Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme aprindere
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
SSilent
saluare, masinuta mea "zace" de o saptamana si ceva, si m-am gandit azi s-o pornesc si surpriza: pornea dar nu voia cu nici un chip sa stea pornita, decat ambalata si atunci abea abea...
se elimina jiglor ralanti din start (l-am suflat de mi-au iesit ochii) asa ca:
am desfacut toate bujiile si am avut o surpriza, absolut TOATE erau afumate, inainte toate erau rosii si frumoase (exceptand la cilindru 4 de langa radiator), deci erau negre, pline de ulei, un fel de mazga de ulei (depuneri), si pe dedesubt stratul de calamina (rosie) care din cate stiu este normal sa se depuna, in fine, am curatat bujiile le-am pus la loc si motorul mergea rotund (relativ, cu mici variatii dar rare) si le-am mai luat inca o data la verificat, si la pistonu 4 scoteam fisa, o bagam si absolut nici o diferenta, in ciuda faptului ca motoru se ambala frumos (nu dadea semne ca merge in 3 pistoane) , am scos iar bujia am curatat-o iar , am slefuit contactele la fise, am schimbat cu o alta fise noua, am schimbat capacu la delcou si nimic... asta in prima parte



va rog frumos sa imi dati daca stiti niste explicatii pentru ceea ce se intampla cu bujiile...

multumesc anticipat! biggrin.gif

si inca o chestie... in 500km mi-a papat aproape tot uleiu din motor.... il si arunca pe la busonu de la capac culbutori ...dar nu cred ca arunca tot ulei in 500 km unsure.gif
vallyyy
QUOTE(SSilent @ 29 May 2008, 21:49)
pornea dar nu voia cu nici un chip sa stea pornita, decat ambalata si atunci abea abea...

*





sa inteleg ca nu-ti tine relantiul ?
SSilent
acum dupa ce am curatat bujiile il tine... dar pistonu 4 tot nu vrea sa coopereze huh.gif
tzepesch
bujia sau fisa, vezi si plotul de la capac delcou...

fa o spalre interna a motorului. ia vreo 2 zila una facuta ca lumea. ca tre sa lasi alcoolul si uleiul in cilindrii sa strea sa curete depunerile si calamina...
SSilent
imi poti da mai multe indicatii te rog? in ce consta spalarea motorului?
vallyyy
stai sa vad daca am inteles bine ..iti merge in 3 pistoane ........presupun ca ai incercat cu alta bujie ?
SSilent
alta bujie nu am incercat... in schimb am bagat-o in fise... am sprijinit-o de carligu care tine furtunu de benzina (sa aiba masa) si am pornit motoru... si dadea scanteie... si am incercat dupaia si cu o fisa nou-nouta de la cineva...
vallyyy
parerea mea e sa incerci cu alte bujii ......cel putin mie cand mi-a facut o data fita asta cu mersul in 3 pistoane ,am schimbat bujia cu ce am mai gasit prin portbagaj biggrin.gif ..........cat despre bujii nu stiu ce sa-ti zic despre culoarea lor .....eu am avut 2 motoare la dacia mea si la ambele de cand ma stiu eu le-am vazut numai negre........si acum daca le desfac pariez ca sunt negre da garantez ca motorul porneste la sfert de cheie fara acceleratie
SSilent
si al meu porneste la sfert... bine azi nu ...a luat-o la a 3-a ca nu l-am mai pornit de ceva vreme... o sa incerc maine si cu alta bujie... desi am Brisk si celelalte merg foarte bine... inainte nu mi-au facut niciodata figuri...desi la cilindru 4 intotdeauna cand scoteam fisa era o variatie foarte mica de turatie... dar acum nu mai e nici una... si totusi nu imi dau seama cum am putut sa le gasesc pe toate ...nu numai afumate ...dar cu depuneri de ulei pe ele si deasupra ulei proaspat sad.gif
vallyyy
ia un set de bujii nou ca e evident ca de aici se trage problema.......cat despre problema ta cu uleiul din cate imi amintesc eu stii ca-ti papa ca ziceai ca vrei sa schimbi setul ........imi pare rau ca azi am fost pe la Mioveni si am uitat sa intreb daca au set 1.2 ....daca zici ca-ti mai pierde si pe la capacul de la culbutori de ce nu-l schimbi?
SSilent
nu pierde pe la capacu la culbutori...garnitura e schimbata de 3 saptamani si pus la loc cu mastic...e sigilat acolo... il arunca pe la buson... pe unde torni ulei..e garnitura la buson dusa, o schimb zilele astea... dar las-o in colo de treaba, ca nu imi arunca aproape tot uleiu p-acolo, pe jos nu scapa, pe la baie nu scapa, pe la pompa nu scapa, nu scapa pe nicaieri decat la buson... nici nu stiu ce sa-i mai fac... ce sa mai "inventez" sa mai respire pana cand gasesc set sau il fac pe comanda....
vallyyy
cand o sa mai am drum pe la Mioveni saptamanile astea o sa intreb de set de 1.2 desi ma cam indoiesc ca s-ar mai gasi sad.gif .....da incercarea moarte nu are ....bafta
SSilent
merci frumos smile.gif
v_razvan_c
SSilent, suntem tovarasi de suferinta, nici mie nu imi merge pistonul 4, adica scot bujia, o curat, merge vreo 5km, apoi pa... O sa incerc si eu azi cu o alta bujie, alta fisa, alt capac delco... biggrin.gif
Hacker
Se poate ca in momentul porniri dupa o periada, sa fi inecat motorul( mai ales ca nu a luat-o din prima ) si de aici buji afumate.
Cu uleiul, nu cumva il pierzi pe toba biggrin.gif ? Poate motorul a ajuns la un grad mare de uzura.
v_razvan_c
Daca vorbeai cu mine, nu inec motorul, pornesc fara soc si fara pedale... ulei papa, dar nu ajunge la toba. smile.gif
Hacker
QUOTE
Cu uleiul, nu cumva il pierzi pe toba  ?


ma referam la consum mare de ulei ( sa nu va ganditi ca uliul ar putea iesi in stare lichida pe toba radmasa.gif )

tabek
Posibil culbutor prea strans la pistonul care nu merge. Daca nu merge cu bujie si fisa bune si capacul delco e ok, verificati asta.
vallyyy
un singur lucru mai vreau sa-l intreb pe Ssilent .....inainte de a sta nepornita o saptamana tot asa mergea in 3 pistoane ?
deceneu32
Mai baieti,aceeasi problema am si eu:bujia de la cilindrul nr. 4 nu lucreaza.Motorul merge rotund la relanti dar cand scot fisa de la aceasta bujie, nici o schimbare.Am schimbat fisele,bujiile,capacul:nici o diferenta.Mentionez ca daca decuplez celelalte bujii(1,2,3) motorul da sa moara,intra in vibratii puternice,chiar se opreste.Prin urmare aceste bujii lucreaza.Ce sa fie?Vreo supapa arsa?
ovidiumuresan
QUOTE(vallyyy @ 30 May 2008, 00:02)
cand o sa mai am drum pe la Mioveni saptamanile astea o sa intreb de set de 1.2 desi ma cam indoiesc ca s-ar mai gasi sad.gif .....da incercarea moarte nu are ....bafta
*



Nu se mai gasesc seturi ??? Poate o sa am si eu nevoie de unul pt motorul de 1.6 ce-l am pe berlina, avind in vedere ca-s undeva pe la 130.000 km cu ea. Vrei sa spui ca nu se mai gasesc ???
brigada_diverse
verifica culbutorii...mai ales cel de evacuare. poate fi de la el, de la supapa, sau de la cilindru. daca ai rez celelalte..bujii, fise, etc, verifica asta
djasu82
QUOTE(deceneu32 @ 30 May 2008, 17:41)
Mai baieti,aceeasi problema am si eu:bujia de la cilindrul nr. 4 nu lucreaza.Motorul merge rotund la relanti dar cand scot fisa de la aceasta bujie, nici o schimbare.Am schimbat fisele,bujiile,capacul:nici o diferenta.Mentionez ca daca decuplez celelalte bujii(1,2,3) motorul da sa moara,intra in vibratii puternice,chiar se opreste.Prin urmare aceste bujii lucreaza.Ce sa fie?Vreo supapa arsa?
*


Si la tine si le ceilalti aveti culbutorii mult prea stransi si raman deschisi tot timpul din acesta cauza ramane mai mereu bujia afumata neagra... Cota ideala pana la urma ramne 0.15 Admisie si 0.20 Evacuare. Vedeti cum strangeti culbutori si cum trageti de lera , daca e prea strans motorul tremura daca e strans lejer culbutorul tacane din cauza ca ceilalti sunt la o cotamai mica stransi... Ideea e ca dupa ce s-a strans usornu trebuie sa intre lera de 0.20 la admisie iar lera de 0.1 laq admisie trebuie saintre usor iar lera de 0.15 intra putin mai greu. La fel si pentru evacuare cu 0.15 intra usor iar cu 0.25 nu trebuie sa intre intre culbutorii si supapa. Oricum la cald se mai dilata tijele si se mai schimba valorile putin scade la 0.12 pe admise si 0.18 pe evacuare. De aceea sugeram eu mai de mult pentru admise sa fie reglati culbutorii la 0.18 iar pentru evacuare la 0.22.
SSilent
QUOTE
un singur lucru mai vreau sa-l intreb pe Ssilent .....inainte de a sta nepornita o saptamana tot asa mergea in 3 pistoane ?

initial cand am cumparat-o asta vara era ok, prin toamna mi s-a oprit la o intersectie cand am plecat de pe loc dar fara sa ii fac nimic... adica am plecat normal, si dupaia a mers in 3 pistoane pana acasa, am schimbat toate bujiile si mergea iar bine, dar odata cu timpul pistonu 4 a inceput sa lucreze din ce in ce mai prost, dar era totusi o diferenta intre turatii cand scoateam fisa... mica dar era...acum nimic huh.gif
vallyyy
parerea mea este ca vinovatele sunt bujiile si cam atat ........apropo azi am fost al Mioveni si am intrebat la piese auto acolo (sunt magazine de piese auto dacia din metru in metru) si mi-au zis ca pot sa-mi iau gandul de la set motor 1.2 ca nu se mai gaseste sad.gif .................ori treci la 1.3 ...ori ma gandesc oare setul motor de LADA 1.2 nu mere si la dacia ta?(zic si eu nu dau cu paru tongue.gif )..bafta si vezi ce faci
v_razvan_c
Eu am rezolvat(sper), am schimbat bujia, fisa si capacul... Deocamdata se prezinta bine si am mers mai mult decat cei 5km. radmasa.gif
SSilent
QUOTE
parerea mea este ca vinovatele sunt bujiile si cam atat

nu cred ca e vina lor ca's imbaiate in ulei... si asta cred ca o sa fac... o sa-i schimb motoru... am gasit deja o Dacie cu 5 mil ...motoru are cca. 15000km + GPL ... ii trantesc motoru ala si gata biggrin.gif
djasu82
In loc sa reglati culbutori pentru a deschide corect supapele dati cu bani aiurea pe motoare pacat...
SSilent
ideea e ca motoru meu trebuie facut tot... imi pare foarte rau ca nu mai am acces la piese... si nu stau sa ma complic sa le fac la comanda... cine stie cat o sa ma coste wacko.gif si in + nu ti se pare convenabil 5 mil o dacie functionala, motor facut recent (nu arde gram de ulei) si GPL?
djasu82
Pai daca ai probleme majore la motor asa da se merita .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.