Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: vreau sa curat bujiile
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
k_maro
vreau sa imi curat bujiile...& vreau sa stiu....cum le reglez cand le pun inapoi....sau pur si simplu le pun si strang( nu pana pocnesc smile.gif) )
Merced
Cu un "search" ai fi gasit o gramada de solutii. Totusi daca nu stii cum arata bujiile, de ce vrei sa le cureti? Sau sa intreb altfel, cand ai schimbat ultima oara un set? Ca o data pe an cred ca ai putea sa pui si tu un set nou, care costa sub 20 de lei, cel putin Brisk-urile care-s foarte decente pentru Dacie.
Reglajul implica altceva, nu are legatura cu stransul lor pe chiulasa. De strans le strangi pana la capat, dar sa aiba saibele alea pe ele.
k_maro
ok ms.....credeam ca trebe un reglaj cv:-P, maine ma duc sa iau un set de buji Thx !
ZTV
ia-ti bujii ISKRA, este super fata de brisk sau sinterom, dupa parerea mea
Hacker
Eu zic sa iei acelasi tip de bujie . Nu face experimente, nu iti afecteaza cu nimic, dar e bine sa nu faci schimb de productor.
tzepesch
iskra? am mai auzit de astea... credeam ca-s si mai bomba decat brisk sau sinterom... tu vb serios?
ZTV
am folosit brisk, dupa brisc m, am mai citit aici pe forum am trecut pe sinterom, am facut 18000 km cu 2 set de bujii sinterok, si saptamana asta la dacia service a recomadat cineva iskra ( e polonez ), am pus, si chiar se simte diferenta, merge mai bine, la mine e super,,,recomand sa incercati si voi ( in plus am dat 16 ron pe un set )
Merced
Fiecare Dacie cu bujiile ei preferate. wink.gif
djasu82
Multe belele cu bujiile se intampla si de la reglarea proasta a avansului . Prea mare avansul bujiile devin rosi pe eletrodul central dar se diminueaza puterea iar la porniri la rece abia o ia de la a 3-4 cheie. Cu avans mic sub 0 abia daca oa ia la a 10 cheie , cu avansul pus la cota 0 cu semnul de pe volanta sau decalat cu 4 grade motorul porneste frumos . O importanta mare sa se dee asupra avansului vacumatic am observat cu un avans mic motorul are tendinta la rece sa dea in nas chiar cu n modificari , refacut avansul spre 2-3 grade nu mai da in nas chiar si cu arcul acela tare aici intrvine si reglajul carburatorului. Pe multi ne-a dus de nas ca la relantii dai de delco spre dreapta pana cand turatia e maxima si o scazi din calpeta de acceleratie. Gresit vei avea un avans mare peste 45 de grade la 2500-3000 de ture de omori motorul nu mai trage peste aceasta turatie se plafoneaza risc de a sari pistoanele prin chiuloasa. Aici daca se intervine asupra piliri opritorul de sub rotita dintata de la capsula vacumatica. Si eu am modificat acel opritor si am observat pe stroboscop ce avans aveam la relantii foarte mare aproape de 28 de grade. Arderea era buna stabilitate la motor tragea perfect pana la 2500 peste 2500 de ture se plafona si ma intrebam de ce , si asa cu ajutorul stroboscopului am rezolvat problema. Acuma cu un avans initial de 6 grade la pornirea motorului si un avans de 18 grade per total ( avans centrifugal +avans vacumatic ) la relantii pot spune ca lucreaza in parametri nominali trage motorul.
brigada_diverse
QUOTE(Merced @ 16 May 2008, 22:42)
Ca o data pe an cred ca ai putea sa pui si tu un set nou, care costa sub 20 de lei, cel putin Brisk-urile care-s foarte decente pentru Dacie.

*




daca ele sunt garantate 20 000 km, de ce sa le schimb la 3000(sau cat facem pe an)?
Merced
Nu toti fac 3000km pe an. Asta vara am facut kilometri astia in 10 zile.
ydaniel
eyquem a12s-15lei-4 buc smile.gif
tzepesch
vreau si eu, cand si unde ne vedem sa le iau.? ai o poza cu ele te rog? arata ca alea renault care se gasesc acu la piese de origine?
Sorin_18
QUOTE(ydaniel @ 17 May 2008, 19:38)
eyquem a12s-15lei-4 buc smile.gif
*


cele mai proaste buji dupa parerea mea.....am cumparat,le-am montat si surpriza.....ziceai ca am trabant(le-am si reglat) am pus vechile sinteroame reglate si mergeau super
brigada_diverse
1. bujiile se schimba cand se atinge limita de kilometri(nu la maxim)
2. se schimba cand nu functioneaza
3.se folosesc bujii pt motorul masinii, nu mai tari, nu mai slabe

fiecare masina cu reglajele ei si cu bujiile ei...eu am sinterom si am tot respectul pt ele(ale masinii cu 32000km au mers perfect)

. nu stiu cum s-ar comporta equyem sau brisk sau beru sau altele(bosch de acum nu le cami cumpar decat ca ultima ultima ultima solutie)....ca nu am experimentat.
ZTV
am cumparat masina in decembrie cu 23500 km la bord ( pe verificate ), suntem in mai si am in masina 46000 km, si sunt la a 3-a set de bujii ( asta am pus cateva zile ) in noaptea asta pornesc sa fac circuitul :
Timisoara - Bistrita - Suceava - Botosani -Iasi - Galati - Iasi - Borsec - Targu Mures - Sibiu -Craiova - Timisoara, e aproximativ 2500 de km, o sa fac in 5-6 zile, am dus masina la reglat si verificat (aprindere, avans, reglare tachetii, verificare directia, cutia de viteza, franele ) toate asta am facut la un batran, care mai lucreaza la Dacia service din Timisoara, bujiile ama vut sinterom, abia aveau vreo 10-11 mii km, el a sugerat sa-l schimb bujiile ( si el a zis sa-mi iau ISKRA, am pus un pariu cu el, eu fiind eram fan SINTEROM, ca daca iau ISKRA si sunt multumit il duc pana in Lugoj la fiica sa, si inapoi pe benzina lui, dar cu masina mea, daca nu sunt multumit de bujii imi repara masina mea timp de 2 ani fara bani, ...ehh acum de vreo 2 ore m-am intors din lugoj radmasa.gif )


off: ce parerea avetiderspre asta: batranul a luat 90 de ron + 1 pachet de tigari pt:
reglare: avans ( cu stroboscop ), tachetii ( cu lera ), aprinderea, farurile.
verificat: directia, cutia de viteze, alternatorul, franele.
schimbat: bujii, platina, membrana la pumpa de benzina
Ce parere aveti despre pretul cerut de el ( 95,8 ron in total )?
brigada_diverse
hai sa ajungem si la ce se intreba

dai jos bujiile, preferabil cu mtoorul rece
daca sunt caramizii, lasa-le in pace
daca sunt innegrite, le cureti cu carpa si cu un smirghel fin si le reglezi cu lera la 0,6mm-0,7mm-0,75mm...una din ele....0,6 sa te asiguri, pentru aprindere clasica.
se recomanda curatirea cu mecanism de sablat bujii(special pt ele)

cati km au bujiile?

p.s. unii le curata cu peria de sarma dupaia le sufla, si le curat acu o carpa , sa nu ramana shpan pe acolo


pt partea de offtopic...cam mult 100 ron...ce poti sa verifi la frane? daca nu a fost facuta pe computer(dinamometric), si directia la fel, nu vad motivul.

membrana de la pompa de benzina daca nu e stricata de ce sa o schimbi? astea produse acum sunt cam prost facute....

ISKRA cat costa? sunt romanesti?
ZTV
pe ISKRA am dat 16 ron, sunt facute in polonia, membrana a schimbat el pt ca a zis ca alea veche era pe post sa fie dusa, fiind merg la un drum destul de lung, nu am nevoie de surprize
In Timisoara nu am gasit pe nimeni care sa faca mai ieftin, pt reglare culbutori, avans( fara stroboscop ) si aprindere a vrut sa ceara un mecanic 220 ron
djasu82
Bujiile se curata usor realizand dint-o teava cu filet pentru a infige bujia iar in interiorul tevi se toarna granule de geam in prealabi preparat dintr-o bucata de geam . Dispozitivul cu bujia sa ia la amestecat cam 1 minut si dupa aceea se desface veti ramne uimiti ce bujie noua si curata veti scoate.
n3m0
Dupa parerea mea, bujiile nu se curata (cand nu mai functioneaza). Se schimba. Curatatul bujiilor cu orice material abraziv influenteaza negativ formarea scanteii.
djasu82
Abraziva cu perie de sarma , metoda de mai sus scrisa de mine se folosea in germania cred ca si acuma se mai foloseste. Am 25000km cu champion si sunt la fel cum erau originale. Recunosc ca nu am periat bujiile cu peria de sarma doar au fost sterse cu carpa. Pe varful eletrodului la mine se observa mici intepaturi datorita multiscanteii de la cdi. Curios ca nu s-a modificat distanta la eletrozi e lasata la 1.1mm. Eu zic ca bujiile se strica daca se mere subturat si nu se mai ridica turatia in sarcina la peste 3500 de ture pentru a ajunge la temperatura de autocuratare.
n3m0
Orice prelucrare abraziva se face cu indepartare de material care numai bine nu face unei bujii. Ca le cureti cu peria de sarma, nisip pt sablare, smirghel, sticla pisata sau mai stiu eu ce, poate fi o metoda de moment, nicidecum o reparare a bujiei.
djasu82
Din cate stiu o bujie se schimba daca s-a dus eletrodul central sau cel de masa in rest se readuce in parametri normali de lucru. Aici intervine si compresia la motor daca e slaba mereu se v-a distruge bujiile.
n3m0
Ma rog, chestie de gusturi. Personal, le inlocuiesc nu le "repar"
djasu82
Am specificat cand se inlocuiesc tine de eletrozi. Dca se inlocuieste prematur o bujie nu e legat de ea ci de motor -compresie -supape-culbutori amestec carburant si avans.
mihai0070
Bujiile se inlocuiesc la 15000 km , indiferent daca starea lor este buna ,
Merced
Si motivul pentru asta este?
djasu82
Ca te scot bani afar din casa. Bujiile se ancraseaza daca au prea mult carburant sau sunt supapele decalate nu deschid cand trebuie. Acum fiecare face ce vrea.
argon
bujiile nu se curata cu peria de sarma. Bujiile se curata prin sablare. Un motor in stare buna nu are nevoie de curatarea bujiilor. Se curata singure, daca trebuie curatate schimba-le si daca se repeta povestea se face motorul.

De asemenea bujiile se scot/baga doar cu motorul rece.
scania
Eu foloesesc NGK sunt foarte bune dupa parerea mea
djasu82
QUOTE(argon @ 19 May 2008, 08:57)
bujiile nu se curata cu peria de sarma. Bujiile se curata prin sablare. Un motor in stare buna nu are nevoie de curatarea bujiilor. Se curata singure, daca trebuie curatate schimba-le si daca se repeta povestea se face motorul. 

De asemenea bujiile se scot/baga doar cu motorul rece.
*


Si unse in prealabil cu ulei de motor loat de pe joja.
mihai0070
unse unde ? specifica pentru incepatori , ca o sa le bage in ulei cu electroful si pe urma deschid topic ca nu ii porneste dacia biggrin.gif

ulei pe filet si pe piulita de legatura intre conductorul intern al bujiei si fisa , (exact locul unde se baga fisa) acea piulita se desface wink.gif

apropo de schimbatul bujiei wink.gif [attachmentid=1627450304]

si inlocuirea bujiei este trecuta si in fisa de revizii peropdice wink.gif cu schimb la fiecare 15000 km

djasu82
Fiecare cu motorul lui alti schimba la 5 mii alti la 15 mii alti 25000 iar bujiile de uzina de pe dacia mea au fost schimbate la 45000 de km. Din cate stiu nu se desfac bujiile daca sunt unse ci doar se dau mult mai usor jos pentru a nu distruge filetul la chiuloasa.
argon
eu le am de peste 30 000 km si nu le-am schimbat...
brigada_diverse
nu am un set de bujii in fata sa va fac o poza. scrie pe ele fratilor la cat se schimba maxim. fiecare set cu specificatiile lui(distante, forte de stragere, timp de utilizare si tipul de motor la care merg)

sa functioneze bujia, asta conteaza icon_mrgreen.gif
djasu82
Sa functioneze motorul iar bujia sa aibe eletrozi maroni iar eletrodul central de ceramica sa fie curatat alb rosiatic maroniu. Daca e negreu e legat de supape implicit culbutori , aprindere si carburatie. Daca e plin si de ulei eletrodul se stie segmentare...
mihai0070
djasu82 detaliaza mai mult despre acea segmentare si cum trebuie sa arate bujia , ca este un sentiment interesant.
geopsi
spuneau unii de bujii champion cum sunt?
am vazut ca mai sunt si bujii cu 3 bucati din acelea de metal care vin deasupra nu doar una sunt mai bune?
maine vreau sa iau un set de bujii sa le schimb dupa ce reglez tachetii, de care sa iau?
djasu82
Bujiile cu 3 electrozi se foloseasc la bobine de inductie care pot genera o energie foarte mare. Mihai sunt destule topicuri pe tema segmentare nu are rost sa mai vorbesc . geopsi vezi cum regleziculbutori nu tachetii ! tachesti stau pe axa cu came in tacheti intra tijele care comanda culbutorii iar culbutorii actioneaza supapele. O mare importanta la reglatul culbutoriilor tijele trebuie se fie aproape ficxe pe surubul de reglaj la culbutori doar un mic joc pentru rotatie a fiecarei tiji . Daca distanta e mai mare v-a tacani culbutorul implicit mers defectos al motorului.
motanpaul
Salutare, decand fratemiu a luat la masina lui un passat 2 din1982 cu motor 1.6 benzina.A luat niste buji cu 4 capuri in jurul electrodului.Bujiile se numesc BERU Ultara-X. A dat pe ele 18 lei bucata dar sincer merita are un consum mic cu bujiile alea.
Nu stiti exista asa ceva pentru dacie, sincer as lua.Ce stiti exista bujii de acelea pentru dacie?
Multumesc anticipat cheers.gif
djasu82
Egal cu 0 daca nu ai aprindere multiscantee . Recomand cu caldura denso cu eletrod in forma de U.
ydaniel
eyquem-urile sunt f bune si sunt si ieftine.
djasu82
ieftin si bun nu prea se pupa asta o sti si tu. Totusi fancezi nu se compara cu japonezi sau coreeni la capitolul accesori .
CriSTI68
QUOTE(Merced @ 17 May 2008, 00:46)
Fiecare Dacie cu bujiile ei preferate.  wink.gif
*



bine punctat
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.