriei (platita tot din banii mei), care a iesit bine, nu sunt probleme structurale si de punte deci. Acum sa vedem ce or spune cei de la Carpatica, la cat evalueaza ei reparatia, ca am inteles ca sunt extrem de zgarciti...
Maskatu
Cam multe ghinioane in ultima vreme. Pacat de toyota. Prima persoana care a avut masina lovita de cauciuc, putea sa il lase la marginea drumului, si se evitau restul de accidente. La toyota ai casco nu?
b06fcn
Toyota are Casco. Ma gandesc sa refac Casco si la Megane. Am fost vineri si am facut poze pe autostrada, inca erau bucati de cauciuc pe margine, si iata ce era pe acostament...un rest din sursa bucatilor care au betegit masinile...mai incolo, era si cauciucul donator...[attachmentid=1627642811]
b06fcn
Am revenit din concediu, timp in care Cerato a implinit 84000 km si a primit o binemeritata revizie de 80000 in Franta, moment in care s-a constatat ca in curand urmeaza sa fie schimbate si placutele fata, la putin peste 20000 km de la ultimul schimb...asta e, daca mergem tare si folosim placute moi...
Megane-ul sta lovit in continuare, din cauza tarabei de Carpatica, pe motiv ca nu se poate da drumul la dosar pana nu vine vinovatul sa declare ce s-a intamplat, desi aveam PV de la politie. Ieri, dupa un schimb mai dur de opinii cu un agent de la ei, asortat cu amenintare de CSA, OPC, proces si alte alea, m-au sunat sa-mi spuna ca urmeaza sa imi solutioneze dosarul cat mai repede...sa vedem ce si cum, plus suma despagubirii, devizul de la Cobalcescu se ridica la 8500 RON.
Astept sa treaca caldurile sa ma duc sa lucrez la R 21, ca are anul de cand am inceput restaurarea...sper ca in vreo doua sa trei week-end-uri prelungite sa il termin si sa il scot pe sosea la aer...
Toyota isi asteapta randul la reparat, dupa care urmeaza si Corsa, care a primit din nou un sut in derriere, in timp ce statea la stop - rezultat, bara si hayon bune de revopsit.
cj98czh
Anul asta vad ca a fost cu ghinion pt. garajul tau...
b06fcn
De maine, garajul se micsoreaza, Skodita ne paraseste si merge la un alt stapan, in asteptarea unei masini noi pentru concedii si deplasari interurbane...care va veni la vara sau toamna viitoare.
A fost o masina buna, este in continuare, teoretic noul proprietar nu va avea alte probleme decat reviziile curente de facut la ea, dar face opt ani in iarna asta si a trecut de 150000 km...
b06fcn
Ieri Toyota a intrat la reparat, au venit in sfarsit piesele. La Kia am schimbat placutele de frana, mai aveau cam 1,5 mm de carne pe ele, dupa 23500 km. Megane-ul a fost revizuit la 130.000 km (a doua revizie pe anul asta, pana la craciun mai face una), inca nu l-am bagat la reparat, ologofrenii de la Carpatica considera ca reparatia se poate face cu 2900 RON in loc de 8300, ne certam inca, urmeaza plangere penala pentru modificarea abuziva a notei de constatare, eventual cumpararea unei Dacii vechi cu ITP, la care sa fac RCA la Carpatica si sa ii pandesc in trafic pe inspectorii de la Sibiu si pe seful de la daune de la ei, sa ii vad cum isi repara masinile lovita de un asigurat la Carpatica, in service-urile lor de doi bani...Ma rog, asta e alta poveste, pana una alta inca nu ne este dor de Skoda si probabil ca saptamana viitoare cele doua Renault-uri 21 vor mai avea o surioara cu acelasi sange langa ele...mai turbata insa... wub.gif
XtreZz
niste poze cu 21? abia astept sa vad si turbata biggrin.gif
b06fcn
turbata este lovita, o iau pentru piese pentru 21 al meu...dupa care, ma ocup si de ea, inmatriculata fiind...
GZR
In ce stadiu mai esti cu reconditionarea la 21? Am fi bucurosi daca ai pune ceva poze recente. Treaba cu bolturile mai este valabila?
Adi
b06fcn
Nu am mai facut nimic pana acum, treaba cu bolturile e valabila, dar sa am vreme sa ajung sa ma ocup de masina. Cred ca trebuie sa gasesc un garaj in Bucuresti, sa o aduc aici, sa mai lucrez seara la masina...
b06fcn
Am gasit un garaj, saptamana viitoare aduc masina la Bucuresti pe platforma si lucrez aici, printre picaturi.
Am facut reviziile de 60000 km la Toyota si 130000 la Megane. Ca si costuri, la Toyota a fost 920 RON (8 litri ulei 5w30, filtre aer, ulei, polen, motorina, manopera si schimb placute frana fata si spate - am pus placute Green Stuff, sunt foarte multumit de calitate). La Megane, pe langa ulei plus filtre aer, ulei, polen, am mai schimbat o bieleta de directie, bucsile la bara stabilizatoare, un burduf planetara si am dat 450 RON cu totul.
Luni vine si Turbata...
b06fcn
A venit si Turbata, este sub husa, pana incepe demontarea ei in vederea restaurarii...mai am de gasit o masina de piese, ca mai sunt unele lipsa...oricum, e o piesa rara, faza 1 cu aer si ABS...
cj98czh
Sa o faci repede si sa te bucuri de ce poate biggrin.gif

Mie si acum mie dor de R18 turbo ... si ala nu avea motor decat de 1.6 ... dar iti oferea niste satisfactii .... mama, mama... biggrin.gif
b06fcn
Si 18 turbo a fost o super-masina...dar 21 turbo a fost visul vietii mele...o fac si o tin pentru nepoti...mai ales ca are motorul facut recent (va fi revizuit, of course, ca masina a stat vreo patru ani pe dreapta dupa ce a fost lovita...), are 220 de cai din ce zice apropitarul. Am gasit ceva interesant in Franta, sa vad cum le aduc acasa...motor de 245 de cai...plus restul de piese necesare pentru reparatie...dupa ce o fac, mai pot sta nitel pana imi iau si Laguna Turbo...
cj98czh
Standard eu stiu ca aveau 175 parca ... ce i-a facut de la dus la 220? ca de ala la 245 mi si frrica sa intreb biggrin.gif
Marty
FCN, daca vrei o masina doar pentru piese de caroserie si interior, ti-o dau p-a mea. La trenu' de rulare nu stiu ce s-o potrivi de pe a mea pe Turbo, da' sigur nimeresti ceva (apropos, eu am discuri mai mari decit alea de pe turbo), de la motor clar nu se pupa nimic.
Da-mi de veste daca te pasioneaza.
b06fcn
Marty, merci, ma intereseaza, ceva detalii imi poti da? Si unde se poate vedea masina?
b06fcn
Azi de dimineata, ducand niste oameni la munca campului (adica a gardului), in Urlatii de PH mi-a venit a urla cand am vazut ce pagube mi-au produs doi catei care s-au luat la fuga prin fata Megane-ului...unul a scapat, celalalt nu (pechinez gras)...Iar eu am o mare paguba, pentru ca nu apucasem sa fac Casco, masina fiind inca nereparata din cauza celor de la Carpatica...Dialogys-ul imi da un cost al pieselor de cca 750 de euro fara taxe doar piesele (fara intercooler), sa vad cat ma costa aici, noi, ca SH nu cred ca le gasesc...Plus manopera. mad.gif
[attachmentid=1627667177]
[attachmentid=1627667178]
b06fcn
Update al garajului.
Megane-ul a primit pivoti noi, placute de frana noi (astea m-au tinut cel mai mult, 30.000 km), bieleta anti-cuplu si gume noi de iarna (Dunlop SP Winter Response), care inca nu sunt puse pe masina, ca e prea cald afara. Stau in beci pana le vine momentul montarii, fapt pentru care trebuie sa-mi cumpar un cric tip crocodil. I-am luat azi bara de fata, proiectoare, suport si priza aer intercooler, plus pasaj roata stanga, am comandat si restul de piese, sa vedem cand o bag la facut.
Opelul a luat si el o cutie cu gunoi in bot tot cam prin zona unde am lovit cainii si urmeaza sa fie dus la cosmetica...noroc ca avem Casco la ea, devizul se ridica la 4000 RON.
R 21 urmeaza sa fie adus la Bucuresti in weekend, sa ma apuc sa mai lucrez la montare, sper ca de Craciun sa fie gata...ca sa ma pot apuca de cealalta.
Asiaticele sunt "boring", nu cer decat motorina si lichid de parbriz. Plus revizii odata la 10.000 km, ultima care a beneficiat de asa ceva a fost Toyota, care a primit si placute noi fata/spate, Green Stuff...foarte bune.
Asa ca, pana una alta, astept sa scada temperaturile sa le incalt de iarna...
Maskatu
Ai la toate masinile cauciucuri de iarna? blink.gif
b06fcn
Da, fiecare masina are setul ei de roti de iarna, cu jenti de tabla aferente...ocupa ceva spatiu in beci...
GZR
Si vedeta din poza de la avatar ce mai face? In ce stadiu mai esti cu reconditionarea la 21?
b06fcn
acelasi stadiu, ca nu am avut vreme sa ma duc la tara sa lucrez la masina...in week-end-ul asta o aduc la Bucuresti intr-un garaj si sper ca in cateva saptamani sa fie gata...
b06fcn
Gata, aseara am adus R 21 la Bucuresti, de poimaine ma apuc de lucru...
GZR
Spor la treaba. Daca ai timp sa mai postezi si ceva poze cu stadiul lucrarilor.
Adi
b06fcn
Nu am mai scris de ceva vreme pe aici, ca am tot fost plecat si nu am avut vreme sa ma ocup de masini...Am revenit insa si iata noutatile :
R 21 - am continuat ceva la masina, am refacut insonorizarea interioara (foile de insonorizant bituminos), peste care am pus insonorizantul masinii (burete cu un fel de plastic), imbunatatit de mine cu pasla. Urmeaza sa pun mocheta, ca sa pot fixa scaunele. Am avut mult de munca si acasa, ca am luat plasticele interioare la spalat si frecat, urmeaza sa le duc la garaj si sa incep sa le montez, dar caut o solutie de antifonare interioara a acelor plastice;
Megane - in sfarsit a platit Carpatica, am dus masina la service, unde s-au schimbat usa spate stanga, bara spate si aripa spate stanga (piesa de reparatie). Daca tot era la service, am vopsit si noua bara de fata, care urmeaza sa fie montata;
Toyota - a trebuit schimbata pompa centrala de frana, care nu mai facea presiune si tinea pedala foarte jos la prima apasare. Desi am schimbat-o la un garaj unde imi repar curent masinile, aerisirea a trebuit facuta la Toyota, unde aveau instalatie de vacuum. Cost total - 1500 RON cu TVA pompa (piesa de origine Toyota, adusa de afara insa, aici era spre 2000 RON + TVA), 150 RON manopera si 250 RON aerisitul la Toyota Pipera;
Kia merge bine, se apropie de revizie, la fel si Corsa. Sper ca de saptamana viitoare, cand iau concediu, sa ma pot apuca mai serios de lucru la R 21, ca la primavara vreau sa ma dau cu ea pe strada, in week-end doar...
b06fcn
Pentru ca am avut vreme frumoasa in weekend, am mesterit la Megane, am reparat scaunul de la sofer - se rupsese glisiera de pe partea dreapta si, datorita diferentei de nivel, s-a deformat tot spatarul spre dreapta, de ajunsesem sa ma stramb pe scaun ca sa pot sta drept de ma durea spinarea. Am luat un scaun SH, de la care am luat initial doar glisiera, dar tot rau stateam, drept pentru care am schimbat si scheletul, a fost ceva de munca sa desfac tapiteria si toate inelele de cupru care tin tapiteria de arcul spatarului, dar am reusit pana la urma. Profitand de soarele de afara, am schimbat si oglinda de interior, inlocuind-o cu una electrocrom de Laguna II. Bineinteles ca nu s-a potrivit pastila mea de pe geam cu sistemul de prindere al oglinzii, noroc ca avea o oglinda manuala in plus, de la care am luat prinderea, pe care am taiat-o si transformat-o intr-un fel de flansa, pe care am prins-o de suportul metalic al oglinzii electrocrom. Mai am de finisat ceva, in sensul in care am nevoie de pus niste folie foarte inchisa pe parbriz unde vin cochiliile care acopera piciorul oglinzii, plus un manson de cauciuc sau buretel fin, negru, intre cochilii si geam (a rezultat o mica fanta intre geam si cochilii, din cauza modificarii suportului). In rest, zici ca e de acolo.
Poze cu masina dupa reparatie si realizarile din weekend
[attachmentid=1627697079] [attachmentid=1627697078] [attachmentid=1627697080]
cj77shv
Si nicio noutate pe-aici in legatura cu R21?
b06fcn
Nu am mai apucat sa fac nimic la R 21, sta in garaj la adapost.
Restul sunt si ele bine, Kia a implinit 100.000 km exact la a patra aniversare (25.000 km/an media), Toyota are 70.000 km, tot in patru ani - ieri le-am facut amandurora ITP-ul si a iesit OK. Opelul are vreo 86000 km si intra apa in el pe la cutia de sigurante si relee din motor - neamtul, mare specialist in constructia de masini a pus respectiva cutie sub parbriz, unde se scurge apa de la stergatoare, punand capacului o garnitura din burete cauciucat, care in timp se coace si lasa sa intre apa...iar in spate nu are nici o izolatie, nimic, doar o gaura patrata de 15 cm x 15 cm, prin care trec toate cablurile si mufele...tot la capitolul german engineering se remarca si nevoia de a da jos bara fata daca trebuie sa schimbi un amarat de bec de pozitie la far.
In fine, Megane-ul sper sa fie gata saptamana asta, cu punte spate cu discuri, amortizoare KYB pe gaz noi pe fata si spate, bucsi bara stabilizatoare noi si revizia de 150000 km facuta. Urmeaza sa ii pun cotiera originala, suportul de ochelari si trei prize 12V (doua in masina, pe consola si una speciala in portbagaj), plus rezervorul pentru spalatoarele de faruri in locul dedicat din fabrica (in aripa stanga fata). In afara de asta, i-am pus carlig de remorcare, ca o sa am cate unele de carat cu ea...
b06fcn
Intre timp Megane-ul a trecut de 160000km, Opelul se apropie de 100000 iar restul stau si asteapta sa le mai scoata cineva la drum, inclusiv cele doua R 21 Turbo, din care trebuie sa fac una, plus R 21 alb la care nu am mai apucat sa fac nimic din lipsa de timp si spatiu - este intr-adevar intr-un garaj, dar nu am curent electric si e greu fara. Asa ca m-am apucat sa-mi fac garajul meu la tara, sper ca inainte de Craciun sa fie gata, sa duc toate R 21 acolo si sa ma apuc de treaba.
turbodxman
Sounds nice. smile.gif
up.gif
b06fcn
Nu am mai scris de mult pe aici.
Am terminat garajul de la tara, cele doua R 21 Turbo sunt deja duse la adapost acolo, in mod normal peste doua saptamani incep restaurarea celei cu acte romanesti, cu piese de pe alta caroserie, ca sa nu o sacrific pe cea adusa din Franta. Inca. La R 21 alb nu am mai facut nimic, am fost la garaj inainte de sarbatori si avea un strat protector de praf pe el...trebuie dus si el la tara.
Megane-ul merge bine, mai are nitel si primeste revizia de 170.000 si schimbul de distributie, puntea spate cu discuri arata bine, conform pozelor.
Kia sta in parcare, mai iesim cu ea din cand in cand, plus ce mai merge sotia cu ea, tot asa, din cand in cand. Nu a mai facut multi km din iulie si pana acum, doar vreo 3000. La fel si Toyota, se apropie de 75000, ca nu a prea mers anul asta.
In fine, Opelul merge bine si fara probleme, cred ca la urmatoarea revizie - 100.000 km va primi amortizoare si saboti noi. Intre timp am remediat si problema cu infiltratiile de apa, iar zilele viitoare va merge sa i se vopseasca din nou bara spate, dupa ce un nene de la Cluj (nu mai scapam odata de astia wink.gif ) cu un Megane II (de asta i-am zis nene si nu altfel), s-a parcat precum o parte dorsala si nu a simtit ca a lovit o masina parcata...
Pentru cei ce vor sa vada, uite cum arata un Megane Classic cu discuri pe spate
[attachmentid=1627778410] [attachmentid=1627778411]
b06fcn
Joi Megane-ul a implinit 170.000 km. [attachmentid=1627789792] Mai am 30.000 km si declar terminat rodajul... tongue.gif
Drept pentru care vineri, de Dragobete wub.gif , a primit mai multe cadouri noi:
- kit distributie - role INA si curea Contitech, fabricata pe 30.09.2011;
- filtre (ulei, aer, polen si motorina) - de la Knecht si Mann parca;
- ulei Elf TurboDiesel 10W40;
- placute frana spate Textar, cele de pe fata mai tin pana la revizia urmatoare (fiind astfel cel mai longeviv set de placute fata, au trecut de 35000 km si inca au viata in ele...).
De vineri pana azi a mai facut aproape 1000 km...
In rest, celelalte limuzine stau pe dreapta, unele dinainte de marile zapezi, altele de mai putin...cert este ca Megane-ul a fost pionul principal pe zapezile trecute, avand mai multe straturi de clorura de sodiu la activ de la ultima spalare...noroc ca am prins si azi ceva drum ud si s-a mai curatat cat de cat...
cj98czh
Mai am vreo 8.000 si te ajung biggrin.gif
b06fcn
Parca erai inaintea mea sau ma insel? Ori am recuperat eu pe parcurs? Eu in ritmul in care merg acum, fac revizia urmatoare inainte de Pasti...
cj98czh
Iti aduci bine aminte, dar am rarit ritmul cu Meganul ... face maxim 10-15.000/an ..
l@u
QUOTE(b06fcn @ 27 Feb 2012, 21:46)
Joi Megane-ul a implinit 170.000 km.Mai am 30.000 km si declar terminat rodajul.
*



VAG sucks...rodaj la 300.000 biggrin.gif
b06fcn
Daca nu luam Kia in 2007, avea cam 310.000 km acum Megane-ul...
l@u
deci daca la 200 a iesit din rodaj,la 310 era terminat biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.