soulraven
1 Jun 2008, 11:29
salut, am o dilema, ieri in timp ce mai reglam pe la motor.....am avut o minune.....cand dadeam la cheie, nu foarte mult timp, ca am oprit imediat, motoru incepse sa mearga pe invers.....dar apoi cand am dat din nou la cheie a pornit normal si nu a mai facut scandal......aveti idee de ce?si cum asa ceva?
QUOTE(soulraven @ 1 Jun 2008, 11:29)
salut, am o dilema, ieri in timp ce mai reglam pe la motor.....am avut o minune.....cand dadeam la cheie, nu foarte mult timp, ca am oprit imediat, motoru incepse sa mearga pe invers.....dar apoi cand am dat din nou la cheie a pornit normal si nu a mai facut scandal......aveti idee de ce?si cum asa ceva?
cum invers
soulraven
1 Jun 2008, 11:35
adica s-a invartit invers.....ventilatorul s-a invartit invers pur si simplu.....nu am mai tinut contactul apoi, adica sa fii fost vre-o 2-3 secunde.....dar dupa aceea si-a revenit
sincer nu vad cu ti s-o invartit invers motorul. fiindca electromotorul se invarte numai intr-un sens, si in cazul in care s-ar invarti electromotorul invers, bendixul nu ar putea invarti coroana
soulraven
1 Jun 2008, 11:49
nu stiu, dar s-a intamplat
hordeagabriel
1 Jun 2008, 13:29
Esti sigur ca nu a fost o iluzie optica? Uneori la o turatie ai impresia ca se invarte invers...
soulraven
1 Jun 2008, 13:34
nu sunt nebun la cap.....ce facusem in ziua respectiva exact......reglat de culbutori, schimbat capac delcou si cand am dat la cheie atunci, uitasem sa conectez furtunul care din galerie in carburator(cel cu plasticul ala in el cu gaurica)
pavel_daniel
1 Jun 2008, 13:49
Se mai intimpla sa o ia invers si este un fenomen periculos pentru motor.Probabil din cauza avanului prea mare.
soulraven
1 Jun 2008, 13:51
nu am tinut mai mult de 2-3 secunde, pentru ca facut si urat, dar apoi am vauzt ca si-a revenit si ca nu are sunete suspecte, ce ar putea sa pateasca in cel mai rau caz?
Ai bagat gazolina in rezervor?
ArtVandelay
1 Jun 2008, 14:45
nu are cum sa functioneze invers, daca se invarte invers admisia se face de pe evacuare si evacuarea se face pe admisie asa ca..
soulraven
1 Jun 2008, 14:47
nu, de unde draq gazolina......
)
Am intrebat pt ca am vazut o faza ca asta la o masina ce mergea cu gazolina... Cica face autoaprindere, o chestie necontrolata.
am auzit si eu fenomanul asta la o dacie din '86, batranul jura pe orice,....incerc sa dau seama din ce cauza...
hordeagabriel
1 Jun 2008, 16:58
am folosit eu gasolina in combinatie cu benzina normala si nu va sfatuiesc si pe voi sa faceti asta. In primul rand puterea motorului mi-a scazut dramatic. In al doilea rand motorul facea un zgomot infernal ca un diesel stricat. Iar in al 3lea rand motorul nu se mai oprea daca luam contactul.(aici cred ca intervenea fenomenul de autoaprindere).
vallyyy
1 Jun 2008, 17:01
faza cu gazolina e altceva .....se provoaca autoaprindere ,desi tu il opresti din contact el tot merge ca sa-l opresti bagi in viteze si iei brusc piciorul dupa ambreiaj ,dar asta e o alta poveste ,nicidecum bagatul gazolinei nu poate sa faca un motor sa mearga in sens invers
pcostica
1 Jun 2008, 17:31
de mers invers nici o sansa din cauza distributiei.Mai curand iluzie optica.
Bafta!
LE daca se invarte invers scanteia este data mult dupa PMS asa ca nici o sansa sa mearga
SSilent
1 Jun 2008, 18:14
nu are treaba furtunul cu diuza cu ce ti s-a intamplat tie... daca il scoti p-ala nu iti tine ralantiul... trebuie sa-l tii peste 2000 de ture ca sa mearga
soulraven
1 Jun 2008, 18:22
am vauzt si eu asta:P......
QUOTE(soulraven @ 1 Jun 2008, 13:34)
nu sunt nebun la cap.....ce facusem in ziua respectiva exact......reglat de culbutori, schimbat capac delcou si cand am dat la cheie atunci, uitasem sa conectez furtunul care din galerie in carburator(cel cu plasticul ala in el cu gaurica)
Cred ca in afara de tot ce ai facut ai mai tras si la masea altfel nu se explica......
CriSTI68
1 Jun 2008, 18:37
mar10may
1 Jun 2008, 18:45
e posibil sa fi fost o iluzie optica.cel mai elocvent exemplu de asemanare este acela cand privesti o masina in mers care are jante de aliaj cu un model cu spite.la o anumita viteza ai impresia ca rotile merg inapoi.am observat asta de mai multe ori.
djasu82
1 Jun 2008, 19:06
Ca sa oprsti un motor pe gazonina trebuie taiata inalta scantee de la bobina de inductie altfel tot produce energie chiar daca se loa contactul . Un prieten baga gazolina si facuse un comutator cu un bec de 20W/12v si cu el se punea la la caroserie inata tensiune prin comutator. Daca se modifica pistoanele ai motor competitiv pe gazolina , multi trecusera pe gazolina in zonele petrolifere .
brigada_diverse
1 Jun 2008, 19:21
e mai ieftina gazolina?
djasu82
1 Jun 2008, 19:26
Daca si gasesti ...doar ca sa iti tina motorul trebuie pistonele modificate ...
za_kristake
1 Jun 2008, 20:02
asa ceva nu am mai auzit si nici nu cred sa vad vreodata. De ce nu ai dat o tura?
hordeagabriel
2 Jun 2008, 07:13
Gazolina este mult mai ieftina..Cand am cumparat eu am cumparat cu 1,5 RON litrul. Acum depinde unde gasesti si la cine. Desi e f ieftina chiar nu se merita. Modificarea care trebuie facuta la pistoane este acea de a le scobi, capul sa fie concav pt a mari camera de combustie deorece valoare energetica a gazolinei e mult sub cea benzinei. In plus are un miros groaznic iar motorul face cam urat. Acum vin cu alta intrebare: De ce nu trece industria auto pe etanol? se poate produce destul de usor cu costuri mici, e cu 10% mai eficient decat benzina si nu polueaza deloc....
nu mai era un topic identic de curand p'aici? parca i se mai invartea la unul invers...
hordeagabriel
2 Jun 2008, 07:19
argon tu esti mai trecut prin viata:D....tu ce zici?
ca filozofezi
si nu e bun locul.
hordeagabriel
2 Jun 2008, 07:22
Poi la subiectul asta numa explicatii SF gasesc sincer sa fiu...
in max 2 luni motoru intra in RK si as avea o intrebare.Vreau sa pun baia de ulei fara garnituri si bastonase doar cu silicon WURTH, daca modelul este cu pot sa fac trucul asta, sa nu mai am treaba cu pierderi de ulei pe la garnituri bastonase etc?? Scuze daca-i off topic, dar nu am gasit alundeva mai adecvat sa postez.AAAA si la fel vreau sa procedez si cu capacul de la distributie
Twister
30 Jun 2008, 16:51
Si ce castigi daca elimini garniturile?
Sta sorbul pompei de ulei cu 2mm mai jos, atat. Plus ca joja va indica cu eroare.
Mai bine manjeste garniturile (noi) cu silicon pe ambele parti, la fel si bastonasele. Nu pune foaret mult decat la imbinarea bastonaselor cu garniturile, acolo e o zona cu probleme si tre etansata ca lumea.
Oricum o sa piarda in continuare pe la semeringul distributiei
daca tu crezi ca la daciile din 97 incoa la care s-a eliminat garnitura si s-a optat ptr silicon, s-a modificat cimva joja de ulei sau ca pompa de ulei e mai scurta de inseli amarnic, este la fel, si plus de alta daca semringul este de calitate, fulia nu are uzura nu are de ce sa curga prea curand dupa RK.deci pot sa fac chestia asta sau nu??santurile bastonaselor se vor astupa cu silicon??
adrianne
1 Jul 2008, 05:53
Nu cred ca s-a renuntat la garnitura, iar pe la semeringuri (de calitate, bineinteles) tot va curge, in speta si pe la cel de la cutie.
Bulldog
1 Jul 2008, 17:33
Bun, daca initiatorul topicului s-a lamurit ca motorul nu poate merge invers(sau poate?)
imi permit si eu sa va intreb ceva legat de simeringuri: Mie imi curge ulei pe la ambele, completez cam 1 litru pe luna. Alta metoda de a opri scurgerile nu am, decat demontarea motorului si schimbarea simeringurilor?
mad toz
1 Jul 2008, 17:53
Simeringul de la distribute se schimba usor nu e nevoie sa dai motorul jos,cel de la palier se schimba mai greu.Trebuie dat cutia jos(sau motorul) se desface ambreiajul,volanta si se schimba.
Atentie la montarea simeringurilor,atunci se strica.Trebuie unse cu putin ulei sa intre usor ,sa nu se forteze in ele cu surubelnite si alte obiecte ascutite.
Bulldog
1 Jul 2008, 17:59
Deci nu am scapare, se pare ca o las asa. Desi cand o sa o vand, nu stiu cine o sa mi-o ia cand lasa ulei unde sta ca Exxon Valdez.
adrianne
1 Jul 2008, 20:56
pune-i scutul sub ea, va curge in el temporar...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.