Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema electrica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
slaiciprian
situatia:
merg fara consumatori, indicatorul de baterie sta pe mijloc.
pornesc faruri, coboara spre rosu, la faza mare se duce pe rosu. nu stiu ce becuri am, oricum nu am cine stie ce lumina.
pornesc mp3-ul se restarteaza. e din ce in ce mai rau, la inceput se restarta la volum 30-40, acum undeva pe la 15-20. deci nu trebuie sa depasesc volumul asta. la frana, restarteaza. la schimbat faza restarteaza.
toate astea la mers in afara localitatii.
in localitate e si mai rau.
la stat pe loc fara motor pornit, daca pe cd trece din restart in restart, acum.
in general masina vede si turatii ridicate plus ca merg minim 100 de km pe zi.
eu ziceam ca e bateria dusa. dar azi cineva imi sustinea sus si tare ca e alternatorul.

unde e problema?

p.s. am lichid in baterie mult peste nivelul de 2mm peste electrozi.
p.p.s. la pornire nu prea face nazuri, nu porneste sfert, dar porneste la 1-2 secunde de cheie. maxim 3.
p.p.p.s. am curatat si bornele la baterie, uns cu ulei. erau f. oxidate.
4p.s. boxele sunt 2x170 + 2x100. cassu' 4x50. consuma, dar chiar asa?

ceaki
ar trebui sa verifici incarcarea cu un aparat de masura. treaba cu cd-playeruca ti se decupleaza la o anumita intensitate a volumului, poate fi si din cauza legaturilor proaste la alimentarea lui. verifica sa aibe masa buna. poate tie iti face numai prin antena si atunci asa face cum ai zis.
slaiciprian
nu cred ca e el, de ce se duce pe rosu numai de la faruri?
aici nu inteleg. chiar si cu baterie busita, nu ar trebui alternatorul sa se descurce singur?
plus ca situatia se inrautateste, nu e constant proasta cu cd-playerul.

am sa caut unde e topicul cu ce valori tre' sa gasesc, si o sa vad maine ce e la mine.
gino73
Verifica masa (-) cd playerului, de la alimentare si de la difuzoare sigur ai legaturi proaste
ATM
Incepe si tu cu inceputul, ca sa stii ca ai facut o treaba ca la carte:
1. verifica incarcarea alternatorului (poate ca ai un contact prost la alternator, sau poate chiar e busit, diode strapunse). Uita-te la firul de excitatie, daca e bine prins, daca face bine contact (e in partea din jos a alternatorului, la mine-i de culoare verde).
2. daca alternatorul e bun, verifica releul de incarcare si contactele. Daca releu-i busit sau dereglat (modelul mecanic), treci pe electronic, e mai ieftin si nu te chinui mereu cu reglajul.
3. daca toate-s bune pana aici, cand ti se restarteaza Cd playerul, fuga imediat si verifica tensiunea la bornele bateriei. Poate ca nu tine curent? in mod normal, tensiunea la baterie cu motorul pornit trebuie sa fie pe la 13 V macar, daca incarcarea merge cat-de-cat (la mine e 13.6, din cate am inteles maxim e 13.8 si dupa aia e de rau).
4. daca incarcarea si bateria sunt bune, pune-te si verifica farurile, afla ce putere au (trebuie sa scrie pe ele, daca nu s-o fi sters), curata contactele si acolo. Daca ai becuri de 90/100 W, hai sa zic c-ar fi o explicatie, coroborat cu circuit de incarcare mai slab ar da poate simptomele descrise de tine. Daca ai becuri de 45/55 sau 55/60 e ceva in neregula cu simptomele tale. Daca ai releu de far, leaga-te si de ala.
De-abia dupa aia, daca toate-s bune pana aici, leaga-te de Cd-player. Contacte, masa.
PS. Singura data cand am avut problema ta si mi s-a restartat cassul a fost intr-adevar noaptea, pe faza lunga. Iesise pur si simplu firul de la excitatie la alternator, si incarcare nema, se mergea pe baterie.
PPS. Nu cred ca ai chiar boxe de 170 si 100 (RMS), aia-s adevarati monstri, tunuri de bass, iti sar geamurile de la ele. Mai probabil ca ai boxe de 17 respectiv 10 W RMS, caz in care circuitul de incarcare de Dacie ar trebui sa faca fata fara mare deranj.
djasu82
bygy007 ai obosit si tu biggrin.gif.
bygy007
nu dar este mai usor sa faci un topic decit sa cauti informatii deja existente noroc ca am adresele in calculator si nu muncesc mult blush.gif
pavel_daniel
Ti-e dusa o dioda din alternator.Inlocuieste-o.Succes.
slaiciprian
QUOTE(ATM @ 24 May 2008, 21:53)
PPS. Nu cred ca ai chiar boxe de 170 si 100 (RMS), aia-s adevarati monstri, tunuri de bass, iti sar geamurile de la ele. Mai probabil ca ai boxe de 17 respectiv 10 W RMS, caz in care circuitul de incarcare de Dacie ar trebui sa faca fata fara mare deranj.
*



azi ma duc sa verific cu aparatul de masura, m-am saturat sa merg in a treia sa tin turat, sa pot asculta muzica onorabil.

boxele sunt mai mari, pe spate sunt 210w (70rms), adica astea: http://www.jbl.com/car/products/product_de...&cat=MEL&ser=GT
alea de pe fata 100w (50rms). astea: http://www.epinions.com/pr-Panasonic_CJ-A1300_Car
si cred ca au puterea asta, se aude si se "simte".
sunt mult peste valorile date de tine. si cred ca am alternatorul de 36a, masina e din '86. sa nu faca fata oare?
slaiciprian
off-topic in memoriam:
a murit electricianu'. pacat, era baiat bun, nu facea treaba de mantuiala, plus ca se pricepea. anul trecut mi-a spus din ascultat motorul ca nu am masa la alternator, pe cand alti electricieni tot ma puneau sa cump0ar relee. sincer, imi pare rau. i-a plecat nevasta in italia, si de singuratate s-a apucat de baut.
on-topic: e acum un altul, si zice ca nu-i sta nici lui in gat un pachet de kent.
dar nu m-ia facut impresie buna.
bateria are 13v cu motor oprit, e bine. dar asa playerul meu nici macar nu prea mai porneste. trece din restart in restart.
daca turez, creste tensiunea la 15 si peste. concluzia lui, releu de tensiune dus. am din ala mecanic, o sa iau electronic.
nu inteleg atunci de ce nu fierbe. la asa o tensiune, trebuia sa fiarba mai ceva ca oala de apa, din ce stiu eu. si asa, cu supratensiune, mp3-ul mai merge cat de cat. se restarteaza la volum mai mare, cam la 20-25 din 50 cat numara el la max.
sunt mai in ceata decat cand m-am dus.
(testat cu tester din ala bosch, unde se da si garantia la baterii)
p.s. la relanti am 14.3v.
bygy007
cit de groase sint firele de alimentare si de unde ai luat curent ? mai poate fi acest papuc defect slab sau incins rezistenta mare contact [attachmentid=1627451446]
ionut16031987
tensiunea de incarcare la bornele bateriei trebuie sa fie cuprinsa intre 13,8 si 14,6 V. , nicidecum maxim 13,8 V asa cum se spunea undeva mai sus
scania
Salut si eu am avut ceva probleme cu releul de incarcare, cand aveam mecanic tot ca la tine se manifesta mergea ok fara consumatori aprindeam luminile si o lasam la relantiu ajungea tenisunea si la 11volti daca stingeam lumine ajungea la 15 volti si intra statia in protectie si cd-playeru restart aprindeam luminile sa`si revina statia si si cd-playeru, si nu trebuie sa o las mai mult de 10 sec la relantiu, de fapt nici nu era vb de relantiu trebuia sa o tin peste 2000rpm, poana intr-o zi am montat releu electronic si nu mai am probleme. Bine mai ajunge acu pe rosu la relantiu cu farurile aprinse becuri de 120w, statia cu 2 saburi pe ea si 6 boxe, ce e corect zic eu la consumu care il are.
P.S. Bineinteles ca bateria care a fost cobai pe vechiul releu si-a dat duhul
Merced
Offtopic, dar masina ta nu era facuta dauna totala? blink.gif
slaiciprian
cu mine vorbesti? asta-i alta.
BeciAcustic
aceeasi problema cu indicatorul din bord pe rosu o am si eu de 3 luni... nu i-am dat de cap.. cand pornesc faza scurta pica pe rosu .... ori ce faza as aprinde scurta sau lunga scade pe rosu instantaneu....nu am reusit sa imi dau seama de ce..... asa ca daca isi da careva seama... sa posteze.....
djasu82
Daca nu incarca alternatorul de aceea pica sau nu face fata la consumatorii instalati. Farurile de 80-100W nu vor tine tensiunea stabila pe baterie la relantii doar daca pui alt alternator gen opal sau schimbi fulia de la alternator cu una mult mai mica. Verifica releul scoti excitatia de la alternator cu motorul pornit si vaza scurta si pui la loc excitatia daca nu scade turatia la motor ai defect releul de incarcare sau carbuni. Si in cel mai rau caz puntea de diode si rotorul adica bobina de excitatie.
mad toz
Nu va luati mereu dupa indicatorul din bord ,cel mai bine masurati.Al meu cel putin nu arata prea bine.La masurarea cu voltmetru insa arata destul de bine .Bygy poate confirma.
BeciAcustic
becuri am de 55/60 .... voi masura sambata......
slaiciprian
mi-am adus aminte, in incercarile mele de a rezolva problema, am desfacut releul si am umblat la un surub, aflat pe o laterala in partea de jos. electricianul, cand l-a reglat, a umblat in partea opusa, undeva in partea de sus a releului.
e posibil sa-l fi dereglat eu?
dupa ce am umblat, in loc sa stea sus indicatorul de pe bord, statea spre maxim, juma de cm mai incolo. dar tot in zona alba, nu pe rosu.
acum, dupa reglajul electricianului tot acolo sta.
bygy007
e asa de greu de masurat pe bornele bateriei cu un voltmetru tensiunea ? este foarte simplu si nu risti sa strici bateria daca tensiunea este intre 13,8 dsi 14,4
SebyAvrig
si io am pb cu mp3.la inceput credeam ca este de la siguranta mp3ului...treaba este ca mi se stinge singur din cand in cand(in ultima luna mi s-a inchis singur de 3 ori) si nu mai porneste.pur si simplu nu mai are reactie.nu pot sa scot cd afara,nu merge,nu se aprinde ecranul...nimic.DAR dupa 2-3 zile isi da drumul ca si cum nu ar fi avut nimic.nu pot sa imi explic.nu ma pricep la partea electrica...ce ar putea fii?cum se poate remedia?
bygy007
cind este stins trebuie sa masori cu un aparat de masura pe firele de alimentare ai 2 plusuri , unul rosu (de obicei ) care alimenteaza finalul audio si cea mai mare parte din casetofon si unul galben , care alimenteaza partea de memorii sa ai cel putin 12,5V pe ambele (adica sa fie alimentate) si masori fata de carcasa casetofonului , fie de masa masinii dar este posibil ca si firul de masa sa faca figuri daca ai tensiunile corecte atunci este casul defect
Hacker
Si mie mi se restarta cd-player-ul, si aveam si intensitatea lumini de la bord scazuta, dar datorita lui "bygy" am rezolvat problema, o dioda de la alternator imi facea figuri.
SebyAvrig
azi am incercat iar sa il fac sa mearga.siguranta este intreaga.am asa:un fir galben de alimentare si unu negru de maasa.cele 2 fire sunt direct pe baterie trase.galben pe "+" respectiv negru pe"-".firul rosu este cel de legat la contactul masinii.am incercat sa il decuplez si nu merge nici fara el.nu pot sa imi dau seama ce are.ma gandesc ca poate ii mufa care intra in mp3 de vina.se gasesc de cumparat?sunt universale?am observat ca atunci cand mi sa stins din senin(de 3 ori pana acum)era dat tare volumul.
Minel
Se da un Mp3 player Sony Xplode 4x45 si boxe ovale pe spate si de '13 pe fata ,toate Sony ,daca are vreo relevanta .
La un volum mai mare de 18 ,maximul fiind 35 mi se restarteaza playerul ( fara motor pornit mai mult de o zi ).la un volum mai redus nu se intampla absolut nimic

Legaturile de la plus sunt la regleta de "+" permanent si consta in innadirea firelor de culoare rosie+galbena si legate la regleta iar firul negru la masa caroseriei cu papuc ,curatata zona ,data cu un pic de vaselina si asigurat cu saiba si piulita .

Toate legaturile la masa au fost refacute ,chiar daca nu se vedea vreo urma de oxidare ,si sincer nu stiu ce sa suspectez
Incarcarea este ok ,14.3 in ralanti , regulatorul de tensiune este electronic cu fir de referinta
Tensiunea masurata pe baterie este undeva intre 12.6-12.7 V cu motor nepornit de 2 zile .
Masuratorile indicate de Bygy au fost facute si sunt ok.

Ce anume as putea sa suspectez pt. a rezolva problema ?? huh.gif
SebyAvrig
QUOTE(Minel @ 28 May 2008, 22:18)
Se da un Mp3 player Sony Xplode 4x45 si boxe ovale pe spate si de '13 pe fata ,toate Sony ,daca are vreo relevanta .
La un volum mai mare de 18 ,maximul fiind 35 mi se restarteaza playerul ( fara motor pornit mai mult de o zi ).la un volum mai redus nu se intampla absolut nimic

Legaturile de la plus sunt la regleta de "+" permanent  si consta in innadirea firelor de culoare rosie+galbena  si legate la regleta iar firul negru la masa caroseriei cu papuc ,curatata zona ,data cu un pic de vaselina si asigurat cu saiba si piulita .

Toate legaturile la masa au fost refacute ,chiar daca nu se vedea vreo urma de oxidare ,si sincer nu stiu ce sa suspectez
Incarcarea este ok ,14.3 in ralanti , regulatorul de tensiune este electronic cu fir de referinta
Tensiunea masurata pe baterie este undeva intre 12.6-12.7 V cu motor nepornit  de 2 zile .
Masuratorile indicate de Bygy au fost facute si sunt ok.

Ce anume as putea sa suspectez pt. a rezolva problema ?? huh.gif
*


minel,ce inseamna ca ti se restarteaza???adica se stinge si se aprinde singur din nou?la mine mi se oprea de tot,nu mai avea reactie la butoane si pornea dupa ceva timp.acum satu asa cu el de 3 zile si nu vrea sa mai porneasca.am verificat si io legaturile,dar vizual,fara aparat.
Minel
QUOTE(SebyAvrig @ 29 May 2008, 16:28)
minel,ce inseamna ca ti se restarteaza???adica se stinge si se aprinde singur din nou?
*



Da , dar am sa il leg direct pe baterie atat + cat si - ,sa vedem cum se comporta
Interesant ca daca il setez sa se auda doar 2 boxe ,indiferent care ,functioneaza fara probleme , nu se restarteaza ,nu nimic , cand dau la toate 4 si dau volum mai mare de 18 se restarteaza ,hmmm nedumerire.gif
ceaki
poate ca ai firele de alimentare prea subtiri
KTC
Mie mi s-a intamplat sa-mi incarce foarte prost ... si sa am curent putin la mp3 din cauza bornelor de la baterie, erau prinse prost. Le-am curatat si s-a rezolvat problema.
Minel
Gata s-a rezolvat , am cumparat niste fire de 4 si am legat atat + cat si - direct la baterie cu papuci si rezultatul este incomparabil cu cea fost inainte
Acum si cand pornesc motorul nu mai intrerupe iar volumul pot sa il dau la cat vreau ca nu mai intrerupe
Singurul lucru care mai trebuie fac este sa adaug pe firul de "+" o siguranta fuzibila de 10A .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.