Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ce poate fi?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Nerro
Am si io o problema ...azi am observat , cand invart volanul in dreapta se aude dinspre caseta ceva de genu pac pac daca invart in stanga nu se mai aude nimic ce poate fi?
neajiji
Cand invarti maxim sau cand? Pe loc sau in mers? Verifica prima oara bieletele si zi ce-ai vazut.
Nerro
Masina sta pe loc cand invart dreapta se aude ....invart volanul la stanga nu se aude nimic cand revin cu el in dreapta se aude pac pac....nu tre sa ajung cu el la maxim .......acum 2 luni am schimbat bielete antiruliu,rulmenti pe fata...pote fi ceva grav....pot sa circul cu ea asa?
Hacker
bieleta de directie face pac . Necesita si aia schimbare.
Cand schimbi la roti o piesa, schimbi tot.
Dute la roata din dreapta si misca de ea stanga dreapta si ai sa vezi ca trosneste sau pune pe cineva sa asculte in timp ce tu misti de volan stanga dreapta ( cu o cursa mai lunga ).
Adrian_Boy
Si la mine face la fel, pot fi destul de multe cauze. Poate fi bieleta de directie cum a zis cineva mai sus, caseta de directie este si ea implicata.
Ridici masina pe cric pe rand pe fiecare roata din fata, si misti de roata, stanga dreapta, sus-jos, vezi ce se aude si din ce parte - aici se verifica bucsile, pivoti si eventual butucul sa nu fie spart wink.gif

La caseta ai grija ca este cam periculos sa mergi asa cu ea, mergi la un mecanic in cazul in care nu-i dai de cap.
Kruger
Aceleasi simptome le-am avut si eu. Pana la urma, s-a dovedit a fi un suport al casetei rupt....am schimbat caseta.
pavel_daniel
E posibil sa ai probleme cu bucsile de teflon din caseta.Cred ca trebuiesc inlocuite.Succes.
Minel
QUOTE(pavel_daniel @ 7 Jun 2008, 20:00)
E posibil sa ai probleme cu bucsile de teflon din caseta.Cred ca trebuiesc inlocuite.Succes.
*



Bucsa de teflon (palierul anti-zgomot ) este numai una ,se gaseste in dreapta casetei de directie .
Paca
un tutorial pentru schimbatul bucsii de teflon se poate ? trebuie sa o schimb,am achizitionat-o azi si vreau sa o montez singur dar as avea nevoie de niste pasi cu explicatii clare si eventual poze,merci....si btw...vreau sa schimb si impingatorul.
Minel
Bucsa de teflon din capatul din dreapta al cremalierei, fixata de o siguranta elastica, rolul ei este "antizgomot". Totusi, socurile pe care le ia roata din dreapta sunt transmise prin bieleta de directie la capatul din dreapta al cremalierei. Iar tija interioara a cremalierei va bate direct in camasa metalica (care este din aluminiu, dar nu mai tin minte daca pe interior are o bucsa din fier, sau e integral de aluminiu). Consecintele:
- zgomot (care, sa spunem, nu e asa de grav);
- uzura din cauza frecarii metal pe metal;
- joc transversal al capatului din dreapta al cremalierei.

Pasii pt. schimbarea ei ar cam fi urmatorii :

Se da roata de pe partea dreapta jos,se scoate piulita bieletei cu o cheie de 17 si se depreseaza din fuzeta.
Acum:in functie de tipul de bieleta de directie pe care il ai pe masina(tip vechi:bieleta din tabla;tip nou:cu cap de bara),se ia o cheie de 36 sau un cleste de tevi si se slabeste bieleta din caseta de directie.Daca ai tipul vechi de bieleta,trebuie sa fii atent sa numeri cate ture se desfileteaza,pt a nu strica geometria.La tipul nou nu este nevoie sa numeri.
Dupa ce ai scos bieleta,cel care sta la volan,o sa traga dreapta maxim si osa vezi o siguranta care tine bucsa,si care se scoate cu un cleste special de sigurante,altfel este foarte greu.Dupa ce ai scos siguranta,cu volanul fortat la dreapta maxim,introduci o surubelnita intre axul casetei(cel din care ai desfiletat bieleta)si bucsa de teflon si incepi sa tragi stanga de volan pt a forta bucsa sa iasa.O sa iasa mai greu,asa ca o sa ai nevoie de mai multe incercari de genul acesta.
Daca ai reusit sa o scoti pana la urma,iei bucsa noua,o ungi cu niste vaselina si o introduci in locas.Cu ajutorul bucsii vechi si cu o tubulara de 23 sau 24(nu mai stiu sigur),bati usor bucsa in locasul ei.Dupa ce te asiguri ca a intrat pana la capat,fixezi siguranta pe care ai scos-o,cu acelasi cleste.Apoi,cu volanul tras dreapta maxim,incepi sa infiletezi bieleta(nu uita sa numeri turele daca ai bielete tip vechi),dupa care strangi cu cheia de 36 sau cu clestele.Fixezi burduful,strangi bieleta in fuzeta cu cheia de 17 si pui roata

Bafta !!! excl.gif
Paca
multumesc mult....nu pare asa dificil insa cu siguranta nici usor nu e,sper sa reusesc.totusi capatu de bara cum se scoate din fuzeta,am incercat ieri si n-am reusit.exista o presa speciala sau ... ?
Minel
QUOTE(Paca @ 11 Jun 2008, 09:37)
.totusi capatu de bara cum se scoate din fuzeta,am incercat ieri si n-am reusit.exista o presa speciala sau ... ?
*




Cu presa , se desurubeaza piulita auto-blocanta de la capul de bara si apoi cu o presa se scoate foarte usor , sper ca nu o sa folosesti alternativa "ciocanul "..
Paca
am folosit ciocanul ca alternativa pentru ca nu aveam presa.totul a decurs ok,bieleta nu mai joaca.multumesc de sfaturi si indrumari.
martoiu grigoras-florin
si la masina mea facea acelas zgomot cand viram la dreapta pana cand a inceput sa nu mai functioneze. Imi trebuiau 2 persoane sa tragem de volan ca sa-l miscam! Eu am intrebat un mecanic si mi-a spus ca nu e de joaca si el mi-a recomandat sa o schimb! Asa si am facut! Asta iti recomand si eu...cauta undeva o dacie mai veche , te intelegi cu proprietarul si daca e functionabila.......ai caseta"noua"! icon_mrgreen.gif
Minel
QUOTE(martoiu grigoras-florin @ 14 Jun 2008, 18:46)
si la masina mea facea acelas zgomot cand viram la dreapta pana cand a inceput sa nu mai functioneze. Imi trebuiau 2 persoane sa tragem de volan ca sa-l miscam! Eu am intrebat un mecanic si mi-a spus ca nu e de joaca si el mi-a recomandat sa o schimb! Asa si am facut! Asta iti recomand si eu...cauta undeva o dacie mai veche , te intelegi cu proprietarul si daca e functionabila.......ai caseta"noua"! icon_mrgreen.gif
*




Si mai ai probleme cu troncanitu' ??
Minel
Deja sunt disperat si nu stiu ce sa mai fac 251.gif post-336-1110552439.gif , cand trec peste vreo linie de tramvai sau iau niste gropi mai mare, am troncaneli si se simt direct in volan post-336-1110552439.gif
Am schimbat urmatoarele :
-caseta de directie
-capetii de bara
-flansa de cuplaj intre caseta si coloana de directie (Fartec)
-bucsa "T" de la volan
-bucsele de la axul volanului
In afara de planetare am schimbat tot pe fata

Am mai bagat inca o saiba la tachet si tot imi troncane cand trec pe piatra cubica , am ramas fara idei wacko.gif oare ce sa aiba ??? blink.gif huh.gif
Adrian_Boy
Ultima varianta a ramas caseta de directie si tot nu ai reusit ?

hmmm ?

Suportii de la motor cum arata ?

Tot fier pe fier se aude ?
Minel
QUOTE(Adrian_Boy @ 22 Jun 2008, 07:15)
Suportii de la motor cum arata ?

Tot fier pe fier se aude ?
*



Ce treba sa aiba suportii de la motor cu bataile in volan pe piatra cubica ??? huh.gif

Se aude fier pe fier ,dar se simte in volan , cred ca mai trebuie sa adaug niste saibi de reglaj , asta e sad.gif
Adrian_Boy
Na, acuma am zis si eu ultima varinta, daca tu le-ai rezolvat pe toate biggrin.gif

ovidiu87
eventual si rotile sunt prea tari? eu mi le las la 1,9 pe fata
ydaniel
QUOTE(Minel @ 21 Jun 2008, 14:10)
Deja sunt disperat si nu stiu ce sa mai fac  251.gif  post-336-1110552439.gif  , cand trec peste vreo linie de tramvai sau iau niste gropi mai mare, am troncaneli si se simt direct  in volan  post-336-1110552439.gif
Am schimbat urmatoarele :
-caseta de directie
-capetii de bara
-flansa de cuplaj intre caseta si coloana de directie (Fartec)
-bucsa "T" de la volan
-bucsele de la axul volanului
In afara de planetare am schimbat tot pe fata

Am mai bagat inca o saiba la tachet si tot imi troncane cand trec pe piatra cubica , am ramas fara idei  wacko.gif  oare ce sa aiba ??? blink.gif  huh.gif
*


asa imi facea si mie....lovea scutu de saxofon wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.