Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: motor cu probleme
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
iwantthekeyhole
dragi forumisti, sper sa nu aruncati cu pietre in mine, dar credetima ca am cautat toate solutile in toate posturile din forum si nu am reusit sa gasesc una valabila pentru mine

problemele au inceput dupa ce am demontat carburatorul (carfil) si lam luat in casa sal curat (si pe dinauntru si pe dinafara cu diluant si periuta de dinti icon_mrgreen.gif ); cum am terminat (pe la 2 noaptea am dat fuga afara sal montez si sa ma bucur de treaba de 5 ore bine facuta), nu a fost asa. motorul mergea foarte neregulat asa ca am lasato pe a doua zi.
cand am vrut sal pornesc, nu mai mergea. am verificat fisele (de urziceni) si aveau intre 3 si 23 kohmi asa ca am mers repede la colt sa iau altele(tot urziceni, dar cu rezistenta constanta de 3kohmi) impreuna cu un set de sinteroame. am scos apinderea electronica (gotronic fara senzor), am pus condensatorul, fisele, bujiile la 0,6 noi si a pornit, mergea desul de regulat, dar scurta mia fost bucuria cand am vazut ca e un nor de fum negru in spatele masinii
am facut toate reglajle (inclusiv avansul ca in tutorialul de pe forum, desi nu sunt prea sigur ca lam facut bine) si la fel.
mam hotarat sa mai incerc o data cu aprinderea el. am pus bujiile la 0,9, platina 0,3, am reglat plutitorul si cheie, a pornit, am reglat avansul dupa ureche, dar masina nu nu avea deloc forta, cand trebuia sa urc se infunda si pur si simplu nu mai tragea, iar la viteza constanta mergea in hopuri
azi am luat jiglerul de relati si cuiul de aer(carfil brasov ambele) si o bobina noua (doduco). am pus impreuna cu aprinderea, am pornit, aceiasi poveste chiar si dupa ce am reglat avansul (ca in instructiuni) si aerul. am scos aprinderea, am pus bujiile la 0,6, am pornit, am reglat dupa ureche avansul si merge, nu mai scoate fum negru.
in schimb:
-cand o turez brusc se infunda (dupa o secunda vine la turatia normala);
-dupa ce e turata la 2000-3000 si dau drumul brusc la acceleratie se aude un poc in interiorul motorului (daca schimb avansul se aud mai multe, un fel de rapait), si nu sunt rateuri;
-pe teava de esapament ies rafale de gaze in loc sa fie o presiune constanta
-motorul are forta doar dupa ce il turez putin (adica daca am ~2000 ture si apas brusc acceleratia nu se mai infunda)

alte detalii:
-cu aprinderea el, la relanti motorul merge mai regulat, dar tot nu e prea confortabil inauntru
-la un moment dat pe teava de esapament ieseau niste particule negre imbibate intrun lichid, cu un miros oarecum de benzina, dar acum mai putin

daca a mai avut cineva problema mea si ca prin minune am omis postul, va rog sami dati linkul, daca nu va rog sami spuneti ce e de facut si de unde poate fi problema (prefer sa invat sa o repar decat sa o duc la un mecanic, si nu e vorba de $ )
mersi anticipat wacko.gif
vallyyy
.......eu zic sa incerci cu un alt carburator ia si tu de la un prieten si incearca,din moment ce zici ca de la el i se trage si din cate stiu eu fumul negru poate sa fie de la un amestec bogat de benzina..bafta
mihai0070
mai strange sau desfa surubul de aer , si vezi cursa calpetei de soc, la un carburator cu un surub de reglat chiar nu ai cum sa te incurci , si ala regleaza doar relantiul wink.gif asa ca pune bujii la 0.9 , platina la 0.4 , da-i avans mai mic spre radiator , fise curate si pune putin ulei in locul unde infigi fisa in bujie , vezi stare capac delco si ruptor , si garantat o sa meraga , nu are voie sa nu porneasca
Kinetix
iwantthekeyhole, verifica neaparat nivelul benzinei in CNC prin vizualizare. Dupa ce merge un pic la ralanti, il opresti si demontezi capacul carburatorului. Daca masina sta pe un plan perfect orizontal, nivelul benzinei ar trebui sa fie pana la baza planului inclinat din CNC, eventual 1mm mai sus. Daca nu e asa, atunci mai tatonezi regland din limba plutitorului si verifici din nou.
Verifica si pozitionarea initiala a clapetei de acceleratie: scoti carburatorul si te uiti ca primul orificiu de progresiune sa fie acoperit la limita. Apoi strangi pana la capat surubul de amestec ralanti (cu mare atentie ca se poate rupe varful lui conic), il desfaci cam 4 ture si il lasi asa. Pornesti motorul si vezi cum sta ralantiul, apoi mai reglezi usor din surubul de amestec.
Nu recomand cresterea distantei la electrozii bujiilor peste 0.8mm. Nu se obtin imbunatatiri notabile peste aceasta valoare, in schimb se suprasolicita izolatia elementelor aprinderii (bobina, fise, capac si rotor delcou). Fiecare zecime de milimetru in plus creste tensiunea in sistem cu mii si mii de volti...
Pune avansul la semn si incearca din nou.
Spune-ne ce ai rezolvat.
Succes.
marss41
Vezi ca la carburator vine o conducta de cauciuc de la galeria de admisie parca (are o forma aproximativ de U) ,in conducta aia pe la mijlocul este o duza ,un dop de cauciuc cu o gaura in ea , ei ..... gaura aia se mai infunda si da peste cap tot circuitul la carburator indiferent cat de bine e el curatat si reglat.
Hacker
sa incepem :
1. Nivelul in CNC e mare ( fumul presupun ca era de natura neagra )
2. Furtunul cu duza sa nu fie infundat.
3. Pune avansul la punct ( semn volanta, si daca ai led pe aprindere invarti de delcou din stanga spre dreapta pana ledul se aprinde )
4. Distanta platina 0,4mm si bujii 0,8mm ( asa scrie in cartea aprinderii )
5. Carburatorul cand l-ai curatat l-ai suflat cu aer comprimat ? ( poti avea inca gunoaie chiar daca l-ai curatat cu periuta. Lasal o zi si o noapte in decarborol sau benzina, apoi il suflu cu aer comprimat. )
6. Strangi surubul de amestec, dai 2,5 ture inapoi, cu aprinderea pusa la punct, pornesti motorul, iar daca relantiul este neregulat mai desfaci cate putin din surubul de amestec. Daca tot nu merge bine, mai ramane de verificat culbutori, starea delcoului, vacumul.

Succes...
iwantthekeyhole
marss41, inteleg ca te referi la conducta care se continua cu cea de gaze nearse din capacul de la culbutori, si trece prin capacul carburatorului? daca da, am schimbato acum o saptamana, si nu are nici o duza, pentru ca am scoso cand am inlocuito(credeam ca e o greseala existenta ei acolo) rolleyes.gif . inteleg ca asta e motivul pentru care nu merge? blink.gif

1. Nivelul in CNC e mare ( fumul presupun ca era de natura neagra )-da, dar intradevar dupa ce lam reglat ca la carte (6 si 13mm) nu mai scoate, in schimb tot in rafale vine gazul si scuipa ceva negru si umed
2. Furtunul cu duza sa nu fie infundat.
-nu exista duza
3. Pune avansul la punct ( semn volanta, si daca ai led pe aprindere invarti de delcou din stanga spre dreapta pana ledul se aprinde )
-ledul sta aprins in mai multe poziti ale delcoului, pot sa rotesc inca 20 grade si tot nu se stinge
4. Distanta platina 0,4mm si bujii 0,8mm ( asa scrie in cartea aprinderii )
-aveam platina la 0,3 si bujiile la 0,9, o sa incerc si combinatia asta
5. Carburatorul cand l-ai curatat l-ai suflat cu aer comprimat ? ( poti avea inca gunoaie chiar daca l-ai curatat cu periuta. Lasal o zi si o noapte in decarborol sau benzina, apoi il suflu cu aer comprimat. )
-nu lam suflat, am sa fac si asta (varianta cu fiertul nu e la fel de buna?)
6. Strangi surubul de amestec, dai 2,5 ture inapoi, cu aprinderea pusa la punct, pornesti motorul, iar daca relantiul este neregulat mai desfaci cate putin din surubul de amestec. Daca tot nu merge bine, mai ramane de verificat culbutori, starea delcoului, vacumul.
cum pot sa verific delcoul si vacumul?

si ce sunt furtunasele alea care intra in carburator? in "- Manual Complet De Intretinere Si Reparatii" nu sunt reprezentate in schema carburatorului, si nu reusesc sa inteleg ce fac si cu ce ajuta

acum astept sa se opreasca ploaia sa verific toate punctele.
multumesc tuturor pt raspunsuri,
va anunt cand ma intorc de la masina sofer1.gif
djasu82
verifica daca aprinderea e buna desfaci firul de la delco cuplezi contacul si dupa aceea verifici aprindera punandu-se firul la masa(minus) . Daca se aprinde ledul si se stinge dupa ce ai loat firul de pe masa aprinderea e ok.
Hacker
QUOTE
Furtunul cu duza sa nu fie infundat.
-nu exista duza


Ar trebui sa fie duza in furtunul ala.
QUOTE
3. Pune avansul la punct ( semn volanta, si daca ai led pe aprindere invarti de delcou din stanga spre dreapta pana ledul se aprinde )

Daca pui volanta la semn, si invarti delcoul din stanga spre dreapta trebuie sa se stinga, iar cand sa stins lasi delcoul in pozitia aia ( eventual mai dai un 2-3 grade pt avans mai mare.
Vacumul il verifici prin a scoate furtunasul care intra in el ( daca turatia scade e bine ) .

djasu82
Nu va inteleg de ce mai mariti avansul cu inca 2-3 grade biggrin.gif e de ajuns cat poate da vacumaticul inca 15 -17 grade la pornire si in relantii pana la 2000-3000 de ture. Eu zic asa tragi volanta la semn invatind usor din elicea motorului dupa aceea stanga maxim de delco si revi usor spre dreapta pana cand se v-a stinge ledul. Cu un avans mare se v-a pierde din putere in loc sa ai putere iti v-a scade sau se v-a plafona sunt patit.
bagriel
QUOTE(marss41 @ 23 May 2008, 10:16)
Vezi ca la carburator vine o conducta de cauciuc de la galeria de admisie parca (are o forma aproximativ de U) ,in conducta aia pe la mijlocul este o duza ,un dop de cauciuc cu o gaura in ea , ei ..... gaura aia se mai infunda si da peste cap tot circuitul la carburator indiferent cat de bine e el curatat si reglat.
*




multumesc mult ....... am scos capatul furtunului care intra in carburator si am pornit motorul ..... la accelerare mi-a sarit dopul acela pe langa frunte...dupa ce l-am gasit am vazut ca e perfect desfundat. Am pus totul la loc si intradevar mergea mai bine putin dar tot se ineaca. In fine am facut probe cu franele si continua sa se inece la accelerare brusca, pana cand nu a mai vrut sa porneasca. Dupa mai multe verificari am desfacut si bujiile care erau negre rau, dupa curatare mergea si mai bine in sensul ca nu prea se ineca deloc, o fi din cauza ca era deja incalzit motorul? si de ce se inegresc bujiile? (pompa de benzina noua, carburator pus dupa alta dacie care functiona bine ;am si carburator nou dar mergea la fel si am ramas cu asta)... apropo cu bujiile noi mergea mai rau asa ca le am pe astea vechi care se inegresc. DE CE? multumesc mult!
Hacker
QUOTE
Nu va inteleg de ce mai mariti avansul cu inca 2-3 grade  e de ajuns cat poate da vacumaticul inca 15 -17 grade la pornire si in relantii pana la 2000-3000 de ture.


LA unele Dacii ( nu la a mea ) avansul la zero inseamna pacanit ( de avans ) si un motor puturos. Daca misti avansul cu 2-3 grade spre dreapta, si relantiul este stabil si fara rateuri, motorul va fi mai cu viata. Oricum daca dai mai mult de 2 grade motorul va merge prost la relantiu sau daca nu va fi mai lenes dupa 2500-3000 rpm. Asa ca 2-3 grade nu vad unde strica.

27 May 2008, 23:31:
Si mai am ceva de spus, conteaza foarte mult cand pui avansul pe zero sa fie motorul rece. Daca faceti avansul la 0 cu motorul cald o sa aveti problema pacanitului de avans, am patit-o eu.
marss41
bujii negre inseamna ca in camera de ardere amestecul de benzina -aer e prea bogat in benzina...... in legatura cu duza aia care ai gasit-o pana la urma , vezi sa o fixezi cu un colier pe furtun ca altfel scapa aer intre ea si furtun in interior
Minel
QUOTE(marss41 @ 28 May 2008, 12:32)
bujii negre inseamna ca in camera de ardere amestecul de benzina -aer e prea bogat in benzina......
*



Bujiile se afuma pentru ca:

1 Amestecul este prea bogat.
2 Bujie prea rece pentru motorul respectiv. Daca pui de nova pe 1300 se vor afuma.
3 Defectiuni la aprindere (tensiune mica pe bujie) si bujia nu lucreaza tot timpul
Cauzele pot fi bobina pe duca, platina reglata incorect, capacul de delco fisurat, lulea care se misca pe ax, condensator, fise etc.
4 Bujie defecta
5 Mers pe distante scurte cu socul tras fara ca motorul sa se incalzeasca.
6 Temperatura motorului e prea mica (termostat defect)
7 Mers subturat.(De obicei la mers subturat se depune mai multa calamina in motor)
iwantthekeyhole
imi cer scuze pentru intarziere, am avut cateva zile mai dificile si nu prea am trecut pe acasa. unsure.gif
in orice caz, am reusit in cele din urma sa fac motorul sa functioneze bine la relanti (fara aprindere, daca o pun merge bine relantiul dar nu mai are putere masina) in schimb se ineaca; am sa suflu cu presiune carburatorul, dar mam hotarat sami fac o aprindere cdi (daca stiti o schema "perfecta" sami dati va rog un link sau o poza cu ea).
intre timp a mai aparut o problema: cand plec de pe loc la un moment dat se aude un carait din cutia de viteze, dar nu pot sami dau seama daca patineaza ambreajul (chiar daca plec cu 1a, a 2a, a 3a sau marsalier face la fel, si doar la plecarea de pe loc) si mai face un tacanit cand merge la relanti, tot din cutie, dar cand apas ambreiajul dispare. sad.gif
pcostica
ai ditamai topicul(141 pagini) despre aprinderi electronice la sectiunea "imbunatatiri" cat despre perfectiune ia legatura cu djasu el a facut una de asta,te poate ajuta cu informatii.
Bafta!
djasu82
tot eu ???? am vorbit destul se poate citi.... nus eu capul rautatilor biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.