Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Diferenta diametru/numar de dinti intre volante?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Uncle-Sam
Se da urmatoarea problema: motor de dacie 1400 cmc luat de pe un Break din '96 cu volanta+ambreiaj de 200.

Acest motor a fost pus pe o Dacie 1100 impreuna cu acel ambreiaj si electromotorul.

Toate bune si frumoase pana vine momentul sa dau la cheie. Cand dau la cheie, in 90% din cazuri se aude o lovitura si un harait in momentul cand arunca bendixul si cand il retrage+ca invarte foarte greu.

A mers asa pana cand a ramas bendixul blocat pe volanta si a trebuit sa folosesc ciocanu si levierul ca sa dau electromotorul afara. Am zis ca o fi ceva defect la electromotoru. Buuun, pun alt electromotor pe care l-am probat temeinic si...surpriza...face exact la fel (inca nu mi-a ramas blocat).

M-am uitat la bendix si la volanta si nu apar semne de uzura in plus fata de atunci cand le-am montat

Ma gandesc la urmatoarele cauze:
1. Volanta de 200 sa fie mai mare in diametru decat cea de 180
Asta ar insemna ca, carcasa ambreiajului sa fie de 2 tipuri la dacii - diferenta la prinderea electromotorului (cele 3 gauri sa fie deplasate cu cativa mm)
sau
cele cu ambreiaj de 200 sa aiba altfel electromotorul (desi i-am pus acelasi electromotoru pe care il avea)
2. Volanta de 200 sa aiba mai multi dinti fata de cea de 180


Astept sfaturile voastre pana sa ma apuc de lucru wub.gif
SGM.MYKE
Eu am schimbat la fosta masina ambreiajul din 180 in 200 cu schimbarea aferenta de volanta, dar fara sa schimb electromotorul si a mers foarte bine fara zgomote sau blocaje. Diferenta intre cele doua volante este in principal la zona de contact cu discul coroana este aceeasi la toate. Poate carterul tau de ambreiaj este mai mic si e nevoie sa ii pui un carter de berlina, daca poti.
Uncle-Sam
Dupa ce porneste motorul, merge perfect, deci problema e doar la contactul bendixului cu coroana
SGM.MYKE
Da dar trebuie sa te gandesti ca la tine carterul ambreiaj poate fi diferit la tine, adica sa iti tina axul bendixului mai aproape de coroana fata de cel de 1300 - 1410, din cauza asta ziceam ca poate ai nevoie de carter de 1300.
Uncle-Sam
din pacate nu merge cel de 1300 sad.gif
baranga
bucsa de ghidaj de la carcasa de ambreiaj???ai pus-o??
daca nu ai pus-o inseamna ca e inclinat electromotorul wink.gif
Uncle-Sam
Bingo! Tocmai ce am sosit de afara wink.gif

Pe carcasa de ambreiaj exista o singura bucsa, si anume cea din coltul stanga sus cum te uiti la rulmentul de presiune. Acea bucsa o aveam, insa pe cea din poza nu. Am dat 2 chei a cate 2-3 secunde si vad ca n-a mai facut urat. Acum sa vedem pe parcurs.
Asa ca aveti grija pt ca un simplu inel cum e cel din poza, va poate costa multe ore de munca si nervi
baranga
eram sigur ca nu e centrat wink.gif
Gheorghedracu
Nu la aia cred ca se referea autorul postului de mai sus. Mai sunt doua bucse de ghidaj intre carcasa abreiajului si corpul electromotorului care afecteaza si ele pozitia acestuia fata de volanta. Vezi daca alea sunt la locul lor.
Uncle-Sam
Revin cu noutati: am pus toate ghidajele, motoru la loc, primele 6-7 chei a invartit calumea, dupa care a inceput sa caraie si sa bubuie ca toate cele.
In cele din urma, a ramas bendixul blocat pe coroana (nici nu puteam sa invart motoru cu coarba. Am luat un ciocan si o surubelnita si da-i si scoate electromotorul. Peste cateva ore, uitati ce imi e dat sa vad ochilor:
stanga-coroana de 200, dreapta cea de 180
didosdoru
Pune un electromotor tip nou, din cel scurt.
Daca ai de unde sa iei de proba un electromotor de la o dacie pe injectie sa vezi cum se comporta sa u sa vezi daca are mai multi dinti la bendix.
Uncle-Sam
Imi pun de 180 si il vand pe asta de 200. E nou, are aproape 500 km
Ionutz_TM
electromotoarele sunt la fel la numarul de dinti ... diferenta e lungimea si grosimea electromotorului, precum si constructia statorului.

Eu am pe injectie electromotor de tip vechi, dupa ce cel nou si-a dat duhul. AM gasit la dezmembrari un electromotor de tipul vechi da usor mai mic in lungime, ca altele din gama lor, si a incaput pe injectie fara alte modificari ... dara era mai lung cu 5 mm trebuia indoiat suportul de la motor.

La nevel de bendix sunt identice. Si la mine caraia la pornire masina, si in cele din urma mi-a distrus electromotul ... vinovata era coroana.
Uncle-Sam
Permiteti sa raportez...Am montat volanta+ambreiaj+placa de 180 si vad ca nu mai face. Cu ocazia asta am comparat cele 2 volante si par identice in ceea ce priveste coroana. Cea care face probleme nu are uzura mai mare decat cea care nu face.

Nu-mi ramane decat sa cred ca a fost pusa prost coroana
CriSTI68
unchiule tii 93-ul in curte ? smile.gif trec in fiecare zi pe langa el
Uncle-Sam
QUOTE(CriSTI68 @ 25 May 2008, 19:46)
unchiule tii  93-ul in curte ?  smile.gif  trec in fiecare zi pe langa el
*



83 biggrin.gif

CriSTI68
greseala de tipar icon_mrgreen.gif
Muttley
QUOTE(Uncle-Sam @ 24 May 2008, 23:33)
... am comparat cele 2 volante si par identice in ceea ce priveste coroana. ...
*


Pai pozele de le-ai pus... ??????
SGM.MYKE
Pozele alea cred ca erau pentru nivelul de uzura. mai jos putin se vede ca nu le-a tinut centrate ca sa se vada eventuala diferenta de diametru. Desi eu am mai spus ca nu e diferenta. Eu nu am avut probleme cand am pus ambreiaj de 200 la DDR-u.
Uncle-Sam
Nu le-a tinut bine cand am facut poza. Oricum puse una langa alta, era cam un deget diferenta intre ele.
O sa fac poze la cele 2 volante, dar nu acum ca mi-e lene biggrin.gif
Muttley
Am fost eu azi la magazin, ca mai avea cineva nelamuriri...

Coroanele de 200 si 180 sunt identice in zona danturii!!! Asta inseamna acelasi diametru, acelasi modul al danturii (numar dinti, pas dinti, latime dinte). Deci aceeasi carcasa, acelasi electromotor.

Difera doar diametrul interior al coroanei, adica zona de presare pe volant.

Coroana de volant pt ambreiaj de 200 - 223mm diam interior
Coroana de volant pt ambreiaj de 180 - 220mm diam interior
Uncle-Sam
pozele

stanga 180, dreapta 200
restu sunt numa cu cea de 200
Muttley
'ti-ar lenea sa-ti fie tongue.gif

Edit: my point exactly, zla fel.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.