Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Garajul meu
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75
b06fcn
Urmeaza sa pun video, dar trebuie sa il cropuiesc, camera asta noua face calupuri de 10 minute.
Eram in Piata Lahovary, venind dinspre ASE si ducandu-ma spre Rosetii, via Dionisie Lupu, acolo banda 3 e cu marcaj de obligatoriu stanga, ca sa intri in rond, eram pe respectiva banda 3, iar in fata mea, pe banda 2, cu marcaj de obligatoriu inainte, idiotul in cauza, care a semnalizat si a si intrat (asta am vazut pe filmare, ca in realitate lucrurile s-au petrecut mult mai repede), am redus gandindu-ma ca opreste in spatele masinilor parcate in rond nu ca intra in rond, eram aproape oprit cand boul m-a sters cu partea din spate...nu aveam nici unde sa ma repliez mai in stanga, fiind masini stationate in rond pe ambele parti...una din ele a mwuedezei de la RedBul care dupa aia se dadea atotcunoscatoare in ale legislatiei rutiere...
St
Nu stiu cum ai tu noroc de toti astia...Acolo mie mi se pare foarte aiurea ca sunt masini parcate inclusiv pe interiorul rondului (ca nu e giratoriu), fara masinile parcate si banda 2 ar putea face stanga prin rond. Din ce-mi amintesc marcajul a fost refacut de curand, deci n-ar trebui sa fie probleme ca la Rosetti.
b06fcn
Probleme sunt pentru ca idiotii considera marcajele respective drept optionale/facultative...
MuciX
Cum alea nu-s arta plastica? Au o semnificatie? blink.gif
b06fcn
”Dăcât” semnificatie...
cristic1982
Inseamna ca nu ati ajuns in Pitesti: aici marcajele si semnalizarea sunt optionale sau de decor, in plus nesimtirea e la ea acasa... sunt pitestean, dar aici sunt de departe cei mai nesimtiti soferi. In plus se si supara cand nu ii lasi sa taie banda peste tine si ca tu o tii pe a ta. Intr-o seara un pwlica cu pemfe venea sa imi dea blituri ca nu l-am lasat sa intre dupa drum cu cedeaza, iar cand am oprit sa discutam a fugit pe o straduta. Niste ghertoi
ursul_bipolar
Gunoaie se numesc!
b06fcn
Mai curand cetateni europeni cu drepturi...
b06fcn
Am venit aseara la mosie. Pentru ca peste noapte a plouat, nu m-am mai putut duce la vie la prima ora asa cum mi-am propus, asa ca am asteptat sa se mai incalzeasca si sa se usuce. Am profitat si am scos volantul de Haudi si l-am inlocuit cu cel original de Aro 10, pe care mi l-a dat un prieten de familie.[attachmentid=1628064468]
Am profitat si am pus si bancheta spate la loc, va trebui retapitata toata masina, cred ca nu ma mai complic cu scaunele de R 21, ma mai gandesc.
b06fcn
Cred ca problemele cu discurile de la Leguma, in afara ca erau ele proaste, au fost cauzate si de calitatea placutelor Ferodo, au inceput sa scartaie la franare...
dizzy
https://www.facebook.com/groups/16155810387...64617936903085/

poate ai nevoie de ceva piese de Laditza!
b06fcn
Merci de hint.
In alta ordine de idei, am plecat cu Megane-ul azi la drum, ca trebuie sa ajung peste Prut. Am mers mult pe A3 pe ploaie torentiala, gumele Nexen sunt mai mult decat OK pe ud.
In rest nimic de semnalat, la intoarcere urmeaza revizia de 240000 km, pe care o voi face insa la 241000 sau peste, in functie de cat merg prin Moldova. Astept banii de la asigurare sa ma apuc sa o fac, am decis, asa cum am mai spus, sa o vopsesc toata.
b06fcn
AM revenit pé meleaguri dambovitene. Megane-ul s-a comportat OK la drum. Singura problema, are o fluctuatie la relanti cand e calda, o avea si inainte insa nu periodic, aseara dupa ce am intrat in Bucuresti s-a manifestat la diecare semafor, la fel si cand am ajuns acasa. Suspectez supapa de relanti sau cum i-o zice... maine plec cu Leguma la Gl si cand revin ma ocup de problema cu atentie.
In alta ordine de idei, GPS-ul de la Toyota inca nu e reparat, s-a bulit blocul optic de la DVD-ul de harti si astept sa vina piesa de schimb, ca sa se poata repara unitatea. Pana atunci, masina sta pe dreapta cu o mare gaura in bord.
b06fcn
QUOTE(b06fcn @ 23 Jul 2015, 22:38)
Astazi s-a facut ITP la Kia si Toyota. Prima la o statie din Prahova, a doua la una din Bucuresti. Ambele au iesit fara nici o problema, la opt ani de la achizitie. In acest rastimp, Toyota a primit doar revizii curente si consumabile, un rand de cauciucuri de vara in locul celor din fabrica si o pompa de frana. Kilometraj total in opt ani, 104000 km, din care cel mai probabil doar vreo 15000 in Romania, restul la extern.
Kia a facut 140000 in acceasi perioada, a primit in afara de revizii cate un set de discuri (fata la 60000 km si spate la 140000), bielete antiruliu, ambreiaj cu pompa si cilindrul aferent, plus un rand de gume de vara si unul de iarna.
Si anecdota de final, in ambele situatii a trebuit sa asteptam venirea unui echipaj de la RAR, pentru reverificare. In loc sa faca magarii din astea ar face mai bine sa trimita inspectorii respectivi in trafic sa verifice cazanele cu nr de BG.
*



Doi ani mai tarziu, s-a facut din nou ITP la Kia. La statia unde s-a facut acum doi ani ITP-ul la Toyota. Din nou a fost nevoie de asteptat RAR-ul, de data asta pentru masina din fata mea. Dar, ca sa fie tacamul complet, au zis sa o verifice cei de la RAR si pe a mea. Totul OK, un defect minor mentionat in fisa finala, parbrizul are o ciobitura in afara razei vizuale. Le-am zis ca nu il schimb, ca respectiva ciobitura a aparut exact dupa ce l-am inlocuit...atata timp cat spartura nu a avansat de cativa ani, acolo ramane parbrizul. ODO la momentul ITP, 153166. Adica o medie de 6500 km pe an...
Toyota nu mai are ITP de azi, nu o pot scoate ca nu am inca navigatia si e bordul imprastiat prin toata masina. Sper sa ajunga de la reparat intr-un tarziu, la ultima verificare fusese trimisa unitatea in Germania, aici nu s-a gasit blocul optic necesar.
b06fcn
Pentru ca in Germania mi se cereau 300 de euro ca sa-mi schimbe in unitatea audio tot modulul de DVD pentru navi, am zis pas si am inceput sa caut piesa, pe care am gasit-o pe aliexpress, 98 USD cu tot cu transport cu DHL pana acasa. Sper ca saptamana viitoare sa pot urni iar Toyota din parcare, dupa 4 luni de stat pe dreapta.
tomageorgian
La DHL sunt ceva sanse sa platesti taxe.
b06fcn
Am dat 30 USD, peste cei 68 cat a costat piesa in sine...
cj98czh
Si inca sanse mari ... iti ajungea cu posta in 2-3 sapt. fara nici o taxa ..
b06fcn
Nu mai am timp de asteptat. 30 de dolari nu mi s-au parut un capat de tara..
tomageorgian
30usd e transportul? Eu vb de alte taxe in plus. Vama ,ceva taxa speciala dhl de vreo 17e si asa mai departe
VladSoare
Vezi că la DHL sînt tîlhari mari. O să plătești vamă și TVA (mă rog, asta să zicem că nu-i vina lor), plus o taxă nerușinat de mare pentru privilegiul de a-i avea pe ei ca vămuitori.
b06fcn
Nu e bai, vama e 10% din valoare, 7 USD, cat poate fi si taxa aia, mai dau 30 de dolari sau euro cu totul, asta e, nu mai am timp de asteptat, am de facut niste drumuri peste vreo doua saptamani si vreau sa plec cu Toyota, ca e mai mare decat Leguma la porcbagaj...
Bicicleta galbena
Cum se mai simte Laguna cu volanta simpla? Intreb pentru ca am un prieten cu o Vectra C diesel, si ia in calcul schimbarea pe care ai facut-o si tu. Multumesc!


b06fcn
Are 23000 km de la schimbare si nu are nici o problema...merge ok, e poate nitel mai zgomotoasa si pedala de ambreiaj e o idee mai tare, in rest e chiar OK. Nu trepideaza, nu huruie, nu agata...
b06fcn
Probleme in paradis...adica la Megane. Am detectat ceva mai demult, dupa schimbarea ambreiajului, niste urme de antigel verde pe la imbinarea motor/cutie. M-am uitat mai bine, se vedeau ceva urme de curs pe corpul termostatului. Asta era acum vreo 4000 km. Am completat cu vreo 250 ml de lichid, ca sa revina spre maxim, gandindu-ma ca va mai scadea nivelul odata ce se va aerisi sistemul. Acum doua zile, m-am gandit sa ma uit sa vad ce si cum...apa era cam doua degete sub jumatate, sunt urme clare de apa cursa pe la corpul termostatului, problema e ca antigelul care era la imbinarea motor/cutie s-a transformat in pasta...in vasul de expansiune nu sunt urme de ulei, in ulei nu se vede apa, nu miroase a antigel.
Sa se fi transformat asa antigelul ala dupa contactul cu uleiul existent pe acolo, facilitat si de incalzirea blocului? Sa se fi dus totusi garnitura de chiulasa? Desi apa nu urca peste jumatate, ventilatoatele pornesc ok, fum alb nu scoate...
Pana una alta am tras-o pe dreapta, dupa ce revin din vacanta de la mosie ma ocup de schimbat corpul termostatului si lichidul de racire, plus uleiul, ca i-a venit sorocul si vad dupa aia...
b06fcn
Pentru ca sunt la mosie la munca, o poza cu zecarul la treaba. [attachmentid=1628068616] Am fost la balastiera sa luam margaritar pentru betoane. S-a descurcat onorabil. Am profitat si am uns si MRL-urile, mai am de schimbat un burduf la planetara stanga, pe care cred ca il rezolv de maine incolo si e gata de offroad mai hardcore.
tr04www
QUOTE(b06fcn @ 11 Aug 2017, 08:14)
Probleme in paradis...adica la Megane. Am detectat ceva mai demult, dupa schimbarea ambreiajului, niste urme de antigel verde pe la imbinarea motor/cutie. M-am uitat mai bine, se vedeau ceva urme de curs pe corpul termostatului. Asta era acum vreo 4000 km. Am completat cu vreo 250 ml de lichid, ca sa revina spre maxim, gandindu-ma ca va mai scadea nivelul odata ce se va aerisi sistemul. Acum doua zile, m-am gandit sa ma uit sa vad ce si cum...apa era cam doua degete sub jumatate, sunt urme clare de apa cursa pe la corpul termostatului, problema e ca antigelul care era la imbinarea motor/cutie s-a transformat in pasta...in vasul de expansiune nu sunt urme de ulei, in ulei nu se vede apa, nu miroase a antigel.
Sa se fi transformat asa antigelul ala dupa contactul cu uleiul existent pe acolo, facilitat si de incalzirea blocului? Sa se fi dus totusi garnitura de chiulasa? Desi apa nu urca peste jumatate, ventilatoatele pornesc ok, fum alb nu scoate...
Pana una alta am tras-o pe dreapta, dupa ce revin din vacanta de la mosie ma ocup de schimbat corpul termostatului si lichidul de racire, plus uleiul, ca i-a venit sorocul si vad dupa aia...
*



Antigelul asa se face dupa o vreme, ca o pasta. La toate masinile pe care le-am vazut si aveau problema asta, antigelul se facuse ca o pasta albicioasa.
b06fcn
Azi am dus zecarul la doctor. I-a schimbat burdufele de la planetara de pe stanga, acum e OK pentru offroaf hardcore. Ceea ce va primi maine, ca acum ma duc sa ma sui pe magazie sa termin de pus sindrila finlandeza...
Leguma mai are 100 de km pana la 150000 km, mi-au venit pachetele de revizie la mosie insa crec ca am sa o duc la Renault, sa aiba in carte o stampila oficiala la kilometrajul respectiv.
M.C.
QUOTE(b06fcn @ 18 Aug 2017, 19:12)
ca acum ma duc sa ma sui pe magazie sa termin de pus sindrila finlandeza...

*


Zero plictiseala ! Arbeit macht frei, cum spune chinezu' ...... tongue.gif icon_mrgreen.gif
b06fcn
Genau...ca sa continuam in acelasi ton.
A iesit super OK, avand in vedere ca nu mai facusem niciodata asa ceva. Acum sunt la ultima sipca de pus la podea, dupa care umplu magazia si ma ocup alta data de triaj. Cu zecarul in offroad nu am mai iesit...next time...
b06fcn
Azi am montat navigatia la loc pe Toyota. Mecanismul comandat in China s-a potrivit la fix. Am profitat si i-am legat si interfata BT Yatour, acum pot vorbi legal la telefon cand sunt la volan. Nu are toate functiile pe care le lauda producatorul, insa pentru ce am eu nevoie e mai mult decat OK. Poate in viitor sa-i pun un microfon mai profi, insa per total sunt multumit.
Maine la ITP si dupa aia in productie, ca a stat prea mult degeaba...

23 Aug 2017, 10:24:
Si avem si ITP la Toyota, masina e in parametri, 0% dezechilibru la franare pe rotile din fata, 1% pe cele din spate.
Pentru ca a fost cuminte, i-am luat o antena de statie, Little Will, la care voi atasa statia de la Laguna, dupa care voi lua una noua si pentru Toyota.
In rest totul OK, ma duc sa pun noua bara la Opel ca sa am cu ce merge prin oras pana ma dumiresc ce probleme are Megane-ul.

23 Aug 2017, 17:50:
Am pus bara la Opel, a picat la fix. Parca arata altfel cu sigla de Vauxhall, trebuie sa vad cum ii pot pune calandrul ei la loc, cand o desfac pentru vopsire. Am constatat ca s-a descarcat bateria, am pus-o pe redresor dar nu da nici un semn ca si-ar reveni...o duc maine la un centru de baterii, daca e moarta iau alta. Nici nu mai stiu de cand e bateria asta pe masina, tre sa ma uit in hartii

24 Aug 2017, 11:30:
Bateria de la Corsa intra deja in al cincilea an, dupa socotelile mele, asa ca am schimbat-o. Am luat Caranda, as usual, de 65 Ah. Cost 295 RON, ODO 136700.
b06fcn
Am facut vineri si ieri un drum de 750 km cu Toyota, am dezmortit-o nitel. Azi mai baga 250 km.
Navigatia merge perfect, la primul drum afara ii iau un set nou de dvd-uri de harti, ca astea de pe masina au vreo patru ani deja. Prefer sa le iau din Franta sau Germania, ca ma costa 150 de euro, fata de 950 lei cat mi-au cerut pe ele la Toyota Bucuresti Nord.
De maine ma apuc sa caut vopsitor pentru Corsa si Megane, sa le rezolv pana la toamna.
MuciX
Uite de asta navigația auto mi se pare cea mai proastă cheltuiala posibilă. Tehnologia depășită încă de la lansare, support tehnic de maxim 5 ani, hărți pe disc că în 2001 cumpărate la un preț pe care iau în telefon care cu aplicația potrivită știe mai multă navigație decât va ști chestia aia arhaică și neergonomica vreodată.
VladSoare
Da, dar confortul și eleganța de a avea totul integrat, cu informații și indicații direct pe tabloul de bord, indicații verbale prin sistemul audio al mașinii dînd automat muzica mai încet, totul controlat de pe volan sau prin voice control-ul mașinii... toate astea sînt priceless. Poți să-i spui "arhaică" dacă vrei, dar "neergonomică" e cît se poate de departe de adevăr. Dimpotrivă, mie mi se pare arhetipul ergonomiei. Plus viteza și precizia, de care nu se apropie nici un GPS extern, darămite un telefon.
Ce-am văzut la un Audi cu tabloul de bord complet digital m-a lăsat mască: în timpul cît aveai o rută activă, întregul tablou de bord se transforma într-o hartă 3D, color, detaliată, cu indicațiile de navigare pe ea. Arăta super. Nici un telefon din lume nu poate concura cu asta. wub.gif
Victorine
Ciudat, sunt de acord cu voi amandoi...
b06fcn
Acum, ce sa zic? Masina a venit cu GPS fara cost suplimentar, era inclus in echiparea de baza, am prins o serie limitata, un pachet mai ciudat as zice, sasiu sport, jante pe 17 si GPS.
Pentru ce avem noi nevoie, sa ne ghideze afara de la punctul A la punctul B este suficient. Mai ales ca nu mai stau in geam cu ventuza pentru telefon sau PDA cum aveam o data, cu cabluri prin toata masina, cu grija ca trebuie sa le strang cand ajung undeva sa nu atraga atentia hotilor and shit...
Revenind la precizie, chiar o are, dupa ce am montat-o am vazut ca nu arata cum trebuie, m-am gandit ca trebuie recalibrata, fiind demontata de pe masina, vazand ca are si functia de configurate manuala a pozitiei, am zis ca e un feature...am configurat-o manual cand ieseam din oras, pe Iuliu Maniu, mi-a aratat cu precizie soseaua pe unde mergeam, mai mult, de la unchiul meu de la tara, am bagat adresa hotelului de la Tg. Jiu, m-a dus pana la destinatie. Dimineata bag o noua adresa, ma duce pana la un punct, dupa care pauza...rula harta in gol, deja ma gandeam ca nu e buna piesa, c-o fi, c-o pati, ca s-a bulit antena GPS. Moment in care imi amintesc ca la montaj ramasese o mufa descoperita, pentru care nu gaseam nici un cablu ramas liber...de fapt, am descoperit dimineata cand am desfacut-o din nou, cablul era acolo, insa intrat cu mufa intr-o gaura tehnologica din bord (cine stie cum a fost tensionat, acum patru luni cand l-am demontat si s-a asezat singur in gaura aia). Era cablul de la antena GPS, ceea ce inseamna ca de la Bucuresti pana la Tg.Jiu, cu intrari la tara in satul natal al Tataei si la unchiul meu, a mers in orb, folosind doar informatiile legate de viteza de deplasare si sens de deplasare, primite de la ceilalto senzori de pe masina). La Tg.Jiu s-a pierdut intr-o intesectie, unde am luat-o eu pe o scurtatura de mi-o amintisem...
Asa ca, ce sa zic, nu e poate la fel de actualizata ca una externa, insa, pentru ce am eu nevoie e super OK. Plus ca, nevoit fiind sa o repar, la cat m-a costat ubitatea DVD, nu am gasit alta solutie de inlocuire, cu o unitate dedicata. Si nici retrofit la radio clasic de Avensis nu puteam face, ca nu se gasesc...
MuciX
Fcn, asta e o excepție, dara acolo unde este opțional nu scapi fara macar 800 euro la mașină nouă.
Vlad, oricine a încercat să tasteze o adresa pe un sistem Ford/Volvo știe despre ce vorbesc. Adică și tu printre alții. Sa mai zic de comenzile vocale?
Se pot auzi sistemele gps in sistemul mașinii, ai nevoie doar de un aux sau un usb. Din nou mult mai ieftin și mai eficient.
Plus de asta nu rareori bordul care include Navi arată mai urat decât varianta simplă.
Apogeul fitei mi se pare atunci când văd o mașină cu Navi și telefon cu Waze in parbriz.

Sincer nu înțeleg cine le dezvolta integrarea cu auto, sunt execrabile softurile. Vorba lui Clarkson, lăsați adevărații programatori sa daca sistemele de navi din mașini. Poate se schimba ceva cu android auto sau Apple car.
bucatzel
QUOTE(MuciX @ 28 Aug 2017, 09:05)
Se pot auzi sistemele gps in sistemul mașinii, ai nevoie doar de un aux sau un usb.
*


Sau un blustuti, si "canti" totul de pe telefon, ca nu-i tocmai de necrezut ca ai si muzica tot pe el. biggrin.gif
AndreiMR
La masinile premium din ziua de azi, sistemele de navigatie au conexiune la internet, au trafic in timp real, si mai important...sunt integrate cu alte sisteme ale masinii (cutia automata stie ca urmeaza un viraj si schimba ca atare, la Audi si suspensia se pregateste pentru ce urmeaza pe harta). La o masina obisnuita, un sistem de navigatie nu reprezinta decat bani aruncati pe fereastra. Problema e ca inca nu ofera toti Android Auto si Car Play...si nu pentru ca ar fi complicat, ci pentru ca trebuie sa isi amortizeze cheltuielile cu sistemele de navigatie clasice, pe care inca le ofera
VladSoare
QUOTE(MuciX @ 28 Aug 2017, 09:05)
Vlad, oricine a încercat să tasteze o adresa pe un sistem Ford/Volvo știe despre ce vorbesc. Adică și tu printre alții. Sa mai zic de comenzile vocale?

De Volvo nu știu, dar la Ford mi-e foarte ușor să introduc o adresă sau să caut un punct de interes. Iar comenzile vocale funcționează foarte bine, în ciuda reputației proaste pe care o au pe internet sau prin revistele auto. Mie foarte rar îmi dă rateuri la comenzi vocale, iar cînd dă, de cele mai multe ori e din vina mea.

QUOTE(MuciX @ 28 Aug 2017, 09:05)
Se pot auzi sistemele gps in sistemul mașinii, ai nevoie doar de un aux sau un usb. Din nou mult mai ieftin și mai eficient.

Mai ieftin da, sînt de acord. Dar mai eficient? Ce înțelegi prin eficient? E mai "eficient" să scoți telefonul din buzunar, să bagi un cablu în el, care la rîndul lui să stea într-un port AUX, apoi să înfigi telefonul într-un suport de pe bord unde arată ca dracu', decît să te urci în mașină fără nici o grijă și să ai totul la dispoziție din oficiu?

QUOTE(MuciX @ 28 Aug 2017, 09:05)
Sincer nu înțeleg cine le dezvolta integrarea cu auto, sunt execrabile softurile. Vorba lui Clarkson, lăsați adevărații programatori sa daca sistemele de navi din mașini. Poate se schimba ceva cu android auto sau Apple car.
*

Unele sînt. Dar tu generalizezi. Am văzut și unele care fac de rușine orice altceva. Cel de pe A6, cu harta pe tabloul de bord, și în care poți introduce adrese desenînd cu aproximație o literă pe un touch pad, mi se pare beton. Nu l-aș da nici pe toate Waze-urile din lume.
cj98czh
Mah, la Vagon navi merge super ok si o utilizez la greu prin vacante ..

Hartile le gasesti pe net ... gratis ... ultimele sunt martie 2017 ... sincer nu am ce sa ma plang ... aaa nu are trafic in timp real ... da acuma asta este ..
VladSoare
Are probabil și trafic în timp real, dar nu prin țările bananiere.
bucatzel
QUOTE(VladSoare @ 28 Aug 2017, 09:34)
E mai "eficient" să scoți telefonul din buzunar, să-l înfigi într-un cablu, care la rîndul lui este înfipt într-un port AUX, decît să te urci în mașină fără nici o grijă și să ai totul la dispoziție din oficiu?
*


Credeam ca am mai mentionat de dintele albastru. Stie sa faca singur chestiile astea. Come on, daca tot vrei sa fii gica contra, macar pune tehnologiile la nivelul la care sunt, nu doar la ce o mentionat alalalt.

Ca daca producatorii auto ar pune un cradle de telefon care sa aiba si incarcare farafirelelss, n-ar mai avea motiv sa vanda alte chestii la preturi nejustificate.
VladSoare
Dintele albastru știe doar să transfere ieșirea audio din telefon către boxele mașinii. Dacă însă vrei navigație prin telefon, atunci tot nu scapi de cablu (din motive de baterie, mai ales dacă ai aifon), și tot trebuie să-l lipești cumva pe bord ca să vezi harta. Și mi se pare penibil să ai o mașină mai răsărită, nu neapărat premium, dar așa, peste medie, și să stai cu telefonul pe bord ca un taximetrist. La un Logan merge.

Android Auto și Carplay nu merg prin dintele albastru. Cel puțin deocamdată.
bucatzel
Man, au trecut deja 10 ani de cand o aparut primul iphone. Chiar ceva mai mult de cand devenise clar ca smartphone-ul nu-i ceva literatura SF. Faptul ca inca sunt tratate ca intrusi prin masini pe mine ma face sa inteleg ca fie le strica business modelul, fie designerii is tampiti. Ori io am o parere decenta despre designeri.
VladSoare
Ca să nu mai fie tratate ca intruși ar trebui să se conecteze la sistemele mașinii și să se integreze cu ele fără ca tu să faci nimic. Nici măcar să nu le scoți din buzunar. Or în acest moment încă nu sîntem acolo. Android Auto și Carplay sînt un pas înainte în direcția bună, dar încă mai au de lucru. Interfețele sînt încă destul de primitive și limitate, iar sistemul încă mai necesită conectarea telefonului prin cablu.
Cînd Android Auto va merge prin bluetooth fără ca tu să mai pui mîna pe telefon, iar bateriile telefoanelor vor ține suficient de mult ca să-ți permiți să utilizezi telefonul pentru muzică și navigație pe toată durata drumului fără teama de a rămîne în pană, atunci vom putea spune că telefonul nu mai e un intrus în mașină. Pînă atunci, e doar un compromis.
Lord Hades
Oficial îmi merge bine. Waze e disponibil în Android auto și printr-un miracol am reușit sa îmi instalez pe telefon AA.

Navigația mașinii e foarte bună doar ca pe romania mai da rateuri.
Treaba cu redirecționare în funcție de trafic nu știe sa o facă la noi pt ca nu are de unde lua semnal radio. Dar în nemtia merge bine.

La noi pt drum lung Waze (marele beneficiu ca mai evit zonele de pescuit) și pt oraș Navigația on board.
AndreiMR
QUOTE(VladSoare @ 28 Aug 2017, 09:41)
Android Auto și Carplay nu merg prin dintele albastru. Cel puțin deocamdată.
*



Noul BMW Seria 5 are CarPlay wireless. Deci cu vre 70k euro se rezolva problema cablurilor insirate prin masina biggrin.gif

Constructorii auto nu sunt tampiti...pur si simplu au de amortizat costuri cu navigatiile OE. In afara de asta, taxarea clientului cu sume absurde pentru updateuri reprezinta inca o sursa buna de venituri. Dar prea mult timp nu va mai dura situatia asta...in maxim 5 ani conectivitatea masinilor cu telefonul va deveni la fel ca aerul conditionat...nu vor mai exista masini fara tehnologii precum Android Auto sau Carplay...nu le vor accepta clientii. Deja sistemul de infotainment a devenit criteriu important la achizitia unei masini...iar tinerii cauta mai mult un smartphone pe roti decat un automobil (conform studiilor)
cj98czh
QUOTE(VladSoare @ 28 Aug 2017, 09:36)
Are probabil și trafic în timp real, dar nu prin țările bananiere.
*




Corect asa este .. prin Vest da.

Ca idee, din ce am citit foloseste hartile Here, impachetate mai simandicos ...
mars
QUOTE(AndreiMR @ 28 Aug 2017, 09:11)
iar tinerii cauta mai mult un smartphone pe roti decat un automobil (conform studiilor)
*



Trist moment sad.gif!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.