Hacker
30 May 2008, 13:44
Am o problema, eu si tzepesch am schimbat arcul de la vacum cu unu mai slab. Toate bune si frumoase. Masina merge in ture si la relantiu frumos ( mirific ). Dar uneori nu imi mai functioneaza vacumul si incepe sa dea rateuri ( cum scot vacumul motorul merge mirific, putin subturat dar frumos si stabil) Cum bag vacumul incepe sa dea rateuri. Umblu la rotita aia zimtata din delcou, pac isi revine, merge iar frumos. Apoi dupa 20 km incepe sa faca iar figuri. Intrebarea mea e ce rol are rotita aia zimtata si oare am pus arc prea moale ? Aparent arcul ala era destul de tare, putin mai slab ca ala original.
ionut.tanase
30 May 2008, 13:46
Sa intelegem ca acea rotita isi schimba pozitia in mers?
Hacker
30 May 2008, 13:49
si ce ar trebui facut ?
ionut.tanase
30 May 2008, 14:22
Sa fixezi rotita in pozitia in care merge cel mai bine si sa o intepenesti in vreun fel sa nu mai poata sa se deregleze.
Adrian_Boy
30 May 2008, 15:49
Sa tot discutat cu referire la acea rotita, e o problema delicata asa cum zicea si argon in alte topicuri.
Cred ca doar la ureche se poate regla in cazul in care nu exista ceva aparatura buna
djasu82
30 May 2008, 16:01
Se poate regla daca ai un turometru bun si capac de delco transparent pentru a vedea cand accelerezi brutal la ce turatie se decomprima vacumul. Cu arcul strans mai mult avansul vacumatic tinde sa lucreze in functie de urcarea in turatie respectiv scaderea vacumului. Pe timp rece daca ai avansul centrifugal sub cota 0 motorul are tendinta cand accelerezi brutal sa-ti dea in nas fiindca se decomprima rapid arcul la vacumatic . Practic din 15-20 de grade scade sub 0 grade daca e prost reglat avans static cu motorul oprit.
pavel_daniel
30 May 2008, 16:06
Rotitza aceea actioneaza avansul vacuumatic.
djasu82
30 May 2008, 16:07
E da nu actioneaza nici un avans , pe intelesul tau s-a pus mai mult pentru corijarea scanteii pe ploturi.
djasu82
30 May 2008, 19:11
QUOTE(pavel_daniel @ 30 May 2008, 17:06)
Rotitza aceea actioneaza avansul vacuumatic.
Imi pare rau pentru tine dar acea rotita nu actioneaza avansul vacumatic avansul vacumatic e actionat de depresiunea care se creaza sub clapeta de acceleratie de la carburator . Asa pentru tine daca ai avea un stroboscop eletronic ai vedea direct pe volanta ca nu isi modifica avansul vacumatic chiar daca comprimi arcul de la capsula vacumatica. A ca isi modifica avansul cand depresiunea scade cu deschiderea clapetei de acceleratie e alceva. Invata tu mai bine si dupa aceea sa dai sfaturi la colegi dupa forum si vezi cu jignirile ...
Hacker
30 May 2008, 20:49
sa spun, am facut-o lata.
Am schimbat bucata din platou, cea pe care vine vacumul si platina mobila. De cand am schimbat-o am nu mai probleme. Nu mai am un relantiu stabil. Ma seaca asta.
djasu82
30 May 2008, 20:56
Relantiul nu tine numai de avansul vacumatic sau de delco ... mai e reglajul de amestec din jiclorul orizontal.
Hacker
31 May 2008, 01:35
La carburatie nu am umblat. E normal daca nu am umbat la carburatie sa nu fie nici o problema acolo. Daca umblu la delcou si pun aprinderea la fel ( semn volanta si bec cum mergea relantiu stabil inainte ) m0i se pare normal sa nu am treaba cu carburatia.
Oricum azi am facut modificari, modificari si nu am ajuns la nici un rezultat. Rateuri pe toba, un motor in sarcina care nu ia turatie. Nu am rateuri in sarcina, se simte cum carburatia da benzina, dar nu trage. Rateuri sunt nu mai la relantium si parca imi pocnesc in cap.
diaconuliviu
31 May 2008, 06:45
QUOTE(djasu82 @ 30 May 2008, 16:07)
[...]pe intelesul tau s-a pus mai mult pentru corijarea scanteii pe ploturi.
Ineptie.
QUOTE(djasu82 @ 30 May 2008, 19:11)
[...] ai vedea direct pe volanta ca nu isi modifica avansul vacumatic chiar daca comprimi arcul de la capsula vacumatica. [...]
Aici se vede cit ai inteles rolul "regulatorului de avans vacuumatic":down:
Corectii cu tuburi ingustate, mama, cita stiinta.
djasu82
31 May 2008, 07:11
E uite spre mirarea ta ca doar scri chiar se face o mica corectie in sensul ca se mai reduce din depresiunea creata in capsula. Am verificat cu vacuummetru .
diaconuliviu
31 May 2008, 07:31
Exista reglaj dedicat pentru asta.
Cit scade depresiunea? De la cit inainte de infundare pina la cit, dupa?
djasu82
31 May 2008, 08:20
De la 460 hg la 370 hg o diferenta cam de 2 -3 grade aproximativ.
Hacker
31 May 2008, 09:42
Deci eram sigur, djasu82 si diaconuliviu, mai nene spuneti-mi unde am gresit?
e foarte greu de explicat, cel mai bine iti dai seama singur care-i treaba pe acolo, sau sa-ti faca cineva care a a mai umblat pe acolo, nu trebuia sa umbli acolo daca nu esti sigur ca stapanesti mecanismul. Sunt mai multe reglaje acolo care se influentiaza reciproc, de exemplu daca nu ai insurubat tija in capsula cu acelasi numar de ture cu cat era, ai dat totul peste cap.
31 May 2008, 12:12:QUOTE(argon @ 18 Mar 2008, 11:52)
ba da, in primul rand excentricul
trebuie sa atinga in pozitie normala limita superioara(de sus cum stai aplecat peste delco), si cand tragi cu gura, limita inferioara, sau ma rog, daca e mai dur arcul, sa se apropie cat de mult de ea. Cand nu mai tragi, neaparat platoul trebuie sa revina la pozitia initiala, cu excentricul in contact cu limita superioara. Forta necesara deplasarii platoului o deduci dupa intuitie, sa nu se miste nici prea usor la gura, dar nici prea greu. Eventual faci test la sarcini partiale, adica urci o bordura de exemplu, si vezi cat trebuie sa o turezi, daca trebuie turata prea mult, mai slabesti un dinte, cu atentie sa nu se piarda contactul excentricului cu limita superioara. Daca vrei, pentru a aprecia corect vacumul, prin urmare forta necesara la gura, cu motorul la ralanti, scoti furtunul din capsula, si vezi cam cat trage carburatorul.
tzepesch
31 May 2008, 12:21
me nu prea-mi placea cum lucra rotita aia...
lasa bratul ala pe care l-ai pus la platou. vezi-ti reglaju la cnc daca zici ca ai schimbat jiglerul ala, sa nu fi dereglat plutitorul.
cand ne vedem o mai luam o data la mana...
31 May 2008, 12:22:
pune jigl vechi la loc. lasa delcoul in pace, si refa-l la 0
diaconuliviu
1 Jun 2008, 19:21
QUOTE(djasu82 @ 31 May 2008, 08:20)
De la 460 hg la 370 hg o diferenta cam de 2 -3 grade aproximativ.
LIMITA SUPERIOARA a avansului vacuumatic e de 13 grade la 1300 sau...cit o fi la celelalte si se atinge la 350mmHg (sau 365 la 1600cmc). Peste 350 se mentine la 13 grade. PUNCT. intre 360 si 500 nu ai nici o diferenta..
@Haker: ai schimbat pirghia. Pirghiile difera intre ele din cauza tehnologiei de executie.. Cauta prin topicuri, s-a discutat despre pozitionarea pirghiei pe ochetul vacuumaticului si a platinii (din excentric) incit sa ai simetria Dwell. Am scris pe undeva, mai demult asta.
djasu82
1 Jun 2008, 19:32
Tu ai motor 1300 eu motor 1400 si difera putin . Hakerul a umblat si la carburator si la capsula vacumatica daca nu s-a strans atat cat trebuie surubul de la capsula vacumatica de abateri la avans ...
Azi am desfacut delcoul, si dupa ce am spart toba ( pt ca am pus rotorul ala care angreneaza platina invers ) Acum delcoul functioneaza ceas, totusi nu mai e asa fasneata si nu stiu din ce poate fi, avansul e reglat la 0 + 2 grade fara sa am nici un fel de rateu. Plutitorul, acolo e dilema. Imi trebuiesc ceva improvizatii utile pentru reglarea lui corect. Ma mai cert si cu un jigler ( cel care scuipa benzina in carburator la accelerare).
Doamne si cand ma gandesc ca mergea super.
tzepesch
1 Jun 2008, 20:21
mai, incerca sa mai maresti putin stutul de la jiglerul ala...
plutitorul, 2 spirale de 8 si 13 sau 8 si 12
martoiu grigoras-florin
2 Jun 2008, 20:55
salutare! mai fratilor...eu nu mai stiu ce sa-i fac la a mea!!!!....imi merge intrerupt de me seaca! am schimbat bujiile, platinele, fisele, capacul de delcou.....tot! si nimik!!!! ce sa-i mai fac? ajutati-ma va rog!
2 Jun 2008, 20:57:
am uitat sa precizez ca e p gpl!!!!!....
Din experienta mea pe langa faptul ca e probabil ca avansul vacumatic sa nu lucreze corespunzator ( scoate furtunasul de la vacum, daca scade turatia e ok, daca nu, puff nasol ). Trebuie un reglaj de tacheti, trebuie sa ai grija sa nu traga aer fals pe la furtunul cu duza.
Verifica urmatoarele : vacumul daca merge bine
bobina daca da scanteie mai mare de 1 cm -1,5 cm ( daca nu e o problema la bobina )
verifica jocul tachetilor si regleazai
furtunul cu duza ( sa nu traga aer fals )
In ultimul caz mai ramane de verificat distributia.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.