Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Senzor presiune ulei HELP :(
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
hordeagabriel
Buna tuturor. Problema e in felul urmator... Pierdeam ulei pe la senzorul de presiune de ulei si am incercat sa il strang..Se pare ca am facut mai mult rau pt ca acum pierd destul de mult ulei, mult mai mult ca inainte. Intrebarea mea este daca se schimba greu, daca e scump si cum se procedeaza atunci cand se schimba. Va rog sa ma ajutati si de data asta biggrin.gif
ydaniel
se desface si atata:)
cumpara de electroprecizia sacele.
hordeagabriel
smile.gif ms dar nu sti si cam cat costa?


<span class='edit'>1 Jun 2008, 07:11:</span>
ah si inca ceva..senzorul e asemanator unui surub mic care intra in pompa de ulei sub delco? sau toata chestia e senzorul de ulei? am incercat sa desfac surubul mai mic si acum e f slabit si curge ulei pe acolo. Sper ca ati inteles ce am vr sa zic. Va multumesc anticipat


PS: Atasez o imagina ca sa fiu inteles. Va rog sa-mi identificati piesele de acolo. Mentionez ca poza nu este a masinii mele e doar explicativa.
kalyyyyyy
Din pacate pt tine,trebuie sa schimbi sonda de ulei,cea de ceas.Surubul mic de care vb are doar rol de prindere a cablului,nu ar trebui ca pe langa el sa iasa ulei;sonda e buluita.E scumpa,cam 40 de lei ,exista si sonde mai ieftine dar se strica repede(eu am una din asta pe masina-20 lei- si deja nu mai arata nimic calumea).Sonda se desface din blocul motor cu o cheie de 17 parca si o pui pe cea noua.Sa ai grija sa pui saiba(este una asemanatoare celor de la bujii),are rol de etansare.Succes.
badboy_marius
gasesti si la dezmembrari mult mai ieftin
tzepesch
cu riscu de a nu fi buna... si eu am luat de la un prieten una care teroretic mergea, dar nu...

EP 50ron

altele 25-35RON...

stiti cumva, daca as lega doar sonda la bloc, se pot lega pe ea si firul ei si manocontactul care vine pe T-ul acela,,,?

sa am doar sonda cu 2 fire.
ceaki
pai nu merge cu doua fire pe o sonda. o sonda are rolul de a-ti aprinde numai becul de ulei, iar cealalta e numai pt ceas. fiecare are rol diferit si alta constructie in interior.
soulraven
si manocontctul este ce-l de sus nu?din sus-ul t-ului......
hordeagabriel
si asta din poza care e? e sonda de ceas? asha sa cer la magazin? Vine cu saiba de etansare sau trebuie cumparata separat?
kalyyyyyy
Aceea cu butelie este sonda de ceas,si depinde de la magazin la magazin daca vine cu saiba sau nu:).Daca nu vine,am probat acum,merge si cu o saiba de bujii,nefolosita.Ziceai ca poza nu este de la masina ta,daca la masina ta are si t(o ra,mnificatie pentru motoarele care nu erau prevazute cu ceas de ulei) cel mai probabil ai aceasta sonda jos(t-ul are iesirile vertical).ca sa o dai jos si sa o pui la loc cel mai simplu e sa slabesti alternatorul ,sa scoti cureaua de accesorii si sa ridici alternaturul cat se poate de in sus.Dupa ce pornesti motorul sa te uiti pe langa sonda sa nu curga ulei(daca o strangi calumea nu ar trebui),verifici asta la relanti si in turatie(presiune mai mare).Succes!
hordeagabriel
OK. Va multumesc pentru sfaturi. Acum cred ca stiu ce este mai important. Desi nu credeam am inceput sa acumulez cunostiinte de mecanica. Zicea cineva pe forum ca "Dacia a transformat romanul in mecanic". Mare dreptate avea. (si asta nu e neaparat un lucru rau).
hordeagabriel
Am schimbat sonda cu una noua de import (12 lei). Nu mai pierd ulei dar presiunea indicata in bord este mult mai mica. la relanti sub jumatate. De abia dupa 2000 rpm se ridica la maxim. Inainte statea mai sus..Pot sa difere valorile din cauza sondei?
kalyyyyyy
Ti-am zis sa nu iti iei sonda de import!
presiunea indicata de asta nu e exacta(nu ca cea veche era ft exacta,sunt instrumente de orientare totusi),eu iti sugerez sa nu te mai orientezi dupa acul de presiune ca o sa dai in paranoia.La mine nici nu urca de 4 in prima luna(cu motorul si pompa debea facute),dupa aia vre-o 2 saptamani arata destul de corect,dupa a picat,nu mai arata decat cand vrea ea.Iti urez sa nu patesti ca mine,si daca patesti sa nu mai cumperi piese de import ca sunt ieftine,din cauza asta dau faliment rolastul si alte firme de genul.
hordeagabriel
Am tinut cont de sfatul tau dar sincer nu aveam de gand sa dau 40 de lei pe piesa aia..la un moment ma gandeam chiar sa-i pun un surub:D daca era o diferenta mai mica intre pretzuri ziceam si eu dar de la 40 de lei la 12 lei e diferenta mare. Ai avut dreptate si iti multumesc pt sfat.
kalyyyyyy
Stai linistit,oricum mai ai cealalta sonda dupa care te poti ghida(defapt asta e si importanta).
hordeagabriel
te referi la cea de bec?
kalyyyyyy
da,aceea iti spune cand e periculos de scazuta presiunea,ce-i drept iti spune asta doar la relanti,dar e deajuns.
ydaniel
QUOTE(hordeagabriel @ 2 Jun 2008, 17:25)
Am schimbat sonda cu una noua de import (12 lei). Nu mai pierd ulei dar presiunea indicata in bord este mult mai mica. la relanti sub jumatate. De abia dupa 2000 rpm se ridica la maxim. Inainte statea mai sus..Pot sa difere valorile din cauza sondei?
*


mad.gif 251.gif gun3.gif
de ce nu ai luat de electroprecizia sacele?ca era mai scumpa?? bash.gif nono.gif
de asta la magazine nu se mai gasesc piese de calitate,pt ca multi prefera sa ia de''iasi'' sau de ''import'' ,care sunt f slabe calitativ.
hordeagabriel
Nu stiu daca e problema ta sa ma critici pt calitatea pieselor pe care le-am cumparat. Poate nu am avut bani? Poate nu am vrut sa sprijin o industrie romaneasca condusa de "baroni" dar asta e alta problema. Iar daca tu chiar esti atat de naiv sa crezi ca diferenta de calitate este direct proportionala cu cea de pretz (de 4 ori mai mare).....
val2011
Se poate scoate sonda presiune ulei de la ceas fara a da pompa de benzina jos? Pentru ca am cumparat una de electroprecizia.
vladut88
Eu am dato jos la o dacie din 99 pe dedesubt
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.