Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Un nou Logan
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
DeusX
Am profitat de oferta Logan Partener (de care am aflat in showroom, mergand acolo sa comand un Prestige). Culoarea aleasa este albastru mineral, se potriveste bine cu cea a interiorului (mai inchisa decat plasticul din Loganurile celelalte).

Inainte am avut un Logat 1.4 cu care nu am avut nici o problema 2 ani de zile, sper sa asta nou sa fie la fel.

Sistemul GPS Mio C220 are pe cutie Eastern Europe, dar cardul de 1GB contine vreo 34 de tari, majoritatea din vest. huh.gif

Am bagat deja 650 km pe ruta TM, Satu-Mare, Tm cu un consum mediu de 6.5 l/100km.

Mai revin cu amanunte mai tarziu, legate de comportament, ce e nou, ce e mai slab decat la 1.6 MPI-ul unui prieten, ce e mai fain, dar acum trebuie sa plec urgent.
Poze nu stiu daca are sens sa pun, stie toata lumea cum arata un Prestige.
aphophis
felicitari pt golan. si.. multi km fara probleme. stim cu totii cum arata, dar nu ne supara daca pui si fotografii, eventual impresii despre el
ady85btz
Felicitari pentru achizitie si la cat mai multi km fara probleme blush.gif
poze,poze,poze biggrin.gif
dansora
Toata lumea stie cum arata un prestige...dar nimeni nu stie cum arata prestige-ul tau
Asa ca toata lumea vrea sa stie!! tongue.gif
DeusX
OK, maine incerc sa-l spal si pun niste poze. M-a bagat GPS-ul pe niste "scurtaturi" in Satu-Mare incat aproape m-am impotmolit, umpland masina de noroi. A trebuit sa fac calea intoarsa si sa ajung la destinatia indicata de GPS pe o alta ruta. smile.gif

Impresii:
+ trage mai tare in depasiri, in interevalul 80-120 km/h, exact ceea ce ai nevoie in Romania. Si abia sunt in rodaj, am ajuns la 3500 rpm doar de 2 ori in 2 depasiri "lansate". Am mers lejer cu zgomot mic, in regim de croaziera, la 3250 rpm/118kmh (indicat de bord, deci numa vreo ~110 reali).
+ interiorul mai inchis la culoare arata mai bine
+ pozitia in scaun un pic mai joasa. Nu mult, pentru ca nu imi place sa stau prea jos. Scaunul are reglare pe inaltime, dar nu am umbalt la reglaje.
+ AC, fata de modelul Ambiance pe care l-am avut, face toti banii.
+ retrovizoarele sunt mai mari
+ pneuri Michelin, dar "Made in Romania" scrie pe ele. Tinand cont ca si Continentalurile tot la noi se fac, daca se tin de o reteta de calitate, nu am de ce ma plange.
+ Tapiseria integral din tesarura a scaunelor. Lipseste tapiseria din vinilin (cred) de pe laterale, ca la alte variante de Logan. Nici la Loganul anterior nu am purat huse, nu voi purta nici la acesta. La drumurile lungi unde imi transpira spatele, voi cumpara o chestie d-aia cu 13 lei, de o pui intre tine si scaun.
+ Pedala de ambreiaj prinde jos, pare a avea si cursa un pic mai scurta.
+ Senzor usi deschise
+ Directia asistata (prima oara cand conduc mai mult de 100m o masina cu asa ceva) este foarte buna la parcari, iar la viteza nu simt nici o diferenta fata de cea neasistata (ceea ce e bine).
+ frana nu ma mai baga in parbriz. Cred ca i-au facut ceva sa nu mai prinda instant inca de sus.
+ masina a venit cu trinughi/trusa/stingator. Acum 2 ani si ceva, a trebuit sa le cumpar separat.
+ Izolare fonica a motorului. Am sa fac poze sa vedeti captuseala de pe capota si dintre spatiul motorului si habitaclu.
+ Radio CD Mp3 in echipare standard, 4 boxe incluse. Pentru pretentiile mele la volan, e indeajuns ce poate Blaupunktul. S-a descurcat de minune sa pastreze EuropaFM de la Timisoara la Satu-Mare.



- Gemul electric de la sofer, fata de varianta 1.6 MPI a unui amic, de 2.5 ani vechime, nu se inchide/deschide complet doar printr-un impuls. Adica geamul culiseaza doar atat timp cat tin butonul apasat. Nu stiu daca e un minus adevarat, dar am zis sa pun ceva si in categoria asta.
- prietenei mele (viitoare sotie) nu-i place fundalul alb al turometrului/vitezometrului. smile.gif Mie imi place.
- joja de ulei tot din plastic. Inca nu am incercat sa citesc nivelul la ulei, dar la Loganul celalalt tot timpul aveam dificultati. Joja din plastic se manjea cu ulei cand o trageam in sus. La Dacia 1310 era mult mai simplu si mai clar.
- cheia de rezerva nu are telecomanda, deci masina nu poate fi incuiata centralizat => trebuiesc incuiate 3 usi pe interior, apoi ultima cu cheia de afara. Nu pierdeti cheia principala.
- dealerul din Timisoara (Autoeuropa) nu mai colaboreaza cu firmele de audio/alarme din TM => orice interventie externa duce la pierderea garantiei. Vreau sa pun alarma si am 2 alternative: fie cumpar si montez la ei cu 800 lei, fie imi cumpar eu alarma de unde vreau si platesc montajul 150 lei.


Cand am luat masina am optat pentru garantie extinsa. Era pe stoc, asa ca din momentul platii, pana am primit-o a durat 6 zile (weekend included).
Am "decartat" 99 lei pe numerele rosii si 402 lei RCA la Asirom pe 1 an.

Delearul zice ca se pot ocupa ei de restul actelor in schimbul sumei de 330 lei (pentru numere preferentiale), dar cu conditia sa-mi platesc singur taxa de prima inmatriculare. Pai daca tot trebuie sa merg eu la primarie, mai bine imi fac singur toate actele, ies la jumatate de pret.

Vreau sa-mi fac un autocolant cu Daciaclub, sa-l pun in dreapta lunetei, diametral opus autocolantului cu Dacia Asistenta. smile.gif
dansora
"- cheia de rezerva nu are telecomanda, deci masina nu poate fi incuiata centralizat => trebuiesc incuiate 3 usi pe interior, apoi ultima cu cheia de afara. Nu pierdeti cheia principala."


Esti sigur ca asa se procedeaza??
Eu zic ca daca incui usa soferului se incuie toate.
Fenomenul se intalneste si la case mai mari (KIA Cee'd nu-ti da in standard niciun buton pe nicio telecomanda, decat cheia pe care o bagi in usa sa deschizi...dar cand dechizi usa soferului se dechid toate)
Inchiderea centralizata presupune inchiderea/deschiderea tuturor usilor in acelasi timp indiferent de modalitate prin care sa face acest lucru (telecomanda sau cheie)

S-o stapanesti sanatos!
Shush
Dansoara are dreptate DeusX tongue.gif La Loganurile cu inchidere centralizata cu telecomanda se deschid/inchid toate usile doar din telecomanda sau de la butonul din interior. Daca incerci cu cheia se deschide doar o usa happy.gif
Thor1983
QUOTE(DeusX @ 26 May 2008, 01:47)
- dealerul din Timisoara (Autoeuropa) nu mai colaboreaza cu firmele de audio/alarme din TM => orice interventie externa duce la pierderea garantiei. Vreau sa pun alarma si am 2 alternative: fie cumpar si montez la ei cu 800 lei, fie imi cumpar eu alarma de unde vreau si platesc montajul 150 lei.
*



Ii rogi sa-ti dea in scris (semnat si stampilat) ca pierzi garantia daca montezi alarma la un alt service autorizat RAR. Sa vezi ca brusc nu se mai pierde nimic.


DeusX
Nu m-am gandit la treaba cu datul in scris. Cand ma duc dupa CIV, am sa pun problema si in acest fel.

dansora, legat de cheie, sunt sigur ca se comporta asa cum am scris mai sus si cum a confirmat si Shush.
Andy_ACS
Felicitari pentru masinuta!
Cat te-a costat si care e iferenta fata de Prestige?

Bafta!
dansora
QUOTE(DeusX @ 26 May 2008, 13:51)
Nu m-am gandit la treaba cu datul in scris. Cand ma duc dupa CIV, am sa pun problema si in acest fel.

dansora, legat de cheie, sunt sigur ca se comporta asa cum am scris mai sus si cum a confirmat si Shush.
*




Am inteles, se pare ca eram eu cel informat prost.
Cert e ca la KIA Cee'd, VW Golf fenomenul se prezinta cum l-am prezentat eu tongue.gif
Scuze pentru greseala facuta
DeusX
Andy_ACS, masina a costat 10502 Euro.
Daca vrei sa pui, optional, airbaguri laterale pe Prestige, te costa 200 euro. Partener costa doar cu 150 euro mai mult decat Prestige si include airbagurile laterale si device-ul GPS. Avanjatul e destul de clar, zic eu.
Mi-au mai dat si un ornament toba de esapament si 2 tetiere, la care dealerul a adaugat o sticla de sampanie.

Presuri i-am luat din Selgros, dar nu de caucuic, pentru ca nu-mi plac. Astea de le-am luat sunt facute special pentru Logan, se potrivesc la fix (la fel am si pe Loganul celalalt). Am dat 35 lei pe ele.

[attachmentid=1627451593]
[attachmentid=1627451594]
[attachmentid=1627451595]
[attachmentid=1627451596]
[attachmentid=1627451598]
[attachmentid=1627451600]
[attachmentid=1627451605]
AR-18-MOS
Foarte frumos ... sa ai grija de ea si sa te tina cat mai multi kilometrii fara incidente. smile.gif
C@talin
Dansora banuiesc ca e baiat ? tongue.gif Sau e fata ? wub.gif
in rest felicitari de loganel biggrin.gif
hash
Daca poti sa pui consum instant la 120, 140, 160 si peste .. smile.gif dar cred ca nu mai ai functia asta?
TAW
Felicitari pentru masina! Multi Km fara evenimente!

Am un sfat legat de cheie - fa-ti o dublura la cea cu telecomanda. Te costa 150-200 RON (cu manopera) si atunci vei avea 2 chei cu care sa folosesti inchiderea centralizata. La dealer poti comanda capul de cheie si tot ei ti-l vor si programa, dar partea metalica trebuie sa o faci la un lacatus, deoarece in service nu vei gasi asa ceva. wink.gif
In ceea ce priveste alarma, asa e cum ti s-a zis, adica se pierde garantia la o parte din instalatia electrica si la centrala UCH. Si ai primit si in scris si cu stampila, se cheama carnet de garantie in care ai un capitol ce se refera la conditiile de garantie si unde scrie ca interventiile neautorizate duc la pierderea acesteia!
Daca vrei buton cu impuls poti sa iei unul si sa il inlocuiesti, toata smecheria automatizarii constand in acest buton. Poti daca vrei sa pui la ambele geamuri di fata. Dacia a scos butoanele automate de cca 2 ani din motive de siguranta - macaraua geamului nu are sistem antiprindere ca la Megane de ex. si exista riscuri de ranire!

Bafta! smile.gif
dansora
QUOTE(C@talin @ 26 May 2008, 22:11)
Dansora banuiesc ca e baiat ? tongue.gif Sau e fata ? wub.gif
in rest felicitari de loganel biggrin.gif
*




dansora e baiat !! tongue.gif

nume: Sora
prenume: Dan

cool.gif

biscu
Frate cu Sora Ciprian? cool.gif
dansora
Nu... "soră" cu Sora Ciprian laugh.gif ..
Nu... nici vorba !

Ideea e ca am mai intampinat problema asta pe forum pentru ca "dansora" a fost interpretat "donsoara" si, evident, am fost facut "fetita" tongue.gif

chris_b
QUOTE(hash @ 30 May 2008, 21:49)
Daca poti sa pui consum instant la 120, 140, 160 si peste .. smile.gif dar cred ca nu mai ai functia asta?
*



Datorita "modului de a gandi" (a se remarca eufemismul) al multora dintre soferii de Logan, la varianta Privilege s-a scos consumul instant din CB sad.gif

Zice-se ca s-au primit nenumarate reclamatii conform carora oamenii sunau sa reclame faptul ca, desi in cartea tehnica sunt declarate valori sub 10, consumul instantaneu afiseaza valori de 20 blink.gif

Satui sa tot explice cum sta treaba, cei de la Dacia / Renault au scos functia wacko.gif

Estimarile facute de mine, pe baza consumului mediu afisat (pe autostrazi din Ungaria si Austria):
120 - 7,5~8
140 - 9~10
160 - 12~15
Probabil ca daca masina ar fi mai aerodinamica, ar scadea drastic si consumul la viteze mari.

Ca termen de comparatie pentru consumurile de mai sus, am urmatoarele doua exemple:

Cluj - Alba Iulia, drum neaglomerat, viteza medie in jur de 95, viteza pe portiuni drepte 120 - 140, incetinirea pentru curbe realizata exclusiv din frana de motor - consum de 5,9

Cluj - Dej, drum foarte aglomerat, viteza pe portiunile drepte: 140 - 150, in "trafic" circulat cu viteza 3 sau 4, la 3-4-5 mii de ture, depasiri de la 3.500 rpm in sus (pe scurt, mers mai mult decat agresiv) - consum mediu de 6,5

___________________________

Uitasem emotionat.gif S-o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea! Ca fost sofer de 1.6 16v, te asigur ca vei avea parte de experiente frumoase. E o masina pe care, atunci cand am luat-o, am apreciat-o foarte tare iar de-a lungul timpul sentimentele s-au accentuat. Nice car! cool.gif
bossake
Sunt curios, exista vro diferenta intre partener si prestige?
DeusX
Despre diferente s-a tot discutat pe forum: are airbaguri laterale (in scaunele din fata), un GPS MIO C220 primit cadou, un ornament teava de esapament si huse pentru tetierele scaunelor fata, cu autografele fotbalistilor echipei nationale de fotbal a Romaniei (pe care le voi folosi doar vara asta, cred).


Sper sa nu ia 8 l / 100km la 120 km/h pe autostrada, mi se pare multisor.

Maine (adica azi, ca e trecut de 12) plec in "turneu": Timisoara -> Budapesta -> Munchen -> Zurich (vazut Romania - Italia) -> Viena -> Timisoara. Total 8 zile de concediu.

Va multumesc pentru urari. Cand ma intorc, revin cu impresii desprec consum si alte cele, poate le vor fi utile celor interesati sa-si ia Partener (Prestige). Vad ca Dacia a scos si spot publicitar.
ady85btz
Drum bun,calatorie superba si HAI ROMANIA!
hash
QUOTE(chris_b @ 1 Jun 2008, 20:41)

Estimarile facute de mine, pe baza consumului mediu afisat (pe autostrazi din Ungaria si Austria):
120 - 7,5~8
140 - 9~10
160 - 12~15
Probabil ca daca masina ar fi mai aerodinamica, ar scadea drastic si consumul la viteze mari.

*



Meci! Cam tot consumul asta l-am observat si eu pe CB (instant) pe autostrada in Austria - la 130 cam 8 l / 100 si celelalte. Vreau sa fac un 'upgrade' la 16V si ma gandeam ca poate consuma o idee mai putin, dar se pare ca nu. Insa aia 18 cai in plus cred ca se simt fainut sub fund tongue.gif
DeusX
Gata, am revenit.
Am sa pun si niste poze (inclusiv de la meci), dar mai intai despre masina: am parcurs cca 2720 km cu un consum mediu de 6.7 l/100km. Pe autostrada am mers binisor 110-150 km/h dar cel mai mult in jurul lui 130 km/h. Am mers destul si prin orase (Budapesta, Viena, Munchen, Zurich... in asta din urma m-am invartit mai bine de 1 ora pana am gasit parcarea CE2008).

Eu sunt multumit de consum, sunt multumit de masina. As vrea, totusi, sa ma dau pe autostrada cu o masina mai aerodinamica sa vad daca are acelasi comportament la terminarea depasirilor de tiruri la viteze mari. Loganul mi se pare ca deviaza usor spre stanga imediat dupa ce am trecut de tir.
chris_b
Loganul mi se pare ca deviaza usor spre stanga imediat dupa ce am trecut de tir.

Comportamentul de care vorbesti e comun oricarei masini de talie relativ redusa si nu prea are de-a face cu aerodinamica masinii tale. "Fata" tirului, la deplasarea cu viteze mari, genereaza un flux de aer lateral care te impinge intr-o parte si te franeaza atunci cand intri in el.
AR-18-MOS
QUOTE(DeusX @ 16 Jun 2008, 19:36)
Gata, am revenit.
Am sa pun si niste poze (inclusiv de la meci), dar mai intai despre masina: am parcurs cca 2720 km cu un consum mediu de 6.7 l/100km. Pe autostrada am mers binisor 110-150 km/h dar cel mai mult in jurul lui 130 km/h.
*


Stai linistit ca deocamdata ai consum destul de redus ... smile.gif
DeusX
QUOTE(chris_b @ 16 Jun 2008, 20:02)
Loganul mi se pare ca deviaza usor spre stanga imediat dupa ce am trecut de tir.

Comportamentul de care vorbesti e comun oricarei masini de talie relativ redusa si nu prea are de-a face cu aerodinamica masinii tale. "Fata" tirului, la deplasarea cu viteze mari, genereaza un flux de aer lateral care te impinge intr-o parte si te franeaza atunci cand intri in el.
*




Nici nu m-as astepta sa fie altfel. Totusi, ma gandesc ca e mai redus un pic acest efect intr-un Audi sau BMW.

Apropo de aceste marci: nemtii sunt obsedati de Audi (cei din Bavaria, cel putin). Este plin Munchenul de aceasta marca. Apoi BMW-uri si Mercedes cat vezi cu ochii. VW si Opel sunt slab reprezentate. Din cand in cand cate un Vectra sau vreun model de familie (Meriva, etc.). Ford-uri aproape deloc. Loganuri am vazut, dar numai MCV. O singura berlina am vazut in Austria. SUV-uri (indiferent de marca) destul de putine. Vesticii nu prea se dau prin orase cu jeepane gen X5. Pe Authoban mai le vezi.

Pe drum am prins si 2 tiruri ce transportau Sandero si unul plin de MCV-uri.

Nu mai zic nimic de calitatea soselelor. Am mers destui KM si in afara autostrazilor, in jurul lacului Bodensee (la granita dintre Germania si Elvetia), soselele sunt de o calitate impecabila. Chiar si in localitati de cateva mii de locuitori, totul este drept si fara gropi si nici vorba de valuri.

Transportul in comun e o placere, chiar si in Zurich unde nu exista metrou (din ce mi-am dat si eu seama). Chiar daca au strazi inguste, autobuzele si tramvaiele vin la timp si exista legaturi imediate pentru ajunge rapid in orice colt al orasului.
Pentru biciclisti exista piste special amenajate cam peste tot unde am fost. E o placere. Nu mai spun nimic de intervalele mici de timp si exactitatea cu care functioneaza metrourile in orasele vizitate. Chiar nu ai motiv sa mergi la servici cu masina, decat daca faci naveta sau ai vreun impediment psihic in a folosi transportul in comun (ex. nu-ti place). Am vazut oemani la costum pe bicicleta, intrand in banci sau tineri mergand la discoteca pe bicileta. smile.gif
DeusX
Am ajuns la 11000 Km, nici o vizita la service, nici o defectiune. Am umblat sub capota doar ca sa mai verific nivelul diferitelor lichide.
Porneste lejer si la temperaturi de -10 -20 grade. smile.gif

In mai ma asteapta revizia de 1 an.
Jack Daniel's
Te asteptai la altceva? blink.gif
DeusX
Chiar nu. Am mai vazut pe aici un nene cu un Mondeo cu probleme inca din primul an, imi pare rau cand apar. sad.gif
driverx
Da. Dar Logan-ul n-are cum sa se strice. Sau cel putin asa incearca sa ne convinga colegul nostru romeodr. Uite, si pe mine m-a pus dracu sa schimb Logan-ul cu un Lancer si is ingropat intr-o problema cu el.
Dsign
Nu-i masina ca Mertzanu'
Nici Lanceru' ca Loganu'
Duyu
radmasa.gif

Sa o stapanesti sanatos DeusX... cat mai multi km fara probleme! smile.gif
turturel
sa o conduci sanatos si sa te bucuri de ea cu ea wink.gif
DeusX
Dezgrop mortii cu topicul asta, dar Loganul din topic a ajuns bine-mersi la vreo 163.000 km. Nu am schimbat chestii "grele" la el, am facut:
- reviziile uzuale (ulei, filtre, placute de frana, bujii)
- 2 distributii (a 2-a cu tot cu pompa de apa, prima fara), vine si a 3-a la anu', va fi tot fara pompa daca nu se strica pana atunci
- ambii rulmenti pe spate
- schimb telescoape doar pe spate (pe fata se pare ca se tin bine)
- de 2 ori bucse pe fata, o data pipe bieleta pe fata (stanga-dreapta)
- discurile de frana
- actuator inchidere centralizata usa sofer (in regie proprie)
- senzor viteza (eu am varianta cu senzor in cutia de viteze, a trebui sa schimb si mufa)
- sunt la al 2-lea set de cauciucuri de vara (nenumarandu-l pe cel original)
- toate 4 bobine inductie (dupa ce crapase una, mi-a pus mecanicul alta uzata dar "buna" care a murit intr-un an, apoi m-am enervat si am cumparat eu 4 noi-noute, Beru, la fel ca originalele, si le-am schimbat la pachet)
- carcasa de la cheia principala (s-au zdrentuit rau de tot butoanele de pe carcasa originala)
- sudat "carligul" tobei de mijloc, care se rupsese. Toba era OK, se prinde cu un manson de cauciuc de un "pinten" metalic sub masina, dar asta s-a rupt.

Are 1-2 puncte de rugina undeva la pragul soferului.

A decedat CD playerul cu care a venit masina, acum vreo 2 ani. Mai mergea numai pe radio, asa ca am pus un Kenwood aftermarket in schimb (cu iluminare in aceeasi culoare ca restul bordului, ca sa nu iasa din peisaj, dara fara CD-player, ci card SD si USB stick). De curand s-a bulit mufa de la antena care se cupleaza la head-unit. Nu am gasit de unde sa cumpar alta, asa ca nu prind radio decat in orase sau unde e semnal foarte puternic.

Cloncane putin geamurile dreapta (electrice). Va trebui sa desfac usile si, probabil, sa schimb mecanismul.

Nu consuma deloc ulei, nu picura pe niciunde, nu am schimbat sau adaugat vreodata freon iar AC-ul merge bine. Nici celelalte lichide nu se pierd.

Tocmai am venit din Grecia, masina a mers bine, in parametrii ei. Motorul e chiar misto. E zgomotos intre 120 si 140 km/h (pe ceas), dar in rest e mai bine. O duc la 140-145 km/h (4000 rpm) si acolo toarce frumos, rotund.

Ca piese de schimb, am folosit tot timpul originale Renault (mai putin un rulment spate pe care l-am schimbat pe neanuntate undeva in Dolj, unde nu aveau decat o marca aftermarket). Bobinele de inductie, de asemenea, nu au venit in ambalaj Renault, dar am fost sigur ca sunt de la Beru, identice cu originale, numai ca nu au sigla Renault imprimata pe ele.

Dupa ce a expirat garantia (3 ani) nu am mai calcat in service la Dacia, dar am fost fidel unui singur mecanic Dacia, dar care are un service particular la el acasa (cu elevator si tot ce trebuie).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.