Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: garnitura de chiulasa noua,sau nu?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
alucard
1.Bujia 2 tot timpul neagra,restul bujiilor in stare buna caramizii,am efectuat schimb intre bujii ,tot cea de pe cilindrul 2 se innegreste;
2.Nivelul in vasul de expansiune creste cu cca. 2cm. uneori dupa oprirea si racirea motorului ramane crescut alteori revine la nivelul original,precizez ca aerisirea este facuta si refacuta de nenumarate ori(corect);
3.La oprire, daca apas pe furtunul care intra in radiator,imi ies bule de aer;
4.In vasul de expansiune e o pelicula infima de ulei(banuiesc sa fi ramas ceva prin sistemul de racire de cand am schimbat acum 2650 km garnitura de chiulasa;
5.La accelerare nu da bule in vasul de expansiune poate doar cateva fff mici,dar la accelerari repetate urmate de apasarea furtunului care intra in radiator, apar bule;
6.Apar mici urme de ulei pe linia dintre chiulasa si bloc motor(unde e garnitura)ca un firicel fin si la contactul garnitura chiulasa si garnitura bloc(altu nu le-ar vedea.eu le vad).
Tin sa precizez temperatura la apa nu trece de marcajul alb de la mijloc(unicul care il am),nu am probleme cu incalzirea;am verificat sistemul de racire de neetanseitati.
La schimbara garniturii,nu sa facut si planarea chiulasei,restrangerea s-a facut la 1000 km si nu cred ca s-a executat restrangere cu mai mult de 1/4 ture pe fiecare surub(nu era nevoie de mai mult)
Tachetii sunt reglati ca la carte 0,15 0,20.
Va rog sa veniti cu cateva pareri sau sfaturi in legatura cu aceste probleme.
Multumesc anticipat!!
neajiji
1. daca merge in toti cilindrii motorul nu-i problema
2. normal ca creste cu 2 cm inseamna ca iti functioneaza pompa de apa si circuitul de racire e corespunzator
3. nu e etansat perfect circuitul de racire - nu ar trebui sa iasa foarte mult aer, adica dupa 2-3 apasari sa nu mai iasa aer deloc
4. ti-ai raspuns singur la intrebare
5. cand accelerezi pompa de apa invarte mai repede deci scoate aerul din circuit mai repede
6. Foarte rau ca nu ai planat chiuloasa, de ce crezi ca-ti apare firicelul ala de ulei?

NU ai nici o problema majora la masina numai ca nu ai planat chiuloasa cand trebuia si de aici apar mici inconveniente.
Minel
QUOTE(neajiji @ 15 May 2008, 12:22)

NU ai nici o problema majora la masina numai ca nu ai planat chiuloasa cand trebuia si de aici apar mici inconveniente.
*




Concluzia ar fi ,baga benzina si dai bataie fara nici o problema sau daca iti pasa de motorul tau ,dai jos chiuloasa , o planezi ,montezi tot la loc , cheie si multi km fara probleme !!!
mad toz
Nici eu nu am planat chiulasa cand am schimbat garnitura pentru ca nu era nevoie.Motorul nu a fiert niciodata .
geopsi
cum mi-as putea da seama daca sunt probleme cu garnitura? tin sa mentionez ca inainte sa merg eu cu masina a mers tata care o tura destul de mult dimineata cand o pornea.(el nu mergea deloc cu socul tras).
alucard
Multumesc mult de raspunsuri,o sa ma ocup de planarea chiulasei cu prima ocazie cand voi dispune de resursele financiare necesare.
neajiji
daca o planezi, schimbi automat si garnitura de chiuloasa excl.gif Mai bine las-o asa si pastreaza banii pt alte ocazii ca o sa ai destule ca sa bagi banii in dacie.
AdyTirla
Garniturile de chiulasa sunt pe culori?
Eu am gasit catecva care aveu culorile rosi, verde alb intr-un colt?
ceribros
QUOTE(geopsi @ 15 May 2008, 14:36)
cum mi-as putea da seama daca sunt probleme cu garnitura? tin sa mentionez ca inainte sa merg eu cu masina a mers tata care o tura destul de mult dimineata cand o pornea.(el nu mergea deloc cu socul tras).
*



Scoti vasul de expansiune si in furtunul care vine in vas infigi o palnie pe care o umplii cu apa, dupa care dai drumul la motor si vezi daca face bule in palnie daca iti baga bule tot timpul ai o problema la garnitura/chiuloasa asta este testul care se face iar in mers iti poti da seama daca ti se incalzeste foarte tare.
bunoara
Am si eu ceva similar. Mororul original are 9 ani, 120.000 km. Mereu a avut in el numai ulei Aral. Am constatat ca inainte de pornire daca strang de furtun ies bule serioase. Dupa 150 km la popas strang de furtun, bule serioase. In timpul asta acul a dat de cateva ori peste linia de jumate (3 sferturi de cadran). Acu m-am trezit ca in baie nu mai prea e ulei (cred ca l-a mancat ca am furtun scos din capacu de culbutori si scoate vapori pe acolo la greu) . Oare sa fie garnitura???
Hacker
Pai cum sa fie garnitura. Tu mai intai trebuie sa faci motorul, apoi sa iti faci griji de garnitura de chiloasa.
bunoara
Oare cu o segmentare scap?
Minel
QUOTE(bunoara @ 10 Jun 2008, 10:58)
Am si eu ceva similar. Mororul original are 9 ani, 120.000 km. Mereu a avut in el numai ulei Aral. Am constatat ca inainte de pornire daca strang de furtun ies bule serioase. Dupa 150 km la popas strang de furtun, bule serioase. In timpul asta acul a dat de cateva ori peste linia de jumate (3 sferturi de cadran). Acu m-am trezit ca in baie nu mai prea e ulei (cred ca l-a mancat ca am furtun scos din capacu de culbutori si scoate vapori pe acolo la greu) . Oare sa fie garnitura???
*




De care ulei , 10W , 15 W , sau 20W si mai ales de cand nu-i schimbat uleiul si filtrul ??
Hacker
Depinde de uzura motorului, asta nu am cum sa iti spun eu, iti spune mecanicul cand il desface.

10 Jun 2008, 09:29:
Totusi daca presiunea la ulei este la 2-3 la relantiu mai poti merge cu ea o perioada.
bunoara
Ulei Aral 15W40 fchimbat ulei + filtru acum 10mii deci trebuie facut schimbu, faza e s astiu daca bag aral sau incep cu dala iestin ca voi completa mereu...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.