Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Insonorizare masina
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
klaus
Acest topic se refera deocamdata doar la consideratii teoretice, pentru a da o mana de ajutor celor care vor sa realizeze o astfel de operatie.

Insonorizarea se realizeaza pentru a reduce zgomotul produs din exterior (motor, rulare - amortizoare, cauciucuri etc. -) sau pentru a crea o "incinta acustica" mai buna pentru instalatia audio din habitaclu.

Zone de aplicarea insonorizarii
Din punctul de vedere al zonelor de insonorizare, se pare ca cea mai mare reducere a zgomotelor este data de insonorizarea podelei (si a tunelului central si a zonei de trecere a coloanei de esapament), apoi a compartimentului motor fata de habitaclu si a capotei acestuia, a oalelor rotilor, a usilor laterale, a panourilor laterale care nu fac parte din deschideri (adica nu sunt de la usi) si in sfarsit a portbagajului, inclusiv a usii portbagajului. Daca se doreste si mai exista resurse, se poate insonoriza si plafonul habitaclului.
In cazul in care insonorizarea are ca scop imbunatatirea sunetului sistemului audio, atunci prioritare sunt usile si portbagajul.

Produse de insonorizare
Din punctul de vedere al produselor de insonorizare, acestea sunt incadrate in mai multe categorii: folii bituminoase (sau bazate pe cauciuc), antifoane tip vopsea (pentru pensula, pistol de vopsit, sau la spray), spume izolatoare fonice, izolatoare fonice tip pasla, izolatoare fonice tip burete. Rezultate bune sunt obtinute prin combinarea mai multor metode, nu folosirea doar a uneia.

Foliile bituminoase sau bazate pe cauciuc (de tip cauciuc pe baza de Styrene-Butyadine - la dynamat) sunt de tip autoadeziv, cu sau fara folie de aluminiu pe partea neadeziva (pentru rezistenta superioara la caldura fiind astfel posibila utilizarea in compartimentul motor).Principiile mentionate de lucru a acestor folii sunt de absorbtie a vibratiilor din panou si transformarea lor in caldura - mentionate la dynamat - sau pur si simplu prin scaderea frecventei de rezonanta a panoului. Aceste folii bituminoase adauga si greutate panoului, reducand tendinta acestuia de a vibra (lucru folositor mai ales la usi, pe spatele fetelor de usa). Dintre cele specializate gasite prin Romania eu am aflat doar de dynamat si folii insonorizante de la firma Sprint2000. Insa exista si alternative mai ieftine. Astfel, foliile bituminoase folia cu aluminiu Alu-Band (de la DenBraven) (care nu este bazata pe cauciuc Styrene-Butyadine ci pe bitum si asfalt) Aceasta din urma este folosita la izolarea acoperisurilor, insa in esenta aceste folii au cam aceeasi compozitie ca cele specializate, doar ca incorporeaza mai mult asfalt pentru hidroizolatie, si sunt muuult mai ieftine (de cca. 5 ori), insa au o eficienta de cca 2 ori mai redusa decat foliile specializate. Daca se pune mocheta imediat peste aceste folii, este bine a se da foliile cu un praf ceva (talc etc.) astfel incat, daca aceste folii de la cadura mai curg, sa nu se lipeasca de mocheta. Aceste folii se aplica pe tabla in zona care se doreste a se insonoriza, iar pentru o aderenta superioara se pot inclazi in prealabil (la soare, cu lampa cu flacara, cu suflanta cu aer cald). De asemena este utila si inclzirea suprafetei suport (tabla) - fie cu un pistol cu aer cald sau foehn, fie la soare.

Antifoanele tip vopsea, de principiu cu continut mai mare de cauciuc/bitum, sunt (ar trebui) folosite in zonele mai dificil de insonorizat in alt mod, sau in care adaugarea de materiale suplimentare ar adauga prea multa greutate panoului respectiv. De regula, folosit pentru usi si adancituri iregulate. Sunt potrivite si pentru panouri de mari dimensiuni (podea, plafon) dar au tendinta de a murdari si necesita protejarea corespunzatoare a ferestrelor si interiorului masinii (tablou de bord etc).

Izolatori tip burete, simpli sau autoadezivi, disperseaza vibratiile, reducandu-le din energie. Acestia trebuie sa fie de tip "moale", cu celule mari, pentru a nu avea tendinta de a vibra.

Placile izolatoare tip polistiren extrudat au si ele capacitatea de a reduce zgomotele, dar au o utilizare mai redusa in autoturisme, si mai ales in zone care necesita rigiditate (pedalier sofer sau pasager)

Spumele izolatoare fonice. Eu nu stiu in Romania asa ceva. Dar, pentru a reduce vibratiile intre diferite panouri de tabla, se pot folosi cu brilo spumele poliuretanice, care in momentul in care expandeaza umplu golurile. Pot fi folosite si pentru a rotunji colturile prea ascutite, sau la oalele spate, la nervurile capotei motorului, la montantii caroseriei (fata, mijloc, spate) etc.
Atentie: spumele poliuretanice de constructii din comert au tendinta de a absorbi apa pe o perioada lunga. Utilizarea lor in spatii mai putin aerisite (praguri de ex) poate conduce la retinerea umiditatii in zona si amplificarea proceselor de oxidare a tablei

Izolatorii fonici tip pasla, dupa parerea mea cei mai eficienti (si ieftini), mai ales daca sunt folositi impreuna cu folii bituminoase, se pun sub mocheta. In afara de izolarea fonica, au un bun rezultat si ca izolare termica.

Mochetele. Desi nu pare, un rol in izolarea fonica o au si mochetele. Cu ceva timp in urma, pentru o izolare fonica suplimentara, se montau la masini (din fabrica) doua straturi de mocheta. De preferat mochetele pe suport cauciucat (au grad de absorbtie a sunetelor mai mare).

Alte folii insonorizante.
Se pot folosi cu succes si alte tipuri de folii insonorizante, precum cele de parchet, puse in mai multe straturi .

Consideratii privind zonele de insonorizare.
Compartimentul motor.
In general in compartimentul motor se regaseste insonorizantul de capota si insonorizantul dintre compartimentul motor si habitaclu.
Insonorizantul de capota are rolul de a reduce zgomotul transmis in afara, are si un oarece rol de a produce o incalzire lenta a capotei motorului (variatiile bruste de temperatura nu fac bine vopselei) si un oarecare rol de a rigidiza capota, eliminand din vibratiile acesteia, lucru datorat in mare parte si greutatii acestuia.
Insonorizantul dintre compartimentul motor si habitaclu, compartimentul motor, are rolul doar de insonorizant.

Habitaclu.
Insonorizantul din zona habitaclului este mai ales cel de pe podea, de pe peretele comun cu compartimentul motor (inclusiv sub bord), foliile bituminoase din usa si foliile de rupere a vibratiilor din stalpi. In general, in ultimul timp, este de tip burete (material care a inlocuit pasla in industria auto in acesty domeniu), dar ar fi util si aplicarea unui strat de folie bituminoasa sub acesti bureti insonorizant/pasla. La megane 2 de ex, acest strat de burete are cam 6-8 cm dupa estimarea mea ochiometrica (f. gros). Foliile bituminoase aplicate pe interiorul fetelor de usa ajuta la reducerea vibratiilor acestora, la insonorizare fata de zgomotele de afara si la cresterea greutatii usilor ceea ce duce la o inchidere mai placuta. Utile mai ales pentru imbunatatirea parametrilor difuzoarelor din usi.

Portbagaj.
Avand in vedere ca zgomotele din portbagaj nu sunt atat de intense transmise in habitaclu (berlina, logan nu si in cazul SLZ/DSN), eu as recomanda numai insonorizarea cu folii bituminoase, si mai putin cu alte metode (pasla, poate mocheta suplimentara) pe podeaua portbagajului si pe oalele rotilor, precum si pe interiorul aripilor spate. Nu trebuie ignorata nici usa portbagajului, pe care se poate pune atat folie bituminoasa, cat si pasla (ca la Laguna)

Preturi inatlnite de mine:
- Alu-Band, banda de 15 cm x 10 m = 1,5 mp, 15 Euro. Pentru o masina sunt necesare cam 3 - 4 buc, pentru o izolare completa (podea habitaclu, usi, portbagaj, compartiment motor)
- Folia bituminoasa pentru terase(fara ardezie) 1x10 m = 10 mp, cca 15 euro V2. V3 e ceva mai scump (grosime mai mare V2 - 2kg/mp, V3 - 3kg/mp)
- Dynamat (dynaliner), care este o folie bituminoasa cu al pe o parte de fapt - 1,372 x 0,813 m = 1,115 mp 60USD
- folie suport pentru parchet laminat cca 13 euro 1,1x50 m = 55 mp, grosime de 2 mm.
- pasla (in targ) 200 k lei metru (latime 2 metri) pasla mai subtire (cca 1 cm) sau 400 k lei metru (2 m latime) cea mai groasa (cca. 2-3 cm).
klaus
Revin cu informatii asupra materialelor insonorizante:
Alte materiale insonoriante auto mai se gasesc la noi (ce am depistat eu) la:
- Sprint 2001 - http://www.sprint2001.ro/Files/antifon.html . La sprint 2001 se gasesc doar folii bituminoase fonoabsorbante pentru uz auto, 40x50 cm = 0.2 mp, cca 5 euro cu TVA.
- 3m Romania, tot cu folii bituminoase fonoabsornbante. http://cms.3m.com/cms/RO/ro/0-229/kulerFD/view.jhtml . La ei nu am ajuns inca.
- Atlas trading au adus, cica, si materiale fonoabsorbante http://www.atlastrading.ro/matfon.html . Nu am reusit sa ajung la ei caci au fost in vacanta incepand cu craciunul pana pe 6 ian. 2005
- Minet S.A rm Valcea http://www.minet.ro/Ro/Produse/auto.htm. Nici de ei nu am reusit sa dau, fiind probabil tot in vacanta...
paulp
Si pentru ca e un topic referitor la materiale, vin si cu metoda practica de aplicare a consideratiilor de mai sus smile.gif
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=5768
johnsws
QUOTE(klaus @ 1 Jan 2005, 16:53)
...
- Atlas trading au adus, cica, si materiale fonoabsorbante  http://www.atlastrading.ro/matfon.html  . Nu am reusit sa ajung la ei caci au fost in vacanta incepand cu craciunul pana pe 6 ian. 2005
....
*


cred ca ar fi util un update, la ceea ce a spus klaus mai sus. eu am reusit sa ajung la Atlas, cautand acel burete, insa nu aduc decat la comanda si e foarte scump. nici nu poate fi vorba de cantitati care ar fi suficiente pentru masina. in schimb la indrumarile lor am ajuns la magazinul Muzica unde gasesti niste bureti foarte asemanatori cu cei de la Atlas, si care se folosesc pentru incinte acustice(parca buretii de la Atlas sunt mai consistenti). pretul e undeva intre 40-50 ron/metru patrat insa se vand la bucati de 2mp sau bucati de 0.6mp.
Dsign
pt cine vrea bureti de incinte acustice, va dau detalii pe privat despre cinva care are asa ceva la juma de pret...
Immortal
@klaus: exceptional material. Am gasit in cateva randuri cat in 40 de pagini citite zilele astea pe diverse arii.

As indrazni sa intreb: care ar fi cea mai (cea mai biggrin.gif) eficienta solutie daca se urmareste obtinerea unui sistem audio cat se poate de performant, indiferent (oarecum...erw) de costuri? Cu exceptia dynamatului.

Probabil aluband peste tot (compartiment motor, usi, podea, portbagaj), insa in combinatie cu... ce altceva? Din ce ai remarcat, care zona merita prioritate (zona compartiment motor - instr. de bord, perhaps, sau eventual un procentaj pt fiecare zona) ?

Mai ramane doar sa gasesc aluband in CT.

TIA! smile.gif

Nota: nu stiu daca este chiar locul cel mai potrivit pentru a pune intrebarile astea si in cazul in care se va considera mutarea postului rog a fi notificat, pentru a putea urmari eventualele replyuri.
johnsws
am cateva intrebari legate de acest subiect, dupa parerea mea. in poza de mai jos se vede ca circuitul de evacuare are un fel de izolatie fonica si cred ca are si un rol de a disipa caldura mai bine.. e un fel de tabla de aluminiu destul de subtire, plina de striatii si e amplasata deasupra sistemului de evacuare (intre caroserie si tobe+tevi).
in urma cu cateva luni era expus un logan la carrefour si sub caroserie in dreptul tobelor avea acel material. toate loganurile au acel material?
cum se numeste acea tabla/piesa? se gaseste de cumparat? unde? cred ca are un bun rol in reducerea zgomotului care vine din zona pedalierului.

ps: nu pot sa atasez poza asa ca atasez un link
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...e=post&id=16464
klaus
Este dor un ecran termic de protectie, fara rol de izolare fonica.
johnsws
toate masinile straine au acele table si nu se aude zgomotul de esapament deloc.
orice paravan situat in fata unei surse de zgomot reduce zgomotul sanatos.
eu tot sustin ca are un bun rol si la izolatia fonica.
scuze ca am postat aici...unde e tutorial...poti sa stergi post-ul meu , dar da-mi te rog pe pm un argument la ceea ce sustii tu ...ca are numai un rol de ecran termic...
ccezar2004
pana la urma cat costa si unde s-ar putea face o operatiune COMPLETA si de CALITATE de antifonare a masinii?... si inca o chestie... se afecteaza in vreun fel garantia?
Ciochy
de unde se poate procura AluBand ?
BoomPunk
De la reprezentanta Den Braven,din hypermarket-uri de profil gen Bricostore,Praktiker,Obi...
De exemplu daca esti din Bucuresti,gasesti magazinul Den Braven in cartierul Bucurestii Noi.

Bucuresti (Sediu Central)

Sos. Chitilei nr. 58-60, sector 1
Tel/Fax: +40 (21) 667 76 45/46/47
Mobil: +40 (725) 198 500 - 506
E-mail: info@denbraven.ro
toporas
Oare Alubandul degaja miros neplacut in masina, in special vara cand temperatura este foarte ridicata ?
cristio_79
Nu.
Victorine
Iar eu spun ca da, într-o oarecare măsură. Eu am aluband pe toată podeaua, sub bancheta spate cateva fâșii, pe polița boxelor, pe plafon câteva fâșii, în toate ușile, și pot spune că după ce mașina stă în soare simt mirosul specific al foliei bituminoase. Nu foarte tare și trece ușor, însă e acolo. Oricum nu miroase ca și când ard ăia smoală la butoi pentru hidroizolații, altcineva nu știe ce e cu mirosul ala în afara de mine și cum ziceam, trece repede.
Maskatu
Eu de când am dat cu antifon, mi-a mirosit decât primele zile până când s-a uscat. Apoi nu a mai mirosit deloc...Și este dată toată mașina cu așa ceva. Eu sunt mulțumit. M-am chinuit foarte mult la aplicarea tuturor straturilor și izolațiilor dar am ieșit mult mai ieftin față de varianta aluband și cel puțin la fel de bună. Pentru cine nu știe alubandul are în componență folii bituminoase (antifon cu alte cuvinte) alături de o foiță subțire de aluminiu. Adică cam ce am făcut eu cu pee-ul aluminizat și cu antifonul.
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1821528
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1875519
Mă gândesc la aluband pentru capotă. Aș vrea să scap de sunetul motorului definitiv. Cu toate că toarce foarte frumos, nu m-ar deranja să nu îl mai aud deloc. Am izolat și pedalierul până sus la bord, așa că ce se putea face în interior s-a făcut. Mai rămân capota și hayonul.
Victorine
Am avut eu pe capota si - bad idea... Se dezlipeste atat din cauza ca se incinge capota de la soare, cat si de la motor. Si nu in ultimul rand de la vibratii. Mai citeste, e scris pe larg in topicul cu insonorizarea la Logan. Alubandul nu e facut sa fie lipit in felul asta, SUB suprafete orizontale. In cel mai rau caz pe suprafete verticale (vezi panouri de usi, la auto). Cel mai bine PE suprafete orizontale. Nu te incurca, o sa cada. Si la mine avea si o blana de capota care sa-l tina cat de cat. In final am renuntat si am comandat de la bursa o blana originala, pe care o s-o dublez cu pasla de 10mm. La fel si insonorizantul pedalier.
IRONICK
Antifonul miroase mult mai rau decat alubandul. Si asta chiar si dupa un an de la operatie.
Victorine
De acord. Am lucrat si eu cu vopsea cauciucata si vreau sa zic ca puțea ca naiba si la cateva saptamani... si avea doar solventul incorporat de la origine, eu n-am mai diluat cu nimic... Dar daca il aplici intr-o masina care stă in soare, inchisa?...
toporas
antifonul cauciucat l am folosit si eu la Dacia 1300 cand o aveam.A mirosit pana am vandut o, in special cand era cald afara.
Victorine: pt plafon nu cred ca o sa fie o problema pt ca peste el vine taviteria originala a masinii si daca se dezlipeste o sa raman tot acolo;n are unde sa cada mai mult.Ma gandesc la varianta de a aduga cateva puncte de mastic siliconic pe fiecare fasie de Aluband pt a se lipi mai bine.Masticul siliconic stiu ca rezista la temepraturi mai mari si nu exista astfel posibilitatea sa se dezlipeasca datorita caldurii excesive din timpul verii.

Ce parere aveti ?
IRONICK
Unii producatori folosesc pe plafon carton gofrat lipit cu banda dublu-adeziva. Si asa la masini de costa de la dublu loganului, pana la unele care au steluta pe capota ...
Plafonul nu este deloc o sursa de zgomote, nu trebuie pus aluband (sau alt material) peste tot plafonul. Sunt de ajuns cateva fasii sau bucati, peste care este bine sa se puna izopren cu folia de aluminiu spre plafon si un strat de pasla. Nici izoprenul nu trebuie sa fie foarte gros si nici pasla.
Victorine
Da, toporaș, nu are unde sa cada, dar nici nu face treaba pentru care te-ai chinuit sa demontezi tapiteria si sa-l pui acolo...
La Logan exista deja din fabrică niste fâșii de forma rectangulară destul de ample pe plafon, inainte si dupa traversa aia. Suficient cât să limiteze vibrațiile. Eu zic ca mai mult nici nu e nevoie. Daca vrei sa nu te mai arda plafonul la freza vara, atunci faci cum zice IRONICK.
Maskatu
Mie nu îmi miroase deloc antifonul. Probabil pentru că stă "sub" atâtea straturi de vatelină și pee. Și din cât am putut să observ, nici nu s-a topit de la căldură și este dat fără solvent. Super nova nu are folii bituminoase la plafon, doar la podea și portbagaj. Din ce spune colegul Victorine, înțeleg că loganul are și la plafon. Recent am mers într-un chevrolet kalos și se auzea apa pe plafon de zici că ploua pe tigaie.... chiar enervant.

Așa era și la mine înainte. Acum se aude înfundat. Din câte am înțeles la logan tot la fel de enervant este. Eu am lipit pee-ul de plafon cu antifon. Până să pun capitonajul la loc stătea bine "lipit" de plafon. Sper să rămână acolo... oricum m-am chinuit enorm să demontez capitonajul și toate plasticele de deasupra ușilor față și spate, împreună cu parasolarele și oglinda retrovizoare.
toporas
Multumesc de raspunsuri.

IRONICK: Te contrazic.Pe mine ma deranjeaza zgomotul picaturilor de ploaie pe plafon.Foarte tare.Asa se aude pe casa bunicii cand ploua...si aia are 50 ani de viata[casa].De aceea vreau sa izolez si plafonul.Nu stiu ce sa pun pe plafonul pentru ca Alubandul va cadea in mod sigur de acolo, nu l vad stand ''cu capul in jos'' si pe o suprafata incinsa de soare.

Victorine: Nu ma deranjeaza caldura venita din plafon, pentru asta s a inventat AC-ul.
Vreau doar sa scap de zgomotul picaturilor de ploaie.O sa ma gandesc si la alte materiale pe care le as putea folosi pentru plafon.

PS: N am Logan;am vazut ca nu este asta o conditie sa utilizezi forumul.
Victorine
Eu vorbeam din experienta mea... cu loganul...

9 Jul 2009, 13:28:
toporas, daca te intereseaza, mai am eu niste coli de polietilena expandata (PEE). O coala are 10 x 1000 x 2000 mm. Eu mi-am pus pe plafon. Sunt concepute pentru izolatie termica si fonica. Daca vrei sa nu mai auzi ploaia asa tare pe plafon, pot sa-ti spun ca la mine asta a fost primul lucru pe care l-am remarcat. Mai poti incerca si cu placi de pasla (sunt ceva mai dense decat aia la sul, eu mi-am comandat vreo 10 mp).
Si totusi, chiar asa deranjant e sunetul ploii pe Astra dry.gif , ca la conserva mea de Logan sunt alte zone mai sensibile de insonorizat, dar plafonul e chiar un moft...
toporas
Ar fi o varianta pasla textila in 2 straturi daca imi va permite spatiul si 1 strat de polietilena expandata[am din aceea de 5mm grosime].

Dar cu ce sa le lipesc ?
Maskatu
Eu am pus 2 straturi de pee aluminizat de 3 mm, cu aluminiul în jos. Le-am lipit cu antifon. Dacă vrei să fii sigur că nu vor cădea, încearcă prenandez. Eu am pus power tape pe marginile pee-ului. La mine încăpeau mult mai multe straturi dar nu am vrut să încarc prea tare...
toporas
Weekendul acesta o sa lipesc cateva fasii de Aluband pe bucati de tabla si o sa le las afara in soare si cu ''capul in jos'' sa vad cum se comporta.Eventual daca nu este foarte cald o sa le incalzesc cu flacara sa ajunga la temperatura mare.
Iar cu prenandezul...da, ar fi o solutie dar cat de rezistent va fi?Si n o sa miroasa in masina?
Maskatu
La mine după o săptămâna nu mai era nici pic de miros de antifon, deci prenandezul nu cred că este o problemă. Persistă câteva zile apoi se duce. Mai pui 2-3 brăduți mirositori și gata.
toporas
Mda...o sa fac asta in weekend si luni revin cu impresii.
Uite ce am gasit pe youtube:antifonare usi Logan
Cat a putut sa munceasca baiatul asta...dar a meritat!!!
IRONICK
QUOTE(toporas @ 9 Jul 2009, 13:46)
IRONICK: Te contrazic.Pe mine ma deranjeaza zgomotul picaturilor de ploaie pe plafon.Foarte tare.Asa se aude pe casa bunicii cand ploua...si aia are 50 ani de viata[casa]
Mai mult ca sigur ai ramas marcat, ala nu este un zgomot deranjant.
argon
QUOTE(toporas @ 10 Jul 2009, 10:16)
Mda...o sa fac asta in weekend si luni revin cu impresii.
Uite ce am gasit pe youtube:antifonare usi Logan
Cat a putut sa munceasca baiatul asta...dar a meritat!!!
*




m-am uitat si eu la filmulet, si am observat ca in usa e tabla chioara, nu ar trebuia sa fie din fabrica antifonata? ca si la fosta Dacie 1310 din 1996 era antifonata la pistol din fabrica in usi..
Maskatu
Eu când am antifonat ușile am observat că doar o parte din ușă (partea de sus) are o bucată mică de folie bituminoasa. În rest, tablă chioară.... se pare că la logan este la fel. Economie de materiale deh....
IRONICK
QUOTE(argon @ 10 Jul 2009, 12:12)
ca si la fosta Dacie 1310 din 1996 era antifonata la pistol din fabrica in usi..
Pentru linistea ta sufleteasca nici alte masini mai scumpe nu sunt antifonate ca la fosta dacie.
toporas
QUOTE(IRONICK @ 10 Jul 2009, 10:26)
Mai mult ca sigur ai ramas marcat, ala nu este un zgomot deranjant.
*



Fiecare cu piticii lui...asta e al meu !

argon: colegul meu are un BMW 320 si cand l am ajutat sa si demonteze tapiteria usii am observat ca tabla este la fel de goala ca si la Logan.
Maskatu
Probabil, dar este mochetată mai bine, sau poate că și tabla este mai groasă. Eu am terminat de izolat tot habitaclul, mai am capota. Momentan oscilez între mai multe variante. Oricum, per-ansamblu se merită toată munca depusă.
IRONICK
Maskatu, pentru capota iti recomand sa cumperi un insonorizant gata facut de la alta masina si sa il adaptezi la tine. Chiar daca mai ramane intr-un colt 10cm neacoperiti, nu este problema.
toporas
Maskatu: la ce variante te ai gandit?

Cred ca are dreptate Ironick, ar fi bine sa adaptezi unul de la alta masina si daca ti se pare ca nu antifoneaza suficient mai poti pune intre el si tabla altceva.
Maskatu
Tablă în nici un caz. Tabla duce la vobratii nedorite, Se poate prelucra altă blană de la altă mașină dar nu se va potrivi la găurile acelea de pe spatele capotei. Blana de super nova costa cam 100 de lei anul trecut dar se găsește destul de greu. Dar cu timpul face burtă. Mai toate mașinile străine pe care am avut ocazia să le văd cu capota deschisă, aveau burtă la blană. Din câte am văzut în zonele mai "joase" aveau "lipit" pe mochetă (blană) un fel de aluminiu , pentru a reflecta căldura și probabil pentru a nu se încălzi foarte tare blana.

Mă gândeam și la aluband. O rolă mi-ar ajunge să pun pe toată capota cred. O rolă are din câte am citit 10 metri x 10 cm. Capota super novei are 1,30/1,20 (parcă). Deci s-ar încadra. Mai există și soluția mai simplă, anume antifon cu pensula. Mai aștept, pentru că trebuie să repar capota. Apoi cred că o colantez cu negru mat. Ies mai ieftin decât cu vopsitul, si mai e si bad boy vorba colegului romeo laugh.gif
IRONICK
In compartimentul motor nu conteaza ca vibreaza tabla de pe capota. Acolo nu trebuie sa se reflecte zgomotul metalic venit de la motor.
turturel
acum m-am uitat si eu la filmuletele lui..cele cu usile si interiorul..muncitor baiatul..se vede ca ii place sa bricoleze. am notat si saptamana viitoare ma apuc de treaba. trebuie sa imi iau si eu putin aluband.
toporas
Vineri ma apuc si eu de treaba.Sper sa mi ajunga 2 zile sa fac usile fata si plafonul.
Are cineva idee ce as putea sa dau peste acest aluband ca sa nu se infiltreze apa?Pudra de talc am auzit ca ar fi buna.
Maskatu
Nu ai avea de ce să pui pudră... la uși să începi de jos în sus, ca la țiglă, astfel încât când apa curge pe aluband să nu se infiltreze între foile de aluband. La plafon nici vorbă de apă. Nu cred că este bună pudra. Ia și tu niște pudră și pune în cadă, apoi dă cu dușul pe ea. O să iasă o amestecătură slinoasă. Ca să nu "stea" apa pe el, ar merge cu ulei ars, sau nears.... nici că mai stă apa.
argon
uneiul curge, face mizerie, deci se duce in timp, pudra nici vorba, un strat subtire de vaselina, practic o intinzi cu un card vechi, daca vrei neaparat, desi nu e nevoie de nimic.
einstein1984
O joja de ulei de la un motor P9X (3litri dci si V6), e torsadata ca o coada de purcel. O avea ceva de a face cu rigiditatea?
[attachmentid=1627541875]
Si un cheder de capota de Espace 4, insa la masina asta insonorizantul de capota ajuta si la admisia aerului pentru ventilatia habitaclului.
[attachmentid=1627541876]
Maskatu
Argon, eu am dat cu ulei ne-ars dupa ce am antifonat aripile spate interioare, deci mai gros, fata de cel ars, si dat cu pensula. Nu a curs deloc. E dat de aproape 2 luni si multumita lui si grundului cu antifonului, nu s-a mai lipit noroiul sau apa deloc. Aripile sunt la fel de "negre" (vezi antifonul) ca atunci cand l-am dat. Adevaratul test la iarna.

Einstein, probabil ca este facuta asa ca sa fie mai rigida.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.