Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Garajul meu
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75
b06fcn
Nu stiu inca cum voi face, daca ajung iti dau un semn. Merci...
Victorine
Ok. Sa tii minte.
b06fcn
Doar ma laud, inca suntem in primul sfert de rodaj...[attachmentid=1628100276]
cj98czh
Da oare cu ce ai sters pe acolo de este asa murdat plasticul ala ?
b06fcn
Fusesm la spalatorie si era masina curata radmasa.gif ... de regula nu-i las sa stearga prin interior cu carpa uda, dar sambata dimineata cand am fost la spalat era frig afara si am stat la adapost in sala de asteptare...e o spalatorie de la tara, lucreaza bine, dar exagereaza cu siliconil pe bord. Le-am zis ca nu vreau silicon, nu au dat, insa carpele de interior sunt imbibate in asa ceva, desi le spala...cand am ajuns inapoi la mosie am curatat-o cum trebuie...
b06fcn
Sambata am fost la mosie si m-am dus sa vad si zecarul in ce stadiu este. Era aproape gata pe partea de electrica, cu fire noi trase pentru proiectoare (vor fi doua randuri de proiectoare, unele in bara si altele pe bull-bar), pentru luminile de ceata pe spate si pentru GMV, care va fi pus pe buton dedicat in bord. Mi-a mai verificat instalatia pentru faruri, pentru stergatorul de luneta si pentru dezaburire, plus fir tras pentru spalatorul de luneta, care va avea rezervor dedicat in portbagaj. Este OK pe partea de electrica, urmeaza sa se mai uite si nenea mecanicul inca odata la ea, sa fie OK dpdv tehnic. Sambata care vine sper sa o recuperez, ca sa ma pot ocupa de restul de finisaje pentru ITP. Adica pus bord, pus lampi ceata spate, aranjat si reglat faruri, plus ce alte lucrari mai sunt necesare.
Luni am programare la RAR pentru trecut gumele pe 15 in CIV, ca sa fie OK si alea, dupa care ma pot organiza pentru restul de maruntisuri...
b06fcn
M-au sunat de la Bacau, a ajuns kitul complet de ambreiaj, se va intari corespunzator. Daca imi ajunge inapoi saptamana viitoare, vad cand ma apuc sa il schimb, sa mai bag si Megane-ul in treburi.
Zecarul este complet pe partea de electrica, i-au mai facut baietii o verificare din bara in bara, maine il recuperez si incep sa-l echipez pentru ITP.
sobolan
QUOTE(b06fcn @ 20 Feb 2019, 17:48)
....m-am dus sa vad si zecarul  .....
*



Ii pui pe ganduri pe astia cu septare c-au ramas in urma in materie de masini radmasa.gif

Daca mai treci prin Galati si ai timp liber de trancaneala si o cafea da-mi de stire.....
b06fcn
Nu-i masina ca zecaru, care intra unde nu poate septaru...alta rima n-am gasit...
In alta ordine de idei, cand vin la Gl te anunt, ca mai am de luat niste chestii ramase neluate de la nenea ala...
Revenind la obiectul de mai sus, azi am recuperat zecarul, la care am instalatia electrica functionala. Fiecare buton functioneaza, acum urmeaza sa refac eu traseele cablurilor, sa le notez pentru interventii viitoare si sa pun coaja de bord la loc...i-a legat GMV-ul la termocupla, dar are si comanda separata pe buton, pentru situatiile in care am nevoie de racire rapida (mai ales cand urc in 4x4), masina ramanand in confuguratia clasica cu ventilator antrenat de pompa de apa. I-a mai tras doua circuite de proiectoare, cu butoane separate, unele in bara, in locasurile de origine, altele pe bullbar. O singura problema mai are, lampile de mers inapoi, s-a dus contactul de pe cutie.
sobolan
QUOTE(b06fcn @ 23 Feb 2019, 17:13)
O singura problema mai are, lampile de mers inapoi, s-a dus contactul de pe cutie.
*



sonda la cutie,merge de dacie cred smile.gif ....ok,anunta-ma cand vii,eu am pierdut un telefon in dunare(la pescuit) si acum am altul dar canci numere...
b06fcn
Azi am lucrat la zecar, ca ieri a fost frig si mi-a fost lene sa scot turbata din garaj.
Asa ca, dimineata pe la 10h30, soarele batea placut si era caldut in masina si pe langa ea, m-am apucat de treaba. Am aranjat cablurile, le-am pus pe pozitie in coaja de bord (pana la urma am pastrat-o tot pe a mea, ca avea gauri date deja pentru butoane. Chiar si asa, mai am doua butoane ramase fara gaura, pe unul in rezolv langa maneta de stergatoare, dupa ce iau un buton clasic de Dacia 1310, ala de mai ramane, vad cand am vreme sa-i fac gaura. Problema e ca bordul la aro 10 este din tabla, peste care s-a dat cu un fel de spuma poliuretanica, peste care s-a pus vinilin. O sa fie distractie maxima sa dau gaura patrata de 1,3 cm pe latura, prin vinilinul si spuma aia care pleaca la plimbare la prima atingere...
dizzy
Poate îl poți pune în alta parte acel buton?
Ce funcție are?
Consider ca te cam riști cu tabla aia inspumata.
b06fcn
Nu am loc in alta parte, ala e butonul de comanda suplimentara pentru GMV. Tabla inspumata este standard OEM Aro de fabrica...as putea incerca o alta chestie, daca gasesc, sa-i pun becul de soc in bord, ca la Daciile 1310, dar sa vad cum ii fac legaturile si daca gasesc plasticul cu desenul de soc, iar in locul becului de soc sa-i pun un buton pentru GMV.
einstein1984
burgiu fin si gaura langa gaura, dinspre spuma spre spate?
b06fcn
Problema e ca spuma e pe ambele parti ale bordului. M-am gandit sa tai cu un bisturiu fin vinilinul de pe bord, dupa care sa tai tabla cu un dremel mic...
dizzy
Pune si tu o poza, poate ne vine vreo idee.
Laurentziu83
Oltcit-ul, pe variantele mai dotate, avea bec de soc chiar in buton. Poate gasesti ceva de genul.

http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=53798
Victorine
La mine la Club nu avea nici urma de bec, doar o pictograma simbolizand o clapeta. Si nici nu stiu cum ar fi putut avea, ca era un simplu cablu mai rigid, cu un maner rotund la capat...
LE Deci eu aveam varianta a 3-a, cea mai simpla, de soc smile.gif
Laurentziu83
Asa simplu era si Club-ul chel (nema tetiere, nema luneta cu dezaburire, nema stergator spate, nema lampi marche-arriere, nema..., multumim nea Nicu) al tatalui meu, din 85, dar pe un RL din 93 am ramas surprins sa vad ca se aprinde un bec pe maneta de soc cand o tragi.
b06fcn
E prea complicat sa adaptez asa ceva. Am sa caut un bord de 1310 cu pictograma respectiva si ii pun bec in bord, dupa care in locul dedicat ii pun un buton de Raba pe post de comanda de GMV...asta daca nu reusesc sa tai cum trebuie tabla aia...
Laurentziu83
Nu cred ca ai prea multe de adaptat, cablul de soc cu bec de la Oltcit e similar cu cel de la Dacie, doar DPDV electric, cat sa legi un fir la o masa si alt fir la contactul motor (asta daca nu-si ia masa direct prin sarma). Ma rog, n-am demontat vreunul vreodata, dar cum cablul cu bec se monta in acelasi loc in care altii isi pusesera cablu de Dacie in lipsa de altceva, eu zic ca merge si la ARO.
Mai greu e sa gasesti unul in stare ok...
b06fcn
Iti dai seama ca e mission impossible, abia mai gasesc una-alta de Dacie, de Olticit si mai greu.
O alta solutie ar fi sa desfiintez scrumiera, ca tot nu fumez si sa bag in locul ei restul de butoane...dar asta afecteaza originalitatea masinii si nu prea imi convine...
marksman
Prinzi sub bord un suport de tabla pe care iti pui ce butoane vrea muschiu' tau. Gaurile nici nu se vad, imbraci tabla in vinilin sau o vopsesti neagra si ai rezolvat.
b06fcn
Rezolvat azi cu trecerea celei de a doua dimensiuni de roti in CIV-ul de la zecar. Acum am gume legale pe masina, 195 R 15.
tatabobu
Cum ai reusit? A trebuit sa mergi cu zecarul la RAR incaltat cu anvelopele respective?
b06fcn
Nu, doar cu CIV-ul, am trimis mai demult o cerere pe mail, solicitand clarificari daca se poate face si care este procedura, la care am primit raspuns ca se poate face mentiunea in CIV si fara masina, daca are ITP-ul in curs de valabilitate, modelul avand omologare si pentru respectivele gume. Daca nu erau gumele respective trecute in documentele de omologare, era mai problematic, ca trebuia omologare individuala, cu verificari dinamice and co, chestie la care nu m-as fi bagat. Cand am facut aceeasi chestie la R 21 alb, am fost cu masina pentru ca pe modelul ala de 21 nu se pusesera gumele respective si a trebuit sa fie facuta omologare artizanala.
tatabobu
Mercic, sa incerc si eu la junghiu' meu sa vad daca rezolv ceva.
b06fcn
Trebuie dat mail si intrebat, faza e ca daca pentru tipul respectiv de masina exista referinta respectiva in baza de date, este simplu. Daca nu, trebuie mers cu masina acolo. La Aro a fost simplu, pentru ca 10.4 s-au chemat toate, fie ca sunt 1,4 din 1900 toamna, fie ca sunt 1,9 dTi de dupa 2000...
tatabobu
Din raspunsul primit de mine inteleg ca, daca vreau sa am in CIV singurele dimensiuni omologate pentru masina mea, trebuie sa-mi cumpar anvelopele alera inainte si sa platesc si 900 de lei pentru teste(in varianta in care n-am noroc sa merg acolo cu CIV-ul si 150 de lei). O sa incerc varianta 150, altfel ma las pagubas.

Speta: Wagon R+, in CIV am doar 165/70R14. Singurele doua dimensiuni pentru care a fost gandita sunt 155/70R14 si 165/60R14.

Raspunsul lor:

QUOTE
Referitor la scrisoarea dumneavoastra, va comunicam ca pentru a completa in cartea de identitate a vehiculului (C.I.V.) alte anvelopele si jante ce pot fi montate optional pe un anume tip de autovehiculul (mentionate in documentele de omologare de tip a vehiculului), trebuie sa luati legatura cu reprezentantii nostri abilitati sa faca modificari in C.I.V. Tariful pentru o astfel de prestatie este în jurul sumei de 150 RON.

In cazul unui vehicul echipat cu anvelope/jante care nu sunt mentionate in documentele de omologare acesta determina reomologarea vehiculului, operatiune care presupune inclusiv efectuarea obligatorie a incercarilor privind performantele sistemului de franare si etalonarea vitezometrului, si, daca Laboratorul de incercari Laboratorul de Încercări vehicule și Componente decide, a incercarilor privind stabilitatea vehiculului si zgomotul acestuia. Omologarea se va acorda numai daca rezultatele incercarilor si verificarilor efectuate atesta indeplinirea conditiilor tehnice aplicabile. Tariful pentru o astfel de prestație este de peste 900 RON putand urca in functie de tipul de incercari la care este supus autovehiculul.

Pentru a putea opera in CIV aceste modificari este necesara obtinerea in prealabil a unei programari la reprezentanta dorita de dvs.

Pentru orice activitate RAR este necesar sa va prezentati cu vehiculul insa nu este necesar sa echipati vehiculul cu alte anvelope decat cele inscrise in cartea de identitate. Exceptie de la aceasta regula o constituie cazul in care se impune omologarea vehiculului in configuratia respectivă.
b06fcn
E cam cum am zis si eu, cu amendamentul ca pe mine nu m-au chemat cu masina.
Daca e doar de modificare a CIV, asta se poate face dupa ce se confirma ca dimensiunea respectiva de gume este mentionata in documentele de omologare de tip. Eu asta am cerut sa mi se spuna, daca dimensiunea respectiva exista in documentele de omologare, ca sa se poata completa CIV.
Mai nasol e daca nu sunt trecute respectivele dimensiuni, ca nu stii daca se pot trece, risti sa dai si banii si sa nici nu rezolvi.
tatabobu
Pai de-aia zic, in cel mai rau caz raman cu roatele pe care le am acum si ma rog sa nu fac pana. Nu de alta, dar nu incape roata in oala rotii de rezerva.
b06fcn
Aseara am fost la un spritz si, cum gazda are si un papuc diesel 4x4, l-am rugat sa ma lase sa vad cum arata componentele comenzii vacuumatice. Mi-a zis ca el si-a facut comanda de 4x4 la maneta si nu mai foloseste sistemul vacuumatic, pe care mi-l poate da mie. Asa ca am rezolvat si una din ultimele probleme mecanice la zecar...
Ma uitam pe aici si constatat faptul ca s-a facut sau e pe cale sa se faca anul de la revizie la Opel, la Kia si la Megane. Drept pentru care am sa comand pachetele de revizie si pana la finele lunii sper sa le rezolv pe toate, mai ales ca trebuie sa trecem si la rotile de vara...

<span class='edit'>3 Mar 2019, 22:19:</span>
Am rezolvat problema cu martorul de soc de la zecar, am tras azi o fuga la mosie sa lucrez nitel la masina si, cautand prin cutiile cu maruntisuri lasate de mesterul care a lucrat la masina, am gasit plasticul minune, pus frumos intr-o punguta. L-am sunat pe om sa-l intreb daca a avut probleme cu el si mi-a zis ca, atunci cand a inceput sa sudeze la cadrul parbrizului s-a gandit sa nu loveasca plasticul ala si l-a scos, doar ca a uitat sa-mi si zica de el... Asa ca, e totul OK.
Am terminat electrica la zecar, merg toate, faruri, stopuri, semnale, stergatoare, ventilatoare, avarii etc...
Mai am de fixat centurile de siguranta si e gata de ITP.

Il alta ordine de idei, am mai scos Megane-ul la plimbat, de la ultima revizie, in decembrie 2017, nu a facut decat 6000 km.
dizzy
Din cate stiu eu, Dacia papuc 4*4 are tractiune spate si cupleaza si fata cu vacuuumaticul. Tu ai RWD, N, 4x4 high, 4x4low. Cum faci asta vacuumatic?
b06fcn
Dacia 4x4 are tractiune fata si cupleaza vacuumatic si spatele. Mie nu pentru cuplat 4x4 imi trebuie, ca am maneta pentru aia, ci pentru blocantul din diferential, care era optional doar pe unele modele de Aro 10. Dupa ce pun sistemul la punct va fi un feature interesant la zecar...
dizzy
Asa da.
Deja imi umbla mintea la sistem vacuumatic in trepte si mi se rasucise creierul.
Atentie ca aceste cuplaje vacuumatice (mai ales facute de romani) sunt extrem de pacatoase si stricacioase. Daca situatia o permite, pune sarma. in orice caz, pune doua becuri de confirmare Blocat-Deblocat.
b06fcn
Cuplajele și valvele sunt de romb...o sa vad cand le primesc, daca gandesc si un sistem mai simplu, pe cablu.
b06fcn
Am venit la mosie cu Megane-ul...am dezmortit nitel masina, maine sper sa ma,ocup nitel si de ea...
Claxonul merge aleator si slab, cred ca trebuie schimbat, sa vad ce am prin garaj disponibil.
Trage bine, insa zornaie ambreiajul, am facut bine ca am luat altul. Trebuie sa comand suruburile de prins volanta, respectiv kitul de ambreiaj, ca sa ma pot apuca de treaba.

9 Mar 2019, 12:43:
AM fost cu zecarul la ITP. Mi-a zis nenea ala ca sunt niste probleme peste car nu se poate trece si i-am dat dreptate, nici eu nu stiam de ele, din cauza de lipsa de timp de pus masina pe rampa si uitat pe dedesubt. Deci, probleme :
- bascule ruginite, una din ele cu gauri, in partea dinspre spate;
- joc in rulmentii pe fata (banuiam ca exista asa ceva, dar am sperat sa nu fie asa vizibil);
- un cap de bara de schimbat, s-a vazut ca are joc doar cand a pus masina pe platourile alea miscatoare;
- frana pe stanga spate dereglata.

Cu basculele nu e o problema, ca am altele, pe care va trebui insa sa le dezechipez, sa le curat si sa le verific de gauri de rugina si sa le vopsesc. Dupa care sa gasesc bucsi, cred ca merg si de Papuc diesel. Cu rulmentii iar nu e o problema, va trebui sa-i cumpar si sa-i schimb cand voi schimba si basculele.
Problema risca sa fie capetele de bara, ca nu stiu daca se gasesc sau daca se potrivesc cei de Dacia. Trebuie sa bag masina pe rampa si sa-mi fac o idee, sa vad cum arata respectivele capete de bara...

Macar a fost omul multumit ca vede o masina romaneasca cu toata electrica functionala pe ea.
dandobre
Bucuria ta, că ai la ce meșteri.... biggrin.gif
dizzy
E boboc față de altele
b06fcn
M-am speriat si eu cand am vazut basculele, de fapt rugina este pe tabla de umplutura, la Aro 10 sistemul de bascula nu este cel clasic, cu gaura in mijloc, ci plina, iar tabla care acopera bascula este impuscata de rugina, cel mai probabil din cauza mersului prin apa si namoale, apa intrand dar nemaiputand sa iasa ramane acolo si lucreaza...
Probleme si la Megane, am auzit de dimineata ca suiera pompa de servo, am verificat lichidul si era sub minim. Am completat, am aerisit, nu se mai auzea nimic.
Am bagat masina pe rampa sa-i repar claxonul si sa-i schimb locul, in caz ca se mai arde sa nu mai desfac nu stiu cate carenaje si, uitandu-ma pe sub masina, vad urme de ulei rosu...s-a spart burduful de la caseta de directie, pe partea dreapta. Am sa le schimb pe amandoua, sa fiu sigur ca nu sunt probleme...asa ca, de maine bag iar Opelul in paine...
psychoo
Burduful are rol sa tina praful departe. Daca pe acolo scapa lichid, pregateste.te de alta caseta sau de reconditionat, dupa caz. Acolo are un simering care nu mai etanseaza.
b06fcn
Merci, i-o ajunge si ei 250000 km...
b06fcn
Am luat legatura cu firma de la Marghita care reconditioneaza casete de directie, care mi-a rezolvat-o si pe cea de la R21 acum mai bine de 10 ani, ma costa 360 de lei reconditionarea, cu 2 ani garantie. Deci va trebui sa-mi fac timp sa duc Megane-ul la mosie, sa-i dau jos caseta si s-o trimit la facut. Cu aceeasi ocazie voi schimba si ambreiajul.
b06fcn
Azi am facut ITP-ul la Lada. Nici o problema de semnalat, a primit "bun tehnic". Frane verificate cu pedometrul, din cauza de lipsa servofrana. ODO 82236...a facut masina 250 km de la ultimul ITP acum un an...
ProfiBv
"IVAN" intretinut nu are voie sa dezamageasca. Bravo voua .
De curiozitate , cate kg are ?
b06fcn
O cheama Natacha, are undeva pe la 900 si ceva de kilograme.
Merci de urari.


16 Mar 2019, 20:30:
Am schimbat in seara asta rotile la Toyota, am revenit la gumele de vara. ODO 163000.
Sambata viitoare vin cu Kia consoartei sa execut aceeasi operatie...dupa care mai am Opelul si Megane-ul...cred ca peste doua saptamani, cand ma duc iar la Gl, scot buburuza la un drum de dezmortire, ca sa ii schimb rotile la intoarcere...

17 Mar 2019, 11:01:
Ma tot preocupa o chestie la zecar, nu-mi mai indica kilometrajul total. Vitezometrul merge, cablul este ok, insa kilometrajul si jurnalierul erau moarte. Am luat alt set de ceasuri de pe un zecar de la Galati, l-am verificat cu cablul sa se invarta vitezometrul, l-am pus pe masina, insa totalizatoeul nu merge, doar jurnalierul. Astea se repara, sau trebuie sa caut altul? Am citit ca alea Takosan ar fi mai bune, asa sa fie? Sunt compatibile? Se mai gasesc chestii din astea?
b06fcn
Am facut rost de bucse noi de bascula pentru zecar. Plus brate de directie complete. Sambata ma duc la mosie, pregatesc basculele de rezerva, le curat si tratez in mod corespunzator, dupa care le echipez si le sui pe masina. Sper sa am vreme sa termin toata treaba weekendul asta, ca peste doua saptamani sa-i pot face ITP-ul.
Am profitat si am comandat pachetele de revizie pentru Opel si Kia, sper sa le am pana vineri, astfel incat sambata sau duminica sa si fac revizia la Kia, ca tot o am la indemana la mosie...am mai comandat de pe autokarma si cateva feluri de cleme si clipsuri, ca am inceput sa nu mai am din cele luate de pe aliexpress.
b06fcn
Azi al facut revizia la Kia, la fix un an si o luna de la ultima revizie. ODO 163280, adica 7000 km in 13 luni...Schimb de ulei, filtre (uleî, aer, motorina). Cel de polen trebuie schimbat, mi-au adus de Kia Ceed...Am pus si gumele de vara pe jantele de tabla, ca sa le pot duce pe cele de aliaj la facut, sa arate bine pe masina odata revopsita si asta.
La verificarea vizuala pe sub masina am constatat ca amortizoarele pe dreapta sunt curse, desi masina nu da semne de oboseala pe partea de suspensie. Am sa le schimb pe toate patru, ca sa stau linistit.

25 Mar 2019, 19:34:
Aseara cand am pus lichid de parbriz la Opel, am constatat ca lichidul de racire era cam jos, adica sub minim. Cam la un sfert din borcan. Nu am vazut sa curga pe nicaieri, dar la astea e o problema cu niste furtunase din spatele blocului, care tind sa se coaca si sa curga. Ele, in sine, nu costa mult, dar iti bati nevasta de trei ori inainte sa te apuci sa le schimbi...Au fost schimbate odata, acum vreo 6 ani, sper sa nu le fi apucat iar dorul de duca...vad sambata la revizie, am completat cam 500 ml si acum borcanul este plin pe trei sferturi...o tin sub observatie.
b06fcn
Am venit cu Megane-ul la Galati, maine dupa pranz plec la mosie sa-l desfac...sper sa reusesc sa am caseta de directie reparata pana vinerea viitoare, ca sa pot monta masina la loc. Cu aceeasi ocazie schimb si ambreiajul. M-a impresionat placut cum merge, dupa ce a stat atata vreme pe dreapta...
b06fcn
Cand nu se aliniaza astrele, nu se aliniaza si gata...am ajuns ieri dupa-amiaza la mosie, cu gandul ca ma apuc de revizia la Opelul cu care a venit consoarta de la Bucuresti, dupa care ma apuc de Megane...nu am apucat, ca am mai avut de facut altele prin casa si prin curte (recte sa termin niste rafturi pentru un dulap facut de mine, hand-made, integral din lemn, pentru bucatarie)...am zis ca nu e bai, am si azi timp, ma scol dimineata pus pe fapte mari...bag Opelul pe rampa in garaj, ii dau jos scutul de la motor si observ ca pierde ulei pe la senzorul de nivel...stiam de chestia asta, am vazut la ITP, insa era doar umezita zona, nimic anormal...preventiv, stiind ca fac revizia, am zis sa remediez si problema in cauza. M-am interesat si am aflat ca respectivul senzor are un o-ring care cedeaza in timp si trebuie schimbat tot senzorul, ca nu vine separat, ca la alte motorizari. Nu costa decat vreo 300 de lei, din cate am aflat...am mai aflat insa ca se poate inlocui cu orice al oring pe dimenisune, cu conditia sa reziste ma uleiuri si temperaturi ridicate...drept pentru care mi-am comandat din timp o cutie de oringuri dedicate, cu nu stiu cate dimensiuni, sa fie acolo in garaj, mi-am luat si pasta siliconica pe post de garnitura (am aflat ca asa vine masina din fabrica).
Revenind, ma apuc sa scurg uleiul din baie si sa analizez modul de desfacere. Observ ca sunt suruburi cu cap de 10 si ca o parte din baie este ascusa sub un suport prins de cutie cu cateva suruburi. Unul din ele era aproape de teava de esapament, asa ca am inceput sa vad cum scot teava. M-am chinuit sa desfac colierul care tinea teava de intrarea in catalizator, am reusit intr-un tarziu, dupa care am desfacut suruburile de la baie. Si a inceput calvarul, rahatul ala de silicon montat din fabrica nu voia cu nici un chip sa se desfaca...nu e nici loc, nu ai nici ce sa bagi sa faci o mica deschizatura, chinul de pe lume. Am reusit, usor, usor, cu o sula ascutita, sa racai siliconul cat sa pot baga o suribelnita, sa fac parghie...am reusit, dupa care, cu o dalta cu varful indoit, am reusit sa desfac baia...si m-am impotmolit, ca trebuie dat catalizatorul jos, ca sa pot scoate baia de pe bloc...pentru ca nu mai aveam vreme, din cauza ca m-am chinuit cateva ore sa desfac nenorocirea aia de baie, am lasat masina desfacuta pe rampa si am plecat inapoi cu Megane-ul...nu inainte de a-i schimba rotile de iarna cu cele de vara...colac peste pupaza, mi-am prins un deget cu moxul, in timp ce incercam sa desfac un colier de toba...dupa care, mi-a cazut si o roata pe el...am acum o unghie neagra de toata frumusetea...
Asa ca, next weekend, continuam epopeea masinii nemtesti care nu se strica niciodata (nu inteleg la ce trebuia senzor de nivel de ulei in baie, cand ai joja. Ca sa nu mai zic de faptul ca, pentru a umbla la acel senzor, trebuie data baia jos, ca e prins din interior catre exterior...la romb, unde senzorul iti si arata care este nivelul, nu ca la Opel unde doar se aprinde un martor in bord cand nu mai e ulei, e usor de scos si schimbat...si nici nu costa o caruta de bani)....i-am injurat pe idiotii de la Opel, care au gandit masina asta cu kurul, nu cu capul...iar manualele de service de pe net sunt jalnice, dau ceva indicatii, dar incomplete...
Plus ca am descoperit si pe unde pierde apa, am vazut ceva ud si urme de antigel roz pe suportul filtrului de ulei, cred ca e ceva garnitura in capul tevii care duce lichid de racire la termoflot...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.