Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme relanti in timpul mersului
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
unikat45
salut... desi dacioara nu mi-a facut figuri pe timp de iarna.. acum odata cu primavara care deja bate inspre vara se pare ca au inceput fitele:
1. motorul merge ok zic eu desi uneori are relantiul cam neregulat.. desi i-am pus aprindere electronica are momente cand din motive necunoscute tremura si vibreaza... desi relatiul e reglat destul de sus..1000 rpm (banuiesc calitatea GPL-ului a fi de vina, asta e un aspect de tolerat).

2. pe de alta parte, in timpul deplasarii (mersului) uneori se intampla ca atunci cand schimb vitezele sa moara motorul, desi in sarcina trage... acest fenoment apare dupa constatarile mele dupa o etapa de accelerare puternica cum se intampla in cazul unei depasiri ...3000-3200 rpm, treapta IV, viteza 90-100km.... daca dupa faza asta motorul si-ar reveni mi s-ar parea ok, as mai da drumul la surubul de gaz.... am mai patit-o.. problema e ca nu o face -adica nu mai sta pornit la relanti.... si trebuie sa opresc si sa ma apuc de gadilat, inclusiv de marit relantiul la 1200-1300 fortat in asa fel incat sa ma pot deplasa si sa nu moara motorul in prima intersectie... ca idee dupa mentinerea fortata a relantiului la 1200-1300 ture motorul merge in continuare prost o bucata de vreme... desi se pare ca functioneaza toate bujiile..
Am tot urmarit fenomenul asta timp de 2 luni de cand a aparut...dar in ultima vreme a inceput sa se repete din ce in ce mai des fiind suparator.. in aceasta perioada m-am "distrat" regland platini, avans, debit de GPL, amestec etc... momentan nu stiu unde sa mai caut... de aceea astept sugestiile voastre......cu multumiri anticipate.
Merced
Fix ca-n problema numaru' doi a ta imi face si mie cateodata. Dupa o talpa mai vanjoasa se murea motoru'. Chiar sunt curios care ar putea sa fie problema.
ceribros
Eu cred ca e ceva de la gaz, aceeasi problema o aveam si eu cu Dacia mea, uneori mergea bine iar dupa o perioada, chiar si cand stateam pe loc, incepea sa fie neregulat relatiul. Mie in schimb cand franam mi se oprea, daca o acceleram putin isi revenea(si nu era de la servo). Eu zic totusi sa o reglati pe benzina sa stea la cald cam 1100 si dupa care treceti pe gazi si reglati gazul la 1000-900 astfel incat atat pe benzina cat si pe gaz sa merga motorul rotund, eu asa am facut si cel putin am evitat sa mai mi se opreasca.
unikat45
despre partea cu franatul e o chestie pe care am omis-o...intr-adevar face asa si cand franez brusc...
partea cu reglajul atat pe gaz cat si pe benzina nu tine... ma refer la faptul ca am incercat-o si.. nu a dat rezultate...adica face la fel.... mai ramane si intrebarea de ce nu a facut asa pana pe la jumatatea lunii martie...problemele au aparut odata cu incalzirea vremii si cu trecerea comerciantilor de GPL la GPL-ul de vara ..? sau mi se pare mie..?
ceribros
Chiar nu am nici o idee, sincer eu am patit chestia asta intr-o zi si de atunci asa a mers, am dat jos si aprinderea deoarece odata a facut asa de la aprinderea electronica (se stricase), bine nu am mai pus alta deoarece am vandut masina, dar era reglata asa cu ti-am zis putin mai sus de limita adica 1100-1200 pe gaz si nu facea probleme. Ceva e necurat la mijloc prea coincid problemele tale cu cele ale fostei mele dacii, eu zic ca totusi e ceva si de la gaz. Incearca si tu sa schimbi aprinderea poate e si de la ea.
argon
daca face la franare, trage aer sistemul servo..
unikat45
ipoteza cu aprinderea nu prea e plauzibila... ar trebui sa nu isi mai revina... aprinderea ori merge ori nu merge.... trecerea pe clasic se reface foarte usor...
partea cu aer in servo pare mai apropiata totusi de realitate ... dupa cum a zis treaba asta apare dupa franare...brusca... ideea e cum sa remediez defectul sau cum sa fiu sigur ca e de la aer in servo si sa remediez apoi defectul...
Merced
Eu nu am servo si mi-a facut asa vreo luna de zile mai mereu dupa ce o calcam. Acum vad ca nu se mai manifesta, dar nu-mi fac griji, e o galeata si probabil o sa revina problema cat de curand.
djasu82
QUOTE(unikat45 @ 20 May 2008, 20:45)
ipoteza cu aprinderea nu prea e plauzibila... ar trebui sa nu isi mai revina... aprinderea ori merge ori nu merge.... trecerea pe clasic se reface foarte usor...
partea cu aer in servo pare mai apropiata totusi de realitate ... dupa cum a zis treaba asta apare dupa franare...brusca... ideea e cum sa remediez defectul sau cum sa fiu sigur ca e de la aer in servo si sa remediez apoi defectul...
*


Optureaza furtunul de la servo sau stranguleazal iar daca la relantii iti sta turatia fix acolo e buba daca nu cautain alta parte . Euspun ca tremuratul dat de motor e de cele mai multe ori reglajul prost al supapelor si nu ma refer la dimensiunile 0.15A-0.20A si 0.20E -0.25E ci de la cum sunt stranse suruburile de reglaj de la culbutori pe tijele jocul trebuie sa fie infim de mic in asa fel doar sa se invarta usor stanga dreapta tija dar sa nu tacane culbutorul daca e miscat in sus in jos. Eu am depistat aceasta chestie fiindca tot nu imi placea cum mere la relantii avea un mic rateu si tacanea un culbutor sau doi si tremura caroseria. Dupa ce am reglat ieri din nou culbutorii asa cum mi-am propus prin metoda evacuare deschisa si dimensiunile 0.15Admisie si 0.20Evacuare iar jocul lam diminuat la maxim doar tija sa aiba o miscare de rotatie pe surubul de reglaj la culbutorului. Surpriza motorul toarce ceas la relantii chiar nu mai tremura caroseria nu tacane iar surubul de dozaj amestec s-a mai inchis putin la un avans mic si o turatie de 750 de ture.
unikat45
sincer suspectez si eu faza cu culbutorii....partea proasta a lucrurilor e ca neavind decat 2 maini nu prea m-am bizuit sa refac reglajele singur...daca mai are cineva poza cu schema de reglaj sau link-ul de pe forum postati va rog........

daca obturez si sta fix... ce am de remediat.. trebuie schimbata supapa aia de plastic? ce e drept si frana am vazut in seara asta ca tine cam sus si e mai tare ..inainte era mai moale...
spidisallinas
Am si eu probleme cu relantiul care variaza puternic si cand apas frana moare de tot.
Exclud totusi varianta ca ar trage aer fals pe la servo, pentru ca pe GPL merge absolut normal. Pompa de benzina merge bine si nu trage aer nici aia. Deci problema banuiesc ca e in carburator.
Ce ar putea fi?

21 May 2008, 09:49:
Am uitat sa mentionez si faptul ca daca accelerez mai tare si iau piciorul de pe acceleratie motorul ramane inca turat si scade greu. In scadere trece mai jos de relanti dupa care isi revine la turatia lui relativ normala dar variabila.
baranga
treaba cu frana apasata si da sa moara motorul este din reglajul GPL 100% wink.gif
am patit-o si eu din senin,cand mergea motorul mai bine apoi brusc nu mai vroia la ralanti(oscila turometrul si mici rateuri) cand calcam frana.chestia asta mi-a rezolvat-o un prieten care monteaza GPL.acuma cand calc frana mai creste putin ralantiul pe GPL,daca fac 3-4 pedale scurte la ralanti, ralantiul da sa urce pana la 1200-1300rpm,apoi scade la 1000rpm(asa tin eu ralantiul).ca sa verificati singuri daca este treaba din reglajul GPL deschideti sa traga filtrul de aer rece si obturati usor treptat cu mana acel orificiu.daca turatia creste si motorul merge regulat si rotund cand obturati
gura filtrului de aer si cand il dezobturati merge prost trebuie sa reglati instalatia GPL.
Reglajul se face de pe plaman de la surubul de sensibilitate al membranei(nu ma intrebati cum ca nu stiu,unde nu stiu nu ma bag!).

pe benzina nu se intampla aceeasi chesie cand calc frana(oricat as calca-o ralantiul sta constant) asa ca nu cred varianta cu aer fals la servo,cel putin in cazul primilor doi colegi de pe forum care s-au plans.


si inca ceva CEL MAI IMPORTANT : sa aveti filtrele de aer curate sau noi,cand e infundat sau plin cu mizerii tot asa face+mers neregulat.

la multi ani la toti costicii si la toate elenele! bday.gif
djasu82
QUOTE(unikat45 @ 21 May 2008, 00:14)
sincer suspectez si eu faza cu culbutorii....partea proasta a lucrurilor e ca neavind decat 2 maini nu prea m-am bizuit sa refac reglajele singur...daca mai are cineva poza cu schema de reglaj sau link-ul de pe forum postati va rog........

daca obturez si sta fix... ce am de remediat.. trebuie schimbata supapa aia de plastic? ce e drept si frana am vazut in seara asta ca tine cam sus si e mai tare ..inainte era mai moale...
*


daca sta ficx da schimbi supapa daca nu treci si regleji instalatia pe gpl oricum mi se pare relantiul 1000 de ture prea mare . Reglajul culbutoriilor cauti aici http://www.daciaclub.ro/Reglare-Culbutori-...100129-s60.html si vei gasi schema de reglare a culbutoriilor evacuare deschisa e simpla si dupa parerea mea si a multor dacioti da rezultate .
spidisallinas
Nu prea mi se pare normal sa creasca relantiul cand apesi frana si sunt si eu de parere ca 1000 de ture e un pic cam mult pentru ralanti.
Revenind la problema mea, mentionez ca am schimbat toate filtrele, inclusiv curatat cel de gaz (nu stiam ca gazul poate avea atata mizerie in el!). Problema, aceiasi mentionata mai sus: relanti instabil pe benzina, scaderea turatiei motorului sau chiar oprirea la apasarea franei, si revenirea grea a turatiei la ridicarea pedalei de acceleratie.
unikat45
la sugestia celor ce au postat la acest topic am executat cam urmatoarele:
strangulat furtunas servo.. scadere mica a turatiei... scos furtunas din supapa.. turatia scade semnificativ... motorul se balbaie...buuun

obturat filtru de aer... ambele pozitii... motorul se opreste..
manevrat surub de pe plaman dreapta 2=3 ture.... scade turatia... cu 100 RPM per total la 3,5 ture manevrat inapoi spre stanga creste turatia..... si merge mai rotund...se pare ca era cam mic debitul de gaz...

ramane sa refac reglajele culbutorilor si eventual a aprinderii undeva pe deseara...
mihai0070
si eu sunt de acord cu schimbarea filtrului de gaz la mine dupa 20.000 l-am schimbat si eu si am ramas masca de cate impuritari si pilitura era in el , acum nici nu mai imi recunosc masina, trage de rupe , nu se mai gatuie , acum si la turatie mare peste 3500 4500 trage de rupe pe gpl , (testat 130 in a 4 a la ~ 4300 rpm) inainte se cam gatuia wink.gif
unikat45
filtrul de gaz poate fi schimbat de mine sau tre sa merg la service...unde anume e localizat?
spidisallinas
Poate fi schimbat dar la fel de bine poate fi si suflat cu aer comprimat.
In principiu filtrul impreuna cu una din valve se afla in fata la prima, sa-i zicem "statie" de pe traseul de gaz in partea stanga cum privesti masina din fata.
Important e sa ai dat comutatorul pe benzina cand il desfaci, si sa strangi bine dupa ce il schimbi/sufli.
Daca totusi ai neclaritati mergi la un service si vezi cum procedeaza. Oricum nu e mare filosofie.
baranga
o intrebare:curatarea filtrului(filtrelor) instalatiei GPL ar putea scade consumul?daca cineva care le-a curatat a avut acest rezultat sa posteze aici va rog. blush.gif
cristireghin
am avut si eu probleme cu motorul care dupa o accelerare , in momentul in care apasam ambreiajul sa schimb viteza si daca nu eram destul de iute se oprea . dupa mai multe bajbaieli am schimbat filtrul de aer si am refacut reglajele si nu am mai avut probleme . poate ca va ajuta si pe voi daca schimbati filtrul de aer . sau cel putin nu strica . mentionez ca problemele erau doar la mersul pe gpl iar pe benzina nu . multa bafta .
sddragos
Salut,
Problema mea:
Porneste dimineata (cu socul, bineinteles) dar nici dupa 5 minute de mers nu sta ralentiul fara sa trag socul. In plus, dupa ce se incalzeste merge cand vrea. Cand ti-elumea mai draga nu mai tine ralentiul (desi motorul are 90 grade C) si porneste apoi foarte greu, nu se accelereaza, zici ca se rupe-n doua. O las 5 minute sa se raceasca si apoi porneste "la sfert" si tine si ralentiul.
Carburatorul e suflat si parasuflat (demontat capacul, suflat in toate jicloarele posibile), curatat sita, furtunurile, T-ul de "muci", verificat platina, reglat avansul... ce m-am mai priceput si eu.
Am intrebat pe cineva si cica ar fi bobina de inductie, dar nu am una de rezerva sa verific.
Multumesc anticipat pentru raspunsuri!
Merced
Si eu ziceam ca imi facea ceva de genu' asta, chiar in topicul asta. Intre timp descoperisem care a fost problema, dar n-am mai postat: am schimbat delcoul si de atunci imi merge brici, mi-a zis mecanicu' care a facut treaba asta ca probabil membrana de vacum era praf la cel vechi. Merita verificata si treaba asta.
sddragos
Am verificat, daca scot furtunul de vacuum se simte la mersul motorului. Deci nu e de la avansul vacuumatic.
baranga
...bobina.... wink.gif
restromania
scuze..dar ce e membrana de vacuum? si mai ales unde e? filtrul de aer cum se curata?
baranga
filtrul de aer nu se curata,se schimba wink.gif
argon
membrana e in capsula de pe delco, capsula care se schimba, nu e necesar sa schimbi tot delcoul pentru membrana aia.
pety666
Salut,
Problema mea:
Porneste dimineata (cu socul, bineinteles) dar nici dupa 5 minute de mers nu sta ralentiul fara sa trag socul. In plus, dupa ce se incalzeste merge cand vrea. Cand ti-elumea mai draga nu mai tine ralentiul (desi motorul are 90 grade C) si porneste apoi foarte greu, nu se accelereaza, zici ca se rupe-n doua. O las 5 minute sa se raceasca si apoi porneste "la sfert" si tine si ralentiul.
Carburatorul e suflat si parasuflat (demontat capacul, suflat in toate jicloarele posibile), curatat sita, furtunurile, T-ul de "muci", verificat platina, reglat avansul... ce m-am mai priceput si eu.
Am intrebat pe cineva si cica ar fi bobina de inductie, dar nu am una de rezerva sa verific.
Multumesc anticipat pentru raspunsuri!

Aceeasi problema am si eu. Pe la urma BOBINA e de vina?
djasu82
scoti fisa centrala din capacul delco si o apropi de caroserie la 1 cm pui contact M motor fara a porni motorul ca bobina sa fie alimentata cu 12V din baterie . Iei o surubelnita izolata si inchizi si deschizi platina vezi scanteia daca e rosie bobina e slaba , daca e albastra mai merge daca e alba e foarte buna. Daca nu da scanteie la aceasta distanta schimba condensatorul . Dupa ce ai pornit motorul si rulezi cu masina verifica daca bobina frige si nu pot tine mana pe ea , daca frige inseamna ca are spire in scurt .
NeneaDan
Traiasca tehnologia wireless-ului. Acum sunt la masina. Aceasi problema o aveam si eu si citii undeva ca sa obturez furtunul si sa vad ce si cum. Si cand obturai furunul de la servo, realizai ca era spart, cred ca tragea ceva aer. Il reparai si acum imi sta turatia constanta. Problema mea e ca nu pot nici de al dracu sa fac relanti-ul sa stea decat din surubul de la acceleratie. Daca invart de jiglorul ala de la baza carburatorului nu se modifica nimic in turatia motorului. Il invartii aproape pana la cap si inapoi, aproape sa-l scot afara din carburator. Care poate fi problema?
djasu82
ca ai clapeta de acceleratie deschisa peste primul orificiu de progresiune biggrin.gif incide-o de tot si desurubezi surul orizontal de pe carburator 5- 6 ture dupa ce l-ai strans maxim ! Vezi sa nu fie si supapa de la servo sparta poate trage si pe acolo aer fals.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.