Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dilema maxima....motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
soulraven
salut, am o dilema, ieri in timp ce mai reglam pe la motor.....am avut o minune.....cand dadeam la cheie, nu foarte mult timp, ca am oprit imediat, motoru incepse sa mearga pe invers.....dar apoi cand am dat din nou la cheie a pornit normal si nu a mai facut scandal......aveti idee de ce?si cum asa ceva?
Rafi
QUOTE(soulraven @ 1 Jun 2008, 11:29)
salut, am o dilema, ieri in timp ce mai reglam pe la motor.....am avut o minune.....cand dadeam la cheie, nu foarte mult timp, ca am oprit imediat, motoru incepse sa mearga pe invers.....dar apoi cand am dat din nou la cheie a pornit normal si nu a mai facut scandal......aveti idee de ce?si cum asa ceva?
*


wink.gif cum invers ph34r.gif happy.gif
soulraven
adica s-a invartit invers.....ventilatorul s-a invartit invers pur si simplu.....nu am mai tinut contactul apoi, adica sa fii fost vre-o 2-3 secunde.....dar dupa aceea si-a revenit
ceaki
sincer nu vad cu ti s-o invartit invers motorul. fiindca electromotorul se invarte numai intr-un sens, si in cazul in care s-ar invarti electromotorul invers, bendixul nu ar putea invarti coroana dry.gif
soulraven
nu stiu, dar s-a intamplat
hordeagabriel
Esti sigur ca nu a fost o iluzie optica? Uneori la o turatie ai impresia ca se invarte invers...
soulraven
nu sunt nebun la cap.....ce facusem in ziua respectiva exact......reglat de culbutori, schimbat capac delcou si cand am dat la cheie atunci, uitasem sa conectez furtunul care din galerie in carburator(cel cu plasticul ala in el cu gaurica)
pavel_daniel
Se mai intimpla sa o ia invers si este un fenomen periculos pentru motor.Probabil din cauza avanului prea mare.
soulraven
nu am tinut mai mult de 2-3 secunde, pentru ca facut si urat, dar apoi am vauzt ca si-a revenit si ca nu are sunete suspecte, ce ar putea sa pateasca in cel mai rau caz?
n3m0
Ai bagat gazolina in rezervor?
ArtVandelay
nu are cum sa functioneze invers, daca se invarte invers admisia se face de pe evacuare si evacuarea se face pe admisie asa ca..
soulraven
nu, de unde draq gazolina......smile.gif)
n3m0
Am intrebat pt ca am vazut o faza ca asta la o masina ce mergea cu gazolina... Cica face autoaprindere, o chestie necontrolata.
ZTV
am auzit si eu fenomanul asta la o dacie din '86, batranul jura pe orice,....incerc sa dau seama din ce cauza...
hordeagabriel
am folosit eu gasolina in combinatie cu benzina normala si nu va sfatuiesc si pe voi sa faceti asta. In primul rand puterea motorului mi-a scazut dramatic. In al doilea rand motorul facea un zgomot infernal ca un diesel stricat. Iar in al 3lea rand motorul nu se mai oprea daca luam contactul.(aici cred ca intervenea fenomenul de autoaprindere).
vallyyy
faza cu gazolina e altceva .....se provoaca autoaprindere ,desi tu il opresti din contact el tot merge ca sa-l opresti bagi in viteze si iei brusc piciorul dupa ambreiaj ,dar asta e o alta poveste ,nicidecum bagatul gazolinei nu poate sa faca un motor sa mearga in sens invers wacko.gif
pcostica
de mers invers nici o sansa din cauza distributiei.Mai curand iluzie optica.
Bafta!

LE daca se invarte invers scanteia este data mult dupa PMS asa ca nici o sansa sa mearga
SSilent
nu are treaba furtunul cu diuza cu ce ti s-a intamplat tie... daca il scoti p-ala nu iti tine ralantiul... trebuie sa-l tii peste 2000 de ture ca sa mearga
soulraven
am vauzt si eu asta:P......
gino73
QUOTE(soulraven @ 1 Jun 2008, 13:34)
nu sunt nebun la cap.....ce facusem in ziua respectiva exact......reglat de culbutori, schimbat capac delcou si cand am dat la cheie atunci, uitasem sa conectez furtunul care din galerie in carburator(cel cu plasticul ala in el cu gaurica)
*



Cred ca in afara de tot ce ai facut ai mai tras si la masea altfel nu se explica......
CriSTI68
coffee_spitsk.gif rofl1.gif
mar10may
e posibil sa fi fost o iluzie optica.cel mai elocvent exemplu de asemanare este acela cand privesti o masina in mers care are jante de aliaj cu un model cu spite.la o anumita viteza ai impresia ca rotile merg inapoi.am observat asta de mai multe ori.
djasu82
Ca sa oprsti un motor pe gazonina trebuie taiata inalta scantee de la bobina de inductie altfel tot produce energie chiar daca se loa contactul . Un prieten baga gazolina si facuse un comutator cu un bec de 20W/12v si cu el se punea la la caroserie inata tensiune prin comutator. Daca se modifica pistoanele ai motor competitiv pe gazolina , multi trecusera pe gazolina in zonele petrolifere .
brigada_diverse
e mai ieftina gazolina?
djasu82
Daca si gasesti ...doar ca sa iti tina motorul trebuie pistonele modificate ...
za_kristake
asa ceva nu am mai auzit si nici nu cred sa vad vreodata. De ce nu ai dat o tura?
hordeagabriel
Gazolina este mult mai ieftina..Cand am cumparat eu am cumparat cu 1,5 RON litrul. Acum depinde unde gasesti si la cine. Desi e f ieftina chiar nu se merita. Modificarea care trebuie facuta la pistoane este acea de a le scobi, capul sa fie concav pt a mari camera de combustie deorece valoare energetica a gazolinei e mult sub cea benzinei. In plus are un miros groaznic iar motorul face cam urat. Acum vin cu alta intrebare: De ce nu trece industria auto pe etanol? se poate produce destul de usor cu costuri mici, e cu 10% mai eficient decat benzina si nu polueaza deloc....
argon
nu mai era un topic identic de curand p'aici? parca i se mai invartea la unul invers...
hordeagabriel
argon tu esti mai trecut prin viata:D....tu ce zici?
argon
ca filozofezi biggrin.gif si nu e bun locul.
hordeagabriel
Poi la subiectul asta numa explicatii SF gasesc sincer sa fiu...
MECCA
in max 2 luni motoru intra in RK si as avea o intrebare.Vreau sa pun baia de ulei fara garnituri si bastonase doar cu silicon WURTH, daca modelul este cu pot sa fac trucul asta, sa nu mai am treaba cu pierderi de ulei pe la garnituri bastonase etc?? Scuze daca-i off topic, dar nu am gasit alundeva mai adecvat sa postez.AAAA si la fel vreau sa procedez si cu capacul de la distributie
Twister
Si ce castigi daca elimini garniturile? blink.gif Sta sorbul pompei de ulei cu 2mm mai jos, atat. Plus ca joja va indica cu eroare.
Mai bine manjeste garniturile (noi) cu silicon pe ambele parti, la fel si bastonasele. Nu pune foaret mult decat la imbinarea bastonaselor cu garniturile, acolo e o zona cu probleme si tre etansata ca lumea.
Oricum o sa piarda in continuare pe la semeringul distributiei radmasa.gif
MECCA
daca tu crezi ca la daciile din 97 incoa la care s-a eliminat garnitura si s-a optat ptr silicon, s-a modificat cimva joja de ulei sau ca pompa de ulei e mai scurta de inseli amarnic, este la fel, si plus de alta daca semringul este de calitate, fulia nu are uzura nu are de ce sa curga prea curand dupa RK.deci pot sa fac chestia asta sau nu??santurile bastonaselor se vor astupa cu silicon??
adrianne
Nu cred ca s-a renuntat la garnitura, iar pe la semeringuri (de calitate, bineinteles) tot va curge, in speta si pe la cel de la cutie.
Bulldog
Bun, daca initiatorul topicului s-a lamurit ca motorul nu poate merge invers(sau poate?) tongue.gif imi permit si eu sa va intreb ceva legat de simeringuri: Mie imi curge ulei pe la ambele, completez cam 1 litru pe luna. Alta metoda de a opri scurgerile nu am, decat demontarea motorului si schimbarea simeringurilor?
mad toz
Simeringul de la distribute se schimba usor nu e nevoie sa dai motorul jos,cel de la palier se schimba mai greu.Trebuie dat cutia jos(sau motorul) se desface ambreiajul,volanta si se schimba.
Atentie la montarea simeringurilor,atunci se strica.Trebuie unse cu putin ulei sa intre usor ,sa nu se forteze in ele cu surubelnite si alte obiecte ascutite.
Bulldog
Deci nu am scapare, se pare ca o las asa. Desi cand o sa o vand, nu stiu cine o sa mi-o ia cand lasa ulei unde sta ca Exxon Valdez.
adrianne
pune-i scutul sub ea, va curge in el temporar...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.