Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: jante / anvelope
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Imbunatatiri - Dacia Solenza
Pages: 1, 2
ady_KPK
Poate sa-mi confirme cineva ca daca pun jante pe 14 cu cauciucuri 175/65 14 este totul in regula si nu atinge pe nicaieri? Pentru ca trebuie sa dau un raspuns acum ce cauciucuri sa comand... si mi-au zis ca daca iau cauciucuri mai mari decat scrie in talon e posibil sa-mi atinga de aripa sau amortizor... ca ei nu au configurator pentru solenza...

Stiu ca s-a mai discutat pe aici... dar chiar imi trebuie repede... blush.gif
marius80_eugen
Este f posibil sa-ti atinga pe fata de protectia de plastic si pe spate de oala arcului . Eu am 175/65/14 si cu distantiere de 7 mm nu ating . In rest este un compromis bun de marime , dar depinde si de calitatea cauciucului !
cristio_79
Mie imi ating foarte putin in fata la viraje maxime si pe spate doar daca pun greutati mai mari.Dar am jante cu 6J,deci mai late decat cele de origine,care au 5,5J.Cu acestea nu cred sa-ti atinga.
ady_KPK
Multumesc pentru raspuns! Cred ca o sa iau 165/65 14 totusi... sa nu risc nimic.
Micul Printz
io am niste gume goodyear la 185/60/R14 pe niste jante OZ de 14 si nu imi atinge decat foarte putin in fata de protectia de plastic de la aripa si pe spate de aripa un pic dar am distantat cu ceva si nu mai atinge acum,dar nici inainte nu atingea decat cand aveam greutate si erau denivelari pe sosea
micro_ice
sp. si mie va rog de und sa iau niste jante aliaj 165/65/14 noi, preferabil mag. online, si daca asa imi atinge ceva, undeva.
cristio_79
Dimensiunile pe care le-ai dat sunt dimensiuni de anvelope.
Dimensiunile legale ale jantelor de aliaj care ar merge pe Solenza sunt:5,5J*13;5,5J*14.Se pot monta si jante cu 6J.Daca pui anvelope de 165 mai mult ca sigur ca nu o sa atinga.
Eu am jante 6J*14 si anvelope 175/65 R14 si ating foarte usor pe spate cand am greutate ceva mai mare,iar pe fata ating usor in carenajele de plastic din fata rotilor cand iau viraje maxime.
alex85_05
Salut.
In legatura cu aceasta problema va cer si eu parerea.
Sunt in postura in care trebuie sa-mi schimb anvelopele (sunt cele originale din 2004 si s-au cam uzat).
Ma gandeam la urmatoarele variante:
Matador 195/45 R15 Profil MP42
sau
Sava 195/45 R15 Profil INTENSA

Astept parerea voastra referitoare la posibilitatea instalarii acestor dimensiuni : 195/45 R15 precum si recomandari pt jante: 5.5J sau 6J?
Multumesc.



puiu82
Nu sunt cel mai in masura sa dau sfaturi,dar...de ce vrei sa-ti pui pe 15?
La aceeasi bani,iti iei dimensiunile din talon( 13 sau 14) si ceva mai bun decat matador sau sava wink.gif basca nu stai cu spaga in talon biggrin.gif
Completeaza si tu locatia in profil,sa stim si noi unde sa te indrumam.
Daca esti din Bucuresti si nu ai nimic impotriva jantelor Kormetal(KM fabricate in Turcia),iti spun de unde sa le iei mai ieftin decat in targ sau la alte magazine de profil.
De exemplu,eu mi-am luat jante pe 13 NOI,cu 150 ron bucata,jante de aliaj desigur. Suna bine?
Bafta!
marius80_eugen
Daca tot bagi bani in jante , ia unele pe 14 . Este un compromis f bun intre stabilitate / legalitate / performanta . Si ca o completare : ia cu J6 , nu 5,5 , ca la 175 si 185 /65/14 face burta cauciucul .
alex85_05
Eu ma gandeam sa schimb si amortizoarele cu unele mai tari...de aceea m-am gandit ca ar merge si jante 15"
Problema o am si in ceea ce priveste alesul amortizoarelor...nu am aflat inca ce model sunt..nu as merge pe cele clasice Monroe. Iar ca preferinta personala le-as prefera pe cele pe gaz.
Daca aveti o parere si in acest sens...o astept cu caldura.

P.S.: Sunt din Bucuresti.
ramsen
salut
eu am pe slz janta KM pe 13,sint multumit de ele iar la telescoape cum zici tu sa iti iei pe gaz sint f.bune dar se duc repede pivoti.AAA si inca ceva pe spate am telescoape pe gaz si prin dimburi parcate zguduie in masina nu rau dar se simte.tu faci ce crezi ca este mai bine deci sint bune pe gaz pe fata dar tiam zis se duc repede pivoti si bucsile bascula.bafta la ales
marius80_eugen
Orice tip de amortizoare ai lua "de origine" se vor inmuia in max 1 an , deci ideea de suspensie mai tare se duce .
Orice suspensie mai tare uzeaza mai repede bucsaraia pe fata .
alex85_05
OK, asta cu uzura pieselor si restu...depinde si de noroc...
Eu am acum 70.000 Km cu ea si toate sunt ok - asta a iesit la revizia pe care am facut la service.

Referitor la amortizoare ma intereseaza daca stie cineva un model sau daca sunt compatibile cu alte masini... pt ca la service au zis ca au decat de origine. si totusi as merge pe ideea de a fi mai teri...

Cat despre anvelope cred ca m-ati convins...raman undeva la 185/55/14 sau 195/55/14
ramsen
alex nu iti sta bine talonul in buzunar.iti iei jante pe marimea care o ai in talon pe 13,14 si maxim 165/70 parca asa este in talon(165/70 R13 si 165/65 R14)dupa cum vezi este o mare diferenta intre cele pe 13 si cele pe 14 adika la 70 si 65. daca tu pui cum zici de 185sau 195 iti trebuie o marime de /40(185/40R14) si nu stiu daca exista.iar la capitolul jante aliaj obligatoriu sa aiba omologare,chiar si la mina a 2,ca altfel cind te opresc grauri le dai tu talonul pina te intreaba ei.iti spun ca eu am patito si cu noroc am avut omologare si dupa lam intrebat de ce trebuie ca in talon am si pe 13 si pe 14 si stii ce au zis,ca erau 2,ca nu asta este gindirea cind se cumpara jante de aliaj ele trebuie verificate de RAR sa vada daca sint rezistente etc etc.parerea mea respecta talonul si omologare la jante,bafta
cristio_79
Astea cu verificatul jantelor la RAR sunt vrajeli pentru fraierii care pun botu'.Nu au nici un aparat de testat rezistenta jantelor la RAR,iar daca sunt la vanzare,inseamna ca au fost testate si au diverse certificate de conformitate.
In carte si talon sunt doua dimensiuni ale jantelor,care ar trebui respectate.Nici eu nu sunt de acord cu montarea unor jante mai mari de 14 si a unor anvelope mai late de 175.
Cand am fost la RAR sa-mi omologhez anvelopele de 175,mi-au spus ca nu fac acest lucru decat daca fac rost de un certificat de la producator (sau de la o reprezentanta) in care sa se specifice ca masina poate rula in deplina siguranta cu roti care au acele dimensiuni.La reprezentanta,a venit un "inginer" care mi-a spus ca ei nu au nici un fel de formular de acest gen si nu poate face chestia asta.
M-am dus si la RAR Tulcea sa intreb si am primit acelasi raspuns.
Asa ca m-am lasat pagubas si nu am mai facut nici o omologare si merg asa cu ele.
ramsen
dar nu era vorba de testat pe un banc special este de ajuns sa faca o verificare undeva ca ei stiu unde la 1 janta la 1000000 de jante si una sa gaseasca defecta si pa si pusi.la mine la rar am vazut asa ceva intro camera la ei acolo
puiu82
@ Ramsen,ce omologare pt. jante iti trebuie? blink.gif
Daca vreau pot sa-mi pun si jante de aur happy.gif atata timp cat respect dimensiunea din talon si nr de prezoane.
Asta e ca acel zvon ca nu poti sa iesi din tara cu berlina,ca are 3 prezoane.
Bafta!
marius80_eugen
QUOTE(alex85_05 @ 16 Sep 2008, 13:09)
OK, asta cu uzura pieselor si restu...depinde si de noroc...
Eu am acum 70.000 Km cu ea si toate sunt ok - asta a iesit la revizia pe care am facut la service.
Cat despre anvelope cred ca m-ati convins...raman undeva la 185/55/14 sau 195/55/14
*


Deci eu vb de 175/65/14 , maxim numai pe spate 185/65/14 , asta daca te tine mana sa pui pe spate mai late putin si pe fata putin mai mici .

195 iti vor atinge oriunde pui . Politia nu se ia de tine referitor la cauciucuri si jante daca te incadrezi in "bunul simt" . Eu iti repet ca intotdeauna trebuie sa faci un compromis , iar aici 175/65/14 este acel compromis .
De la 185 in sus iti va trage mai greu si ai probleme la viraje si denivelari pe fata si pe spate la greutate . Se simte f mult si la consum si la demaraj diferenta intre o roata mai ingusta si una mai lata , DAR si la aderenta si stabilitate .
Eu nu spun ca masina ta nu este ok , DAR nici o suspensie stock nu se compara cu una sport . Si inainte sa runci banii pe prostii sau sa ramai cu impresia ca ce ai tu e de ajuns ( asta depinde de stilul tau de condus si de asteptarile din partea masinii ) , eu te-as fatuit sa mergi cu cineva si in cel mai fericit caz chiar sa conduci cativa klilometrii o masina cu suspensie sport , sau cel putin intarita si coborata putin si atunci iti garantez ca-ti vei schimba impresia .
Regret ca nu s-a facut si suspensie sport pt SLZ sau compatibila cu SLZ , asa cum pt Logan exista de cumparat kit .

P.S. Tare faza cu prezoanele , dar se rezolva daca le arati inca 4 in portbagaj si ies la socoteala . icon_mrgreen.gif
alex85_05
Ce mi-ati spus pana acum mi-a facut o parere in ceea ce priveste dimansiunea anvelopelro...o a saman probabil pe 14/60/175.

Cu amortizoarele inca sunt in dilema... nu am spus ca vreua dalea super sport sa nu se lase deloc sau chesti de genul dar as prefera unele putin mai tari decat cele cu care vine masina.

Acum am alta dilema... in ceea ce priveste marca anvelopelor..am auzit de la un coleg de munca ca unele fac zgomot mare... la acel ruliu presupun ca se referea... Ce recomandari aveti?
- Prima a fost Debica (din partea acelui coleg).
Boris08
In general cauciucurile de iarna au un uruit specific......
benkenobi
mai nou ( de cca 3 ani) au aparut anvelope de iarna bidirectionale. acelea nu mai fac zgomot ca cele unidirectiionale. zgomotul de rulare este dat de profilul benzii de rulare a anvelopei.
ramsen
draga puiu cind ajung acasa iti fotografiez omologarea de la jante si tio pun pe site sa o citesti.o spun ptr ca am fost oprit si mau intrebat de omologare ptr jante,deci nu se ia in calcul ca ai 4 prezoane sau ca respecta R-ul din talon.este fals asta pe ei ii intereseaza acordul RAR-ului daca vrei sa ma intelegi si nu sint primul care cumpara jante aliaj si i se da omologare.am vrut sa imi iau jante la mina 2 dar neavind omologare miam luat noi.daca ma crezi bine daca nu intreba si tu politia sau mai bine RAR-ul.la identificare cind am inscriso nu mau lasat sa intru inauntru pina nu iam prezentat omologarea
marius80_eugen
QUOTE(alex85_05 @ 17 Sep 2008, 00:08)
Ce mi-ati spus pana acum mi-a facut o parere in ceea ce priveste dimansiunea anvelopelro...o a saman probabil pe 14/60/175.
Cu amortizoarele inca sunt in dilema... nu am spus ca vreua dalea super sport sa nu se lase deloc sau chesti de genul dar as prefera unele putin mai tari decat cele cu care vine masina.
Acum am alta dilema... in ceea ce priveste marca anvelopelor..am auzit de la un coleg de munca ca unele fac zgomot mare... la acel ruliu presupun ca se referea... Ce recomandari aveti?   
- Prima a fost Debica (din partea acelui coleg).
*


1. 175/65/14 , nu lua pe 60 ca or sa fie prea joase !
2. nu-ti face griji din cauza kilometrajului , ca abia mai scade diferenta intre viteza aratata de bord si viteza reala .
3. ti-am spus ca amortizoarele stock de pe piata in max un an se fac moi .
4. anvelopele de vara , cele directionale ( gen Matador ) sau unidirectionale ( cele in V ) NU mai fac zgomot pt ca s-a schimbat si tehnologia de fabricatie . La cele de iarna trebuie sa ai grija sa scrie pe ele M+S si sa aiba si ele un profil cat mai apropiat de V .
In orice caz , intotdeauna o anvelopa de iarna va face mai mult zgomot decat una de vara , dar pe asfalt !

QUOTE(ramsen @ 17 Sep 2008, 08:58)
draga puiu cind ajung acasa iti fotografiez omologarea de la jante si tio pun pe site sa o citesti.o spun ptr ca am fost oprit si mau intrebat de omologare ptr jante,deci nu se ia in calcul ca ai 4 prezoane sau ca respecta R-ul din talon.este fals asta pe ei ii intereseaza acordul RAR-ului daca vrei sa ma intelegi si nu sint primul care cumpara jante aliaj si i se da omologare.am vrut sa imi iau jante la mina 2 dar neavind omologare miam luat noi.daca ma crezi bine daca nu intreba si tu politia sau mai bine RAR-ul.la identificare cind am inscriso nu mau lasat sa intru inauntru pina nu iam prezentat omologarea
*



Omologarea jantelor este ca orice omologare a unui produs auto vandut pe piata romaneasca , asa cum este acel simbol de RAR si pe uleiuri si pe piese .
Acea omologare nu inseamna nimic , daca tu folosesti acel produs pe o masina care nu este prevazuta din fabrica cu acele dimensiuni ale produsului . Si pe jantele de 15' aveai autorizatie RAR , dar nu pentru masina ta si ai fi ramas fara talon , indiferent ca jantele aveau autorizatie .
Nici un politist nu s-ar lua de cineva care si-a luat jante SH sau noi ( de import) fara autorizatie RAR , dar care corespund marimilor trecute in talon !
Brambus
QUOTE(marius80_eugen @ 17 Sep 2008, 10:39)
1. 175/65/14 , nu lua pe 60 ca or sa fie prea joase !
2. nu-ti face griji din cauza kilometrajului , ca abia mai scade diferenta intre viteza aratata de bord si viteza reala .
3. ti-am spus ca amortizoarele stock de pe piata in max un an se fac moi .
4. anvelopele de vara , cele directionale ( gen Matador ) sau unidirectionale ( cele in V ) NU mai fac zgomot pt ca s-a schimbat si tehnologia de fabricatie . La cele de iarna trebuie sa ai grija sa scrie pe ele M+S si sa aiba si ele un profil cat mai apropiat de V .
In orice caz , intotdeauna o anvelopa de iarna va face mai mult zgomot decat una de vara , dar pe asfalt !
Omologarea jantelor este ca orice omologare a unui produs auto vandut pe piata romaneasca , asa cum este acel simbol de RAR si pe uleiuri si pe piese .
Acea omologare nu inseamna nimic , daca tu folosesti acel produs pe o masina care nu este prevazuta din fabrica cu acele dimensiuni ale produsului . Si pe jantele de 15' aveai autorizatie RAR , dar nu pentru masina ta si ai fi ramas fara talon , indiferent ca jantele aveau autorizatie .
Nici un politist nu s-ar lua de cineva care si-a luat jante SH sau noi ( de import) fara autorizatie RAR , dar care corespund marimilor trecute in talon !
*




CORECT!
alex85_05
Si totusi...dimensiuni / model compatibil cu amortizoarele de SLZ imi poate spune cineva...? (ma gandeam daca cele de Logan se potrivesc)

Pana acum mi-ati dat raspunsuri f bune la nelamuririle mele....dar mai astept unul.
Multumesc
ramsen
baieti eu am patito si nu vreau so mai pateasca si alti.am fost oprit de garcea si m-au intrebat de omologare la jante iar RAR nu ma primit la identificare pina nu am prezentat acea hirtie de omologare data de ei pe acea firma care le face (cum le am eu KORMETAL).daca vreti sa ma credeti bine daca nu luati amenda sau suspendare talon.va ms
puiu82
@ Ramsen si eu tot Kormetal am si nu am decat factura cu care le-am cumparat.
Atata timp cat se gasesc pe piata si se vand LEGAL,cu factura si garantie,nu vad unde e problema si ce omologari RAR suplimentare trebuie.
Ca mai sunt si militieni dusi cu sorcova sau pusi pe sotii,sau ai avut 'norocul'sa gasesti unul care nu s-a bucurat de atentiile nevestei noaptea trecuta,e alta mancare de peste.
Bafta!
ramsen
dar RAR-ul de ce mau intrebat daca am omologare.hai sa zicem ca politisti sint asa cum sint ei uni dar RAR-ul cum mai sint tot asa.o sa fotografiez omologarea si vo arat.voi faceti ce vreti eu m-am asigurat sa nu imi fie ridicat talonul si sa mai primesc si vreo amenda,imi place sa fiu cu toate in regula
Boris08
QUOTE(ramsen @ 18 Sep 2008, 07:54)
dar RAR-ul de ce mau intrebat daca am omologare.hai sa zicem ca politisti sint asa cum sint ei uni dar RAR-ul cum mai sint tot asa.o sa fotografiez omologarea si vo arat.voi faceti ce vreti eu m-am asigurat sa nu imi fie ridicat talonul si sa mai primesc si vreo amenda,imi place sa fiu cu toate in regula
*



Azi am fost sa-mi fac ITP-ul la masina si pe acolo se perinda un nene de la RAR (a venit cu un break inscriptionat cu RAR) si cat am stat pe acolo l-am intrebat daca iti trebuie omologare RAR la jante de aliaj si ghici ce mi-a spus?........dupa ce mi-a aruncat un zambet prin care ar fi exprimat "mai prostomete" "nu ai nevoie de nimik de la RAR doar sa ai grija sa ca jantele sa nu fie diferite de ce scrie in talon..........
ramsen
salut
ok poate uni la RAR nu cer asa ceva la mine in pitesti cei de la RAR nu te iarta,iar acel politai ma oprit prin bucuresti.bafta va urez

19 Sep 2008, 19:15:
voi stiti mai bine ce faceti.am promis ca o pozez si am uitat so iau din masina
marius80_eugen
Deci ar trebui sa avem urmatoarele :
1. omologare folie auto pe geamuri fata si/sau spate ;
2. omologare jante ;
3. omologare traseu evacuare ;
4. omologare faruri xenon;
5. asigurarea casco si cea obligatorie ;
6. talon + buletin + carnet auto ;
7. biletel cu taxa rovineta achitata si valabila ;
8. copie dupa asigurare ca alergi in tot Bucurestiul dupa un xerox daca se intampla vre-o tronitura usoara si pe viitor cica se poate si la mica intelegere , fara politie implicata la accidentele usoare ;
9 in cazul colantarilor , a anunturilor sau a foliilor aplicate , o adeverinta ca nu s-a acoperit mai mult de 40% din suprafata totala a masinii ;

De acum cand plecam de acasa trebuie sa luam dosarul cu toate actele astea , altfel nu putem circula linistiti pe drumurile publice .
Intrebare : trebuie sa ai asupra ta mereu toate actele de omologari ? Si in concediu si pana la serviciu ? Cine le poarta pe toate asupra lui de fiecare data si mai ales cum credeti ca se fac acele hartii nevinovate dupa 2-3 ani de tarat peste tot ? ( pe chitanta de rovineta dupa 2-3 luni nu se mai intelege nimic ... ) Si daca le pierzi ce faci ?
Boris08
QUOTE(marius80_eugen @ 20 Sep 2008, 22:15)


De acum cand plecam de acasa trebuie sa luam dosarul cu toate actele astea , altfel nu putem circula linistiti pe drumurile publice .
Intrebare : trebuie sa ai asupra ta mereu toate actele de omologari ? Si in concediu si pana la serviciu ? Cine le poarta pe toate asupra lui de fiecare data si mai ales cum credeti ca se fac acele hartii nevinovate dupa 2-3 ani de tarat peste tot ? ( pe chitanta de rovineta dupa 2-3 luni nu se mai intelege nimic  ... ) Si daca le pierzi ce faci ?
*



Dar te obliga cineva sa-ti pui folie,jante de aluminiu,xenon,tobe sport ...etc???????
Si pt acte s-a inventat torpedoul.....sau u aculo ti trusa de scule ??????
ramsen
salut
daca tu vrei mariuse sa ai asa ceva pe masina ta atunci porta dupa tine si actele necesare sa dovedesti ca nu tu le-ai pus ci firma autorizata si cum sint geamurile ionizate,folia sau jantele acestea iti dau si acea omologare RAR.
acum va prezint si eu actele de la jantele mele:
1.certificatul de garantie
2.omologarea de la RAR pe care mi-a dato odata cu cumpararea jantelor adika de la magazinul de unde le-am luat
acum daca ma intelegeti este bine pentru voi ca atunci cind va opresc mai nou acum ne opresc cei de la RARsa aveti ce prezenta.chiar acum 2 zile ii spuneam la un coleg de serviciu ca vorbesc cu voi de omologare si el la fel ca voi dauo in colo si culmea a fost oprit daca stiti prin pitesti si intrebat pe linga altele si de omologare la jante.deci asa stau lucrurile.va multumesc


MA SCUZATI DAR NU MERG PUSE POZELE CRED CA SINT PREA MARI.REVIN CU ALTELE AZI
Boris08
Ajung la concluzia ca militienii din AG vor sa spele pacatele cu permisele si s-au pus pe treaba,vor sa iasa in evidenta.In curand cred ca o sa va oblige sa purtati mai mult decat cere regulamentul(adica tinuta decenta) o sa va creara tinuta de gala smile.gif)) no offence!!!!!
ramsen
nu unde mau oprit pe mine era in BUCURESTI si mau intrebat de omologare jante,prin zona alba iulia pe acolo eram.iar garcea de la mine sa fie sanatosi ei daca nu bagat mina pina la umar:)))))
marius80_eugen
Mai Ramsen , mai sa dea sa faca sa crape sa se umfle sa pocneasca coana Chirita daca eu inteleg ce ai scris tu mai sus mai , parca nu scrii romaneste mai !
Mai exista un buton de EDIT -> foloseste-l si mai indreapta daca ai ce in postul abia scris sa inteleaga si muritorii de rand mai .
ramsen
scrie tu bai mucea lucea mai bine.cine intelege intelege.dar unul ca tine nu cred ca o sa inteleaga
benkenobi
pana acum nu am mai auzit de omologare jante de aliaj. oare toti care cumpara jante de aliaj au omologare rar cu care umbla la ei? mai degraba vad extraterestrii decat omologare jante.
florinbolocan
QUOTE(ramsen @ 22 Sep 2008, 18:00)
scrie tu bai mucea lucea mai bine.cine intelege intelege.dar unul ca tine nu cred ca o sa inteleaga
*


Putin respect te rugam, pentru marius eugen, macar pentru zecile de ore pe care le-a pierdut sa scrie peste 2700 de post-uri.
N0mak
bai marius dar tu ai omologare pentru xenoanele care ti le-ai pus aiurea la "ingineri" ? ia sa imi arati tu mie unde scrie daca ai sau nu omologare RAR pentru xenon ca eu mi-am pus pe masina kit H7 xenon si dupa aceea am facut RAR si mi-au spus cei de acolo ca nu ii intereseaza.dar pentru tribalele tale de pe capota ai omologare?ai 2700 de posturi si te incurci in vorbe
ramsen
vorbeste si el,marius,si stie decit sa bage zizanii.atit face in loc sa dea explicati ca orice om.ptr el daca am geamurile ionizate si cei care mi leau facut imi dau omologare eu trebuie sa ii refuz ca nu port asa ceva dupa mine asta in conceptia lui marius
iarptr omologare jante aliaj eu am pe masina jante KM si am omologare si umblu cu ea la mine ca nu imi cere de mincare si cine ma intreaba leo arat.daca au toti care au jante aliaj asta este treaba lor eu am vrut sa fiu in ordine si leam luat.o sa revin cu acea omologare RAR la jante so vedeti si voi cei care sustineti ca nu ne trebuie ca au aceiasi marime a jantelor ca in talon,atunci as putea sa zic si despre geamurile ionizate ca nu imi mai trebuie ca sint geamurile masini.ia ginditiva de ce cei de la ionizari geamuri ne da omologare(sau cei care monteaza folie omologata RAR)ca se respecta acea ionizare permisa de RAR30-50-70%,corect,atunci si la jante este acelasi lucru iti dau omologare la janta ca respecta un stas si pot fi folosite in circulatie.daca am gresit va rog sa ma corectati dar nu unul ca marius care stie tot ce se misca in tara asta.alti vreau sa ma corecteze ca de marius mi sa luat ca de mere acre.si ce tot imi bat eu capul cu uni care nu vor sa inteleaga faceti ce vreti voi si cind luati amenzi sa ma anuntati.bafta si va multumesc.o sa revin cu poza cu acea omologare
puiu82
Eu unul astept cu interes pozele...
Multumesc!
benkenobi
QUOTE(ramsen @ 23 Sep 2008, 00:30)
vorbeste si el,marius,si stie decit sa bage zizanii.atit face in loc sa dea explicati ca orice om.ptr el daca am geamurile ionizate si cei care mi leau facut imi dau omologare eu trebuie sa ii refuz ca nu port asa ceva dupa mine asta in conceptia lui marius
iarptr omologare jante aliaj eu am pe masina jante KM si am omologare si umblu cu ea la mine ca nu imi cere de mincare si cine ma intreaba leo arat.daca au toti care au jante aliaj asta este treaba lor eu am vrut sa fiu in ordine si leam luat.o sa revin cu acea omologare RAR la jante so vedeti si voi cei care sustineti ca nu ne trebuie ca au aceiasi marime a jantelor ca in talon,atunci as putea sa zic si despre geamurile ionizate ca nu imi mai trebuie ca sint geamurile masini.ia ginditiva de ce cei de la ionizari geamuri ne da omologare(sau cei care monteaza folie omologata RAR)ca se respecta acea ionizare permisa de RAR30-50-70%,corect,atunci si la jante este acelasi lucru iti dau omologare la janta ca respecta un stas si pot fi folosite in circulatie.daca am gresit va rog sa ma corectati dar nu unul ca marius care stie tot ce se misca in tara asta.alti vreau sa ma corecteze ca de marius mi sa luat ca de mere acre.si ce tot imi bat eu capul cu uni care nu vor sa inteleaga faceti ce vreti voi si cind luati amenzi sa ma anuntati.bafta si va multumesc.o sa revin cu poza cu acea omologare
*


jantele sunt omologate de producator. nu vad de ce ar trebui sa dea fiecaruia cate o nenorocita de copie xerox dupa acea omologare. poate ar trebui sa avem si pentru cauciucuri? ca le-am schimbat si pe alea dar sunt de iarna nu de vara. icon_mrgreen.gif

23 Sep 2008, 07:30:
ultima data la itp, cu inginerul de la RAR langa masina ( cu jante KM pe masina) nici macar nu s-a pus problema jantelor. oare de ce?
brici_85
Scuze ca ma bag, dar parerea mea este ca trebuie sa iti dea omologarea pt ca nu toata lumea (politie, RAR) stiu toate marcile si tipurile de jante care sunt omologate sau nu.

In legatura cu cauciucurile, nu trebuie sa ai omologare pentru ca dimensiunile cauciucurilor sunt trecute in talon, iar cei de la RAR si politia de acolo verifica daca sunt cauciucurile care trebuiesc.
cristio_79
Cum a spus si colegul de mai sus,jantele sunt omologate de producator.
Importatorul primeste un certificat de conformitate de la RAR,daca ele corespund.Atata timp cat ele au primit acel certificat si se scot la vanzare,inseamna ca sunt conforme si omologate pentru circulatia pe drumurile publice.Cu conditia ca cel care le cumpara sa respecte dimensiunile date de producatorul autoturismului.Acest lucru este valabil pentru marea majoritate a pieselor si componentelor care formeaza un autovehicul.

Mai vin cu un caz ipotetic si unul real.
-Cumpar un Logan nou (sau orice alta masina noua) care nu este dotat cu jante de aliaj din fabrica si apoi cumpar de pe forum 4 jante noi de origine.Trebuie sa merg la RAR sa-mi omologheze jantele?Nu cred.

Un var si-a adus personal vreo 4 masini din Germania pana acum.Facea inmatricularea,circula cu fiecare in jur de 6 luni-1 an,dupa care o vindea si aducea alta.
Toate masinile pe care le-a adus nu aveau jante din fabrica.Cumpara jantele de aliaj second-hand,echipate cu anvelope,de la respectivul dealer de unde lua si masina si beneficia si de un set de anvelope de iarna.De fiecare data venea cu masina plina de roti de acolo.
Nu a avut nici o omologare speciala si nici nu a avut probleme la RAR cu ele,mai ales ca toate masinile aveau trecute in acte 3 sau chiar 4 dimensiuni ale rotilor.

Nu am citit de la un cap la altul codul rutier,dar din ce am citit,am vazut ca face referire strict la anvelope si nu se refera la montarea unor jante de tabla sau aliaj after-market:
Art. 100. - (1) Constituie contravenții și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancțiuni următoarele fapte săvârșite de persoane fizice:
--------------------------------------------------------------------------------------------
6.conducerea unui autovehicul care are montate anvelope cu alte dimensiuni sau caracteristici decât cele prevăzute în certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori sunt uzate peste limita admisă;
brici_85
Iti multumesc Cristo_79, exact asta am spus si eu, dar tu ai venit si ai sustinut si cu un extras sin articolul legii care prevede aceasta problema.

Si cum a scris si colegul cristo_79, cum am eu si cel mai probabil aveti si voi specificat pe talonul masinii cele doua dimensiuni al cauciucurilor cu care sunt permise a se echipa masina.(atat pentru rotile din fata, cat si pentru rotile din spate).
N0mak
corect.
klu
este cineva care si a pus filtru de aer sport la solenza?
eu l am cumparat dar nu l am montat inca,ca nu am avut timp? imbunatatzeste demarajul masini?? astept si eu un raspuns !! mersi !!!!!
cristio_79
Vezi ca era topic separat cu problema aceasta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.