Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: toul este perfect dar nu porneste
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
radu_marius
salut, in decembrie 2007 mi-am luat ceea mai mare teapa, am cumparat din targ o dacie 1310 din 1999 (era varza), dupa ce am mai bagat o gramada banii in ea tot nu vrea sa mearga, ultima problema care mi-a facut-o si de aceea vreau si alte pareri este urmatoarea, benzina intra in carburator (carfil) scanteie ii da dar tot nu vrea sa porneasca, sau cand porneste nu sta la relantii ( ma rog nu sta sub 1500 ture)

P.S. pompa benzina o.k.
pompa sprit o.k.
jiglere o.k.
plutitor o.k.
electromotor o.k.
delcou condensator o.k.
alinushy
avansu' l-ai verificat?
radu_marius
verificat avans si acesta este o.k.
uneori stau si ma gandesc ca am o masina super, doar ca nu porneste

10 May 2008, 10:46:
tin sa precizez, ca m-am uitat pe multe dintre topicurile postate aici si am urmat multe dintre sfaturi dar tot degeaba
argon
daca scanteieste si benzineste imposibil sa nu porneasca.(daca motorul e OK)
pcostica
daca nu sta sub 1500 ture ori ai circuitul de relantiu infundat sau ai aer fals pe la servofrana sau furtunul care vine de la T-ul carburator la galerie.
Bafta!
brigada_diverse
platina? bujiile?

compresie mai are?
radu_marius
platina bujii compresie ok
kopey
Povestea cu un litru de benzina o sti? Dupa 2 luni...de suparare o sa fi cel mai fericit om!!! O sa ai din nou bani si nu o sa mai ai "inca o nevasta" in care sa bagi bani!!
radu_marius
QUOTE(kopey @ 10 May 2008, 11:29)
Povestea cu un litru de benzina o sti? Dupa 2 luni...de suparare o sa fi cel mai fericit om!!! O sa ai din nou bani si nu o sa mai ai "inca o nevasta" in care sa bagi bani!!
*




nu cred ca mai dureaza mult si o sa-ti urmez sfatul
tzepesch
nene....


bai, dar matale la distributie te-ai uitat? daca e zob lantu sau pinioanele sau patina nu se mai pupa punctele ... ia desfa mata putin baia., din suruburile din fata si vreo 3-4 latral, o slabesti, alternator, fulie arboire cotit, dai capac jos, ia vezi mata, pica fix axele celor 2 pinioane cu punctele de pe ele? poa sa fie ca de fabrica masina ca daca nu e la punct n-o sa-ti porneaca, si aghiazma de-i bagi in rezervor...

ca si eu aveam probleme cu pornirea din cauza lantului, i-am schimbat ieri lantu, si chiar daca era aproape goala bateria a luat-o la sfert....

10 May 2008, 12:15:
mai verifica-ti firul de la - bob la delcou, papucii sa fie f bine stransi, iar daca ai apr. electronica firul de la delcou,

platini 04, bujii 065-080
bygy007
sau acea duza care vine pe furtunul dintre galerie si carburator fenomenu este dat daca lipseste sau nu este corespunzatoare (a fost trasa pe furtun pina a ajuns la galerie unde s-a topit)
brigada_diverse
sa zicem ca da scantee, dar o da calume? sau slabutza?

carburatorul sigur e reglat bine?

verifica sa nu o innece, si pune un furtun cu diuza nou(la mine e diuza de 0,5mm)
SSilent
vezi sa nu fie un simplu si nevinovat jiglor de ralanti
radu_marius
jiglreul de ralanti este in interiorul carburatorului?
toata mecanica pe care o stiu, am invatat-o dupa acest forum, asa ca va rog fiti indulgenti

10 May 2008, 18:08:
m-a ajutat de multe ori acest forum si ideeile voastre asa ca va rog sa ma ajutati si acum
SSilent
nu
jiglorul de ralanti este pe lateralul cabului, il desfaci cu o surubelnita in linie
desfal si curata-l bine smile.gif


vezi ca asta din poza e cu fundu'n sus ...iti dai tu seama cum vine

stai ca mi-a mai picat o fisa, sita la carburator cum e?
ArtVandelay
fa-i o baie carburatorului..complet
radu_marius
QUOTE(SSilent @ 10 May 2008, 18:24)
nu
jiglorul de ralanti este pe lateralul cabului, il desfaci cu o surubelnita in linie
desfal si curata-l bine  smile.gif
vezi ca asta din poza e cu fundu'n sus ...iti dai tu seama cum vine

stai ca mi-a mai picat o fisa, sita la carburator cum e?
*



sita lacarburator + jigler sunt?... ai ghicit ok
SSilent
deci acum merge?
radu_marius
nu "zambilca" (nenorocita) nu vrea sa porneasca

11 May 2008, 12:22:
am mai luat toate variantele ,care mi-au fost expuse, si le-am pus in aplicare, am pornit-o, nu stiu cum nu stiu de ce, dar acum daca urca peste 3000 ture moare motorul
Sorin_18
carburatorul dute cu el la cineva care se pricepe....fai o baie suflal cu aer comprimat monteazal regleazal si daca zici ca aprinderea e ok.... ar trebui sa mearga....daca nu ar trebui sa te gandesti la distributie,la supape
renault_18
va salut.am citit topicul in cautare de raspuns cam la aceeasi problema.am un renault 18 si i-am pus carb de dacie 1300,carfil.am schimbat tot la el garnituri,jigloare,sita,etc.toate bune si frumoase,am mers o buna bucata de timp.doar ca mai aveam ceva de rezolvat.imi curge benzina pe la jiglorul de sprit si imi sta garnitura uda tot timpul.am incercat cu garnituri,etc nu s-a rezolvat.nu imi curge prin ccapul surubului.si imi mai scapa benzina pe la capetele axului,atunci cand dadeam sprituri cu motorul oprit.cand aveam motorul pornit,nu se cunostea nimic,probabil se evapora aproape instantaneu de la curetul pe care il face elice.si m-am apucat intr-o zi sa rezolv problema.am schimbat axul si "garniturile"acelea din capete cu unele noi.de atunci nu mai porneste.clapta noua fixata bine,inchide perfect,etc.cand porneste,merge putin si se opreste.nu sta la relanti.am slabit jiglorul de relanti,si surpriza:statea la relanti,dar foarte turata,cand strangeam jiglorul,motorul se oprea.statea turata si nu era nici o schimbare,indiferent de pozitia jigloruli de aer.chiar si inchis la maxim(jig de aer)am intteles ca ori este canalul infundat,ori trage aer fals.incearca sa elimini aceste doua posibilitati.am inteles ca este posibil sa-mi traga aer fals si pe la capetele axului ,daca garniturile nu inchid bine.apropo,tot imi scapa benzina pe acolo.sfaturi?am incercat sa elimin problema aerului fals,strangand f bine suruburile,si...nimic.acum cand prind o zi frumoasa si scap mai devreme de la serv,o sa incerc sa suflu aer cu pompa pe canal.ceva sfaturi si pentru mine,va rog.
Minel
QUOTE(renault_18 @ 12 May 2008, 00:57)
cand porneste,merge putin si se opreste.nu sta la relanti.am slabit jiglorul de relanti,si surpriza:statea la relanti,dar foarte turata,cand strangeam jiglorul,motorul se oprea.statea turata si nu era nici o schimbare,indiferent de pozitia jigloruli de aer.chiar si inchis la maxim(jig de aer)am intteles ca ori este canalul infundat,ori trage aer fals.incearca sa elimini aceste doua posibilitati.am inteles ca este posibil sa-mi traga aer fals si pe la capetele axului ,daca garniturile nu inchid bine.apropo,tot imi scapa benzina pe acolo.sfaturi?am incercat sa elimin problema aerului fals,strangand f bine suruburile,si...nimic.acum cand prind o zi frumoasa si scap mai devreme de la serv,o sa incerc sa suflu aer cu pompa pe canal.ceva sfaturi si pentru mine,va rog.
*



Ai scris si tu mai sus , canale infundate ,dacă, pe măsură ce deșurubezi jiglerul, mersul se îmbunătățește, înseamnă că nu are aer suficient (fiindcă și-l trage pe lîngă jigler) și va trebui să cureți din nou carburatorul, traseele de aer

Ai facut foarte rau strangand suruburile de la talpa , sigur ai deformat talpa carburatorului , iti recomand o planare a talpii ,concomitent cu schimbarea garniturilor de la talpa si cea dintre corpurile carburatorului ,poti face si aici o planare a corpului inferior si sigur ar trebui sa iti mearga
radu_marius
va multumesc foarte mult la toti pentru ajutorul acordat, in cele din urma era carburatorul, l-am mai dat odata jos, l-am curatat, l-am pus la loc, reglat tacheti, dat la coada (pompa de benzina), ZAMBILICA a pornit
inca odata va multumesc
renault_18
ai avut dreptate.talpa carburatorului era deformata rau.am mai indreptat-o,dar nu foarte bine incat sa nu treaca fanta de lumina.nici capacul de la carb nu inchidea bine,i-am pus 2 garnituri.oricum nu cered ca este o problema daca nu anchide capacul bine.dar nu a mers.carbul a fost spalat si suflat cu aer comprimat.nici macar nu pornea.dupa cateva pedale,si tinand pedala aproape la podea,reusea sa porneasca f putin si se oprea cu o "tuse" a carburatorului;o pocneala si putin fum(abur)nu stiu.indiferent daca tineam jiglorul de relanti mai desfacut.altadata statea relantiul cu el mai desfacut.de data asta,nimic.nu stiu cum,am reusit sa-l pornesc,si statea pornet daca tineam pedala apasata.toate astea,cu clapeta de acceleratie inchisa aproape etans.am iteles ca asa tre sa am un relanti regulat,dupa aceea crap putin de tot clapeta si incep reglarea carbului.intai invart delcoul in sensul acelor de ceasornic,pana scade relantiul,apoi il cresc de la jiglorul de aer,si tot asa pana obtin un relanti scazut??????????jiglorul de aer il strang sau il desfac????????cand incep toata operatia,initial jiglorul de aer sta inchis sau deschis?tre sa am un relanti de inceput cu clapeta inchisa la maxim si cu jiglorul de aer inchis????sau deschis cat mai mult?????bat campii?in fine,pana la urma am mai desfacut clapeta de la surubul acela(cu cate rotatii desfac clapeta cat trebuie?)si astfel statea turat.am incercat sa mai scad turatia de la delcou dar nu prea am avut un rezultat bun.nu prea a fost vreo schimbare.a mai scazut putin,dar a inceput sa tremure si l-am dat inapoi.iar de la jiglorul de aer,nu era nicio schimbare indiferent daca il inchideam sau il deschideam.intr-ul anumit punct mai crestea putin turatia,dar cum treceam putin de acel punct,indiferent de sens,revenea.doar asa am facut-o sa stea la relanti,dar nu imi place deloc cum se aude motorul,cred ca este si turata,nu cred ca f mult(nu am turometru,si am stat toata seara cu urechea in motor,si nu imi mai dau seama acum daca era turata rau sau mai putin),si esapamentul mi s-a parut mai toxic decat de obicei.nu am observat daca scoate fum sau ce culoare are din cauza luminii(care nu prea mai era)si cred ca mai pocnea din cand in cand si pe la toba.intre galerie si talpa carburatorului,ce garnituri+flansa tre sa am,in ordine exacta????ce tip de garnituri si ordinea???te rog lumineaza-ma putin.
ydaniel
@radu-marius,vad ca ai nr de IF,unde stai?
butter
daca pui carburator de dacie pe r 18 trebuie sa cobori carburatorul mai jos pe galerie , abia atunci poti regla motorul , sau pui carb original de reno , era unul la vanzare pe bursa .
renault_18
imi rasp si mie cinva la intrebarile de mai sus,va rog?
djasu82
Fierbe carburatorul in apa clocotita iar inainte de al pune la fiert scoate garniturile jicloarele si membrana de la pompa de sprit. Dupa ce s-a fiert mergi cu el la aer comprimat si il sufli peste tot dupa aceea il asamblezi si il montezi pe masina. Verifica avansul cu volanta la men e o mica crestatura dai delcoul spre dreapta pana cand iti porneste usor. Dupa ce s-a incalzit motorul recurgi la reglaje de amestec - relantii stabil( carburator) si aprindere (delco).
renault_18
am suflat bine carbul,i-am indreptat cat am putut talpa,dar aceleasi probleme.la delcou nu stiu ce crestatura spui tu,dar sa ma mai uit odata mai atent.care este volanta???? am rotit delcoul invers acelor de ceasornic la maxim,si m-am intors putin cu el,cam un sfert zic eu ,din raza lui de rotatie.si statea relantiul doar daca tineam acceleratia putin apasata.asa ca am rotit surubul de acceleratie,cred ca ii zice,cel care controleza clapeta, si am obtinut un relanti,dar cam turat,cu clapeta de acceleratie crapata.atunci am incercat sa schimb ceva din jiglorul de aer(de ameste,cred)cel de jos,dar nici o schimbare ,indiferent daca il descideam mlt sau il inchideam complet.de la delcou daca incercam sa scad turatia ,tremura si dadea sa se opreasca.daca incercam sa mai slabesc clapeta de cceleratie,la fel.in ce situatie sunt.ma gandesc ca imi consuma mult in situatia de fata.sa fie aer fals pe la garniturile dintre carburator si galerie?ce ma sfatuiti?nu inteleg cum anume sa reglez avansul dupa volanta si cand anume.te rog explica-mi pasii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.