Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Frana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
vallyyy
salut ! asta seara am mai invatat o lectie : sa verific inainte de a pleca la drum lichidul de frana caci am ramas fara frane in seara asta din cauza ca borcanelul de lichid era gol ......un lucru mi se pare ciudat eu cam o data la 2-3 saptamani trebuie sa-l umplu .....si totusi masina nu o folosesc des ,maxim de doua ori pe saptamana ....vreau sa va intreb voi cam la cat timp umpleti borcanelul ? ma gandesc oare sa am pierderi pe undeva ....frana tine bine da parca lichidul se duce prea repede ma gandesc in 2-3 saptamani mi se pare repede
Fratzica
coffee_spitsk.gif Dumnezeule! Ai tupeu sa iesi cu ea pe strada asa???
Liviu
valyyy .. tu ai armata de pitici completa ? Cum DUMNEZEU sa mergi cu masina in conditiile in care tu ai pierderi de lichid de frana ?
OMULE ;; e viata ta in joc .. dar se presupune ca stii ce faci .. dar nu ii nenoroci si pe altii din cauza ignorantei tale.

Lichidul de frana SE SCHIMBA o data la 4 ani dar nu se completeaza caci nu ar trebui sa piarda nici un strop.
Mergi URGENT la service si repara-ti franele.
vallyyy
am curaj sa ies cu ea pe strada pentru ca frana tine la prima pedala adica ingheata........pierderile nu se vad sincer sa fiu da nu stiu cum naibii de il soarbe in 2-3 saptamani .......cat despre faptul ca lichidul de frana te tine 4 ani habar nu aveam ..... blink.gif
Fratzica
Ingheata ce? Pai aici era problema.. ai sistem de franare criogenic, nu hidraulic, deci poti merge linistit fara lichid de frana, e doar de backup. Ca nu pot sa cred ca o dacie din 76 ingheata cand pui frana.

Ontopic: nu mai merge cu masina pana nu ii rezolvi problemele la sist e franare ca te vedem la TV.
vallyyy
am zis ca ingheata in sensul ca frana tine la prima pedala si opreste masina brusc .......o sa ma duc la un mecanic pentru niste verificari .......suspectez mult pompa pentru ca a avut garniturile schimbate de curand si eu stiu poate o avea pierderi desi concret nu gasesc nimic pe roti sau pe jos in parcare sau pe undeva ...da totusi vreau sa-mi zica cineva cu o dacie 1300 cam la cat timp se schimba /se pune lichidul de frana ? nu prea imi vine sa cred 4 ani mi se pare o perioada cam mare blink.gif
Tiberiu-Andrei
2 ani.
Minel
QUOTE(vallyyy @ 13 May 2008, 23:29)
...da totusi vreau sa-mi zica cineva cu o dacie 1300 cam la cat timp se schimba /se pune lichidul de frana ? nu prea imi vine sa cred 4 ani mi se pare o perioada cam mare  blink.gif
*



Lichidul de frana se schimba deoarece iti pierde din proprietati , nu pt. ca se pierde ca si in cazul tau ,
De curiozitate ,uita-te la rotile fata ,mai ales in zona etrerilor ,este umed cumva ?? apoi treci la rotile spate unde sunt aproape sigur ca ai probleme , desfa rotile si verifica integritatea garnitorilor cilindrilor receptori .
Bafta !!!
SGM.MYKE
Daca ai si servo la ea, s-ar putea ca tot lichidul, care il pierzi si nu se vede pe la roti, sa il ai in servo. Eu asa am gasit la fosta masina, a curs pe langa pistonase pana s-a umplut servo si a inceput sa dea peste si sa ma ude pe botosi. Atunci a trebuit sa schimb si servo, nu numai pompa de frana. Asa ca... grabeste-te!!!
Minel
QUOTE(SGM.MYKE @ 14 May 2008, 07:02)
Daca ai si servo la ea,
*



Tinand cont ca masina este din '76 , ma rog recarosata in '90 , din constructie nu a fost prevazuta cu servo, dar daca a fost montat ulterior chiar ii recomandat sa se verifice ce s-a scris mai sus !
adrianne
Poate sa piarda pe la garniturile ce tin rezervorul de pompa. Am vazut dacie din '76 ce ingheta pe frana!
Minel
QUOTE(adrianne @ 14 May 2008, 09:42)
Poate sa piarda pe la garniturile ce tin rezervorul de pompa.
*



De acord cu tine ,dar el a zis ca nu se observa pierderi pe la pompa de cand a schimbat garniturile , ma gandesc ca se vede daca curge pe la garniturile ce tin rezervorul dry.gif
Hacker
Am si eu o problema la frane. Am schimbat toate gariniturile, schimbat etrier dreapta. Dimineata in primi 3 km am frane super bune, dupa un timp incep sa nu mai tina asa de bine si sa fie pedala foarte tare. Nu am servo, rotile sunt reci. Ce poate fi ?
tzepesch
sau pe la imbinarea conductei cu furtunul de la etrier...

eu am patit-o la 3 sapt duap ce am facut franele. ori nu stransesem destul de puternic, ori nu stiu, dar cand franam arunca jet de lichid p-acolo. tinea frana f bine, dar la 2 3 sapt ajungea vasu de la max la min... cand ma uit, p-acolo era fleasca, si in bascula era balta de lichid. nu apuca sa ajunga pe asfalt. stand pe loc curgea direct in bascula, iar in mers fiind tot timpul umed aduna praful.
Minel
QUOTE(tzepesch @ 14 May 2008, 10:08)
sau pe la imbinarea conductei cu furtunul de la etrier...

eu am patit-o la 3 sapt duap ce am facut franele. ori nu stransesem destul de puternic, ori nu stiu, dar cand franam arunca jet de lichid p-acolo. tinea frana f bine, dar la 2 3 sapt ajungea vasu de la max la min... cand ma uit, p-acolo era fleasca, si in bascula era balta de lichid. nu apuca sa ajunga pe asfalt. stand pe loc curgea direct in bascula, iar in mers fiind tot timpul umed aduna praful.
*




Ma mir ca tinea frana bine ,deoarece la revenire sigur iti tragea si aer pe acolo care ajungea in instalatie ,hmmmm dry.gif
Din cate stiu eu la imbinarile dintre conducta si furtun si furtun si etrier se afla saibi de Cu, mai le aveti ?? huh.gif
costy1
@vallyyy, uita-te si sub mocheta de la sofer in dreptul pompei de frana. Sa nu curga lichidul si pe acolo.
SGM.MYKE
Exact asta ziceam si eu. Daca are servo, mai intai se umple acolo si dupa aia da pe langa si ajunge sub mocheta, daca nu ajunge direct sub mocheta.
Tiberiu-Andrei
Ieri mi s-a bulit unu din filetele din pompa.(unde vin insurubate tevile).
Am dublu circuit cu 3 tevi.
Idei ceva?......probabil schimbarea!
Minel
QUOTE(Tiberiu-Andrei @ 14 May 2008, 12:57)
Ieri mi s-a bulit unu din filetele din pompa.(unde vin insurubate tevile).
Am dublu circuit cu 3 tevi.
Idei ceva?......probabil schimbarea!
*



O reductie ?? huh.gif
ceribros
Cam ciudat sa ramai fara lichid fara sa iti piarda pe undeva, este posibil sa pierzi pe la repartitor eu acolo aveam probleme, lichidul la Dacie nu se duce asa usor eu il completam (deoarece m auzit ca multi schimba lichidul ceea ce mi se pare destul de exagerat) odata la 6 luni, sau cand umblam sa schimb placutele. Ceva nu e bine daca nu mai exista lichid.
msanyix
vallyyy
Vezi daca nu se prelinge pe langa garniturile rezervorului de lichid. Daca nu tii curatenie prea mare sub capota nici nu observi daca a curs deci iti picura pe unde se intalneste traversa cu lonjeroanele unde deobicei se depune destul de multa mizerie. Eu asa pierdeam dar foarte putin.
tzepesch
QUOTE(Minel @ 14 May 2008, 10:39)
Ma mir ca tinea frana bine ,deoarece la revenire sigur iti tragea si aer pe acolo care ajungea in instalatie ,hmmmm dry.gif
Din cate stiu eu la imbinarile dintre conducta si furtun si furtun si etrier se afla saibi de Cu, mai le aveti ??  huh.gif
*




iti dai seama ca intr-un final s-a inmuiat, dar inca tinea. si da, a tras aer. iesi mult cand am reaerisit franele, mai ales in spate. in fata am erisit prin curgerea gravitationala a lichidului prin furtunul scos din etrier
Hacker
QUOTE
Am si eu o problema la frane. Am schimbat toate gariniturile, schimbat etrier dreapta. Dimineata in primi 3 km am frane super bune, dupa un timp incep sa nu mai tina asa de bine si sa fie pedala foarte tare. Nu am servo, rotile sunt reci. Ce poate fi ?



Un sfat ?
Gheorghedracu
pompa are garniturile uzate si lichidul trece intre compartimente in loc sa se duca la roti, d-aia pedala e tare dar n-ai frina.
ydaniel
fa o revizie la frane.cel mai probabil pierzi la cilindrii receptori spate.
SSilent
sa ma bag si io in seama... dupa ce am ramas fara frane asta vara... le-am reparat (schimbat pistonase saboti garnituri pompa aerisit) am plecat la drum toate bune si frumoase...dupa 2 zile lichidul din vas scazuse la jumatate... am completat si de atunci (septembrie) nu a mai pierdut nici un strop si franele sunt foarte eficiente... intrebarea mea este de ce a pierdut atunci? sau ce s-a intamplat? ...eu saptamanal deschid capota pt verificari de rigoare....
Tiberiu-Andrei
Crede si nu cerceta!Stii remarca asta? tongue.gif
SSilent
ce sa cred? laugh.gif
nelu_1985
n-ai facut aierisirea de treaba din prima, si daca ai umblat putin cu masina sa aierisit singura pana la urma si a scazut si nivelul lichidului in vas, si oricum ti s-au si incins rotiile in perioada asta, sau n-ai sesizat...
Minel
QUOTE(nelu_1985 @ 15 May 2008, 17:24)
n-ai facut aierisirea de treaba din prima, si daca ai umblat putin cu masina sa aierisit singura pana la urma si a scazut si nivelul lichidului in vas, si oricum ti s-au si incins rotiile in perioada asta, sau n-ai sesizat...
*



Cum sa se aeriseasca singura ???? wacko.gif ca doar este un circuit etans , automat cand curge lichid intra aer in instalatie si pedala de frana la apasare va fi elastica ,probabil daca nu sigur , la prima pedala prinde acceptabil iar la a 2 sau 3 te scoate prin parbriz .
SSilent
nu am probleme dintrastea cu "datu la pompa" cand franez... ingheata din prima... problema e ca in ultimul timp la franari violente a inceput sa traga tare stanga... inainte statea dreapta... huh.gif
Tiberiu-Andrei
Prima si cea mai simpla chestie refa presiunea in pneuri,asa preventiv.
A doua testeaza cand esti singur in masina,la mine cand se mai suie tata in masina inevitabil trage in partea lui.
Daca tot face desfa etrierii si curata\schimba cilindrul dupa caz.
Corpul etrierului nu-l slefui,schimba-l daca are rizuri,rugina multa la margini,etc.
Minel
QUOTE(SSilent @ 15 May 2008, 23:19)
problema e ca in ultimul timp la franari violente a inceput sa traga tare stanga... inainte statea dreapta... huh.gif
*



Iti trage stanga deoarece partea dreapta nu franeaza suficient sau deloc,practic iti pivoteaza masina pe carosabil ud si atunci sa vezi probleme
Rezolva neaparat problemele ca eu sunt patit si cred ca nu doresti sa ajungi la stiri sau mai degraba sa mai iei si alti "actori" cu tine .

Toate cele bune !
SorinNN
Mie mi s-a intamplat sa franez de cateva ori mai brusc si la un moment dat am simtit pedala de frana foarte tare si cum o atingeam cum frana, ceea ce nu e rau mi-am zis la un moment dat, dar imediat mi-am dat seama ca rotile merg franate si e rezistenta mare la mers. Am oprit si am constatat ca rotile sunt incinse, ambele de pe fata la fel de incinse. Pe spate nu pareau a fi probleme. Am dat mai multe pedale de frana si incet rezistenta pedalei a scazut si am putut pleca, nu s-au mai incins, dar acum franeaza in ultima jumatate a cursei pedalei, ca si cum nu ar fi aerisit sistemul. E din acela cu dublu circuit, nu mai inteleg deloc care e cauza .....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.