Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: am neovie de un sfat...
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
SebyAvrig
Salutare,revin iar cu probleme si am nevoie de un sfat...
Problema sta in felul urmator:nu am termostat sau este blocat pe deschis...
E asa,cred,de cand am masina(1 an juma')am mers 2 ierni asa cu ea,chinuita,si fara carton...(nu dati cu pietre wacko.gif nu ma pricepeam la inceput... )Si acum o simt,cum merg cu motoru rece incepe sa faca figuri.Sincer m-am saturat ca atunci cand cobor o panta sa mi se raceasca motoru,ajunge undeva la 50 de grade si cand bag picoru in ea ori da in nas ori face vreo schema,plus ca are consum si uzura mai ridicata din cauza ca merg cu ea cu motoru tot rece.Ma enerveaza ca nu are o temperatura constanta(fluctueaza cam 30 de grade.cand cald,cand rece mad.gif ).Nici macar vara nu ajunge la peste 80 de grade(rar face exceptie).
Sfatul pe care vi-l cer este daca are rost acum sa imi mai pun termostat,avand in vedere ca vine vara(cineva mi-o zis ca nu are rost,chiar ca este indicat sa umblu fara blink.gif )
M-am interesat la magazin,costa in jur de 13 lei.Ce munci implica montarea lui?
slaiciprian
daca nici vara nu ajunge la 80, pune termostat.
munca implicata, montarea lui si o aerisire a instalatiei.
metode de aersire: http://www.daciaclub.ro/Schimbare-antigel-...-t28623-s0.html
tzepesch
da, pune termostat... eventual de iarna, ca sa se deschida mai tarziu...

cauta ceva bun, nu badotherm... eu am schimbat 2 in 3 zile... se blocau si am fiert motorul de 2 ori.. noroc ca m-am prins imadiat si am oprit si l-am scos..
ovidius max
Eu, tot la sfaturile celor de pe forum smile.gif , am pus termostat Vernet. Am mers la un magazin de piese auto de import si au cautat pentru Renault. De montat iti ia cinci minute. Mai mult tine aerisirea dar asta oricum trebuie invatata si exersata!
Spor!
Adrian_Boy
Eu unul mi-am pus termostat de 1100 si mere super de atunci, deschide din cate stiu eu un pic mai devreme, dar zic eu ca e bine ca sa nu fiarba motorul, vara bara la bara prin Bucuresti ai sanse mari sa fiarba wink.gif

Asta dupa ce m-a lasat termostatul original si am pus unul nou care era cam ... praf.
ydaniel
cumpara termostat vernet.15lei de unde iau eu:)
Hacker
Sa il schimbi iti trebuie o surubelnita lata. Desfaci surubul de la furtunul gros care pleaca de la motor ( ala de sus ) Bagi termostatul, pui furtunul gros la loc , faci aerisirea motorului, si gata. .

Succes...
tzepesch
aerisirea.


dupa ce ai schimbat termostat, bagat antigel, etc. scoti furtunul din vasul de expansiune,, ridici vasul aproape plin deasupra motorului, la capota, cu motorul pornit, desfaci cele 2 robinete: de la T de la pompa de apa si de la furtunul de incalzire de pe stanga... turezi putin, astepti sa iasa apa pe ambele.. lasi sa curga putin, 30sec, 1 min, 2... insurubezi la T pompei si apoi la furtunul de incalzire. tinand vasul sus, strangulezi furtunul vasului care se duce in radiator. cu putina dibacie, desfaci capacul vasului si pui furtunul dinauntru la loc. sa fie strangulat furtunul de la vas la radiator, ca in timpul operatiei de mai sus sa nu traga aer, cat pui furtunasul in vas.

spor.
SebyAvrig
da...cam greu cu aerisirea asta.Deci termostatul se monteaza usor?Nici macar nu stiu cum arata.Se monteaza prin insurubare sau il pun acolo pur si simplu?
Nu stiu despre ce T este vorba la pompa de apa.Lasa ca fac maine niste poze si le pun ca sa ma lamuresc.Mi cam frica de radiator ca poate nu face fata pe caldurile alea mari.Numa' sa fac rost de un termostat bun,sa nu mai am probleme...maine vin cu poze.
brigada_diverse
am un vernet de 89 din iarna , am dat 10 ron pe el si isi face treaba f bine
SebyAvrig
si daca am,dar ii blocat pe deschis?ce fac?se scoate usor?
za_kristake
am eu 1 daca vrei treci si il iei, a mers pe masina deci nu face figuri.
SebyAvrig
oaaaaii ce bine.lasa ca te sun maine si vorbim.
bullet
Salutare am invatat si eu de la un nene mecanic care mia schimbat garnitura chiuloasa cica cea mai simpla aerisire ...daca motoru solicita apa se toarna pe la capacu de la radiator pe care scrie a nu se desface pana se umple dupa care se pune dopul anpoi se umple borcanu cu apa . slabeste aerisitorul de la calorifer e nevoie de 2 persoane unul va strangula furtunul care iese din radiator partea dreapta jos va ancerca cu 2 maini sa prinda o suprafata mai mare celalalt va strangula furtunul care iese din radiator partea stanga sus se va apasa pe el pana iese apa pe la aerisitor nu se da drumu la furtune pana nu se strange aerisitorul altfel va trage aer daca an caz nu iese apa se scoate aerisitorul de tot si se va tine un deget pe gaura se va apasa pe furtunul stanga sus se va elibera gaura se va da drumu la furtun se va astupa gaura cu degetu ceva de ganu supapa biggrin.gif pana vine apa ..daca a venit apa aerisitorul pus ..se desface cel de la teu de deasupra pompei de apa aceeasi operatiune dupa ce sa terminat cu aerisitoarele se umple verifica vasul expansiune tre sa aiba in permanenta apa ....se apasa pe acele doua furtune la fel ca anainte va bolborosi aer prin vasu de expansiune se da drumu la ambele furtune se lasa putin sa traga apa cam un minut si se repeta operatiunea atentie la borcan ..de 3 ori ar fi suficient la un motor sanatos orcum se repeta operatiunea pana numai ies bule an borcan e simpla daca o antelegeti..succes
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.