Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Garajul meu
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75
b06fcn
Volanta OEM de pe fosta Leguma era Luk si avea deja joc mare la 125000 km cand a picat rulmentul de presiune, de aia am preferat piesa Toyota. Acum, cu 1300 in plus sau in minus, la cat costa toata distractia, nu mai e nici o problema...
cj98czh
La laguna a facut zgomot volanta .... la japoneza a crapat cutia direct la 150k ... nu stiu ce sa zic ...
madhorsefuzzy
Volanta mea de pe Leguma 3 avea joc de la 120.000Km. La 180.000Km cand am schimbat-o avea joc mare. Cand a disparut zgomotul in masina mi-am dat seama ca era volanta inca de la 120.000Km (si eu i-am dat cu insonorizari si chestii ...).
b06fcn
QUOTE(cj98czh @ 10 Sep 2018, 20:03)
La laguna a facut zgomot volanta .... la japoneza a crapat cutia direct la 150k ... nu stiu ce sa zic ...
*



La Laguna nu ma deranja zgomotul, a picat rulmentul de presiune...tot asa, cu simptomatica de ambreiaj reclamata la garantie, fara rezolvare...
Pai si la japoneza a facut zgomot, pe care toti idiotii l-au pus pe seama volantei, cand el era din cutie...ce faceai daca erai in locul meu, cand a inceput sa se auda usor, usor, la 50000 km si ziceau ca e de schimbat ambreiajul dar ca nu e acoperit de garantie, dupa care, la 80000 km, masina fiind iesita din garantie tot asa, sa schimbam ambreiajul ca dispare zgomotul, ii lasai sa schimbe un ambreiaj care nu facea probleme? Ma tot gandesc, daca o desfaceam atunci, sa schimb ambreiajul si vedeam ca volanta nu are joc, rezolvam ceva, ca boala era in cutie...asta e, defect de fabricatie, se intampla, in 11 ani nu ne-a creat nici o problema masina, mergem mai departe.
Masinile mele nu sunt menajate, insa sunt intretinute din scurt, iar daca pica ceva imi asum ca poate fi si din cauza mea, imi place sa ma joc pe curbe, sa-i dau frane de motor, sa intorc cu frana de mana, chestii din astea...
ursul_bipolar
QUOTE(cj98czh @ 10 Sep 2018, 21:03)
La laguna a facut zgomot volanta .... la japoneza a crapat cutia direct la 150k ... nu stiu ce sa zic ...
*



Daca explici tu care e rostul replicii de mai sus in contextul discutiei ar fi bine. Nu de alta dar nu are nicio noima.
Ca sa iti explic, il intrebi pe om de ce nu isi ia luk, el ti-a explicat, tu ii dai inainte cu baetii de la service ca si ei sunt uzi dupa luk dupa care bagi fraza de mai sus. Bun asa.
Se numeste defect de fabricatie, la orice producator se accepta acel procent de 5%. Comparatii de genul nu isi au rostul ca mai stim si noi si alte chestii.
MuciX
QUOTE(ursul_bipolar @ 11 Sep 2018, 00:27)
Se numeste defect de fabricatie, la orice producator se accepta acel procent de 5%. Comparatii de genul nu isi au rostul ca mai stim si noi si alte chestii.
*


Sau bemveu. Sau VAG. Sau Dacia. Și Ford.



Opel.
ursul_bipolar
Toti, nimeni nu e perfect.
b06fcn
Asta asa e, in seara asta a decedat si Kia, noroc ca a avut bunavointa sa o faca in fata casei. Mi-a zis sotia ca pe drumul de la plantatie spre casa a cam dat in nas de cateva ori, dupa care, ajunsa in fata casei s-a aprins check-engine inainte sa o opreasca si nu a mai pornit.
Suspectez pompa de motorina, pentru ca daca amorsez filtrul de motorina da sa porneasca si se opreste...deci nu se alimenteaza. Cand pun contactul, cu bancheta spate scoasa, nu se aude nici un zumzet, deci, cel mai probabil, problema de pompa.
Maine, daca termin treaba mai devreme la birou, ii desfac furtunul de alimentare care intra in filtru, il bag intr-o sticla de plastic si ii dau o cheie, ma astept sa nu curga motorina pe acolo. Daca e asa, iau pompa noua, trebuie sa vad cat costa si cat dureaza sa o aduca...
Cred ca ma duc sa-mi cumpar o masina, sa am si eu una de rezerva cand se strica celelalte... radmasa.gif
dizzy
QUOTE(b06fcn @ 10 Sep 2018, 18:58)
Volanta OEM de pe fosta Leguma era Luk si avea deja joc mare la 125000 km cand a picat rulmentul de presiune, de aia am preferat piesa Toyota. Acum, cu 1300 in plus sau in minus, la cat costa toata distractia, nu mai e nici o problema...
*


Valeo... rolleyes.gif
Cand se strica imperialistele, poti sa mergi cu Lada.
b06fcn
VAleo am pus pe Leguma, ca sunt singurii care aveau kit de conversie la volanta normala. Daca gaseam asa ceva si pentru Toyota, din ala luam...
Cu Lada nu ma incumet prin orasul asta plin de frustrati, dupa ce va fi atestata si asigurata casco la valoarea evaluata, mai vedem...am gasit una la fel ca a mea, an de fabricatie, culoare si kilometraj, restaurata la tabla, cerea ungurul aproape 8000 euro pe ea...
dizzy
Tot Valeo am pus si eu, din acelasi considerent , volant de fier nu cu arculete din mamaliga.
Aia cu Lada era din bancul

Temperaturi pe Glob
… +10°C Chiriasii din Helsinki opresc caldura. Laponii planteaza flori.
… +5°C Laponii fac plaja, in caz ca inca mai rasare soarele.
… +2°C Automobilele italiene nu mai pornesc.
… 0°C Apa distilata ingheata.
… -1°C Respiratia devine vizibila. E timpul pentru o vacanta la Marea Mediterana. Laponii mananca inghetata si beau bere rece.
… -4°C Pisica vrea si ea in pat cu tine.
… -10°C E timpul pentru o vacanta in Africa. Laponii se duc la inot.
… -12°C Prea frig sa mai ninga.
… -15°C Automobilele americane nu mai pornesc.
… -18°C Proprietarii caselor din Helsinki pornesc caldura.
… -20°C Respiratia devine sonora.
… -22°C Automobilele frantuzesti nu mai pornesc. Prea frig pentru patinaj.
… -23°C Politicienii incep sa-i compatimeasca pe cei fara un acoperis deasupra capului.
… -24°C Automobilele japoneze nu mai pornesc.
… -26°C Din respiratie se poate taia material de constructie pentru iglu-uri.
… -29°C Pisica vrea sa se bage sub pijamaua ta.
… -30°C Automobilele nemtesti nu mai pornesc. Laponul injura, da cu piciorul in roata si isi porneste Lada.
… -31°C Prea frig pentru sarutat, buzele ingheata. Echipa de fotbal a Laponiei incepe antrenamentul pentru etapa de la primavara.
… -35°C E timpul pentru o baie fierbinte de doua saptamani. Laponii dau jos zapada de pe acoperis.
… -39°C Mercurul din termometre a ingheatat. Prea frig pentru a gandi. Laponii incheie si nasturele de la gulerul camasii.
… -40°C Automobilul tau vrea si el in pat. Laponii trag un pulover pe ei.
… -45°C Laponii inchid fereastra de la baie.
… -50°C Lupii de mare parasesc Groenlanda. Laponii schimba manusile cu 5 degete pe cele cu un deget.
… -70°C Ursii polari parasesc Polul Nord. La Universitatea din Rovaniemi (capitala Laponiei) se organizeaza o excursie pe perioada lunga.
… -75°C Mos Craciun paraseste Cercul Polar. Laponii trag pe urechi urechile de la caciuli.
… -250°C Alcoolul a inghetat. Laponul e suparat.
… -268°C Heliumul devine lichid.
… -270°C Iadul ingheata.
… -273,15°C Zero absolut. Nici o miscare a organismelor elementare. Laponii : “Da, e destul de frig, mai da-mi o dusca.”
Laurentziu83
Poti sa cauti o lada mai cazatura si cu tabla mai ciocanita si sa le fie frica frustatilor sa-ti taie calea, inchipuindu-ti ca ti-e lene sa franezi...
zanzie
QUOTE(b06fcn @ 11 Sep 2018, 22:39)
...cerea ungurul aproape 8000 euro pe ea...
*


O s-o dea ca painea calda; aia merita minim 30000 de mii de euro.
MuciX
Mulți repara mașini și cred că își scot banii înapoi + profit. Problema cu o lada, spre exemplu, e că de multe ori ea este mai ieftină decât o tinichigerie și vopsitorie bine făcute. Daca mai pui peste mecanică, ornamente și mana de lucru, e clar că nu pușcă. Probabil că banii se regăsesc în mașină, dar ea de fapt nu valorează atât pe piață.
bion
Aknumaibeamveue bune. Daca omului ii place troaca baga bani. Daca gaseste alt iubitor de troaca model x. poate sa iasa si un banut profit.
MuciX
Pai asta spun, ei baga bani in ideea ca si-i scot la vanzare. Acum cat i-o placea lui fcn lada, nu cred ca da 8k stiind ca gaseste la 3-4k aceeasi masina.
bion
Dpande cum se prezinta limoul. Si daca pica cu tronc da banul.Schrottu lul matale merita remat dar ti s-a pus pata si ai bagat in el cat in Bechtel. biggrin.gif Si daca e sa il vinzi o sa ceri pe el cat bugetu SRI biggrin.gif
MuciX
Pai asta e, ca eu nu il vand. Si daca ar fi sa il vand, ar rade lumea de mine si daca as cere jumate din cat am cheltuit.
bion
Never say never cool.gif
b06fcn
QUOTE(MuciX @ 12 Sep 2018, 17:59)
Mulți repara mașini și cred că își scot banii înapoi + profit. Problema cu o lada, spre exemplu, e că de multe ori ea este mai ieftină decât o tinichigerie și vopsitorie bine făcute. Daca mai pui peste mecanică, ornamente și mana de lucru, e clar că nu pușcă. Probabil că banii se regăsesc în mașină, dar ea de fapt nu valorează atât pe piață.
*




QUOTE(MuciX @ 12 Sep 2018, 18:11)
Pai asta spun, ei baga bani in ideea ca si-i scot la vanzare. Acum cat i-o placea lui fcn lada, nu cred ca da 8k stiind ca gaseste la 3-4k aceeasi masina.
*



Corect de doua ori, exemplul cel mai bun e zecarul, in care am bagat in partea de tablarie vreo 5000 si ceva de lei, dupa ce am mai bagat inca vreo 3000 in mecanica...Probabil ca nu dadeam, insa, banii astia adunati la o lalta pe un zecar echivalent, pentru simplul motiv ca nu aveam ceritudinea lucrarilor realizate...
Mai problematica e faza cu valoarea de pe piata, ca la masini de genul asta e greu se stabilit in mod corect si coerent, dat fiind faptul ca lipsesc punctele de reper...de aia, in tarile cu apa calda la garaj, o masina veche, cu potential de colectie (de la banalul R4 la Rolls Silver Shadow), este evaluata corespunzator si aia este valoarea luata in considerare in caz de dauna...
Adica o Lada 1200 care se vinde in .de cu 10000 de euro, in caz de dauna este despagubita acolo sau in alta parte civilizata exact la valoarea respectiva...chiar si la noi, asiguratorii tin cont de documentele de achizitie cand despagubesc...

Revenind ontopic insa, raportez doua chestiuni :
- plafonul de la zecar e aproape gata, mi-a transmis mama poze cu ce a facut pana acum si e pe calea cea buna, maine seara sper sa fie gata cusute prinderile sarmelor de fixare (de fapt un fel de bucati de fier-beton de 8 sau 10 mm curbate la capete);
- la Kia, in urma verificarii facute mai devreme, am constatat ca nu se vine combustibil cand pun contactul, asa ca, dupa indelungi cautari ale pompei de joasa presiune prin rezervor si pe sub masina, soldate cu esec, nefiind pompa nici in rezervor si nici pe sub masina, cred ca vinovat este senzorul de presiune in rampa, care are si rol de "sugatoare" de motorina...maine il dau jos si il verific daca lucreaza...
MuciX
Posibil sa ma fac de bula, dar la diesel pompa nu incepe sa miste abia dupa ce incepe demarorul sa invarta motorul? Stiam ca nu e ca la benzina, unde se amorseaza circuitul la punerea contactului.
b06fcn
Nu stiu cum e la asta, la Megane dci am pompa de joasa presiune, care trimite motorina catre filtru si pompa de injectie, cand se buleste pompa nu mai baga motorina. La Kia nu stiu cum merge, ca nu pare a avea pompa de joasa presiune, ci o supapa vacuumatica pe pompa de inalta presiune care are rol de regulator de presiune si care cred ca are si rol de amorsare a sistemului, pentru ca am gasit-o si sub numele de „suction control valve”.
cj98czh
Poate sa fie integrata in pompa de inalte ... si atunci ... se prea poate sa trebuiasca sa schimbi tot pt. asta .... vezi la un specialist in Kia ce zice ...

13 Sep 2018, 12:31:
QUOTE(MuciX @ 13 Sep 2018, 10:29)
Posibil sa ma fac de bula, dar la diesel pompa nu incepe sa miste abia dupa ce incepe demarorul sa invarta motorul? Stiam ca nu e ca la benzina, unde se amorseaza circuitul la punerea contactului.
*



Depinde ... sunt si cum zice B06 ..
dizzy
Unele au un grupaj Pompa de joasa presiune-Pompa de inalta presiune
Daca nu ma inseala memoria, asa sunt cele de pe 1,5dci
Altele au pompa de joasa care impinge motorina din rezervor prin filtre si o duce in zona motorului unde este pompa de inalta sau pompele-injector.
b06fcn
Piesa in cauza, chiar daca este incorporata in pompa de inalta presiune, este independenta, adica se poate schimba, exact ca si la 1,5 dci, cum zice colegul dizzy...Am vorbit la service-ul unui amic si o sa duc masina pe platforma pana la el, sa ii faca diagnoza cum trebuie, ma gandesc sa nu ma apuc eu sa verific ceva fara sa stiu exact cum, mai ales ca astea noi poate nu merg pe 12 V, mai stric naibii ceva...
marksman
Bujiile de diesel parca merg la 7.2V sau cam asa ceva. Retin o discutie pe un forum, povestea cineva ca le-a incercat la baterie si a concluzionat ca-s arse biggrin.gif
b06fcn
Ticmai din cauza asta, ca sa nu stric ceva, in seara asta am urcat masina pe platforma si am dus-o la service, maine ma duc sa le duc si cheia ca sa se poata ocupa de ea.
Tot maine sper sa rezolv cu tapiteria de la plafonul de zecar, materialul luat este foarte bun, insa e prea dens pentru masinile de cusut casnice, dtept pentru care, mama mea m-a trimis la un atelier de tapiterie, dupa ce s-a chinuit si a fixat pe noul material suportii de la cel vechi...presimt ca se va lasa cu injuraturi montajul plafonului... radmasa.gif
tatabobu
Din intamplare taman aveam o pagina de bujii de-astea noi deschisa, na de acolo:

Glow plug with post-glow capability
Glow plug Pencil glow plug
Test voltage 4,4 V
Installation depth 35 mm
Type of connection PIN
Thread M 9 x 1.0
einstein1984
QUOTE(marksman @ 13 Sep 2018, 15:24)
Bujiile de diesel parca merg la 7.2V sau cam asa ceva. Retin o discutie pe un forum, povestea cineva ca le-a incercat la baterie si a concluzionat ca-s arse biggrin.gif
*


sunt alimentate in PWm unele, altele la 5 V.
b06fcn
La mine nu e problema de bujii, de aia cu bujiile zicea colegul marksman...
In alta ordine de idei, am dus tapiteria de plafon la un atelier de tapiterie, pana dupa-amiaza e gata de cusut...intre timp, astept vesti de la service...
Dupa ce am terminat de scris aici m-au sunat de la service, s-a sters eroarea e la senzorul de presiune in rampa si masina a pornit, dar are un zgomor ciudat motorul, probabil din cauza presiunii necorespunzatoare...acum se cauta un nou senzor...

LE - M-au sunat si de la Toyoshop ca luni se livreaza volanta, astept sa-mi spuna service-ul daca a primit cutia si restul de piese, astfel incat sper ca la finele saptamanii viitoare sa am Toyota din nou functionala..

LLE - Am recuperat tapiteria de plafon de la Aro, a iesit exact ce trebuie, sper sa fie ce trebuie si punerea ei pe masina
b06fcn
Pus tapiteria de plafon pe zecar. Arata de nota 10. Odata pusa, am pus parbrizul, cu cheder nou, plus geamurile laterale. E deja ok, masina poate ramane sub cerul liber, nu mai intra apa in ea...
Victorine
Pai si nu pui si niste poze sa ne delectam si noi?... smile.gif
b06fcn
Pun si poze, ca am facut, dar nu am avut vreme sa le trec din telefon in tableta...

16 Sep 2018, 17:13:
Colorata este gata !
Plafon in lucru [attachmentid=1628093197]
Plafon gata tapitat [attachmentid=1628093200]
Diverse unghiuri [attachmentid=1628093201] [attachmentid=1628093199]
cj98czh
Faina lucrare .....cand vad pozele tale parca ma apuca ciuda ca a mai trecut o vara si tot nu mi-am adus 244-le de la Poiana Sibiului .... poate la primavara imi fac curaj sa il aduc si sa ma apuc de el ...
b06fcn
Ideea e ca trebuie un imbold serios, eu m-am apucat dupa ce am auzit ceva troznind pe dedesubt cand veneam de la vie, moment in care am zis ca e cazul sa vad ce trebuie facut...nu au fost multe probleme, dar a fost bine ca am facut-o. Inainte de a te apuca insa, ai nevoie de gasit un mester care sa vrea sa se bage la asa ceva si sa nu te lase la jumatatea lucrarii.
La mine mai e mult de lucru, chestii de finisaj cele mai multe, dar care consuma mult timp daca vrei sa iasa ceva ca lumea, fiind vorba de o masina romaneasca...de ex, cand i-am pus la loc plafonul, una din sarme nu intra, imi aduc aminte ca statea ciudat si vechiul plafon, insa nu i-am dat importanta, cauza am vazut-o ieri, ramasese o bucata de tabla negaurita in locu unde trebuia sa intre sarma aia si din cauza asta statea aiurea, ca nu avea loc sa intre...
cj98czh
B06 ... teoretic la aia nu trebuie facut nimic la tablarie ... masina are 44.000 km de km originali ... tabla ete in stare buna, de7 ani sta in garaj nemiscata ... ridicata pe capre ..

In prima faza are nevoie doar de o revizie generala, schimb de lichide, acumulatori ... si probabil ca anvelope ..
b06fcn
Pe langa asta ar trebui verificate si furtunele, plus reperele de fructiune de la sistemul de franare, ca si alea imbatranesc si isi pierd eficienta...
Ca sfat, ce am facut si eu, baga-i ceara de cavitati prin toate gaurile si corpurile goale pe interior...
cristic1982
Mai bine întâi baga tabla la un tratament in zonele cu rugină, iar apoi da un rând de ceară prin toate cavitățile. Pe burta mașinii, tratezi zonele de rugină, dai antifon, iar peste dai ceară pentru protecție .
Faina mașină ți-a ieșit fcn.
b06fcn
Merci, chiar ma bucur ca am facut-o, desi primul ei drum'va fi direct pe coclauri...sper sa nu se zgarie prea tare din prima zi...
b06fcn
Am uitat sa zic aici, am vorbit la service-ul unde e Kia, dupa ce s-a sters eroarea care a generat mesajul de check-engine, masina a fost testata si nu mai da nici o eroare, am decis insa sa schimb nenorocirea aia de senzor, acum beleaua e ca nu apare nicaieri pe stoc. Bine ca pleaca nevasta in delegatie doua zile si-mi recuperez Opelul ca sa ma duc la birou...
In alta ordine de idei, sper ca vineri sa fie gata si Toyota, iar weekend-ul viitor sa recuperez si Megane-ul de la vopsit...
b06fcn
Toyota e gata abia saptamana viitoare, au intarziat niste piese comandate de service.
Kia merge, desi nu stim ce are, o sa merg eu cu ea in oras zilele viitoare, sa vad cum se comporta si sa nu ramana consoarta cu ea in pana prin oras...
Megane-ul inca nu a iesit de la vopsit, adevaraul e ca nu ma deranjeaza prea tare, din cauza de lipsa de timp sa ma ocup de finisaje.
Azi m-am dat cu zecarul pe coclauri, i-am si tras cateva zgarieturi, ca doar pentru asta a fost facut...
Si pentru ca am cumparat un set de manere de usi de R12, ca sa le iau garniturile de plastic pe care culiseaza butonul de deschis usa, azi am facut usa de la sofer sa se deschida usor. Voiam sa ma apuc sa-i pun stopurile pe spate, insa trebuie umblat la fire si schimbati papucii, asa ca ma ocup saptamana viitoare, sper sa am vreme sa caut o schema a instalatiei electrice de Aro 10...
b06fcn
Apdeit Megane:

Arata asa acum cateva zile :
[attachmentid=1628093627] [attachmentid=1628093628]

Acum arata asa :
[attachmentid=1628093629] [attachmentid=1628093630] [attachmentid=1628093631]


Sper ca pana la finele saptamanii sa o pot recupera wub.gif



24 Sep 2018, 20:40:
Azi am mai facut o achizitie pentru zecar, am gasit un set de faruri duble NOS Elba de Dacia 1310, 200 de lei bine investiti. Acum am ce pune pe masina, in timp ce le restaurez pe ale ei.
Am mai primit si cele trei lampi de numar, SH ca noi, sa fie acolo de rezerva...

25 Sep 2018, 18:08:
Ieri am recuperat Kia de la service, dupa ce i-au sters erorile din calculator nu a mai dar semne de oboseala, am luat-o inapoi sa mai merg cu ea si sa revin la o noua diagnoza peste cateva zile. Am constatat ca dimineata cand e mai racoare si e motorul rece are un lejer balbait la relanti, dupa ce se incalzeste isi revine si merge rotund. Tot asa, am observat, stand la semafor, ca are momente cand scoate fum, ca si cum ar fi combustibil nears corespunzator.
Cum nu are DPF, suspectez fie un senzor de temperatura, fie injector sau injectoare cu probleme. De aia mi-a si zis nenea de la service sa i-o mai duc dupa cateva zile de mers prin oras, sa vada ce erori au putut aparea, plus sa mai cerifice o serie de elemente pe partea de injectie...
b06fcn
Dupa o saptamana de mers prin oras cu Kia, pot spune ca are niste lejee balbaieli la rece, cand se incalzeste merge bine. Probabil vreun senzor de temperatura...luni ma duc sa iau Toyota, care e gata, dupa care las Kia la verificari suplimentare...
Dumineata dupa ce ma trezesc ma apuc de zecar, am adus chederul de uso si noile faruri, ca sa incep montajul...
b06fcn
Ieri si azi am lucrat nitel la zecar, am inlocuit blocul vechi de sigurante cu doua blocuri de sigurante plate, mai am de lucru nitel pe la fire si mufe sa arate cum trebuie, dar macar acum am o baza de plecare. Dupa asta, am pus lampile pe spate si lampa de pe dreapta fata, m-am chinuit ceva pana le-am nimerit firele. Am pus doar de forma noile faruri de Dacia 1310, ca trebuia sa ies cu masina din curte sa duc ceva cu remorca si trebuia sa arate cat de cat completa, problema la ele e ca va trebui sa dau jos distantierele de la farurile de faza mare, sa vad cum, ca par a fi nituite. Oricum, arata mult mai bine cu farurile curate si cu oglinzi intacte...
In rest, pentru ca nu mai pornea cum trebuie, i-am schimbat bujiile Bosch cu unele noi, Champion, cu care a pornit la sfert de cheie. Cred ca trebuie sa o duc la un specialist in carburatoare cand va fi gata, sa-mi faca ceva reglaje, ca iese un miros de gaze nearse pe esapament...

1 Oct 2018, 16:20:
Luat Toyota de la service, este alta masina, am constatat acum ca, pe lângă zgomotul pe care îl reclamam și care acum nu mai este, se mai auzea un ronțăit pe care îl puneam pe seama motorului diesel și care acum nu se mai aude. Verdictul e clar ca am beneficiat de o cutie de viteze cu defect de fabrucatie, care a cedat in timp, ajutata fiind și de faptul ca mașina nu a prea văzut drumuri in oras.
Am sa pun aici poze ale ambreiajului, nici eu nu am apucat sa ma uit bine la el.
Am profitat și am lăsat și Kia la service sa mai pună testerul pe ea, aștept zilele astea sa recuperez și Megane-ul
ursul_bipolar
O cutie cu defect de fabricatie care rezista 150k km e ceva.
dizzy
Probabil că s-au stricat rulmentii si de acolo rontaiala.
Apoi încet încet s-a paradit.
Bine ca nu ai patit-o mai urat sa mai aprinzi câte o lumânare.
b06fcn
Nu a fost problema de rulmenti ci de ax al trenului fix, ale carui caneluri se barbierisera, impreuna cu cele ale pinionului care statea pe respectivele caneluri si din a caror frecare se auzea zgomotul pe care il tot reclamam. Acum masina e silentioasa, nu se mai aude nici un zgomot suspect...
Asta este, mergem mai departe. Cost total 8100 de lei, in care intra cutia shk9 (2200 lei), ambreiajul, bieletele de la bara stabilizatoare si manopera (2200 lei), volanta si uleiul de cutie (3700 lei).
O sa pun poze ale kitului de ambreiaj, inca nu se luase scrisul de pe disc, mai avea destul material de frictiune, placa este si aia OK, volanta are ceva jos, insa nu are zgomot...
In alta ordine de idei, am vorbit azi cu vopsitorul, sambata la pranz iau Megane-ul vopsit inapoi, urmand ca saptamanile viitoare, printre picaturi, sa il echipez la loc. I-am spus sa nu-i puna carenajele de la aripi si de la bari la loc, ca sa le pot da jos la mosie sa-i dau o mana sanatoasa de ceara de cavitati peste tot pe unde este nevoie.
dizzy
Asta e, dacă care țâțe sau roti o sa îți facă mai devreme sau mai târziu probleme.
Dacă nu suferi de spațiu, păstrează ambreiajul ala bun.
Dacă ai timp scrie la Toyota despre ce ai pățit, poate ai parte de vreo bucurie.
b06fcn
Pai de aia am recuperat ambreiajul, plus cutia desfacuta. Service-ul imi da saptamana asta o nota de constatare din care rezulta ca defectul nu este unul corelat cu uzura, dupa care mesaj direct la Toyota Franta, de unde a fost cumparata de noua masina.
b06fcn
Dupa indelungi cautari si studii, am comandat in seara asta gumele de iarna pentru Opel si Megane, am mers pe Kleber, avand in vedere rezultatele foarte bune in testele din ultimii doi ani, in special cele facute de elvetienii de la TCS. Au iesit la sub 2000 de lei pentru ambele masini, ceea ce este ok.
Pentru ca sunt plecat in perioada urmatoare, am solicitat livrarea pe 15 octombrie, ca sa apuc sa aduc si jantele vopsite de la Opel, sa le pot echipa corespunzator.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.