Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Garajul meu
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74
b06fcn
Mi-au venit bucsile de la bara stabilizatoare la Megane, sambata ii pun noua bara, cu bucsile aferente. Dupa care ma apuc de articulatiile de la zecar, sa-l pregatesc de ITP.
Tot la Megane, am constatat ca s-a dus senzorul de temperatura exterioara, sa vad unde gasesc altul...
b06fcn
Nu am mai ajuns la mosie, ca ieri m-am dat o tura pe Transalpina. Am zis sa mai dezmortezsc Toyota si la alte drumuri decat de Gl sau de mosie, pana plecam in concediu. Franele pe spate s-au asezat cum trebuie, nu mai am vibratii la franare la nici o viteza. Mai are 3000 km pana la revizia de 170000. In rest, ma vate gandul sa-i vopsesc barile, cea de pe fata are niste puncte cu vopsea luata, de la pietre si alte alea, plus o zgarietura mai veche, cea de pe spate are niste urme de la gardul langa care o parcam, din lipsa de senzori. Cu ocazia asta, ii pun si senzorii, ca mi-au venit de vreo doi ani si nu am avut vreme sa-i montez. Idem si spalatoarele de faruri...
einstein1984
n-ai vazut si ambulanta doctorului acolo? sau 2 nebuni pe biciclete?
b06fcn
Erau multi nebuni pe biciclete, se chinuiau saracii ca la cascadorii rasulu, pedalau pe repede inainte dar rotile abia se invarteaui...plus retarzi pe doo roti care depaseau in prostie si aveau pretentia sa te dai la o parte din fata lor, chiar daca ei veneau pe contrasens pe banda ta...normal ca nu m-am dat niciodata la o parte, daca era ceva sa se duca ei in prapastie...ca sa nu mai zic de ecologisti din astia cu motoare de drujba carora nu le mai urca masina si ramaneau in mijolocul acului de par cu piciorul pe frana..vreo doi din astia am ajuns din urma...mi-a ajuns, nu mai am nevoie de asa ceva...prefer sa pastez amintirea drumului asta cand il faceam cu bunicul cu IMS-ul, ca nu era plin de toti cocalarii...
cj98czh
deci cine merge pe Transalpina ... este cocalar ... buna si asa smile.gif
b06fcn
Din pacate, cantitatea de lume proasta versus oamenii civilizati care se duc acolo sa-si clateasca ochii este mai mare...o ardem cu selfie la volan pe curbe, oprim inainte de curba ca sa facem o poza fara sa ne gandim ca nu au cei din spate loc sa depaseasca, desi era loc de iesit de pe sosea cativa metri mai incolo (by the way, A4 alb de CJ din care rasunau manele), aruncam gunoaie pe jos din masina (BMW de IF), iesim in mijlocul soselei sa facem poze, chiar daca vin masini...etc...totul e o forma fara fond...
cj98czh
parca ai descrie Romania .... astia suntem ... sau sa refolmulez ... astia sunt majoritatea romanilor ..

De Tranfagarasan si Transalpina te poti bucura .. numai si numai daca mergi in timpul saptamanii si cate se poate de extrasezon
einstein1984
poate daca ar fi cu bani ca grossglockner ar fi si mai putini tarani,
sorin1983
s=a schimbat fauna ca in orice loc civilizat dupa asfaltare...
b06fcn
@ einstein - dimpotriva, s-ar duce doar ghiolbanii cu bani, care ar avea pretentii de printese, dat fiind ca au dat bani...
@ cj - asa este, de aia ne-am si dus sambata, ca nu era foarte aglomerat, marea majoritate erau dusi la Neversea, unde am inteles ca nu stiu ce digei suedez a venit cu ceva manele and shit... radmasa.gif
MyKe89
Mi-ai adus aminte de țăranii cu Jetta de IF care făceau curat în mașină lângă vama de la Makaza. Sunt peste tot. Cu o poliție din ce în ce mai absentă nu sunt șanse să ne civilizăm curând.
b06fcn
Am mai facut curat pe aici. In alta ordine de idei, am vorbit la service-ul unde mai duc masinile cand nu am eu vreme sa ma ocup de ele, sa duc Megane-ul la schimbatat ambreiajul.
Mai am de schimbat sezutul la scaunul de la sofer (sper sa rezolv azi sau maine), plus cascheta de la bord. Si e cam gata masina, altceva nu mai am de facut la ea...Zilele astea am scos-o iar la produs si am lasat Opelul pe dreapta.
b06fcn
Azi m-am dus pana la Anatex, sa ma uit de niste vinilin sa fac alte fete de usi la zecar si sa-i captusesc si restul de cabina. Am profitat ca in zona era un atelier de tobe si m-am dus sa-i rog pe oamenii aia sa se uite pe unde baga Megane-ul gaze in habitaclu la mersul prin oras. Eu suspectam racordul flexibil, se pare ca e mai complexa problema. Se vad urme de funingine la imbibarea celor doua parti ale corpului turbinei. Nu si-au dat seama daca e de acolo sau de la galeria de evacuare, cert e ca trebuie inspectat mai bine pe acolo. Duminica daca am vreme ii bag un endoscop pe acolo, sa vad ce si cum. Daca e problema la turbina, o dau jos si ii pun alta, am una reconditionata, in tipla.
Revenind la zecar, am gasit un vinilin gri inchis, aproape negru, care cred ca ar merge bine. Ma gandesc sa invelesc si bordul in acelasi material, ca sa scap de crapaturile din materialul actual.
b06fcn
Aseara am facut buba la Megane, din cauza mea...noroc ca nu a fost grav...m-am dus la mama si, pentru ca nu aveam loc de parcare, din cauza unui zarzavagiu de GR cu un Mercedes decalotabil care a parcat pe trei locuri, am bagat masina in dreptul unei alei pietonale largi. Ca sa nu ii deranjez prea rau pe eventualii pietoni, m-am dat cat am putut in dreapta, langa un gardut. Care gardut avea sudat un capat de teava pe colt, suficient cat sa-mi rupa bandoul de pe usa spate dreapta...noroc ca a fost doar bandoul, usa a scapat intreaga si nezgariata. Chiar daca am alt bandou la mosie, am tras o fuga la Magurele la dezmembrari si am luat un rand de bandouri de usi de dreapta, plus unele de bara spate. Bonus, am gasit sigle Classic intregi, le cautam de ceva vreme.
Asta dupa ce spalasem masina si arata si ea bine si lucioasa...
b06fcn
Am inspectat (cat am putut) evacuarea de la Megane. Se vede funingine pe carterul de aluminiu, pe melc adica, plus, din ce am putut vedea cu endoscopul, pe partea inferioara a catalizatorului de amorsare...funingine care pare sa provina de la imbinarea turbinei cu galeria de evacuare, unde e prinsa in trei suruburi si probabil are si o garnitura...sau avea...cred ca ii voi da jos galeriile, ca sa le si curat, plus sa schimb racordul flexibil...am o turbina noua, reconditionata, daca e altceva decat ce suspectez eu, o schimb si pe aia...oricum are peste 130000 km de cand a fost reconditionata...in alta ordine de idei, am pus la loc bandoul la usa dreapta spate, masina e din nou intreaga...
einstein1984
daca dai jos turbina, ia si conductele de ulei care merg la si e la ea. Noi.
b06fcn
Facut azi ITP la Kia. Nimic anormal de semnalat, totul e in regula. ODO aproape 166000 km. Un an de zile stau linistit. Peste o luna urmeaza Toyota.
b06fcn
Weekendul asta am fost la mosie, am continuat curatenia in garaj. Si m-a apucat o nostalgie de zile mari cand m-am uitat la R21 alb, cum zace el neterminat in garaj. Daca imi amintesc bine, anul asta sunt 10 ani de cand am inceput restaurarea...cred ca at fi cazul sa ma apuc sa-l termin, mai ales ca a implinit 30 de ani si se poate face istorica.
einstein1984
mai pune si tu o poza cu el.
b06fcn
E in aceeasi stare ca pozele de acum vreo 8 ani de mai in spate...
b06fcn
Saptamana asta o ard exotic pe malul Atlanticului, ca merit si eu o saptamana de concediu dupa mai bine de un an de munca silnica...asa ca facem review celei care ne transporta zilele astea, Citroen C3 PureTech 1,2. Martie 2019, aproape 15000 km. Dupa prima zi, pot sa declar ca e un stift...nu trage, consuma ca porcu' si e plina de plastic...Opelul Corsa din semnatura, desi are fix 15 ani mai mult si de 10 ori kilometrajul, este mult peste. Se simte si acum mai inchegata masina, fata de asta, la care, daca se inchid ambele usi din fata in acelasi timp flambeaza plafonul radmasa.gif
Poza, ca sa nu comenteze careva...[attachmentid=1628108192]
Laurentziu83
Citroenul a bagat intotdeauna mai multi bani in imagine decat in calitate, deh, francezi.
marksman
1.2 aspirat, 82 CP pt. o tona? Cred si eu ca nu trage.
Laurentziu83
Acu 15 ani era foarte putin si 1.4 la greutatea asta, acum nu mai vezi aspirate mai sus de 1.2, sa mori cu ele in depasiri. Asta e cand hotarasc normele de emisii niste unii care nu inteleg cum se formeaza.
b06fcn
Si motor in 3, dupa cum suna...Lada galbena, care are tot 1.2 si doar 65 de cai, are mai mult zvac decat asta...si tot spre o tona atarna...si suna normal, cu toti cei 4 cilindri...
madhorsefuzzy
Mie imi plac jantele. biggrin.gif Dar o vroiam rosie. radmasa.gif
b06fcn
Asa s-a nimerit...oricum, fata de alte troace e chiar misto ca aspect. Alta idiotenie este sistemul cu tableta, care face de toate. De la radio, la clima, la senzori de parcare, la navigatie...masina are comenzi pe volan dar nu piele, are geamuri electrice, dar nu si automate, sau macar cel de la sofer...dar oglinzile se pliaza automat...
Oricum, fata de stiftul nemtesc tesei din Canaria de anul trecut, asta este peste. Macar ca mi-au incaput doua trollere in portbagaj si tot e bine...
marksman
QUOTE(b06fcn @ 14 Aug 2019, 08:41)
Si motor in 3, dupa cum suna...Lada galbena, care are tot 1.2 si doar 65 de cai, are mai mult zvac decat asta...si tot spre o tona atarna...si suna normal, cu toti cei 4 cilindri...
*


1.2 PureTech e in 3 cilindri. Acelasi motor il am pe "polizor", dar turbo 130 CP.
dizzy
QUOTE(b06fcn @ 13 Aug 2019, 22:30)
Saptamana asta o ard exotic pe malul Atlanticului, ca merit si eu o saptamana de concediu dupa mai bine de un an de munca silnica...asa ca facem review celei care ne transporta zilele astea, Citroen C3 PureTech 1,2. Martie 2019, aproape 15000 km. Dupa prima zi, pot sa declar ca e un stift...nu trage, consuma ca porcu' si e plina de plastic...Opelul Corsa din semnatura, desi are fix 15 ani mai mult si de 10 ori kilometrajul, este mult peste. Se simte si acum mai inchegata masina, fata de asta, la care, daca se inchid ambele usi din fata in acelasi timp flambeaza plafonul radmasa.gif
Poza, ca sa nu comenteze careva...[attachmentid=1628108192]
*



Nu puteai sa iei si tu o masina serioasa ca aia de alaturi de Citronel din poza?! smile.gif


QUOTE(b06fcn @ 14 Aug 2019, 08:41)
Si motor in 3, dupa cum suna...Lada galbena, care are tot 1.2 si doar 65 de cai, are mai mult zvac decat asta...si tot spre o tona atarna...si suna normal, cu toti cei 4 cilindri...
*



Lada mi s-a parut o masina sprintena si fasneata la vremea ei.
In special o anume Lada 1500 a unui vecin doftor, a dat-o la un golan din cartier desi ma rugam de el sa mi-o vanda mie.
b06fcn
Surprinzator, desi la taxi au in mare proportie Dacii (in special Lodgy, dar am vazut si Logan sau Dokker de oameni), la rent a car nu au asa ceva...ca as fi luat, desi tot ascutitoare ar fi avut sub capota...
Revenind la polizorul pe care il pedalez, raportez pana acum un consum mediu de 8 la suta, am facut deja vreo 250 km de ieri si pana azi, cu drumuri mixte, oras combinat cu autostrada, AC non-stop. Viteza maxima, 130, mai sus abia a vrut. Cand urc, desi viteza ar trebui sa fie mentinuta de CC, aceasta scade...dar masina ramane pe CC. Odata ajuns pe plat, nu mai urca la viteza stabilita, ci ramane la cat a scazut. Macar faptul ca e mai inalta o face buna de coclauri. Mai putin de autostrada, unde ori te sufla vantul, ori este peste tot, ca nu sta deloc bine pe curbe...
Laurentziu83
Si vita mea de 1.3 tone cu 1.6 16V conceput in 1999 ia 7.3 la 130. tongue.gif

Unde e ecologia cand ai consum mai mare?
MuciX
Pai masina aia cu motorizarea aia nu a fost gandita de autostrada. Poate merge pe autostrada, dar nu e mediul ei. E gandita de oras, unde un motor mic isi poate arata avantajele

Asta e scopul masinilor astea, reprezinta o nisa pentru oamenii care nu au nevoie de un motor mai mare/mai complex, etc.

Ai nevoie de autostrada, ia-o cu un motor mai mare. Nu e vorba ca megane-ul tau e mai bun (iar comparam mere cu pere), e pur si simplu diferit.
b06fcn
Nici in oras nu se descurca, cel putin in Lisabona, unde ai de urcat la greu...chiar mi s-a parut ca respira mai linistita pe autostrada decat pe dealurile din centrul orasului, unde se chinuie mai abitir...
Macar compenseaza ca este comfortabila, se sta bine in scaune si e relativ bine insonorizata...
Laurentziu83
Vine cumva si cu o cutie automata/robotizata care schimba ca taximetristii, la 2000 de ture? Ca atunci se explica si consumul ala enorm.

Am condus un C1 cu ceva asemanator si in munti, pe serpentine, am trecut-o in modul manual, ca nu puteam urca. A si consumat 5.5 pe 600 de km extraurban desi n-am prea sarit de 100, ca n-am avut unde.
b06fcn
Nu, are cutie manuala. La 120 la ora are fix 3400 rpm in viteza a 5-a. La mers constant pe autostrada, cu 120 pe cc, pe 350 km am scos 6,7 la suta. Fara sa trag de ea, ca ramane repede fara suflu. Din ciudateniile celor care gandesc astfel de masini pentru metrosexuali si poponare, care dau bani sa cumpere asa ceva, desi masina este SUV wannabe, fiind mai inalta si plina de plastice, la interior si la exterior, nu are manere de viraj...pai daca e masina de dat pe coclauri, nu ai nevoie de ceva sa te tii? Idem la usi, manerul de tras e ca la Megane-ul meu din 2003, o scoica in fata de usa, de care nu ai cum sa te tii in curbe...
b06fcn
Dupa o saptamana si fix 1500 km parcursi, in regim mixt autostrada/nationale/oras, cu 125 km/h pe CC pe autostrada (3500 rpm in vit a 5-a), cu AC pe auto aproape tot timpul, am consumat 110 litri de benzina 95. Adica un consum de cca 7,3 la suta.
Plusuri ale masinii - e incapatoare, cel putin in fata, stau bine doi adulti, in portbagaj intra doua trollere mari si unul de cabina. Relativ bine finisata, da cu prea mult plastic in interior. Volan cu multiple comenzi, dar fara piele. Sistemul de infotaintment relativ OK, comunica bine cu iPhone-il cand il conectam la mufa USB.
Minusurile sunt multe. In afara de motor, care e de kkt, mai are si alte bube. Nu pot sa spun ca sta vine pe sosea, pentru ca, fiind mai inalta si cu gume pe 16, este orice dar nu stabila. Daca ai si vant lateral, te-ai scos. Are lumini bune, cu faza mare automata, care mi s-a parut geniala. Comenzile nu pica chiar la mana, cel putin CC-ul este greu de folosit.
Per total, de inchiriat e ok, de cumparat nu prea.
b06fcn
Azi am facut ITP-ul la Toyota. ODO 168217, nimic de semnalat. A iesit bine din toate punctele de vedere, un an de zile stau linistit. Urmatorul ITP este la Megane, in noiembrie si, pana atunci sau dupa, in functie de cum am timp sa ma ocup de masina, la zecar.
einstein1984
motorul ala era entry level si destul d evechi. Un turbo facea minuni la deal.
b06fcn
Azi am dus Kia la cosmetica. Se va revopsi integral, sper ca intr-o saptamana sau zece zile sa fie gata.
Drept pentru care, Opelul intra la corvoada zilnica spre Pipera, ca sa duca consoarta la plantatie, iar Megane-ul va relua drumurile prin copitala...
Toyota mai are putin peste o mie de km si intra la revizia de 170000.
b06fcn
Am reluat mersul cu Megane-ul. La relanti, are uneori un scartait, care se aude si cand sta pe loc fara sa mearga motorul si misc de masina. M-am bagat sub ea la mosie, sa vad de unde vine, suspectand ceva slabit pe la esapament, dar totul este in regula. Ma gandesc sa nu fie dus suportul anti-balans, desi zgomotul parca se aude de undeva mai sus...trebuie sa o duc la schimbul de ambreiaj, plus verificari pe partea de esapament si curatat galeria de admisie, mai ales ca am si garnituri noi pentru asta.
b06fcn
Aseara pe la 19h30, ducandu-ma spre casa, la intersectia Sf. Vineri cu Calea Mosilor, venind pe drumul cu prioritate, imi iese in fata un mos cu un kkt de Polo, ca o floare, dupa ce ca imi ia fata de rup frana si ma duc taras pe sina de tramvai spre el, tragand lejer stanga sa incerc sa il evit (aveam maxim 45 km/h), dar era o masina pe contrasens, plecata dupa el imediat, cand aproape am zis ca trece de mine si trec de el, idiotul se opreste sa urce usor pe bordura, ma opresc in el, moment in care el se urca pe bordura ca si cum nimic nu s-a intamplat...nici nu a simtit ca l-am lovit, era ca o floare, cand m-am dus la el la geam ma intreba ce vreau...cand i-am zis ca mi-a luat fata, a zis senin ca nu m-a vazut venind...
Rezultat, far cu picioruse rupte, spalator de far smuls din bara, bara zgariata si aripa dreapta fata lejer deplasata de bara si cu ceva vopsea sarita...
Am facut amiabila, ca avea RCA la Asirom, desi merita lasat fara carnet...
Nu are decat 11 luni de cand a fost revopsita...
pistritu
Salut boss,cu asemenea specimene nu stai la discutii.Te duci direct la politie sa ii ia permisul. Sa ai camera in bord sa ii arati filmarea politistului,ca dovada.
Facerea de bine nu este salutata, ba mai mult esti luat de el de fraier.
Acuma tu trebuie sa umblii dupa asirom sad.gif
bgdrenault
interesanta comparatia, mosul era ca o floare.
Fetitele de 18-20 de ani cu ce le compari? radmasa.gif

11 luni, inca e bine. Sunt masini noi care nu scapa de belele. asta-i educatia.
b06fcn
Am si camera, care a suprins momentul. Nu m-am dus la Politie pentru ca la Asirom nu sunt probleme si omul chiar a parut de buna credinta...a zis ca merge si la politie daca e nevoie, nu a fost recalcitrant sa zica ca nu e de vina sau ceva, singura chestie deranjanta e ca nu cred ca realizat ce a facut, intr-o prima instanta. Dupa aia, cand a vazut masina mea, si-a dat seama ca a facut buba.
Avea actele in regula, mi-a dat tot ce i-am cerut, a scris pe amiabila ca e vinovat...am zis sa nu fiu eu ala care il lasa fara carnet, desi asta merita, pentru ca nu a fost genul de idiot care sfideaza, cum fac altii. Sincer, mi-a fost mila de prostia lui...

<span class='edit'>14 Sep 2019, 20:41:</span>
Pentru ca am venit la mosie cu Megane-ul, mi-am facut curaj si am schimbat bara stabilizatoare pe fata. Mi-a luat ceva sa o dau jos, am pus-o pe cea noua, cu bucsi noi. Mi-a pus capac un surub la bucsa interioara pe stanga, drept pentru care am oprit lucrarile, sarbatoare fiind, si am pornit un gratar de zile mari, nu inainte de a ma drege cu un Chivas Imperial, care avea 18 ani acum vreo 10 cand l-am primit si eu. A fost bine primit, asa ca gratarul a iesit cum trebuie.
Revenind la Megane, am descoperit si sursa scartaitului de care ziceam mai sus. Se rupsese o brida de cauciuc care tinea fixat de cutia de viteze un furtun de servo-directie, care cazuse pe cadrul motor si, cand atingea resopecticul cadru, intra in rezonanta. Maine il fixez temporar, pana fac rost de o noua brida.
Habba
QUOTE(b06fcn @ 14 Sep 2019, 06:44)
...nu inainte de a ma drege cu un Chivas Imperial, care avea 18 ani acum vreo 10 cand l-am primit si eu.
*


Tot Chivas de 18 ani ramane, indiferent cât mai durează până il bei, odată tras la sticlă. Credeam ca le stii pe astea cu alcooale, mai ales că ai si podgorie.😉
b06fcn
Le stiu bine, sunt dierente intre distilate si vinuri. Daca un vin, odata desfacut, trebuie baut imediat, un whisky bun, odata desfacut, isi pierde o parte din alcool in timp, dar isi amelioreaza si gustul. E chestie de gust si de perceptie. La sticla asta, in mod special, am vazut evolutia, in bine, de-a lungul timpului...

15 Sep 2019, 16:46:
Am terminat lucrul la Megane, am reusit sa prind si ultimul surub, am prins si conducta de servo, sa vad acum cum se comporta acum, cu noua bara stabilizatoare. De scartait, nu mai scartaie...
Nu am apucat sa schimb bara Panhard pe spate, din cauza de lipsa de cheie sanatoasa...am un prelungitor de 1, mai am nevoie de o tubulara de 19 care sa mearga pe el...sa pot pune si teava de 2 toli daca am nevoie de prelungitor...

Continuam aici discutia, sa nu poluam aiurea topicul colegului.

QUOTE(dandobre @ 15 Sep 2019, 11:50)
Nu știu dacă erau neapărat fraieri. Un vecin de-al meu, vopsitor, a refuzat să-mi vopsească jantele de tablă pe motiv că îmi ia banii degeaba. Într-un an doi se fac la fel cum erau înainte, probabil că la cât se ia pe un vopsit din ăsta nu-și bate nimeni capul sa le curețe temeinic plus tratamentul anti rugină.....
*



Am intrebat daca vor rugini dupa aia, mi-au dat cele mai sincere asigurari ca, odata sablate, vor fi tratate corespunzator impotriva ruginii...problema e pe partea din interior, unde cred ca au dat cu pudra direct dupa sablare...daca erau prea ruginite, trebuiau sa refuze lucrarea, nu sa dea rasol...
pistritu
Tratarea antirugina o faci cu acid fosforic,dupa ce cureti rugina, la sfarsit dai cu grund primer suflat cu pistolul de vopsit dupa care cu vopsea.
Gasesti de cumparat vrac acid fosforic in Bucuresti, daca vrei iti dau pe pm de unde am cumparat eu in 2017.
b06fcn
Merci. Am sa vad cum fac, mai e vreme pana la iarna.
Revenind la Megane, am constatat ca am facut treaba buna cu noua bara stabilizatoare, pentru ca acum nu mai cloncane nimic pe fata, pare mai inchegata toata fata...desi nu pareau sa aiba uzura, bucsile vechi de pe mijloc isi traisera traiul.
pistritu
Ai pus originale? Sa nu pui de poliuretan ca nu tin mult, plus ca transmit orice soc intr-un timp scurt
O patise user123 si altul la logan . 1 an tinea bucsile alea de poliuretan,dupa care trebuiau schimbate. Dupa le-a venit mintea la cap si luasera de origine Renault.

15 Sep 2019, 21:12:
Tubulara de 19 ptr patrat de 1 tol
https://echipamente-serviceauto.ro/ro/tubul...8769037147.html
Si
https://m.emag.ro/tubulara-lunga-de-impact-...9/pd/D828X5BBM/
einstein1984
odata dus zincul d epe tabla.... degeaba le mai tratezi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.