Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: am si eu o dilema cu fumul alb
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ciuley
salut am si io o dacie 1310 84; si i-am schimbat ieri garnitura de qiuloasa k imi baga apa in baie si motor
da cu toate schimbarile facute cand o turez scoate fum alb ,nu cred k e abur pt k e prea mult si miroase a fum nu a abur
nu stiu ce sa mai fac :-?? o fi de la ulei de 16 ron care e cam subtire
o mai fi ramas apa prin baie defapt spuma daia facut nush.....
acum nu mai fierbe si nu mai vad urme de apa prin ulei


<span class='edit'>1 Jun 2008, 16:15:</span>
tzin sa precizez k motoru imi trage bine,nu am simtomele kre le aveam inainte cand baga apa ,,,doar nenorocitu de fum alb, io sper sa fie de la ulei ca de cand am trecut la uleiul asta a incept sa apara problema asta si inca ceva cand se incalzeste motoru la relanti presiunea e cam 1,5 -2
hordeagabriel
Si eu am bagat tot ulei dinala "scump" romanesc cand mi sa ars garnitura de chiuloasa dar sincer masina nu scoate fum mai deloc..E posibil sa fie de vina si calitatea uleiului..
baranga
ca sa nu mai deschid alt topic;fum negru imi scoate putin dupa ce am refacut reglajele la carburator(pe benzina),in prima faza a acceleratiei dar nu mult;in schimb pe GPL nu scoate deloc fum de nici o culoare.cum am facut reglajele pe benzina merge cel mei rotund motorul,nu da in nas si trage de mananca asfaltul.inca odata sa fie din cauza reglajelor sau din cauza ca nu am mers aproape deloc pe benzina? blink.gif
Hacker
Pai mai ai de facut si reglajele pe gaz. Dumul negru vine de la nivel in cnc mai mare, consum mai mare de benzina.
baranga
exact asa e,am consum mare de bezina cca 10% afara,in localitate nu am mfacut consumul....
roland
Pentru initiator: regulile forumului si regulile bunului simt interzic k-uri, sh-uri si alte din astea. Tu vrei sa iti raspundem la o problema si ne chinui pana citim ce scrii.

Fumul negru - prea multa benzina (trebuie umblat la reglaje)
Fumul albastru - consum de ulei
Fumul alb care persista in aer - antigel in ulei
Fumul alb care nu persista in aer - condens, apare cand motorul e rece, dupa incalzire nu mai face

Alte variante nu exista.
Ionescu
Parerea mea: segmentii dusi.
vallyyy
salut ! imi scoate si mie putin fum alb cand o turez ......garnitura de chiuloasa eu zic ca e ok .....insa ma face sa-mi pun mari intrebari fumul asta......stiu ca am o problema pe la chiuloasa ,probabil pe la o supapa( merge putin inratat pana se incalzeste 2-3 min) ........am o mie de km cu el de cand il am ,trage ,fuge ,presiunea la ulei nu scade sub 3 la relanti , nu stiu sa zic daca consuma ulei ca nu m-am mai uitat de demult ,am ulei romanesc nu cine stie ce calitate ......ma intereseaza si pe mine cum se comporta un motor dus .............adica stiu de consumul de ulei ,da mai trage ,mai fuge, presiunea la ulei se mentine bine sau scade drastic ?
SSilent
motor dus am eu deci cred ca te pot ajuta:
-face foarte multe figuri, abea sta la rece
-mananca ulei in draci, turata tare lasa ceata albastra in spate
-consum de carburant ridicat
-trage mai greu, in special in treptele superioare (in a 4-a parca merge cu spatele blush.gif )
-presiune la ulei nu stiu ce sa zic (la mine sta la 4-6 la rece si 2 la cald si putin sub 2 la ralanti, dupa ce se incalzeste scade destul de repede, si cu motoru cald daca o ambalez de sar dracii din ea tot nu urca peste 4)
-masina de fugit fuge dar acceleratia este afectata
djasu82
Il poti face motorul in 4 ore resegmentat...
vallyyy
am o mie de km si acum m-am uitat la joja ......nu stiu daca mai am un litru de ulei in motor sad.gif ......nu ma deranjeaza deocamdata nu scoate fum in exces si nu-mi scoate albatru in niciun caz ,numai alb .........da vreau sa va intreb fostul meu motor avea 2000 km de cand era refacut si l-am calat (2 cuzineti si un piston) ma gandesc oare segmentii aia mai sunt buni se poate sa-i pun pe motorul asta ? ......si inca ceva ma gandeam daca acum mai am un litru in el ,eu l-as schimba uleiul da mai e necesar sa schimb si filtru din moment ce are decat 1000 km? unsure.gifo sa pun acelasi tip de ulei
ciuley
IO nu am simtome de motor dus ,porneste la sfert,nu moare,aproape ca plec din ambreaj ,presiunea la relanti cald e minim 2 ,doar ca scoate fum alb cand o turez parca nu e albastru e alb si miroase urat apa nu am in ulei garnitura am schimbato nu pre sa se fi refisurat .sa incerc un ulei mai gros cu aditiv acum folosesc ulei romanesc 16 ron 3 l


5 Jun 2008, 12:31:
nu cred k tre sa mai schimbi filtru daca pui acelasi tip de ulei
si zici k ai mers putzin cu el
vallyyy
te ajuta cu ceva daca iti zic ca al meu porneste la sfert,nu mi-a murit niciodata relantiul in 1000km ,trage,fuge,dar imi da fum alb cu carul ,nu e arsa garnitura si mi-a terminat aproape tot uleiul in 1000 km
msanyix
Se poate diagnostiza starea motorului prin masurarea compresiei. Daca vrei sa fi 100% sigur si vrei sa faci un lucru ca la carte.

Altfel:
- gazul carter (nu stiu daca acesta este termenul tehnic corect pentru vaporii de ulei) prea mare, se vede cu ochiul liber sau daca scoti furtunasul dintre capac culbutori si carb. iti creste relantiul
- iti consuma uleiul (dar trebuie sa verifici sa nu curga pe la baie)
- la reglajele corecte nu are putere motorul

Nu inseamna motor mort:
- scaderea presiunii la ulei problema poate veni de la pompa de ulei, morcov, arborele cu came... in cel mai rau caz vibrochen uzat (in cazul acesta trebuie doar rectificat si schimbati cuzinetii NU intregul set motor)
- contrariul: presiune de ulei buna nu inseamna motor bun fiindca poti avea vibrochenul bun si segmentii si camasile tocite
- lipsa de putere poate veni si de la avans prea mic, benzina proasta, supape prost reglate, combinatii improprii de jigloare...
vallyyy
mai schimb filtrul de ulei daca am doar 1000 de km cu el si o sa pun acelasi tip de ulei ?........fostul meu motor avea 2000 km de cand era refacut si l-am calat (2 cuzineti si un piston) ma gandesc oare segmentii aia mai sunt buni se poate sa-i pun pe motorul asta ?
Hacker
La fiecare schim de ulei se schimba automat filtru. Daca ai pus ulei de 5 lei litru , credema ca e chiar necesar dupa 1000 km sa schimbi si uleiul si filtru.
ciuley
pai a mea pare sa aiba probleme cu ,,gazul carter'' cum ii spui tu msanyix ,ce remediu are?cum scap de el
vallyyy
bai baieti nu stiu poate ca e adevarat cu fumul albatru, am vazut si eu azi cum e o masina care scoate fum albastru........da si fumul alb reprezinta tot uzura la segmenti,set motor ,al meu scoate numai fum alb nicidecum albastru si mi-a mancat ulei ul in 1000 de km ,eu ce sa inteleg ca nu e uzat ca scoate fum alb
ddh_73
Am si eu o problema cu fumul.... dupa ce am facut schimbul de ulei.
Concret, la pornire fumul nu e nici alb si nici albastru, la accelerari repetate scoate fum, abia se distinge dar totusi exista. RK la motor, am facut max 20.000 Km. Presiune la ulei e buna, puterea motorului la fel, consumul de benzina se incadreaza in limite normale. Nivelul de ulei in baie, dupa aprox. 1000Km, e aproape la fel zic eu. Imi dispare apa din borcan, dar nu se vad scapari, temperatura apei - 85 grade. Ceva ideei?
msanyix
QUOTE(ciuley @ 5 Jun 2008, 15:33)
pai a mea pare sa aiba probleme cu ,,gazul carter'' cum ii spui tu msanyix ,ce remediu are?cum scap de el
*



Desfaci motorul si in functie de uzura schimbi segmentii sau intregul set. Eu am avut carter fiindca aveam 3 segmenti rupti (1buc-in doua, 1buc-in trei si 1buc in 4) noroc ca camasile au ramas intacte. Am bagat un set de segmenti la cca 100 RON cu garnituri cu tot si am rezolvat problema. Se rup segmentii in cazul in care il calci pe blana ca lumea, cum am facut si eu. Varianta mai putin ortodoxa bagi in el 2 portii de aditiv si il vinzi dar daca ai segmenti rupti nu prea te ajuta.

QUOTE(ddh_73 @ 6 Jun 2008, 10:21)
Am si eu o problema cu fumul.... dupa ce am facut schimbul de ulei.
Concret, la pornire fumul nu e nici alb si nici albastru, la accelerari repetate scoate fum, abia se distinge dar totusi exista. RK la motor, am facut max 20.000 Km. Presiune la ulei e buna, puterea motorului la fel, consumul de benzina se incadreaza in limite normale. Nivelul de ulei in baie, dupa aprox. 1000Km, e aproape la fel zic eu. Imi dispare apa din borcan, dar nu se vad scapari, temperatura apei - 85 grade. Ceva ideei?
*



Iti dispare undeva pe circuit. In cat timp dispare?
brigada_diverse
nu e normal sa se rupa segmentii-> piese de proasta calitate.....deh...
daca pun ulei mineral al un logan, tot asa il mananca(cum il mananca si a mea)?
ddh_73
Iti dispare undeva pe circuit. In cat timp dispare?


Asta ma intreb si eu...unde dispare???? Merg cu masina 200 Km si apa din borcan e la acelasi nivel. Apoi dupa 30 km.....a disparut.
djasu82
Cert segmenti la fel ca si garnitura de chiuloasa se duc repede daca se accelereaza brutal inainte de incalzirea motorului. Eu pentru o incalzire mai rapida ma deplasez constant cu 1500-2000 de ture fara accelerari si sincer in 500 m -1km motorul e cald atinge 80 de grade.
brigada_diverse
din accelerari repetate, nu din prima....accelerari banuiesc ca inseamna pe la 5500 ture....
cuplu se realizeaza ep la 3000 -3300, deci nu poti spune ca daca turezi pana la 2800-3000 rupi segmentii...dar daca turezi la 5000 cum fac unii.....atunci rupi si motoru, si timpanele celor din jur
baranga
gata!!!am rezolvat problema cu fumul negru cand motorul e pe bezina tongue.gif am desfacut carburatorul,l-am curatat cu decarburol,l-am suflat cu aer comprimat ,reglat nivel CNC,si inlocit unele jicloare si totusi scotea fum negru mai rau ca inainte.cand ma gandeam sa renunt am observat ca venea benzina multa printre garnitura carburatorului(intre capac si corp) si o tragea motorul.mergea ca naiba si scotea fum negru.am vazut ca tragea si aer fals intre capacul si corpul carburatorului si pe jos,intre carburator si galerie.am dat cat de cat fata plana la capac si corp,dar tot dadea benzina pe acolo asa ca am pus doua garnituri la carburator si nu mai trage aer fals,nici nu mai scapa printre ele benzina.jos am pus putin silicon rosu dupa ce am tras o fata plana bazei carburatorului.nici nu se mai compara fata de cum mergea inainte.nu mai scoate gram de fum negru,de altfel de nicio culoare biggrin.gif

si inca o problema,am avut un jiclor de 170,care mai era si decalibrat si am pus unul de 145 la carburator de 1400.la multa lume cu motor de 1400 si carb de 1400 am vazut jiclor de 145,dar mai am 2 carb de piese de 1400 si ambele aveau jiclor de 170.cum e normal 170 sau 145 la carb de 1400???
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.