ncalin
30 Dec 2004, 09:47
Am masina de vreo 2 saptamini, am condus aprox 1000 km si a aparut o problema la comutatorul pt.faruri.Am observat ca nu mai sta pe faza lunga(defect mecanic) decit daca-l tin eu cu mina.Asta e a dracului de incomod noaptea,pe drumuri prost asfaltate,fara lumina si cu multe curbe,si pe deasupra mai si ploua sau este ceata.Faza scurta,pozitia mergeau normal.
A doua zi comutatorul mergea din nou bine,dar dupa 30 min de condus a aparut aceeasi problema:il trageam spre mine,se aprindea faza lunga,il lasam,se stingea faza lunga!Am fost la dealer,care mi-a zis ca daca defectul nu este permanent nu are ce sa-mi faca.Credeti ca apare numai dupa ce se incalzeste ceva in comutator?Cind motorul e rece si farurile nu au fost aprinse mult timp,functioneaza normal.
A mai patit cineva chestia asta?Sint proaste comutatoarele astea la toate masinile sau am avut eu ghinion?
TheSaiLor
30 Dec 2004, 10:23
Uite un sfat: plimba masina o ora cu farurile pornite si cand nu mai merge faza lunga du-te la dealer. Asa nu mai are ce comenta.
i96nds
30 Dec 2004, 10:39
QUOTE(ncalin @ 30 Dec 2004, 09:47)
pe drumuri prost asfaltate,fara lumina si cu multe curbe,si pe deasupra mai si ploua sau este ceata
Cum zicea si "TheSaiLor" e posibil sa se incalzeasca ceva in comutator daca mergi mult cu farurile aprinse. De aia apare problema abia dupa ce folosesti macar jumatate de ora farurile. Cand mergi la dealer cu defectul, sa lasi farurile aprinse pana intri la receptie ca sa vina cineva sa constate, ca sa nu se raceasca comutatorul !!!
Eu zic ca pare a fi un defect, ceva nu e in regula la niste contacte pe acolo.
De reparat nu cred ca se repara, trebuie schimbat cu totul. De aia vor sa fie siguri ca e defect, sa vada cu ochii lor.
P.S. Cand e ceata NEAPARAT sa NU folosesti faza lunga pentru ca e mult mai rau decat cu faza scurta..... Masinile mai "bengoase" am impresia ca trec singure de pe faza lunga pe scurta cand aprinzi proiectoarele de ceata. La fel, cand bagi faza lunga cred ca se sting proiectoarele.
La faza lunga maneta are doua pozitii: una cu revenire, daca nu tragi complet de maneta, iar daca tragi mai tare se simte un click si atunci ramane pe faza lunga.
ncalin
30 Dec 2004, 15:02
mig, stiu asta, trag mai tare de el, se aude clicul da tot nu sta pe faza lunga, revine inapoi pe faza scurta
luxxxian
30 Dec 2004, 23:33
Salut!
Am si eu exact aceasta problema, foarte enervanta mai ales la ultimul drum pe care l-am facut acum duminica noaptea.
Chiar ma gandeam daca sa creez un topic nou sau nu.
Si mie imi apare dupa o perioada mai lunga de mers cu luminile aprinse ( am mers vreo ora si ceva).
In plus, mie nu imi schimba deloc faza cand comutatorul era pe pozitia de semnalizare stanga, cand era la mijloc o vreme mai mergea cam 1 din 4 incercari, si in pozitia de semnalizare dreapta reuseam sa schimb la 1 din 2 incercari..
Cam asa a functionat o jumatate de ora, iar chiar cu vreo 15 minute inainte sa ajung acasa,pe pozitia normala nu mai puteam schimba deloc, trebuia sa tin cu mana apasat ca sa am faza lunga.
O sa ma duc si eu la dealer dupa un drum lung, problema e ca fac astfel de drumuri doar duminica seara...
Sa ma tii te rog daca poti la curent cum ai rezolvat problema .
[Later Edit] Sant destul de bucuros acum, pentru ca dimineata am descoperit ca mocheta si trusa de prim ajutor din coltul stanga din portbagaj erau ude.. Am tinut acolo mai demult o sticla de lichid de parbriz, dar parea inchisa bina sticla.. O sa ma uit maine dimineata mai bine sa vad daca a intrat apa sau ce e acolo.
M-as fi uitat azi mai bine, dar am reusit in timp ce intorceam mocheta sa-mi pun cheile dedesubt si sa le inchid in portbagaj.
ncalin
31 Dec 2004, 11:40
luxxxian, si eu sint din Cluj.Sa fie problema asta specifica numai masinilor vindute in Cluj?Altfel deschideau altii subiectul asta.De la inceput comutatorul ala de lumini nu mi-a inspirat incredere,parca avea cursa pt actionarea fazei lungi prea mare
Eu va recomand sa puneti faza lunga pe releu, mai ales daca o folositi timp indelungat. Desi nu e decat cu 5W/bec mai mare decat cea scurta...
gabriel.dumitru
31 Dec 2004, 14:57
Pe Logan e acelasi cumutator ca de pe Solenza. Insa, cred ca la tine s-a intamplat o incalzire puternica ce a dus la deteriorarea comutatorului. Verifica si sigurantele, ca nu cumva sa ai o valoare prea mare fata de valoarea initiala.
m-power
2 Jan 2005, 20:46
Hai noroc!
Cand am facut comanda pt Logan m-am suit putin pe masina dealeruluiu (un Lgn Ambiance cred - nu avea faruri de ceata initial). Am observat ca langa schimbatorul de viteze avea pus un buton rosu. Cand l-am intrebat ce e cu ala mi-a raspuns ca si-a pus farurile de ceata si ca ar fi trebuit pt treaba asta sa schimbe maneta pt lumini (blocul de lumini parca nu?). M-a mirat, ca stiu ca maneta are pe ea si intrerupatoru pt farurile de ceata, iar montarea farurilor de ceata nu e decat un fel de "bagi becu in priza", nu?
Din pacate fiind si foarte grabit n-am avut timp sa-l bat bine la cap sa scot toata povestea de la el. Banui totusi ca de moment ce trebuia schimbata maneta cu totul, era defecta. Nu inteleg totusi daca ar fi fost defecta, de ce nu a schimbat-o, mai ales ca are service-ul in spatele biroului (Sima Beyer Focsani).
Sa fie o smecherie la mijloc?
acea comanda pt semnal si lumini nu-i luata cumva dupa CLIO
atat de fiabila e ???
QUOTE(m-power @ 2 Jan 2005, 20:46)
Hai noroc!
Cand am facut comanda pt Logan m-am suit putin pe masina dealeruluiu (un Lgn Ambiance cred - nu avea faruri de ceata initial). Am observat ca langa schimbatorul de viteze avea pus un buton rosu. Cand l-am intrebat ce e cu ala mi-a raspuns ca si-a pus farurile de ceata si ca ar fi trebuit pt treaba asta sa schimbe maneta pt lumini (blocul de lumini parca nu?). M-a mirat, ca stiu ca maneta are pe ea si intrerupatoru pt farurile de ceata, iar montarea farurilor de ceata nu e decat un fel de "bagi becu in priza", nu?
Din pacate fiind si foarte grabit n-am avut timp sa-l bat bine la cap sa scot toata povestea de la el. Banui totusi ca de moment ce trebuia schimbata maneta cu totul, era defecta. Nu inteleg totusi daca ar fi fost defecta, de ce nu a schimbat-o, mai ales ca are service-ul in spatele biroului (Sima Beyer Focsani).
Sa fie o smecherie la mijloc?
Nu-i nici o smecherie. Blocul de lumini e acelasi ca la Solenza si intrerupator pentru proiectoare nu exista decat de la Rapsodie in sus. Rapsodie, Clima si Scala au un inel in plus langa cel pentru stopul de ceata. Pe Confort am fost nevoit sa-mi pun buton separat.
Logan are sau nu relee de comanda pentru faruri? Daca n-are......
relee de comanda pentru faruri
sorry da nu stiu ce fac astea ???
si sunt curios
Fac bine la intensitatea prin comutatoare...
Aveti dreptate ,nu cred ca s-au obosit francezii sa puna relee pt faruri pe logan.Da cum dracu sa le punem noi,dam gauri in tabla cu cuiul ca la daciile vechi si prindem releul cu suruburi?Ce dracu,nu scapam nici acum de improvizatii?Si in afara de asta masina e 3 ani in garantie,nu pot modifica nimic la ea.
QUOTE(ncalin @ 3 Jan 2005, 16:16)
Aveti dreptate ,nu cred ca s-au obosit francezii sa puna relee pt faruri pe logan.Da cum dracu sa le punem noi,dam gauri in tabla cu cuiul ca la daciile vechi si prindem releul cu suruburi?Ce dracu,nu scapam nici acum de improvizatii?Si in afara de asta masina e 3 ani in garantie,nu pot modifica nimic la ea.
Intrebati DSN-istii cu experienta, operatiunea se poate executa de amatori. E drept, s-ar putea sa nu fie foarte elegant, dar dupa cum a spus Klaus "face bine la intensitatea prin comutatoare".Nici una din DSN-urile dotate cu asa ceva nu a dezvoltat probleme la partea de lumini. Operatiunea a durat (in cazul meu) cam 3 ore dar am ilocuit si firele pana la becuri ca sa fiu sigur. Aveti totusi grija la garantie pentru asta.
MoneyTalks
3 Jan 2005, 19:12
TERMINATI cu off-topic la probleme TEHNICE!
TOATE posturile off-topic au fost mutate la cafenea! Va puteti lua de par acolo
m-power
3 Jan 2005, 22:41
QUOTE(Andu @ 3 Jan 2005, 15:13)
Intrebati DSN-istii cu experienta, operatiunea se poate executa de amatori. E drept, s-ar putea sa nu fie foarte elegant, dar dupa cum a spus Klaus "face bine la intensitatea prin comutatoare".Nici una din DSN-urile dotate cu asa ceva nu a dezvoltat probleme la partea de lumini. Operatiunea a durat (in cazul meu) cam 3 ore dar am ilocuit si firele pana la becuri ca sa fiu sigur. Aveti totusi grija la garantie pentru asta.
Sa fie oare de acord cei de la Dacia cu montarea releelor pe garantie sau chiar contra cost? Si daca o fac nu ar recunoaste pe undeva ca si astea ar fi trebuit puse din fabrica?
luxxxian
5 Jan 2005, 10:09
Am fost in service, au spus ca trebuie schimbat blocul de lumini.
Bine ca au vazut care e problema, mi-era groaza ca n-o sa pot intra la service cand ma intorc, dupa un drum lung, si o sa trebuiasca sa stau aiurea cu motorul si farurile pornite o ora ( sa se strice din nou faza lunga)..
Ma intreb de ce daca acele relee sunt atat de importante nu sunt montate de catre fabricant.La fel si problema stergatoarelor care nu mai pornesc la "spritare".Totusi Logan nu mai este Dacia de 3800 E.
bogdan_o
5 Jan 2005, 15:32
Funny, in ce privesc releele la faruri, eu zic ca nu isi au rostul daca pui becuri de acelasi tip cu cele originale. Lucrul asta e chiar recomandat in loc de schimbare lor cu becuri de n sute de watti. Problema cu blocul de lumini eu cred ca e simplu ghinon. Eu am SLZ care are acelasi bloc de lumini si nu am avut nici o problema cu el.
In ce priveste faza cu UCH-ul si cu stropitul parbrizului, eu zic ca aia de la Dacia habar nu au ca poate asa ceva. Daca aia nici macar nu stiau de existenta filtrului de praf la SLZ cu A/C, ce pretentii mai ai sa stie de un feature ca asta.
Il aprob aici pe bogdan_o la faza cu habarnamismul. Dar intre timp au aflat...
luxxxian
5 Jan 2005, 17:54
QUOTE(bogdan_o @ 5 Jan 2005, 16:32)
Problema cu blocul de lumini eu cred ca e simplu ghinon. Eu am SLZ care are acelasi bloc de lumini si nu am avut nici o problema cu el.
Se pare ca nu e acelasi bloc de lumini ca la Solenza.
Am asteptat vreo 10 min. pana au verificat si cei din service daca nu e la fel, si nu e acelasi.
Ar fi fost bine, pentru ca de Solenza aveau pe stoc.
[Later edit] Sper ca macar becurile sant la fel, pentru ca am cumparat o trusa de becuri si sigurante ptr SLZ ( nu aveau pentru Logan)
QUOTE(Andu @ 3 Jan 2005, 09:47)
Logan are sau nu relee de comanda pentru faruri? Daca n-are......
Tot se vrb de relee pt faruri.....Dar spuneti-mi voi ce masina moderna mai are asa ceva???????????
Nu pricep un lucru: cum adica daca nu este defect permanent nu schimba aia din service blocul de lumini ?!
Eu le-as da peste bot daca ar zice asa ceva... Cnd un lucru ba merge, ba nu merge, este DEFECT ! Punct !
luxxxian
13 Jan 2005, 22:48
Am fost azi in service si am rezolvat problema cu faza lunga.
Mi-au schimbat blocul de lumini.
Am fost placut surprins doarece a durat 10 min max ( 3-4 suruburi desfacute, si o mufa de cuplat), si baietii nu au vrut sa primeasca nici o atentie.
Nici nu au comentat ca merge schimbarea fazei ( nu se strica decat dupa vreo 30-60 min de drum).
I-as sugera creatorului topicului sa mearga cel putin pentru constatare la service pe Feleac dupa un drum lung, altfel nu cred ca-i schimba piesa (fara sa vada problema).
Eu sustin altceva: LOGAN-ul ARE relee de comanda a farurilor!!!!
Sunt in compartimentul motor, in dreapta bateriei, sub carenajul acela negru. Suntm releele marcate cu rosu in schita de mai jos:
Lucian123
28 Jan 2005, 09:10
Garantat ca are relee pentru lumini. Nu ar avea cum sa reziste intrerupatoarele ale firave la o putere asa mare.
Ha, ha...
Am facut la intalnire probe practice pentru lamurire...
NU ARE RELEE, nici pe faza scurta, nici pe faza lunga. Doar la proiectoare...
Am un nou motiv de bricolaj... Sa pun relee...Dacia nu inceteaza sa ma uimeasca...Si sa-mi dea de munca...
Din pacate asa este.... NU ARE RELEE.... acolo unde AR TREBUI sa fie releele este un mare LOC GOL!!!!... din pacate nici documentatia de service (zarita cu coada ochiului pe la cei care o detin) nu este consecventa.... la descrierea releelor si sigurantelor SUNT RELEE pentru faruri insa in schemele electrice NU SUNT relee.... tipic DACIA!!!
P.S. Klaus, de data asta o sa bricolam impreuna!.... poate se baga si Liviu cu ceva ajutoare...
Eu am vazut o descriere tehnica f amanuntita unde erau cativa parametri diferiti la sistemul de franare intre masinile cu motorul de 1,4 si cel de 1,6 (daca retin eu bine, diametre diferite ale sabotilor de frana). Totusi, m-am uitat apoi pe alte pdf uri de pe net si nu a era nici o diferenta.
Am impresia ca aceasta masina, ca si altele, va fi produsa in mai multe moduri, pt Romania, mai "romaneste" si pt vest, mai... altfel... deja cineva a postat cum ca tabla folosita pt vest va fi alta...
A aparut si la mine problema cu faza lunga..defect mecanic pare, asa cum spunea si initiatorul topicului..Azi de dimineata nu am mai reusit sa merg cu faza lunga decat daca tineam eu cu mina de "maner"..E adevarat ca erau minus multe grade, dar nu cred sa fie problema de temperatura...Hmm..si eu care ma bucuram ca nu am avut probleme..
Mai studiez problema si daca nu se (auto)rezolva..fuga la service...
Aa..ca veni vorba..problema ciudata si la deschiderea portbagajului..parea ca nu pot descuia din cauza frigului zilele astea..dar era o chestie aleatorie..ba se deschidea, ba nu..in aceleasi conditii climaterice..De ex, seara nu reuseam sa descui sub nici o forma, iar a doua zi dimineata (cu noapte intre cu vreo minus 18 grade) se deschidea fara nici o problema..nu e ciudat?
Hai spor(t) la condus!
ncalin
14 Aug 2005, 22:21
Salut
Inchipuiti-va ca nu am reusit sa rezolv problema cu maneta de iluminare.Acum vreo 2 luni am fost la Dacia si de atunci ma duc mereu cu zaharelul,ca n-au pe stoc ,ca ma suna ei etc.Ce ziticeti de calitatea serviciilor oferite?Masina este in garantie si ei tot pot sa te duca cu presu luni de zile!Am sunat la vocea clientului,da degeaba.Au spus ca ma suna ei!Oare ce as putea face ,in afara de a-i da in judecata pt. o amarita de piesa?Altfel,loganu meu merge bine,am 8500km la bord.
Scrie un mail la adresa constantin.stroe@daciagroup.com !
QUOTE(AL @ 28 Jan 2005, 12:11)
Din pacate asa este.... NU ARE RELEE.... acolo unde AR TREBUI sa fie releele este un mare LOC GOL!!!!... din pacate nici documentatia de service (zarita cu coada ochiului pe la cei care o detin) nu este consecventa.... la descrierea releelor si sigurantelor SUNT RELEE pentru faruri insa in schemele electrice NU SUNT relee.... tipic DACIA!!!
P.S. Klaus, de data asta o sa bricolam impreuna!.... poate se baga si Liviu cu ceva ajutoare...
Daca este posibil, va rog sa reventi cu un tutorial in cazul in care ati reusit.
Sunt convins ca foarte multa lume are fi interesata.
Multumesc anticipat.
bolovan_ro
16 Aug 2005, 15:55
Daca nu au relee...probabil au triace. Un bec de 50W/12V are are un amperaj de vo 5 A, in total vo 10A pentru o faza. Contactul din bord trebuie sa fie gindit pentru minim 15A (cu 50% mai mult decit puterea nominala). La dimensiunile alea, ma cam indoiesc ca au facut un contact suficient de robust care incape acolo, merge usor, nu face zgomot...pe linga alte contacte de care mai are nevoie. Asta presupunind ca becul are 50W
QUOTE(bolovan_ro @ 16 Aug 2005, 15:55)
Daca nu au relee...probabil au triace.
Da, da, culca-te pe cea ureche...
bolovan_ro
16 Aug 2005, 17:11
klaus, ai schema electrica de la logan?, sau ii doar dupa ureche?
E din verificate...Dar eu cred ca NU ai citit exact ACEST topic. Nu are decat o pagina jumate, cred ca nu ar fi o dificultate...
ca sfat personal: daca puneti relee, puneti-le in compartimentul motor nu pe la blocul de comutatoare de la volan, ca e spatiu putin in jurul volanului, plus ca mai si zdrangane releele daca nu le prindeti bine (si sunt si destul de dificil de prins)
driver
16 Aug 2005, 20:21
QUOTE(luxxxian @ 5 Jan 2005, 17:54)
Se pare ca nu e acelasi bloc de lumini ca la Solenza.
Am asteptat vreo 10 min. pana au verificat si cei din service daca nu e la fel, si nu e acelasi.
Ar fi fost bine, pentru ca de Solenza aveau pe stoc.
[Later edit] Sper ca macar becurile sant la fel, pentru ca am cumparat o trusa de becuri si sigurante ptr SLZ ( nu aveau pentru Logan)
la care service ca si eu am problema cu faza lunga, din cand in cand nu vrea sa treaca pe faza lunga, cam aceeasi problema ca la tine. doar ca e solenza
bolovan_ro
16 Aug 2005, 20:29
klaus, am citit...si am citit ca n-ai vazut releele...atit...ai verificat restul instalatiei electrice? Poate-i in alta parte...poate are alt sistem (mai ieftin, sau la acelasi pret, dar mai performant...macar teoretic)
Eu cat m-a dus capul, am verificat. Cine vrea sa verifice mult, asteptam cu interes sa ne spuna si noua rezultatele verificarilor pe care le face...
ncalin
19 Aug 2005, 08:37
Am fost la Dacia Service, pe Calea Turzii(Cluj Napoca).In sfirsit,mi-au schimbat maneta de iluminare(cod piesa 6001548106).L-am intrebat pe cel care mi-a schimbat piesa daca are relee sau nu.Raspunsul lui a fost:NU ARE RELEE PT. FARURI!Piesa respectiva e destul de mica,sa fi inghesuit francezii ceva gen releu sau triac?Greu de crezut.Daca nu-mi retineau piesa defecta o faceam bucati sa vad ce e inauntru.Mi-a aparut in schimb inca o problema:bag greu in marsarier,citeodata.Pur si simplu nu vrea sa intre,desi becul de marsarier se aprinde.Raspuns la service:"poate nu ati apasat destul pedala de ambreiaj"
ice cube
26 Aug 2005, 17:12
klaus, pana la urma, ti-ai pus relee? Ca te bucurai ca ai motiv de bricolaj. Daca ti-ai pus, invata-ne si pe noi cum sa facem
Vis-a-vis de problema cu blocul de lumini, incercati sa directionati priza de aer de langa volan spre geam sau in alta directie, sa nu mai bata in blocul de lumini.
Si eu am avut aceeasi problema, dar decand am redirectionat sa bata aerul cald in alta directie nu am mai avut probleme.
Sper sa va ajute sfatul meu.
Codrin
24 Nov 2005, 23:37
Si care era problema la blocul de lumini?
horsewhisperer27
25 Nov 2005, 01:57
se "incalzea"??
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.