Este sau nu recomandat sa punem un carton in fata radiatorului la temp. sub 0 grade? Sa acopere total sau partial radiatorul?
eu la 1300 am pus in fiecare iarna carton in fata radiatorului (mai ales ca nu aveam nici clapeta cald/rece). Eu puneam cartonul in dreptul elicei (pe exterior evident).
edit: cartonul acoperea jumatate de radiator
Sincer sa fiu am pus si eu carton dar nu vad nici un rezultat . Am 80 de grade la motor deja si asta in conditiile in care termostatul deschide la 80 si ceva de grade .
So fi blocat pe deschis?
daca se bloca pe deschis, nu se mai incalzea in vecii vecilor. Iar, daca se bloca pe inchis, atunci iti fierbea. Concluzia, ia-ti termostatul si pupa-l ca ai nimerit unul bun
dantes
23 Dec 2004, 13:10
Acum ceva timp am scris ca nu se incalzea masina...dar...atunci am avut de facut niste drumuri in afara buc. ..si statea la 50-60...Acum in oras sta unde trebuie...
Treaba cu cartonul e relativa...eu nu mai pun in veci...Poate la drum lung ceva...dar in oras risc sa fierb motoru'...
Aaa...am uitat...am si palete de plastic si electroventilator...nu am probleme cu caldura in oras...si tot cat consuma imi consuma si acum...
Parerea mea e ca nu merita efortul...
iata indicatiile la 1300 din manual:
[attachmentid=3806]
prim asta cred ca milu a dat toate explicatiile necesare,
DACIA-Wrc
26 Dec 2004, 12:38
mdea hehehe
mai milu tu ai mai pus postari din carte ai cartea originala?
ce zici ma ajuti si pe mine ?faci tu un calcul simplu?
ia numara paginile....cand ai timp dute la un xerox uita`te cat costa pagina color fa un calculet si spune`mi te rog
ca sa`ti trimit banii sa`mi dai si mie un exemplar....si noah cat ma mai costa 'tu'
bogdan3l
26 Dec 2004, 13:13
da alb-negru nu iti mai place ? sau vrei sa dai 1 meleon pe juma de carte ?
Eu unul am radiator dublu ca suprafata fata de cel normal si de aceea pun carton un fata. Iarna asta am pus termostat care minune functioneaza dar motorul tot rece ramane deoarece le deschide la 80-90 grade, temp. apei care iese din motor pana sa ajunga din nou un motor se raceste pre mult pt ca am si ventilator dinala de fier mare de aceea a recurs iarasi la carton.
Apropo treaba cu aer cald/rece pt motor nu e buna, eu nu folosesc priza de aer cald de la filtru deoarece face mai mult rau decat bine deoarece aerul cald la acelasi volum are mai putin O2 decat cel rece.
StefanT
3 Jan 2005, 00:45
eu pun pe jumatate si am constatat ca imi incalzeste mult mai bine si mai repede, si mai zicea cineva, scade consumul...sunt de acord
whitesorcerer12
3 Jan 2005, 01:26
rap, ia mergi tu la drum intins si la -19 grade afara din oras, si sa vezi cum iti ingheata carbul cu tot aerul ala rece si plin de oxigen care ii vine...
probabil nu ai trecut peste drumuri si ierni adevarate....
Pai da! Asta a fost iarna? Eu am pus intotdeauna carton in fata la radiator. Intr-o iarna la un drum spre Vatra Dornei a trebuit sa las o fanta de 3 cm si asa de abia se ridica apa la 80....he, he....era -24 grade afara....
La mine cu cartonul in fata(il pun in fata pompei de apa) se incalzeste rapid in habitaclu.Dar asta iarna pe un viscol la -8 sau 9 grade C , puteam sa am eu si mama cartonului in fata ca tot era frig.Probabil ca trebuia sa acoper tot radiatorul.
Una peste alta acest ,,carton" in fata ma ajuta sa nu tremur de frig.
Mai nasol este in Buc. cand se circula bara la bara, dar il dau jos, si il pun doar cand merg in privincie.
bogdan3l
4 Jan 2005, 17:17
pe 29 cand am plecat din bucuresti nu am pus carton , apa statea bine iar pe autostrada trebuia sa crape putin geamul din 10 in 10 minute , dar mi s-a parut ca a consumat mult ...14...15 L la 170 Km ( am traversat tot bucurestiul si pitestiul la orele 14-15 )
cand m-am intors am pus carton ...am mai bagat 5 L de benzina de la intrare pe autostrada ( ca nu imi place sa raman cu benzina putina ) si m-au tinut cam 80 de km la viteza medie de 90-100 km/h
sa fi consumat mai mult cand m-am dus din cauza lipsei cartonului ?
Daca iti functioneaza termostatul nu are de ce sa creasca randamentul motorului daca pui cartonul.
Eu nu l-am pus niciodata si nici nu cred ca o sa pun.
ydaniel
4 Jan 2005, 22:41
da, este recomandat.cum scrie in cartea lui Mondiru.sau sub -10 grade si masca!
ydaniel
4 Jan 2005, 22:42
QUOTE(ydaniel @ 4 Jan 2005, 22:41)
da, este recomandat.cum scrie in cartea lui Mondiru.sau sub -10 grade si masca!
apropo nu acoperiti tot radiatoruL!
De treaba cu aer rece vorbeam in oras la 0 -5 grade nu mai mult adica o iarna de la mare. La -20 nici nu cred ca imi mai porneste dacia
Imi cer scuze pt neintelegere
Ba porneste daca ii bine pusa la punct. Cit am stat la Dorna, de fapt la Panaciu - vreo 14 km de Dorna, cei din zona pot sa spuna - nu am avut decit temperaturi din astea de -20 si vreau sa spun ca batrinica mea a pornit de fiecare data fara nici o problema. Si nu numai a mea dar si celelalte Dacii de prin comuna.
eduardponovescu
10 Jan 2005, 20:52
Cand mi-am cumparat Dacia, am intrebat daca au si cartoane, au zambit si mi-au dat un carton cu optionale. Daca foloseau la ceva, nu incarcau ei nota de plata?
ionut232
11 Jan 2005, 09:50
eu am radiator mare....asa a zis tata....
si am pus si eu carton in fata radiatorului....
dar am pus unu mare....ca sa acopere tot radiatorul.....si il las tot timpul...si prin oras si in afara....
adevaru e ca de cand l-am pus a mai scazut consumul....ca din cauza frigului imi lua cam mult.....
si se incalzeste mai repede in masina....si nici temperatura la apa nu creste niciodata mai mult de jumate(am indicator cu ac).....
deci?concluzii?
eu unu zic ca se merita
Parerea mea ca radiatorul nu trebuie acoperit daca ai termostatul in regula. Eu am radiator mic+electroventilator si am caldura in maxim 1km, indiferent de temperatura de afara. Singurul rol al unui mic carton pus in fata radiatorului in partea dreapta e sa nu inghete carbul la viteze mari, in afara localitatilor!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.