Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: reglare furca bendix
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tzepesch
am reparat azi, pt a nush cata oara electromotorul. se tot desprind carbunii , in special ala de masa, sudat la capac.

am observat ca se poate regla, dupa montarea EM, cursa bendixului, cu o tubulara de 12, de la surubul ala de la starter.

cum se reglaza, cu masina pornita cumva, se insurubeaza spre cutia de viteze, spre motor pana incepe sa agate putin coroana volantei si apoi se da putin inapoi...
asta pt o cursa cat mai scurta?

daca e strans in sensul opus, spre aripa, bendixul tinde sa intre mult in electromotor, si la actionare sa nu mai atinga bucsa aceea opritoare de pe ax.
e posibil, astfel sa agate putin volanta la impingere, sau o ataca complet cu dantura?



care e pozitia optima?
Bulldog
Dar de ce vrei sa te complici? Furca aia nu ar trebui sa iti cauzeze probleme. Si eu mi-am facut o pasiune saptamana trecuta din montarea/demontarea electromotorului.
Cand spui ca ti se desprind carbunii, cred ca te referi ca se desprind conductorii lor electrici, nu? Eu am curatat foarte bine zona in care se ataseaza si am cositorit conductorii. Si asta se intampla acum 3 ani si nu am avut absolut nici o problema.
pcostica
foarte simplu...cu demarorul dat jos reglezi surubul pentru 8 mm liber pana la opritor si 1,5 mm cu bendixu' tras pana la opritor.
Bafta!
pavel_daniel
Ti se dezlipesc periile pentru ca ii lipesti cu fludor.Ele trebuiesc cositorite.Si nu se regleaza cu cheia de 12 ci de 14 .Cu 14 tii contra si strangi surubul din cap pana la maxim cu cheia de 8.Succes.
tzepesch
la mine merge cu 12. e un surub care are o saiba pe care intra cheia de 12... asa intra la mine.....

da, ii lipesc cu cositor d-ala de tevi de cupru de instalatii... ciocanu meu de lipit e cam mic, doar de 35W

7 Jun 2008, 10:35:
se dezlipesc conductorii de pe capac... in special ala,

cel din stator vad ca se tine bine. cu ala n-am avut probleme.... momentan, ieri am facut o tiaganie maxima ca sa il lipesc... stiaiti ca daca se rupe un conductor de la mijloc, de la carbune nu se mai lipeste neam?
Adrian_Boy
Ia carbuni de Urziceni in primul rand, nu lua altceva.

Si eu m-am chinui sa lipesc acei carbuni, in special cel care vine in interior. Prima data am luat ciocanul de lipit (cel clasic de pe vremea lui Ceasca), fara nici un rezultat, puterea mult prea mica.

In final am facut rost de un letcon care se pune la aragaz, ceva clasic si bun in cazul acesta, pana se face varful rosu (scoti capacul ochiului si pui direct in flacara) si repede il bagi in "seama" wink.gif

Iar cu reglatul vezi ca scrie in cartea lui Mondiru biggrin.gif
Acuma mai depinde si de uzura pieselor, fa ca la carte si pe urma ajustezi putin sa vezi cum cupleaza, eventual o faci manual. Adica cu contactul pus si apesti pe acel surubel sa porneasca masina si vezi cu ochii tai cum se comporta wink.gif

Sunt prietenul demarorului wub.gif
tzepesch
interesant. daca reglam bendixul sa stea aproape de volanta si sa arunce mai repede posibil sa pornesca din prima. la a doua nu mai mergea.

am reglat bendixul in pozitia cealata, f tras inauntru si porneste de fiecare data fara probleme. ca sa fiu sigur si ca sa nu-l solicit, 3-4 pedale si tinut l jumate, o ia instant.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.