Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: scurgeri de ulei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
darkavenger183
Salut!
Am scurgeri de ulei la dacia mea, picura de pe baia de ulei. Initaial ma gandeam ca ii slabit bushonul, dar dupa ce am ridicat-o si m-am bagat sub ea am vazut ca uleiul de pe baie vin de pe la capatul din fatza si din spate si se prelinge pana la bushon. I-am schimbat garniturile ( cele de pluta din lateral) si am lipit-o cu silicon. Chiar si dupa mishcarea asta picura ulei. Acum ma gandesc sa o mai ridic odata si sa intru sub ea, sa o sterg bine de tot si sa pornesc motorul, sa vad exact exact de unde vine uleiul. Presupunerea mea este ca nu mai curge din cauza etansarii baei de ulei, ci din alta parte.. cum ar fi simeringul de pe axul din fatza ( pe care ii pusa fulia ce trage elicea ). Are simering si pe axul ce duce inspre cutie? mai sunt si alte locuri de la motor pe unde ar putea sa curga? Trebuie sa dau jos motorul sau sa il desfac sa pot schimba simeringul (simeringurile daca sunt 2). Ce ma sfatuiti?

P.S: Masina este: Dacia berlina An 1999
vi_escu
Nu se da jos motorul. Pentru baia de ulei se aseaza garniturile de cauciuc ale palierelor (semiluna), garniturile laterale ale baii de ulei, se mentin pe cele patru prezoane fixate in colturile blocului motor.Se asaza baia de ulei cu grija sa nu se miste garniturile, se strang suruburile de fixare de la mijloc spre extremitati, se stang piulitele de fixare a baii.
Pentru simeringul de distributie se demonteaza scutul, curea alternatorului si fulia si se extrage simeringul cu extractorul. Vezi sa nu impingi pana de fixare in baie.
Pentru simeringul palier arbore cotit trebuie sa demontezi cutia de viteze, ambreiajul si discul, volantul si apoi simeringul uzat. Vezi ca asta area marginea cam fragila.
Nu uita sa ungi simeringurile inainte de montare. Daca nu ai extractoarele necesare mai bine nu te bagi.

darkavenger183
De la baia de ulei nu mai curge. Curge doar de la simeringul din fatza ( d acolo de unde ii fulia pt alternator) si din spate ( iesirea din motor inspre cutie ). Nu am extractor de simeringuri, asa k iti voi urma sfatul si nu ma bag. O duc la un mecanic. Doar de curiozitate: este un al 2-lea simering in spate ? daca da, trebuie demontat dat jos si desfacut motorul pt schimbare? Cam cat m-ar costa o reparatie de asta?

Multumesc pt replay,
Mile
vi_escu
QUOTE(vi_escu @ 2 Jun 2008, 16:15)
Pentru simeringul palier arbore cotit trebuie sa demontezi cutia de viteze, ambreiajul si discul, volantul si apoi simeringul uzat. Vezi ca asta area marginea cam fragila.

*



Asta e "simeringul din spate"
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.