Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reglare Ambreiaj 1310
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
soulraven
salut, dupa ce am desfacut motorul si am pus altu pe masina, pe placa de presiunea am pus un adaous gasit prin magazinele de piese de schimb, adaosul are cam vre-o 3mm, acuma intrebarea mea este, cand va fii sa pornesc masina din nou, cum trebuie sa reglez ambreiajul, ca sa nu am probleme?exista vre-o technica generala de reglare a ambreiajului?
argon
2 cm joc liber la pedala.
soulraven
adica, pana sa intre in forta pedala, sa am cursa libera 2cm, am inteles bine nu?
argon
da
Adrian_Boy
Ca sa nu mai deschid alt topic, mai exact cum ai reglat ambreiajul, doar din cablu ?
djasu82
Sau 2 mm sa aiba joc opritorul pe furca de la ambreaj .
soulraven
eu nu am umblat la reglajul ala cu piulita dupa cablu, doar ca am dat motoru jos, si am pus alt motor ,numai ca pe placa asta de presiune am pus adaosul ala.acuma nu am nici un fel de joc in pedala, si merge si foarte greu....daia cand o sa mai termin pe la masina, mie frica sa nu fac tampeni pe acolo.
djasu82
Ce ti-am spus revino la reglajul din piulite si dupa aceea opritorul trebuie sa stea lejer pe furca de la ambreaj 2mm. Daca sta strans v-a tine sus adica daca apesi pedala de ambreaj sa schimbi vitezele si dupa ce vei loa piciorul sus de tot atunci se v-a cupla motorul la cutie. Asa cu distanta aceea de 2mm lejer se v-a schimba rapid la podea si nici nu distrugi discul de ambreaj.
soulraven
deci, slabesc de tot piulitele de la cablu, de langa cutie, si cand cablu sta lejer si nu mai sta tensionat, atunci mai strang inca 2mm, cat sa faca priza cu furca din exteriorul cutiei. si in felul asta va tine la podea. sper ca am inteles.
n3m0
Se regleaza piulita pana cand se obtine o cursa de 2,5 - 3,5 mm pe furca ambreiajului!
soulraven
cand te referi la furca, te referi la furca care tine cablu. aia sa aiba un cursa de 2,5-3,5mm.
n3m0
Furca este acea parghie pe care intra cablul de ambreiaj. Mai elocvent este in poza asta:
mircea.a
Cel mai bine reglezi ambreajul sa prinda cat mai jos. E si mai comod si nici nu suprasoliciti placa de presiune.
soulraven
si asta ar consta in ce anume?daca reglez dupa ce zice mondiru pe acolo?i de rau?
mircea.a
Nu neaparat trebuie sa faci ca in cartea lui Mondiru. Slabesti piulitele de reglaj pana cand cablul se ridica usor de pe suportul prins pe cutie circa 5 mm. Daca cablul nu se ridica usor cand tragi cu mana, inseamna ca rulmentul de presiune este in contact cu placa de presiune, ceea ce nu e bine. Dupa cum am mai spus este bine ca ambreajul sa prinda cat mai jos. Cursa o reglezi din aproape in aproape prin pornirea motorului si introducerea in viteza. Trebuie sa nu caraie cand bagi in viteza.
sebastianu
sal all.nu vroiam sa deschid un nou topic.nu prea intra in viteze ,caraie ,nu i chestie ca nu calc ambreiajul sau chestia de reglaj recent am schimbat si cablul ... si intra greu un viteze .. are ulei... probleme cu ambreiaj,disc , nush ce sa zic ...ambreiajul prinde fff jos... putin cum ridic pedala ... porneste.asa ii de cand o stiu smile.gif .. si totusi suspectez discul ? pareri . multumesc....P.S. pt dacia 1310 '82 ca sa nu va legati ca ce caut cu solenza pe aici.
Muttley
Poza postata mai sus e f buna, cu o mica precizare. Zona din desen unde e localizat jocul este cea "teoretica". In practica e aproape imposibil de apreciat acolo. Insa e acelasi lucru cu jocul dintre suportul camasii cablului si camasa cablului. Se apreciaza tragand in sus de camasa si se masoara "la ochi" in zona acelei bucse de cauciuc de pe cablu.

5mm mi se pare mult, ambreiajul tine ffff jos. In unele cazuri (mocheta groasa, pres din cauciuc) e posibil ca ambreiajul nici sa nu decupleze complet. Eu tin jocul la 2-3 mm ca sa fie totul ok.
sebastianu
am zis ca nu ii chestia de chichitze din astea mici "nu calc ambreiajul , cum zici tu ... mocheta groasa ... presul sub pedala,etc" nope ... dupa ochi reglat normal ca ii veche deja la asta nu is asa de fixist sa fie totu ok .. si cum ziceai . si tu ca tu il stii mai strans un pic ... da si la mine de multe ori sau de cele mai multe ori .. de abea se misca cablul (ma refer la jocul acela pe care ar trebui sa l aibe) . ms oricum ... ii cam pe duca masina tongue.gif:( pacat smile.gif ca motorul nam treaba cu el .ms
baranga
QUOTE(mircea.a @ 19 May 2008, 20:31)
Cel mai bine reglezi ambreajul sa prinda cat mai jos. E si mai comod si nici nu suprasoliciti placa de presiune.
*



Esti sigur??? ohmy.gif
Hacker
Mai strange cablu de ambreiaj, o sa se mai ridice ambreiajul si o sa iti intre mai bine in viteza.
Victor25
ca tot este deschis acest topic,am si eu o intrebare; in afara de cablu de ambreiaj ce se mai poate regla.(distanta dintre placa de presiune si disc se poate regla?)mi am schimbat recent kitul de ambreiaj si nu-mi place deloc cum trage masina.ast rasp voastre
PH-06-BOA
Nu-ti place, in ideea ca patineaza? Excluzand faptul ca ai putea sa ai cablul strans prea mult (fara joc), trebuia ca atunci cand ai montat placa de presiune peste disc, sa vezi ce distanta ramane intre partea de asezare a placii si volanta, inainte de a pune suruburile, distanta care da strangerea discului. Daca ai mai putin de aprox. 3mm, nu e garantata strangerea discului. Daca discul ce l-ai pus, are ferodourilr dure, ca textolitul, iar partea metalica (suportul), este ondulat brusc, ca litera Z, pata de contact a ferodoului se afla numai in dreptul acelui onduleu, iar intre ele nu atinge de volanta si placa, deci nu exista contact si frecare, sau strangere. Incerc doua desene:discul din dreapta are suportul ondulat fara simtul raspunderii, fiind rigid la varfurile zigzacului. Am facut ondulate ferodourile, pentru a se intelege ce fotma vor lua aproximativ, la cuplare.

27 Feb 2010, 18:27:
Nu prea vrea sa mearga poza
Victor25
cablul de ambreiaj are putin joc este in regula; care e problema, cu kitul ei original tragea ff bine "puternic"de la 2000 pana in 4000 de ture,dupa aceia degeaba o turai k nu mai isi lua viteza,acum cu kitul cel nou trage de la 2000 pana in 5000 constant dar incet, de ce spun "incet" ptr k urca in turatii greu,nu poti sa fc o depasire cu ea mai in scurt(mentionez NU se tureaza in gol k si cum ar patina) se comporta k si cum pana acum am mers cu kerosen si dintr o data i am bagat top95 unsure.gif si nu mai trage..O alta problema :motorul/cutia nu ma pricep e mai zgomotos(huruie) k si cum as avea toba sparta,in trp a 5 sub 2000 de ture e ff zgomotoasa cutia cum trec de 2000 nu se mai aude nimic.Nu ma intrebati ce firma este kitul k nu stiu...i am dat banii unui "mecanic" sa'mi cump tot ce treb.Ce stiu k a dat 240-sau 260 pe el.Oricum de schimbat nu o s'al schimb,dar vreau macar sa stiu de unde ar putea fi cauza.
PH-06-BOA
iata poza
marian.ww
nu cunva ai pus discul invers... blush.gif
george 07
daca discul este pus invers nu debraiaza bine (caraie cand introduci an viteza)
paul-tm
Salutare.Am si eu niste nelamuriri la ambreaj la dacia mea. Ambreaju e bun, nu patineaza.Am palier mic cu ambreaj de 170mm. Placa de presiune e tare.
Nici cum nu pot sa reglez ambreaju sa debraieze calumea, cand debraiaza bine e prea strans deoarece nu are joc destul la opritorul de la furca.
La opritorul de la furca am niste bucse de cauciuc pentru elasticitatea cablului.
Conteaza cat de groase sunt bucsile de cauciuc puse acolo? Sau exista ceva special de pus acolo jos pentru elasticitatea cablului?
Mersi
george 07
la opritorul de la cablu trebuie sa fie o bucsa metalica cu cauciuc vulcanizat pe ea dar la tine inclin sa cred ca flexeaza "soarele" prea mult din acest motiv nu debraiaza suficent . Cauta cat mai repede pe la rematuri ca sa-r putea sa mai gasesti volanta pt. palier mic de 180 , si modifica-l ca 170 sunt slabe si rezista putin . Sau mergi tot cu 170 dar costa mult si nu prea mai gasesti 'Sachs" .
paul-tm
Ambreaju nu cred ca se fi uzat.Cand l-am pus sus era ca nou, si am facut 5000 km de atunci. Si parghia pe care se prinde cablu jos la cutia de viteze sta lasata in jos, mai jos de jumate.

Am cautat acasa si pana la urma am gasit bucsa metalica cu cauciuc lipit pe ea, dar nu am cu sa o pun pentru care se prinde cu un surub pe furca.Si la mine e alt model furca.
Am taiat cauciucu de pe bucsa metalica, si am pus doar partea de cauciuc. Cred ca merge si asa, nu?
Si am observat ca am joc la pedala de ambreiaj. Ori are joc la ax, sau ii lipseste arcu de revenire.


28 Mar 2010, 17:44:
Am uitat sa precizez. Daca ii las o cursa jos la furca de 2-3mm imi prinde ambreaju jos. Cum ridic un pic picioru de pe ambreaj deja cupleaza ambreaju.
Cum sa il las sa nu stric ambreaju in cazu meu.Mersi
george 07
scuza-ma ca nu am raspuns poate intre-timp ai rezolvat , dar sfatul meu este sa elimini jocurile de la pedala (incarci cu sudura gaura ca sigur este larga si gauresti din nou si schimbi si clema care se prinde la capatul cablului ) si ambreajul mai trebuie strans ca trebue sa inceapa cuplarea de la sfert catre jumatatea cursei pedalei
paul-tm
Am rezolvat partial.Am facut sa inceapa sa debraieze mai sus. Are un joc de 1,5 mm jos la furca.
Mie imi si lipseste arcu de revenire de la pedala. De patinat nu patineaza.
Am incercat ambreaju intr-o zi, cand am plecat de la cedeaza, pleaca cu scartait de roti. Cred ca o sa las ambreaju asa.
george 07
arcul de revenire la pedala vine montat de boltul care intra in ureche si pedala si eu l-am eliminat ca am considerat ca tine boltul fortat-inclinat si am montat un alt arc (arcul care trage de maneta de viteze in lateral ) afara linga cutie de la furca la semilonjeron sa nu mai uzeze repede boltul si clema cablului .
Grayeru
as vrea sa imi prinda ambreajul mai jos ! cum fac strang sau desfac piulita?
iar pt o cursa mai scurta a pedalei ce pot face?
ghitza
mai destrangi din cate stiu eu iar cu pedala nu cred ca se poate caci are legatura directa cu cablu
danezu_pitesti
astazi dupa ce n-am mai mers vreo 3 zile cu masina care acum se comporta perfect am vazut sau mi sa parut ca ambreiajul cupleaza putin mai sus decat l-am reglat eu.joc liber la pedala am asa cat sa nu forteze placa si ambreiajul cupleaza f bine,plecari cu scart cand il incerc s.a. intrebarea e care e explicatia logica pentru faptul ca in 3 zile cupleaza mai sus...sau chiar poate mi se pare mie? smile.gif

22 Apr 2010, 10:41:
deci pana la urma poate raspunde cineva la problema asta ciudata smile.gif
Dan89
Eu am reglat cursa la parghia in care intra cablul de ambreiaj intre 2-3mm si cupleaza un pic sub jumatatea cursei pedalei de ambreiaj. Din cate imi aduc eu aminte in carte spune sa lasi jocul cablului de ambreiaj unde intra in parghie intre 2 si 4 mm.
bashtalu
vineri o sa schimb si eu ambreiajul ca huruie f tare. o sa cumpar placa, disc si rulment, inafara de astea, mai trebuie luat ceva?

am avut o experienta in vara la un service, eu luasem piese dar acolo m-am trezit ca mai trebuie si aia, aia, etc....si de fel magazinasele din service nu prea au piese de calitate


deci, inafara de kitul de ambreiaj, mai trebuie ceva?



multumesc de sfaturi
ursu_florin2002
nu, nu-ti mai trebuie nimic.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.