Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: se afuma bujiile
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
petrysorr2006
sal la toata lumea. am o problema si nu reusesc sa-i dau de cap. bujiile se afuma intr-un hal, incat dupa vreo 20 km nu mnai da scanteie. am reglat platina la lera
(0.45), fise bujii noi, am schimbat jicloarele la carburator, azi l-am si curatat, am reglat culbutorii la lera(0.15 a; 0.20 e), avansul m-am tot jucat cu el.degeaba. m obervt imi consuma enorm... motorul are set nou...dak are vreo l;egatura. astept pareri
ArtVandelay
regleaza nivelul in cnc
scanteia ce culoare ai daca te-ai uitat? poate e si bobina slaba,asta daca nivelul in cnc e corect
petrysorr2006
azi am reglat plutitorul. nu m-am uitat sa vad c culoare are scanteia...oricum am 2 seturi de bujii, unele au vreo luna
djasu82
Pune jicloarele originale la carburator reglezi cnc 7mm din lingurita de pe coiul poanto si 13mm lingurita care se opreste poantou. Dupa aceea refaci reglajul la relantii 800 de ture din surubul oblic si inchizi aproape de maxim si deschizi dupa aceea usor surubul de dozare amestec pana cand motorul are o turatie stabila. Verificarea pentru un consum mic se face desurubandu-se usor jiclorul de relanti (acela care se infunda mai mereu cu gome). Daca e regat corect turatie v-a scade rapid si motorul da sa se opreasca daca e reglat prost surubul de dozaj motorul se tureaza cand desurubezi acel jiclor de amestec (aer benzina).
vi_escu
Poate s-a uzat cuiul/scaunul.
petrysorr2006
am reglat nivelul plutitorului si degeaba. imi consuma enorm si mai nou, imi scoate chiar si la relanti un fum negru. cat m-am jucat pe la reglaje am afumat tot trotuaru din spatele masinii:)) se facuse negru park era dat cu spray. am curatat din nou bujiile dar degeaba...s-au facut negre si imi merge dupa 5 min in 2/3 pistoane. o sa verific si bobina dak imi da destul curent. mai aveti vreo idee??
brigada_diverse
sa nu o innece, poti tu sa reglezi de jdemii de ori,daca nu tine cuiul

pune pe cineva sa opreasca mtoorul, si te uiti pe clapeta de acceleratie.
daca se umple de benzina, atunci inseamna ca o inneaca. poti face si testul static, dand la pompa de benzina, si daca incepe sa apara benzina pe clapeta de acceleratie nu inchide pontoul.

daca pontoul nu inchide, atunci il verifici(scoti capacul de al carb, si furtunul de benzina din el si tragi . trebe sa tina limba prinsa pe mustiuc...trebe sa si deschida cand e lasat liber si sufli....)

plutitorul sa fie bun, sa nu se fi umplut cu benzina
axul care tine plutitorul sa nu aiba probleme(la mine pontoul era bun, la fel si plutitorul, dar axul era un pic indoit si nu se misca plutitorul..si tot o inneca....


verifica neaparat asta daca o inneaca.

pui la punct si aprinderea si avansul.....

daca tot nu merge, probleme la chiuloasa, desi nu se innegresc asa repede bujiile din cauza ei. cel mai probabil nu e reglata sau o inneaca


inca una. sa nu fie returul infundat(prima data). curata-l. benzina o baga in carburator , in cantitati prea mari si creste si consumul.

9 Jun 2008, 19:39:
p.s. regleaza ralantiul, posibil sa o innegreasca de acolo(amestec prea bogat)
petrysorr2006
plutitorul nu se umple cu benzina...am verificat. dupa oprirea motorului nu imi baga benzina pe clapeta. returul l-am desfundat, am mai reglat avansul, pus la semn pe scanteie, am ars bujiile, am mai reglat pe la carburator dar degeaba. acum am mai ridicat plutitorul pe la vreo 9 mm(am mai auzit si asa..) ..am scapat de fumul negru din spate dar bujiile sunt la fel de negre.
brigada_diverse
deci, incearca cu un alt carburator(sau curata-l si regleaza-l pefect pe asta)
si cu un set de bujii NOI, de calitate

daca tot le afuma....probleme la chiuloasa(daca nu mananca ulei)..daca mananca si ulei, atunci ...mai vorbim

9 Jun 2008, 20:40:
pai, daca atunci cand ai micsorat nivelul in cnc au mai scazut problemele, at pare a fi din carb
djasu82
Plutitorul se verifica in apa clocotita . Incalzesti apa intr-un vas si scufunzi plutitorul , ies bule... altu. Vezi ce buji ai poate nu ating temperatura de autocuratare poatetu mergi mai mereu subturat si aprinderea nu te ajuta . Din cand in cand insarcina e binesa mai maresti turatia pana la 3500 de ture.
brigada_diverse
am uitat de amanuntul asta.
mai verifica culbutorii odata, sa nu ii fi strans prea tare.
daca e motor de 1.3 mergi pe bujii pt el, nu pt alte motoare.

sa verifici si fisele.
si poti spune ca nu le innegreste dupa un drum de min 20 km constant(fara opriri, etc)
petrysorr2006
o sa incerc sa verific in apa calda plutitorul. fisele sunt noi, platina de 1 luna, capac nou, bujiile tot de 1 luna(mai am un set nou dar nu vreau sa le pun ptr k le ancraseaza si p alea...sunt sinterom), am verificat si scanteia la bobina si da vreo 0.9/1mm.de mers cu 3.500 ture nu prea merg ptr k am set nou si schimb pe la 2000/2500 ture. i-am pus si termostat k nu aveam...am zis sa se incalzeasca motorul...si cat am mers mai mult de 70 grade nu se incalzea.
djasu82
Zi ca daca are scapari de compresie poti sa-i faci tot ce vrei ca tot negre vor fi sau daca se scapa pe filetul bujiilor.
petrysorr2006
nu are scapari de compresie. culbutorii inainte aveau joc prea mare(tot asa se intampla cu bujiile) iar acum i-am reglat eu dar i-am cam strans. maine o sa-i reglez mai bine sa vad daca are vreun efect. de 400 mii-10 l de benzina am mers cam 25 km prin oras....
djasu82
Deci ai motor 1400 culbutori ai tragi la cota admisie 0.15 evacuare 0.20 prin metoda evacuare deschisa adica evacuare cilindru 1 se regleaza admisia la cilindru 3 si evacuarea la 4 si tot asa vezi mai jos . Ai grije sa nu strangi prea tare pentru admisie se strange cu lera 0.15 sub culbutor si supapa ,se verifica sa nu intre lera de 0.20 iar lera de 0.15 sa intre usor. Pentru evacuare se strange usor cu lera 0,20 sub culbutori si supap se verifica sa nu intre lera de 0.25 iar lera de 0.20 sa intre usor asa nu se v-a auzi tacanitul diferit.user posted image
brigada_diverse
moamaaaaa ce consum

ia verifica tu iarasi returul
avansul
franele(am mers si eu cu ele blocate)...ridicata masina pe cric
nivelul in cnc...iar...
reglezi, pui capacul, porneste cineva masina(tu tii acolo capacul apasat), o turezi, o opresti si verifici sa fie unde trebuie
si membrana de la pompa de benzina(sa nu bage benzina in ulei)
si conductele si rezervorul si furtunele.

9 Jun 2008, 21:46:
de cat e motorul? si ce bujii ai? la cat sunt reglate?

daca scoti fisele, se simte acelasi efect de scadere de turatie pt fiecare piston?
petrysorr2006
motorul e cel clasic de pe dacie de 1.4. bujii sinterom, reglate la 0.6 dupa cum scrie si pe cutia lor. nivelul e acum undeva pe la 0.9 cand era reglat la 0.6 mi se pare k era un consum mai mare... condensatorul de pe aprindere nou. rotile nu sunt infranate...la o roata am mai schimbat gariniturile de la etrier k erau cam varza.. am fost putin cu ea...nu scadea tensiunea la baterie cum scadea benzina. o sa incerc si faza cu plutitorul sa vad dak e spart. pe cine am mai intrebat pe la bloc..ba k e de la carburator, ba k de la avans(acum e pus pe scanteie), k e bobina dusa...
Minel
QUOTE(petrysorr2006 @ 9 Jun 2008, 22:17)
motorul e cel clasic de pe dacie de 1.4. bujii sinterom, reglate la 0.6 dupa cum scrie si pe cutia lor. nivelul e acum undeva pe la 0.9 cand era reglat la 0.6 mi se pare k era un consum mai mare... condensatorul de pe aprindere nou. rotile nu sunt infranate...la o roata am mai schimbat gariniturile de la etrier k erau cam varza.. am fost putin cu ea...nu scadea tensiunea la baterie cum scadea benzina. o sa incerc si faza cu plutitorul sa vad dak e spart. pe cine am mai intrebat pe la bloc..ba k e de la carburator, ba k de la avans(acum e pus pe scanteie), k e bobina dusa...
*



40 % consum , wacko.gif nici nu mai merita sa o pornesti macar , consuma mai mult ca un tanc ph34r.gif

Verifica integritatea rezervorului , furtunelor , returul , membrana de la pompa de benzina , jicloarele sa fie pt . carburator de 1.4 si cam tot ce ti s-a scris mai sus

Bafta ,ca sigur ai nevoie de ea !!!
Merced
Mai mult ca sigur ai returul infundat.
Hacker
100l = 250 km pt tine smile.gif))))Regleza carb ala odata, ca o sa bati recordul de consum al Daciei.
petrysorr2006
am bagat plutitorul in apa fiarta si ieseau cateva bule de aer, asa k l-am inlocuit cu unul tot din alama, de armcomp maracineni. am luat si garniturile care vin la partea de jos a carburatorului, am luat si garnitura dintre partea superioara si inferioara a carb, dar e cam jumate fata de cea veche...ma refer la grosime. acum cum sa reglez plutitorul... la 6 mm sau cineva mi-a mai spus sa fie nivelul benzinei din camera la jumatea pantei care este acolo in camera?
argon
La inceputul pantei..
petrysorr2006
am fixat plutitorul la inceputul pantei dar vad k pe esapament cand o accelerez apare un fum negru...nu mult dar oricum. inca nu am apucat sa merg cu ea sa vad cat mai consuma. am pus si un colier la termostat k nu aveam si intra apa pe langa el. acum vad k imi creste foarte repede temperatura. poate k si bujiile o sa se arda in felu asta
brigada_diverse
depinde de carburator. pt 32-IRM in mondiru parca era 6mm
bujiile nu se ard, se autocurata
sa pui si tu bujii pt 1.4....daca ai sinterom sa fie 14NP21, ca sunt pt 1.4
membrana de la pompa de benzina sa o verifici(verifici daca a crescut nivelul la ulei sau daca miroase a benzina)

sper ca ai suflat si jigloarele sin carburator
djasu82
Cred ca a montat jicloare din acelea parlite - decalibrate mai bine le lasati pe cele vechi ca nu se duc . Gasisem tot setul de jicloare pentru 1400 si 1300 calibrate perfect dar costa in jur de 50 de lei.
Merced
La cat consuma zici ca n-a mai montat jicloare deloc. laugh.gif
djasu82
Carburatorul carfil si altele sunt reglate pentru oanumita turatie cu un consum mic ... dar cum la motorul nostru s-a admis de ing. romani orice , concuziile le tragem la peco.
brigada_diverse
nu mai exista peco de mult timp

jigloare bune inca se gasesc

motoarele sunt bune, si sunt economice la 3500-4000 ture(cele de 1.3...cele de 1.4 sunt un pic diferite)
petrysorr2006
bujiile sunt sinterom de-alea 14n 21. jicloarele le-am pus pe cele vechi..mai putin vreo 2 care mi-au parut mai bune...am dat si 90 mii de lei pt 1.4. dupa ce am prins si colierul acela al 2-lea la termostat vad ca se incalzeste si motorul meu pe la vreo 70 grade. dar acum alta problema e cu uleiu...cand se incalzeste nu mai am presiune:(((. mi se aprind becurile. cand e motorul rece..totul ok, dar cand se incalzeste becuri aprinse si sta in 2 chiar si in mers. pompa de ulei e noua...de 2 luni
argon
a intrat benzina in ulei.
petrysorr2006
totusi nu miroase uleiu a benzina...da in fine. daca a intra benzina in ulei ce trebuie sa-i fac...sa schimb uleiu? eu ma gandesc ca la mine nu a avut nici cand sa se incalzeasca uleiu daca temperatura la motorul nu sarea de 60 grade. acum cand a sarit de 70 face figuri..si asta numai cand e cald motorul. cand e rece sta si in 6.
brigada_diverse
pai, daca iti baga benzina, atunci creste nivelul la ulei. a crescut?

daca da, atunci schimbi si membrana la pompa de benzina, si uleiul
petrysorr2006
am verificat acum joja de ulei...miroase putin a benzina, dar nush cat aveam inainte ulei...oricum nu e pus decat de 2 luni. acu dimineata cand i-am dat cheie la motor imi arata 6 pres. nu am apucat sa-l las sa se incalzeasca
brigada_diverse
la cald, presiunea minima sa fie 2, sa nu se aprinda becurile. iei joja de ulei, mai departe de masina si incerci sa vezi daca uleiul de pe ea arde(atentie mare la operatiuni).

noteaza nivelul de ulei si vezi daca mai creste.
petrysorr2006
cand motorul se incaleste palpaie si becurile. inainte cand nu aveam termostat nu se incalzea decat pe la 60 de grade si totul era ok. incerc acuma sa-i dau foc la uleiu de pe joja;)

11 Jun 2008, 11:25:
am dat foc la joja de la ulei si nu arde. trebuia sa ne incalzeasca uleiu...? k eu am dat foc asa
soulraven
ma puteti ajuta si pe mine exact cu niste sfaturi cum sa reglez nivelul din carburator......am gasit in cateva topicuri mai sus, dar tot nu am inteles........si eu cred ca imi bag benzina in ulei, pentru ca desi i-am schimbat uleiul de curand.....adica un bidon de 4 litri+filtru acuma am foarte sus presiunea si nivelul in joja i foarte mare....ma gandesc ca imi baga benzina in ulei.....cum reglez nivelul in carburator.....mentionez ca si eu le am inegrite bujiile.....
brigada_diverse
1. daca ai pus 4 litri, atunci normal ca ai nivel mare. se pun 3 litri, si se schimba si filtru

2. poate uleiul nu are destula benzina cat sa ia foc, trebuie sa fii atent daca iti mai creste nivelul, dar asta nu o sa se faca pe loc, ci in timp.

3. user posted image

asa se regleaza nivelul la carburator.



11 Jun 2008, 19:51:
inca odata...
daca bujiile sunt bune, verificate pe banc si pe alta masina, motorul e reglat bine, nu papa ulei, atunci posibil sa ai probleme la supapa sau chiuloasa
soulraven
maine am sa mai scot din ulei ca sa vad ce se intampla. mersi mult
brigada_diverse
dai tot ulei jos, masori 3 litri si ii pui(2,8 asa, ca filtru e plin deja)
soulraven
pai si daca dau jos aprox. 1L are ceva?
djasu82
Cumpara aprindere cu senzor gotronic poate scapi si tu de belele.
argon
cand intelegi si tu si ceilalti care dau astfel de sfaturi ca aprinderea se pune cand iti merge bine pe clasic, pana una alta se remediaza problemele actuale.
brigada_diverse
ii dau totala dreptate lui argon.
o comparatie, desi putin offtopic...

un sofer prost are o dacie...o da in toti copacii ca nu poate pastra directia.
isi cumpara un VW Passat 2.0 TDI...si cu ala da la fel in toti stalpii ca nici la ala nu poate pastra directia. asa si cu aprinderea. daca sistemul nu o poate controla(avans, etc), atunci degeaba pui alta.
ANTIdacie
confirm si eu ca aprinderea o pui numai cand iti merge masina f bine pe clasic!nu face minuni daca bobina fisele delcoul sunt duse!
ionutt daniel
Referitor la topic- cred ca nu tine cuiul poantou, sau nu e reglat corect. O alta varianta, deloc de neglijat ar fi furtunul cu duza infundat(mai sigur gaura din galerie), sau lipsa duxei, ori craparea lui la intrarea in galerie. Daca merge neregulat, mai ales dupa reglarea tachetilor, mai mult ca sigur nu au fost reglati prea bine, mai mult ca sigur au fost prea stransi, iar atunci supapele nu se inchid. ATENTIE! se regleaza cu motorul rece !!!(fara o pornire prea recenta- chiar dimineata)
Referitor la lipsa presiunii de ulei, pot fi mai multe cauze:
- pompa de ulei infundata(bila murdara)- lucru ce se intampla cand mecanicul a curatat superficial motorul si mizeria ramasa a plecat pe traseul de ungere. Se demonteaza (doar baia) si se curata.
- masina a mers neregulat(ca si cand ar fi avut clapeta de soc inchisa), nu a ars benzina si o parte a intrat in ulei, care s-a subtiat, iar la cald pierde presiunea. Rezolvarea este schimbul uleiului si filtrului, dupa ce in prealabil au fost rezolvate problemele ce au cauzat acest fenomen(posibil si pompa de benzina).
Cand ai facut motorul, ai umblat si la linie(vibrochen, cuzineti) sau doar la pompa?
Atentie la reglajul carburatorului si aprinderii. Prima data reglezi aprinderea dupa semnul volantei, nu dupa ureche(este un topic dedicat, amanuntit), apoi dupa ce ai verificat etanseitatea carburatorului, reglezi plutitorul. Eu am o metoda putin babeasca, dar functiuneaza- suflu pe teava de admisie a benzinei si ridic plutitorul in asa fel incat sa inchida in momentul in care trece o tigare printre el si capac cu garnitura(sa fie dreapta,fara burta) nu mai sus. Daca dai la pompa si apoi scoti capacul, nivelul benzinei este cam cu un mm peste jigloarele de pe fund. Carburatorul il reglezi apoi cu toate montate pe el, inclusiv filtrul de aer. Eu il reglez astfel: strang/slabesc surubul de reglaj al turatiei, in asa fel incat sa stea la 900-1000 rpm, apoi strang surubul "de aer" pana incepe sa mearga neregulat, apoi il slabesc inceeet pana merge regulat "rotund", la cea mai mare turatie, apoi scad turatia din surubul de reglaj la 800 rpm si reiau procedura, si tot asa pana ai un ralanti rotund si fix la 800-850 rpm. Toate astea se fac doar cu motorul cald (dupa un ciclu deschis inchis termostat). Daca tot nu merge...
Sper ca am fost de folos.
petrysorr2006
cand am facut motorul mecanicul mi-a schimbat cuzinetii de la biela nu si cei de pe palier...nici nu s-a uitat la ei. pompa de ulei care am avut-o inainte zicea el ca nu dadea suficienta presiune. am pus o pompa noua de asam, iar pentru rodaj mecanicul mi-a spus sa cumpar cel mai prost si ieftin ulei...asa k am cumparat o sticla de 3 l de ulei valdy 136 mii:)). eu ma gandesc si la varianta ca uleiu e varza si cand se incalzeste motorul se subtiaza rau. faza cu plutitorul l-am reglat si cu tigara si cu linia la 6 mm tot mi se afuma bujiile. m-am tot jucat cu jicloarele ptr ca am 2 seturi dar degeaba. daca pun in motor o cutie de aditiv as rezolva ceva??
brigada_diverse
nu ti se afuma bujiile de la ulei. la mkine merge cu cel mai ieftin de cand e ea si nu am asemenea probleme.

verifica si furtunul cu diuza cum spuneau mai sus colegii
djasu82
Eu cred ca acel mecanic ti-a distrus motorul sincer nu am incredere in mecanici sad.gif. Tu mergi cu motorul turat sau subturat ai surubul orizontal deschis foarte mult la relantii ? jiclorul care sta in portjiclor ( acela care se infunda cu gunoaie ) are orificiul prea mare din varful lui ? Compresie are motorul ?
petrysorr2006
diuza e noua...m-am mai uitat odata la ea...si e totul ok. jicloru ala care se infunda repede...ala de relanti e strans la max si e nou. motoru are compresie..am verificat dar nush acum dc la cald nu mai am pres la ulei. mi-au spus multi sa pun un ulei mai bun in ea..sa nu ma complic cu aditivi la uleiu romanesc de 130 mii 3 l. mai scump e si ala de mancare...da daca asa mi-a spus mecanicul..
djasu82
Eu nu te intelg ai facut motorul si ai turnat deja aditivi ? Dai jos uleiul si totni unu bun un elf 10w40 cu siguranta altfel v-a torce motorul si fara sa mai bagi aditivi . Uleiurile mai scumpe sunt aditivate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.