Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme racire papuc diesel
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
vianu
Ce sa zic imi tot fierbe instalatia de racire, am schimbat deja pomba de apa, cot radiator, robinet cald-rece de 2 ori si vas de expansiune care e f. scump am pus original acum de renault (200ron). Problema care ar fi vad ca inca nu este rezolvata....nu porneste tot timpul termocupla. Va dau un exemplu: pornesc masina pt. testare si o turez..o mai las neturata...timp de aprox 20 min alternez turat-neturat...afara este cald 30 grade C...nu porneste termocupla...in vas se vede ca antigelul circula nebuneste cand turez...cred ca doar daca pusca se intampla ceva. Daca opresc motorul si il repornesc dupa 10 secunde, porneste imediat termocupla indicatorul de temperatura este rosu si ventileaza corect...dupa care merge normal uneori pana la oprirea X..
Va rog daca puteti sa ma ajutati. De un an de zile am problemele ce vi le spun. Masina are aproape 3 ani si 82400 km. Antigelul este de tip D. Ulei motor ELF 10W40 turbodiesel..
argon
de ce nu schimbi termocupla?
vianu
A fost pusa pe test PC si porneste baietii zic ca nu este ea...
Minel
QUOTE(vianu @ 30 May 2008, 07:53)
A fost pusa pe test PC si  porneste baietii zic ca nu este ea...
*



Posibil alimentarea termocuplei , verifica releul termocuplei , ca si nu ar fi alimentata , daca zici ca dupa ce opresti si apoi pornesti din nou o ia
Verifica instalatia electrica electroventilator-termocupla - releu- buton- alimentarea releului cam tot ce tine de elctroventilator si anexe .

Bafta !!!
vianu
Am verificat tot ce tine pe parte de alimentare de termocupla, este ok...
Eu cred ca este problema la partea de detectie temperaturii...pt. ca lichidul din circuitul de racire are sigur temperatura peste 100 grade si teocupla tot nu porneste..pt. ca nu exista comanda pt. pornire...daca ajung la destinatie si trebuie sa opresc motorul, il opresc si il pornesc in nou dupa 5 sec. Termocupla intra in functiune...se prinde rosu la temperatura....ventileaza pana se stinge rosu si inca aproximativ 1 min (aprox. 5 minute in total).
Nu stiu ce sa zic...poate senzorul de temperatura sau ce este in locul acestuia...va rog poate aveti o ideie...sau chiar stiti....sper sa nu imi cedeze din nou ceva la instalatia de racire...de aceea ma grabesc cu rezolvarea vechii probleme.
Multumesc anticipat pentru ajutor !!!
argon
QUOTE(argon @ 30 May 2008, 08:48)
de ce nu schimbi termocupla?
*



da ..stiu..au zis "baietii cu calculatorul" ca e buna dry.gif

cat costa chestia aia ? ca la Dacia 1310 e vre0 15-20 ron..
cosminus
Daca opresti motorul lichidul de racire ajunge in jurul cilindrilor la o temperatura mai mare (si imediat) fata de lichidul din restul instalatiei. Eu cred ca e defecta sonda, porneste prea tarziu ventilatorul
Minel
Daca te incapatanezi sa crezi ce ti-au spus aia de la service n-ai decat , iti mai scriu si eu ,schimba termocupla si vezi cum se comporta , sau iti place sa stai tot timpul cu ochii pe temperatura ??? blink.gif
Hacker
din cate stiu eu Dieselul nu are ceas de apa. Tu sigur ai probleme cu apa? De unde sti? fierbe apa? daca beieti au spus ca totul e ok, tu de ce iti faci griji ?
Daca tot nu ai incredere dute ia o termocupla ...
vianu
Da fierbe lichidul in instalatia de racire....pana cedeaza cate ceva...si iar schimb ce cedeaza...
Minel
QUOTE(vianu @ 2 Jun 2008, 13:58)
Da fierbe lichidul in instalatia de racire....pana cedeaza cate ceva...si iar schimb ce cedeaza...
*



Iti mai scriu o data ,schimba termocupla cu una mai de calitate ,si vezi daca tot asa se comporta ... dry.gif
alex_paval
Salut ! Am si eu o dacie papuc diesel model drop side cu 2 locuri. In iarna aceasta daca era sub 0 grade nu am reusit sa o pornesc deloc,doar trasa in treapta a 3-a. In fine,bine ca s-a facut cald ca o ia la cheie , dar intr-o zi am lasat-o sa se incarce bateria , si deodata vad aburi iesind de sub capota...deschid capota si mi-am dat seama ca fierbea apa,am oprit motoru si asa de fiarta era apa ca mi-a tasnit tot antigelul in sus prin capac.Mai am o dacie papuc pickup care a avut aceeasi problema,dar am rezolvat cu o termocupla, un contact pe becul rosu de atentionare de la bord(firul era de la pompa de frana ca mereu statea aprins,desi aveam lichid biggrin.gif ) si un intrerupator de ceramica,pentru ca orice intrerupator puneam il topea...am incercat si pe releu dar le-a ars pe toate,asa de mult curent papa incat numai asa am reusit. Totusi care este cauza de nu mai porneste ventilatorul..termostatul functioneaza,ca am pus mana pe radiator si era fierbinte....Stiu ca este de la calculator,ca parca le-au facut pe vapor,ca si cu pompa de injectie am avut probleme si am luat una second-hand si merge de minune....
gaboru4all
salut! si eu lucrez pe un papuc diesel, si eu am avut probleme cu pornirea electroventilatorului .am schimbat o gramada termocuple pana si-au dat seama ca era de la calculator ,si dupa ce am schimbat calculatorul nu am mai avut nici o problema!!!!!!!!!!!!
mariusmoraru
papucul cand il cumperi de nou nu are termocupla, termocupla se monteaza cand se defecteaza calculatorul si nu-ti mai actioneaza elv-ul,
HUMMER H1
dieselul are termocupla din fabrica si este situat sub pompa de vacum in acelasi loc cu termostatul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.