Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mi se opreste motorul in mers...
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
bogdan_slz
Am o berlina din 96 cu 60.000 de km! Azi mi s-a intamplat un lucru foarte ciudat...
Am bagat benzina de la OMV, vreo 8 litri, am ajuns la serviciu unde am stat vreo 6 ore, dupa care am pornit spre casa! Pe la mijlocul drumului mi s-a oprit motorul dintr-o data...Eram chiar in mijlocul unei intersectii! L-am repornit, insa se manifesta anormal, cum luam piciorul de pe acceleratie se oprea...Am turat-o tot timpul si am ajuns cu greu acasa. Motorul tragea totusi bine! Apoi am coborat cu tatal meu sa se uite la ea, a suflat prin jiglor, a mai bibilit-o el deoarce eu nu ma pricep, dar rezultatul era acelasi. Cateodata nu se oprea la relanti, dar motorul avea un mers neregulat! Am luat astazi niste balti si ma gandeam ca poate a intrat apa pe undeva! Sau poate e vreun gunoi in benzina...Nu stiu ce sa-i fac, iar partea proasta e ca peste 1 luna vreau s-o vand! Aveti ceva idei?
klaus
1. Incearca sa vezi pe furtunul de iese din carburator si se duce in galerie (nu cel spre capacul culbutorilor!) ca are o duza (daca nu e infundata ceva, sau daca mai este prin preajma...)
2. Mai sufla in jigloare (cel de relanti), verifica reglarea pozitiei clapetei la relanti
3. Verifica avansul (inclusiv cel vacumatic)
4. Verifica sistemul de aprindere (bujii si capac delcou)
5. Verifica sa nu ai pierderi pe furtunele vacumatice de la frana
6. Incearca si la un service.

PS: Si incearca sa bagi ceva aer pe furtunul de tur de la pompa de benzina (cu o pompa de picior, ceva) sa nu ai gunoaie pe conducte - scoti furtunul de la intrarea in pompa de benzina si pui mufa de la pompa (de aer) pe el, si dai la pompa.
Mika



Incearca sa pui un aditiv care sa elimine apa din rezervorul de benzina. Cauze pot fi mai multe.
saruman
Pare a fi din cauza jiglorului de ralanti partial infundat. Scoate-l, foloseste o sarma subtire pentru a-l desfunda (cateodata nu ajunge sa-l sufli). Si pune-ti un filtru de benzina.
michimaus
surubul de aer sau platina impuscata.daca e dusa moare cand esti in mers si calci ambreiajul.
viperfox
am si eu o problema similara, dacia 99 36000km, se opreste motoru in mers la viteza mai mare (>60) cand debraiez, adica merg, si cand calc ambreiaju si iau picioru din acceleratie se opreste motoru, si e destul de nasol ca raman fara servofrana; si deobicei cand se opreste in modu asta porneste foarte greu, cu toate ca este cald, si demaroru duce (am baterie buna), porneste f f greu, indiferent daca apas acceleratia, pot sa o tin si la fund, nu are nici un efect; idei?
andu911
mol si petrom parca sunt mai rasarite...bagati fara plumb + solutie eliminat apa din benzina cum zicea colegul mai sus

deja astia sunt nesimtiti cu apa in benzina...scuzati-mi expresia...la masinile straine nu se simte, dar la astea pe carburator...dupa ce ca e mai mult de 1$ litrul...mai combina si cu apa si nu inteleg cum o firma austriaca cu renume precum OMV isi permite sa bage apa in benzina.
lucianwwl
QUOTE(bogdan_slz @ 30 Dec 2004, 19:04)
Am o berlina din 96 cu 60.000 de km! Azi mi s-a intamplat un lucru foarte ciudat...
Am bagat benzina de la OMV, vreo 8 litri, am ajuns la serviciu unde am stat vreo 6 ore, dupa care am pornit spre casa! Pe la mijlocul drumului mi s-a oprit motorul dintr-o data...Eram chiar in mijlocul unei intersectii! L-am repornit, insa se manifesta anormal, cum luam piciorul de pe acceleratie se oprea...Am turat-o tot timpul si am ajuns cu greu acasa. Motorul tragea totusi bine! Apoi am coborat cu tatal meu sa se uite la ea, a suflat prin jiglor, a mai bibilit-o el deoarce eu nu ma pricep, dar rezultatul era acelasi. Cateodata nu se oprea la relanti, dar motorul avea un mers neregulat! Am luat astazi niste balti si ma gandeam ca poate a intrat apa pe undeva! Sau poate e vreun gunoi in benzina...Nu stiu ce sa-i fac, iar partea proasta e ca peste 1 luna vreau s-o vand! Aveti ceva idei?
*




STIU! TI-O CUMPAR EU!
PE BUNE MAESTRE!
lucianwwl
QUOTE(lucianwwl @ 17 Mar 2005, 11:32)
STIU! TI-O CUMPAR EU!
    PE BUNE MAESTRE!
*





DESPRE REGLAJE PENTRU GPL, STITI CEVA? blink.gif
Ov
QUOTE(lucianwwl @ 17 Mar 2005, 11:36)
DESPRE REGLAJE PENTRU GPL, STITI CEVA? blink.gif
*



cauta pe forum ca s-a mai discutat.

Te rog nu mai scrie cu litere mari (inseamna ca tipi la noi) wink.gif
cristidb
QUOTE(viperfox @ 17 Mar 2005, 01:27)
am si eu o problema similara, dacia 99 36000km, se opreste motoru in mers la viteza mai mare (>60) cand debraiez, adica merg, si cand calc ambreiaju  si iau picioru din acceleratie se opreste motoru, si e destul de nasol ca raman fara servofrana; si deobicei cand se opreste in modu asta porneste foarte greu, cu toate ca este cald, si demaroru duce (am baterie buna), porneste f f greu, indiferent daca apas acceleratia, pot sa o tin si la fund, nu are nici un efect; idei?
*


Verifica nivelul in carburator si debitul pompei de benzina. Mai poate fi si de la un avans prea mic.
chichi
Si pana la urma cum ati rezolvat problema? Sunt si eu intr-o situatie asemanatoare si am mare nevoie de solutii... blink.gif
narcissb
Salut,la mine problema suna altfel:o pornesc(nu conteaza tempratura de afara) ,o ia mai bine cu socul ,si cand bag in prima viteza si dau sa plec daca nu o accelerez foarte mult motorul moare.aveti careva vreo idee.
argon
Exact la fel am pateam si eu.
Rezolvarea:
Socul e de vina, vara nu o mai porni cu socul, iarna trage-l numai in momentul cand o pornesti, si o ti din acceleratie dupa.
Nu stiu de ce se intampla asta, dar sigur e de la soc, cred ca e remediabil, dar eu ma descurc cu metoda descrisa mai sus, si l-am lasat asa.
bertro
narcis, motor rece sau cald? ce inseamna "foarte mult", cate ture?
daca e motorul rece, indiferent de temperatura de afara, e normal sa mearga mai greu si sa trebuiasca sa o tii mai turata la pornire.
argon
"daca e motorul rece, indiferent de temperatura de afara, e normal sa mearga mai greu si sa trebuiasca sa o tii mai turata la pornire"
Imi permit sa te contrazic, vara cel putin la rece nu merge deloc mai greu, chiar trage mai bine decat la cald, iarna, e adevarat, trebuie sa o ti putin mai turata, dar nu imediat dupa ce a pornit, ca distrugi motorul, o lasi neturata prea tare cateva momente sa circule uleiul.
Lexy
Mai oameni buni hai sa fim seriosi ca n-are treaba jiglerul cu ce pateste bietul baiat..cand e infundat vine cu intreruperi sau daca chiar e blocat nu mai porneste...dars a se opreasca in mers asta chiar ca-i altceva....si n-are treaba cu motor rece si alea alea ca nu-i normal sa se opreasca sa mearga subturata da,dar nu sa se opreasca!!!!

Oricum daca-i dai de capat zi-ne si noua, ca nu stii cand patania ta poate fi de ajutor altora....
narcissb
Motorul este rece,la ce turatie nu iti pot spune caci nu am turometru.Adaugari:am schimbat bobina de curand si condensatorul ca aveam probleme la pornire dar inainte de problemele acestea nu o turam asa tare la plecarea de pe loc.Multumesc pentru interes.
argon
Narcis, daca nu ai citit postul 15 citeste-l.
Imi mentin convingerea ca este socul...
maxiK
Ar putea fi plutitorul din carburator care sa fie spart.
narcissb
Am citit postul 15 dar am uitat sa adaug .Socul il trag doar casa porneasca mai usor,dupa care il imping la loc de tot,si apoi urmeaza faza cu pusul in miscare si muritul motorului (daca nu este accelerata puternic).
argon
pai e altceva, nu ai spus inainte asa, scuze ca m-am bagat si eu..
narcissb
Pentru maxiK plutitorul l-am schimbat in primavara (mama lui) cat am mai tras si din cauza lui.
rtulea
Nu cumva ai facut ceva reglaje pe la delcou? Ai schimbat cumva pozitia lui? Se intampla urmatorul fenomen: la avans mic motorul functioneaza "bine" la turatii mici, la avans mare este invers. Acum, daca tu ai dat avansul prea mare, adica ai rotit delcoul mult spre dreapta cum privesti la el din fata lui, atunci da trebuie sa turezi masina ca sa poti pleca de pe loc.
Acest lucru NU inseamna ca trebuie sa dai avansul la minim, va fi la fel de rau. Avansul trebuie reglat fie cu stroboscop fie cu bec fie la ureche dar avand motorul turat putin peste ralanti.
FLEX
Mai, eu la o faza din asta cu mortaciune totala aveam un gunoi URIAS (ceva seminte de plop/castan/whatever) care imi obtura cuiul poantou; incearca si pe acolo.
Inca o chestie: nu mai desfundati jiglerele cu litza, se decalibreaza foarte usor si apoi ... aleluia, se duce in draci consumul.
Lexy
Fisele le-ai verificat ca si alea dau intreruperi daca se bulesc....
andu911
n-are cum de la fise bulite...merge in 3...dar nu se opreste...
4star
A mea dacie (alimentata cu GPL) face figurile astea cu oprit motorul in timpul mersului , dar nu tot timpul ci numai in anumite conditii. Dupa cum am observat daca merg cu viteza a 4 sau a 5-a si turata la 2500-2700 cam 30 sec - 1 minut, cand scot din viteza si nu mai apas acceleratia (sau daca nu scot din viteza dar apas ambreiajul) moare motorul imediat. Dar bag in viteza si iau piciorul de pe ambreiaj si porneste bine. La mers linistit nu face figura asta. Despre viteza de mers nu pot sa spun pentru ca vitezometrul meu este ventilator (pana o sa il schimb ). Daca imi puteti da vreo idee cam ce ar avea ... .
DanDare
Salutari tuturor,
Si eu am aceasta problema, se opreste motorul cind apas ambreiajul (sau si mai sigur cind apas ambreiajul si pun frina). Am fost la "mester" si mi-a reglat carburatorul, rafacut aprinderea. A tinut cam o saptamina si apoi a revenit problema. Se pare ca daca o turez mai puternic se declanseaza problema : se opreste motorul la ralanti (sau debraiere).
Am fost de mai multe ori la diferiti mecanici si de la fiecare am plecat cu masina mergind perfect la ralanti. De fiecare data au rezistat cam o saptamina reglarile facute de ei.
Ce am observat eu: daca ma dau jos cind moare ralanti-ul si reglez din "surubul de aer" merge iar bine (rotund), doar pentru o vreme.
Va rog nu aruncati cu pietricele intr-un incepator lipsit de vocabularul necesar exprimarii bubelor dintr-o dacie mult prea veche. Sugestii ? (pe intelesul unui incepator). Multumiri
Petea
Problema similara. Cand ajung in apropierea unei intersectii si apasa ambreiajul ca sa dau a doua (eu fiind cu a treia sau a patra, depinde de viteza), motorul se opreste. Ca sa mai elimin din necunoscute precizez ca:
- nu calc frana (m-am obisnuit sa folosesc frana de motor si apas pedala de frana doar in ultima instanta);
- problema apare cand motorul este cald si nu cand este rece;
- nu folosesc socul la pornire, nu e necesar, doar calc un pic acceleratia;
- am schimbate de 1 saptamana: pompa de benzina, cuiul pontou, plutitorul;
- am scos filtrul de impuritati (cel care e pe traseul de la rezervor, inainte de carburator) si am pus pe traseu un decantor "sanatos" pentru apa si impuritati (din ala tip borcan cu sita centrala, cum era la Daciile mai vechi);
- am aprindere electronica si toate reglajele si curatirile de site si jigloare facute acum o saptamana si jumatate (inclusiv nivel carburator);
- platina are 4 saptamani, capacul delco si bujiile cam 3 saptamani;
- pun benzina EcoPremium (cu plumb) de la Petrom;
- cand se opreste am cam 1000...1200 rotatii pe minut;
- problema mi-a aparut si cand plec de pe loc si schimb din a I-a in a doua si apoi a treia - se opreste si la schimbarea din treapta 1 in 2 si din 2 in 3; precizez ca nu se opreste niciodata cand trec din 3 in 4 sau din 4 in 5.

Nu imi dau seama de ce se opreste. Daca bag in viteza porneste dar nu imi place faza asta. Vad ca problema asta apare la mai multe masini. A reusit cineva sa o remedieze ? Mersi.
stefanel
Salut. Am aceeasi problema la o nova gt. Cand se
incinge motorul se opreste in mers si singura solutie pt a-mi continua drumul este de a umbla la surubul relanti sa-i maresc turatia la 1200-1500 ture. In acest fel motorul merge f neregulat, tinde sa se opreasca. Bobina de inductie este fierbinte, platina se impusca f repede (la zeci de km), desi condensatorul este nou iar curentul furnizat de alternator este de 14,2 V. Din ce am citit pe forum aceste simptome sunt date de o bobina de inductie defecta. Credeti insa ca poate fi si din reglajul surubului care deschide clapeta filtrului de aer? Ce cauze ar mai putea genera asta?
vick
Daca problema apare numai in sarcina (in mers) , nu si atunci cand turezi motorul in gol, s-ar putea sa fie de vina avansul vacuumatic...
adrianne
am avut aceeasi problema (sau paote mai e dar nu s-a mai manifestat smile.gif ) - dupa ce turam masina in mers la 3-4000 rpm pt depasiri sau altele, la relanti se oprea motorul. Dupa ce am schimbat furtunul de la vacum (era crapat si rasufla) se pare ca e ok
to_the_limit
o problema asemanatoare,la un momenta dat,e random faza,masina incepe sa zgaltaie sa tremure si se opreste.
Tre sa dau la cama la pompa sa porneasca,altfel nu o ia.
S-a curata carbu,s-a verificat pompa de benzina.
Mnetionez ca o apuca mai des si de fiecare data aproape cand tre sa urc un deal,ceva..

ce poate fi,unde sa ma uit,am fost la Dacia service si aia nu stiu nimic,m-au pus sa schimb o multime de prostii degeaba
andu911
QUOTE(to_the_limit @ 24 Sep 2005, 18:42)
o problema asemanatoare,la un momenta dat,e random faza,masina incepe sa zgaltaie sa tremure si se opreste.
Tre sa dau la cama la pompa sa porneasca,altfel nu o ia.
S-a curata carbu,s-a verificat pompa de benzina.
Mnetionez ca o apuca mai des si de fiecare data aproape cand tre sa urc un deal,ceva..

ce poate fi,unde  sa ma uit,am fost la Dacia service si aia nu stiu nimic,m-au pus sa schimb o multime de prostii degeaba
*



eu zic ca supapele de la pompa
to_the_limit
ce inseamna asta?
adica trebuie sa schimb iar pompa cu totul?
sau numai partea de sus
mentionez ca a fost schimbata acum 6luni
to_the_limit
nimeni? sad.gif mellow.gif
andu911
QUOTE(to_the_limit @ 26 Sep 2005, 16:31)
nimeni? sad.gif  mellow.gif
*



Verifica supapele, n-am ce sa iti zic...daca vrei tu sa le schimbi fara sa verifici...
to_the_limit
pai nu stiu care sunt supapele.. biggrin.gif
elprypas
chestia e de la pompa de alimentare .... banuiesc ca membrana a cedat .... schimba membrana pompei de benzina si vezi dak mai face asa! posibil ca si distributia sa itzi fie bulita!


ps logic sa faca mai des cand vrei sa urci un deal .. ca ti se intoarce toata benzina inapoi in rezervor !
andu911
cu o cheie de 10 te duci la pompa de benzina biggrin.gif te uiti la ea si observi ca are un surub in mijloc, il desfaci s o sai dai de supape biggrin.gif
elprypas
petea dupa ce zici u acolo problema e foarte incurcata... in prima instanta banuiesc ca itzi fura curent pe partea de aprindere....cat despre combustibil ... hai sa fim seriosi ... incearca benzina de la Lukoil eu unu sunt super multumit
vis-a-vis
Moare la mersul in gol pentru ca jiclorul de mers in gol e infundat cu o boaba mica de nisip (jeg). Poti sa suflii in el pana-ti ies ochii. Trebuie scos cu un un ac foarte mic, daca nu, schimbat jiclorul de mers in gol. Am patit-o de nenumarate ori, odata stateam in ploaie si suflam in el si n-aveam ac la indemana.


user posted image
to_the_limit
pai pompa mi-a fost verificata la service si mi s-a zis ca membrana e buna.. sad.gif
si azi am observat ca imi face cand accelerez mai tare..in sarcina deci...dar daca nu o mai accelerez,deci iau de pe acceleratie nu se opreste..trebuie sa o iau cu frumosul cum s-ar zice...si isi revine apoi

distributia??wtf
si ce inseamna ca vine benzina in rezervor..adica numai alimenteaza cum trebuie?
pai am juma de rezervor de benzina
to_the_limit
haide-ti va rog ca maine-poimaine tre sa ajung in service si iar ma iau aia ca sa vedem poate e de aici, ca poate e de acolo si imi schimba la greu piese bune pe banii mei

Azi pe un pod din oras in sarcina tr-3 50-60km/h incepe showul...zgaltaiala..numai accleerez din reflex..se potoleste..incerc sa accelrez patinat cu ambreiaj..nimic..cum acceleram dadea in nas si incepea zgaltaiala..a trebuit sa cobor pe liber..
la relanti e super stabil,deci nu e de acolo.

am desfacut capacul pompei dar membrana aia pare in regula..fara gauri

pls heeeeeeeelp! sad.gif

vis-a-vis
Capac distributie(delco) fisurat. Bujii pline de ulei nears.(sigur iti papa ulei)
Baga-i un furtun la capacul chiulasei, acolo pe unde se recircula vaporii de ulei prin carburator, ca la vechile taxiuri smile.gif
to_the_limit
chiar deloc...are set nou de segmenti..si nu papa deloc
diaconuliviu
Spui ca face mai ales in panta si la accelerare; ia vezi nivelul in CNC nu e prea mic? membrana la pompa de repriza?
to_the_limit
deci membrana pompa spritz cumva?
si...nivelul in in camera in carb te referi?Daca da..cred ca e ok ca a fost desfacut cu 1 luna nainte si reglat,cica..

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.