Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: tacanit
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Hacker
Salutare, am o noua problema. Am avut aprindere electronica ( cutie neagra cu 4 fire ) si sa ars. Am cumparat aprindere electronica de Tg Mures AT01. Avansul e reglat prin metoda becului ( volanta la semn, rotire dinspre stanga spre dreapta pana sa aprins ledul aprinderi ).
Motorul merge la relantiu mirific, nu are trepidatii, nu are rateuri pe toba, merge bine. Acum cand accelerez violent incepe sa tacane, si imi da impresia ca e avansul.
Minel
QUOTE(Hacker @ 16 May 2008, 07:16)
Acum cand accelerez violent incepe sa tacane, si imi da impresia ca e avansul.
*



Cand ai reglaj avansul static dupa becul de la aprindere , motorul era cald sau rece ?? huh.gif
Reglajul avansului difera daca il reglezi la cald fata de cel reglat la rece , incearca si pe clasic sa vezi daca face tot asa si ai eliminat suspiciunile legate de probleme ale motorului si poti sa te concentrezi doar asupra avansului mare .
Bafta !!!


argon
reglajul static se face la rece, pentru ca, daca il faci la cald, pana se incalzeste motorul avansul va fi pe minus. Daca il faci la rece, la cald vor fi cateva grade in plus, ceea ce nu strica niciodata.
Hacker
pai haide sa va spun, avansul static l-am facut imediat dupa ce am reglat platina 0.4mm, bujii 0.8mm (motorul era rece ) .
Ce sa fac sa il reglez cu el cald. Sa las motosul sa se incalzeasca, apoi sa il opresc si sa trec din nou prin pasi ?
argon
eu ok cum ai facut, daca e sa tacane de la avans, nu tacane de la 2-3 grade, ci de la 5-6 in sus.

Cum tacane, in sarcina, sau daor turat pe loc?
Minel
QUOTE(argon @ 16 May 2008, 07:24)
Daca il faci la rece, la cald vor fi cateva grade in plus, ceea ce nu strica niciodata.
*



Corect ,dar cu un avans marit cu cateva grade pot rezulta rateuri subtile in evacuare

Hacker
Tacanitul provine nu mai in sarcina, cand motorul e in sarcina, si la accelerari bruste. Exemplu sunt in treapta 2 dau trapta superioara si calc accelerarea atunci se aude un tacanit .

16 May 2008, 05:40:
Nu am nici un rateu pe toba
Minel
QUOTE(Hacker @ 16 May 2008, 07:37)
Tacanitul provine nu mai in sarcina, cand motorul e in sarcina, si la accelerari bruste. Exemplu sunt in treapta 2 dau trapta superioara si calc accelerarea atunci se aude un tacanit .

<span class='edit'>16 May 2008, 05:40:</span>
Nu am nici un rateu pe toba
*




Incearca sa ii micsorezi avansul si vezi cum se comporta

In cazul meu am lasat intentionat avansul un pic mai mare , reglat initial la rece dupa becul aprinderii , apoi l-am mai reglat un pic la cald ,dandu-l mai mare pana au aparut rateuri mari in evacuare si reducand treptat pana candd au disparut aproape in totalitate ( aprindere AT011+ senzor ) si rezultatul este , rateuri subtile in evacuare
Hacker
Pe loc nu tacane nimic
Minel
QUOTE(Hacker @ 16 May 2008, 07:48)
Pe loc nu tacane nimic
*



Ma repet ,ai incercat si pe clasic sa vezi cum se comporta ??
Hacker
Nu am incercat. Ideea e urmatoare. Pana sa reglez avansul cu becul nu tacanea . Dupa ce am montat aprinderea electronica si reglat avansul a inceput sa tacane.
argon
regleaza-l dupa ureche din putin in putin pana iti place cum merge, si gata.
Hacker
Pe loc nu tacane nimic. Motorul urca in turatie cum trebuie. In mers tacane. Nu face foarte urat, dar vreau sa elimin cauza.

16 May 2008, 05:55:
Spre dreapta sau spre stanga?
22CMM
Tacanitul de care zici tu sunt clar de la avans, rezulta 2 cauze: benzina proasta sau avans reglat incorect. Acum tu ai aceasi benzina presupun deci e vb de avans eu de fiecare data din l-am reglat ca la carte avea un tacanit la motor (nu la volan biggrin.gif ) si apelam la metoda traditionala dupa ureche, unde il reglezi cum iti place. (recomand sa ai motoru turat la 900-1000 rpm din relantii, dupa reglaj cobori relantiul si verifici daca da in nas sau nu sa accelerare brusca.). bafta!
Minel
QUOTE(Hacker @ 16 May 2008, 07:54)

Spre dreapta sau spre stanga?
*




Miscand delcoul spre dreapta (volanta ) ii dai avans , miscandu-l spre stanga (distribuitie ) ii iei din avans
Poti sa il dai spre drepta pana incep sa apara rateuri in evacuare si apoi il misti incet spre stanga pana dispar rateurile si eventual mai accelerezi un pic vezi daca mai tacane ,daca DA ,mai reduci , si tot asa ,tatonezi avansul pana dispar acele tacanituri .
Bafta !!!
Hacker
Si mai e un lucru care ma deranjeaza. Tot dupa modificarile spuse, a inceput sa porneasca greu. Stiu ca este tot din delcou, dar unde am gresit, avans prea mic ?
ydaniel
asa incepuse sa-mi faca si mie.pana la urma mi-am dat seama ca era delcoul de vina.
Hacker
Si ce ai facut ? I-ai mai dat avans?
argon
sa ne intelegm, problemele au aparut de cand ai pus aprindere? de care ai pus? fara senzor? Daca ai luat-o din magazin, e posibil sa fie rebut.
Minel
QUOTE(Hacker @ 16 May 2008, 10:04)
Si mai e un lucru care ma deranjeaza. Tot dupa modificarile spuse, a inceput sa porneasca greu. Stiu ca este tot din delcou, dar unde am gresit, avans prea mic ?
*



Iti porneste mai greu la cald sau la prima cheie dimineata ?
Modificand avansul mai in stanga sau dreapta modifici de fapt momentul declansarii scanteii ,cu un avans prea mic pornire mai greoaie
Hacker
NU, problemele au inceput cand am facut reglaj delcou cu becul. Pana atunci era reglat cu urechea si aveam unele rateuri pe toba foarte mici. Am avut aprindere electronica din aia neagra cand am facut reglajul cu becul ( nu am poze acum sa va arat ) . Acum am aprindere de targu mures ( aia mica rosie cu led galben pe ea ) .

16 May 2008, 08:21:
Si de cand o am pe asta face figuri. Trebuie sa reglez delcoul cu noua aprindere? Conteaza ?
argon
aprinderea trebuie sa o reglezi din cand in cand datorita uzurilor ce apar la platini. Degeaba o reglezi acum, ca in 5000 de km merge nasol.
ydaniel
QUOTE(Hacker @ 16 May 2008, 10:13)
Si ce ai facut ? I-ai mai dat avans?
*


am luat altu,ca incepuse sa zboare arculetele din el icon_mrgreen.gif
Hacker
argon, uite cum sta treaba.
Am cumparat acum 1 luna aprindere electronica ( cutie neagra cu 4 fire ) Dupa 700km sa stricat.
Am schimbat-o pe aia cu alta la fel. Am reglat avansul cu becul (bujiile cu lera 0.8mm, platina cu lera 0.4mm ) Dupa o sapt sa stricat .
Acum am cumparat aprindere electronica de Tg Mures ( aia cu bec ) dar nu am mai facut reglaj de avans ( ma considerat ca si cu aprinderea aia si cu asta e acelasi reglaj )
argon
aia are led...in 2 min ai facut avansul..decat sa te intrebi daca e de la el il faceai de 5 ori..
Hacker
Bun o sa incerc sa il reglez din nou. Bujiile la ce distanta sa le pun ? Platina ? Le las asa cum sunt acum sau umblu si la astea ?
argon
platina 0,35-0,4 , bujii 0,6-0,8.
Minel
QUOTE(Hacker @ 16 May 2008, 10:37)
Bun o sa incerc sa il reglez din nou. Bujiile la ce distanta sa le pun ? Platina ? Le las asa cum sunt acum sau umblu si la astea ?
*




Poti face un compromis si faci bujiile la 0,7 , ma rog distanta la bujii tine cont si de bobina si aprinderea electronica !
Hacker
Pai ce sa zic, Bobina are cel putin 5 ani ( e din aia cu invelis de plastic bosch cred ). Aprinderea electronica e at01 . Bujiile sunt Bosch Super Silver.
djasu82
Vedeti cum reglati avansul fiindca e posibil sa-l faceti prea mare din cauza reglajului prost de la carburator . Eu m-am convins dupa reglajul cu stroboscopul eletronic care poate defaza avansul . Pentru o aprindere inductiva se poate folosi distanta la platina 0.4 mm si distanta la bujii 0.8mm..0.9 depinde si de calitatea bobinei de inductie implicit scanteea generata.
Hacker
Am rezolvat problema. Am facut din nou reglajul iar acum e bine. Cu pornirea nu am rezolvat. Porneste tot greu. O fi semne de Bobina ?
adrianne
Reglarea aprinderii cu stroboscopul poate evidentia alte defecte (amestec incorect, bujii sau bobina cu probleme,etc) sau poate sa duca la precizarile lui Mondiru (pornirea cu soc la motor rece, vapour-lock, etc.). NU CRED ca o AT01 sau AT011 inrautateste mersul motorului, ci (verificat pe AT011) imbunatateste. Cand o masina are uzuri, reglarea dupa ureche a avansului duce la adaptarea acestuia la uzurile existente, iar reglarea ca la carte (cu aparate si valori date) evidentiaza problemele mascate de un reglaj dupa ureche ce se adapteaza la situatia data. Incercati sa reparati cauza, nu efectul, gandind nemteste, nu romaneste!
torquemada
Porneste mai greu din cauza avansului reglat "dupa ureche"(boala romanilor). Incearca sa-l reglezi ca in biblie (Mondiru) si daca apoi nu pornesti atunci incerci alte metode.

Pana atunci verifica aste:
djasu82
Dupa ureche la relantii se poate regla dar trebuie scos furtunul de la avansul vacumatic sa se observe daca scade turatia daca nu scade e avansul mare. La turatie mare peste 3500 de ture se poate regla iar avansul fiindca depresiunea in capsula vacumatica v-a fi nula implicit v-a luca avansul centrifugal si asa poti trage perfect aproape de limita avansul . Aici ar trebui un turometru analogic sau digital pentru vizualizarea turatiei. Dar cel mai optim e dupa stroboscop cu defazare gradelor si cu afiseara in acelasi timp a turatiei loat de pe prima fise a cilindrului nr .1.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.