Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ITP refuzat
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Legislatie
nick
Salut! Din pacate am urmatoarea problema neasteptata: nu pot sa fac ITP-ul din cauza ca seria motorului nu mai este complet lizibila. Am descoperit acest lucru dupa o asteptare de doua ore la un CICLOP, de unde am fost dat afara si intr-un mod deloc prietenos.
Inteleg ca trebuie sa merg la RAR etc. S-a mai confruntat careva cu aceasta problema? Cum ati rezolvat?
Multumesc
RADU__
ca inspector ITP, pot sa-ti spun procdura legala.
Daca seria este ilizibila (se ntampla destul de rar) se face un raport de ITP si se trimite masina la RAR. Acolo monitoul, ia dedizia daca se complecteaza seria cu cifrele existemte in CI sau se face mentiune noua in CI (cel mai probabil ) FARA SERIE si sacpi d toate belelele pe viitor. Sigur ca este deranjant ca ai fost "expediat" si este bine sa mentionezi acst lucru la RAR.
Bafta si minuni.
nick
'Expediat' este putin spus sad.gif . Dupa acest incident m-am gandit chiar sa fac o plangere la protectia consumatorului. Nu inteleg cum inca mai sunt locuri unde clientii sunt tratati cu atata dispret (nici vorba de raportul amintit de tine).
Seria este intr-adevar putin mai greu de citit, dar nu imposibil. Deci in orice caz, nu pot merge direct la RAR, imi trebuie un raport de la un ITP (sau astept sa imi retina un politai talonul si asa trebuie sa ma duc direct la RAR...)
Merci
R19/16v
Dar de ce nu incerci tu sa schimbi statia de ITP?
RADU__
Pai...ai apucat sa platesti inspectia? Nu ai un raport de inspecie cu respingerea???
nick
Evenimentul a fost ieri; iar azi am mers in alta parte dar am ajuns in jur de 12:30 (programul afisat era pana la 14) si un mecanic de acolo s-a mirat profund ca am intrebat de itp la ora aceea (programul pc de la rar accepta ultima masina in sistem la 12 etc).
Evident voi merge si in alte parti, dar cum timpul e pretios, vroiam sa stiu le ce sa ma mai astept...

PS: Nu am platit nimic, pentru ca au respins din start verificarea masinii. Pur si simplu m-au dat afara, ca nu au timp de problema mea si ca asteapta alti clienti afara (repet eu asteptasem oricum doua ore si ceva)
Bas|cX
nu stiu daca are vreo legatura ... am adus o masinuta din Germania ..si la RAR Bv ..la fel .. nu se vedea seria motorului ..absolut nici un caracter. Rezolvare .. m-am dus la euromotor (repr. Renault) am platit 50 de lei si mi-au dat o foaie de cerere cu seria motorului cu stampila lor ... si asa mai departe ...asta a fost tot ...
RADU__

@ baslcx
asta se poate numai dac masina are "istorie" in baza de date Renaultu Europa.
Deci daca masina a fost la vreo reprezentanta si datele ei au fost stocate, atunci se poate sa certifice seria motorului. Alta modalitate este de la seria de fabricatie tot din baza de date renault.
Smiley
eu stiam ca nu se face asa ceva (sa obtii seria motorului pornind de la seria de fabricatie). nu de alta, dar e posibil ca motorul sa fi fost schimbat.

am avut si eu probleme cu masina, adusa din germania si cu seria motorului ruginita. au dat aia cu acid, au frecat cu peria de sarma, s-au chinuit aproape o ora si tot n-au putut-o citi. asa ca au luat seriile de la alte componente (injectoare si alte cateva), le-au trimis la rar la bucuresti si in ~1 ora le-a venit raspuns ca motorul e de acelasi tip precum in acte. si acum am CI cu "nu are serie si nu poate fi poansonata".
RADU__
se face si asa numai in cazul in care seria se vede partial.
AL
seria caroseriei nu e trecuta numai in zona motorului....la toate masinile mai exista cel putin un loc pe caroserie unde e poansonata seria... la fiecare marca/model e in alt/alte locuri stiute de cei de la RAR... eu zic ca poate te ajuta RADU sa-ti furnizeze informatia (pe privat) pentru masina ta... daca RADU nu te poate ajuta, informatia se poate obtine si contra cost de la RAR, platind o taxa de consultanta.... mai greu e ca trebuie sa te deplasezi pana acolo, nu se poate altfel.

daca obtii locul nr. 2 unde e poansonata seria, te duci la alta statie ITP, mai civilizata, si faci acolo verificarea indicand sa caute seria si in al doilea loc
R19/16v
Al, e vorba de seria motorului.
19vik
nick: Ia legatura si cu marian-j, lucreaza la o statie ITP si te poate sfatui.
AL
si seria motorului e poansonata in mai multe locuri pe blocul motor... asta am patit-o chiar eu ca batrana Dacie 1310 a familiei, acum vreo 15 ani... a fost desfacut motorul pentru inlocuirea setului motor si a fost spalat blocul motor in baie de soda caustica... urmarea, placuta de aluminiu cu seria motorului a fost dizolvata... am fost atunci la RAR sa intreb ce-i de facut si mi-au zis ca nu e nici o problema deoarece seria este poansonata si pe blocul motor in zona de prindere a delcoului...
argon
nu este pansonata, la masinile unde e pansonata, e ulterior, asa e si la mine, a picat placuta aia minune, am fost al RAR si au pansonat-o ei, acolo langa delco. Trebuie si o declaratie pe proprie raspundere, si costa vreo 70-100 ron, dar numai la RAR.
AL
poate la unele masini nu este... dar la multe marci sigur este... dar nu stiu decat cei de la RAR sau cei din service-ul marcii respective
Smiley
o fi la masinile romanesti, unde RAR-ul considera ca o masina e identificata prin 2 serii (caroserie+motor). aia din vest iau in seama doar seria caroseriei, de aici si gramada de masini cu serie ilizibila. pur si simplu alora nu le pasa de seria motorului.
liviu2004
QUOTE(AL @ 29 May 2008, 09:45)
poate la unele masini nu este... dar la multe marci sigur este... dar nu stiu decat cei de la RAR sau cei din service-ul marcii respective
*



La un Ford avem seria la motor inclusa in seria caroseriei biggrin.gif, ultimele caractere din serie. Si pusa pe o placuta pe la motor pe acolo.
Fanez
Unde sa caut seria motorului la logan? stiam ca e undeva unde se vede cu capota ridicata dar nu mai stiu unde (n-o mai gasesc).
Victoras2001
Pe motor
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.