Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: temperatura aiurea
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
micri
Salutare tuturor!

saptamana trecuta am avut probleme cu temperatura si am dat jos radiatorul si l-am spalat in cada.sa nu spun ce a iesit din el .
i-am bagat apa distilata si acum apa am in el, i-am facut aerisirea asa cum m-am priceput si acum am o alta dilema.
pornesc, merge fain un timp, deaodata urca temperatura la 95 dupa care scadedestul de repede si se stabilizeaza undeva la75-80 de grade la relanti iar la dreum undeva la 70 de grade. nu imi place acea temperatura de 95.

care ar putea sa fie cauza acestui fenomem?
argon
termostatul...
alinushy
daca ai colier pe termostat(pe furtun) s-ar putea sa-l fi strans prea tare
roland
Probabil termostatul e semi-blocat. Faptul ca iti urca temperatura asa mult denota ca nu deschide la timp. Faptul ca iti sta la relanti mai cald decat la drum intins denota ca nu inchide bine si, la drum lung, aerul rece si turatia mai mare a elicei raceste radiatorul mai tare. Schimba termostatul si mai vedem.
Minel
QUOTE(micri @ 9 Jun 2008, 08:46)
Salutare tuturor!

saptamana trecuta am avut probleme cu temperatura si am dat jos radiatorul si l-am spalat in cada.sa nu spun ce a iesit din el .
i-am bagat apa distilata si acum apa am in el, i-am facut aerisirea asa cum m-am priceput si acum am o alta dilema.
pornesc, merge fain un timp, deaodata urca temperatura la 95 dupa care scadedestul de repede si se stabilizeaza undeva la75-80 de grade la relanti iar la dreum undeva la 70 de grade. nu imi place acea temperatura de 95.

care ar putea sa fie cauza acestui fenomem?
*




Termostatul sau o aerisire deficitara a sistemului de racire
Faptul ca circuli doar cu apa distilata in sistem nu ii indicat deoarece chiar si in proportie mica ,antigelul are rol de ungere al componentelor ,astfel evitandu-se uzuri premature ale componentelor ,
micri
bun in mare parter am inteles dar termostatul unde este pozitionat?
baranga
pe furtunul ce leaga pompa de apa de radiator,este prins deasupra pompei de apa in interiorul furtunului cu un colier wink.gif

P.S. cand ai aerisit instalatia ai aerisit-o cu motorul rece??daca da ,mai aeriseste-o odata cu motorul cald la 90 grade,ridicand vasul de expansiune in sus si dai drumul la niplu de aerisire mai intai jos apoi sus. wink.gif
Hacker
Pune antigel in proportia egala si schimba termostatul.
Termostatul il poti verifica, scoti termostatul ( vezi ca e in furtunul gros in partea cu motorul ) il pui intr-o oala, pui oala la fiert, si privesti daca deschide. Daca deschide ai o problema la sistemul de racire al motorului ( sunt infundate orificiile blocului motor ).
Totusi e mai bine sa schimbi termostatul si sa urmaresti daca mai face figura din inainte.
Neaparat sa nu scoti termostatul si sa nu il mai pui la loc ( motorul iti va merge prost, rece si va consuma mai mult )
Pune antigel.

Succes...
micri
salut!

am fost si am cumparat un termostat de uzina dar care are temperatura 87-89 grade, este dinacela cu "putza" cum i se mai spune. pana acum am avut unul de vaslui de 86 grade. am mai gasit unele de oradea dar foarte prost facute. acesta este realizat fain . ei spun ca sunt cele care se pun in fabrica pe dacii.
Hacker
Bun, pune termostatul si antigelul.


Succes..
micri
merci pentru sfat
baranga
ai grija sa nu pui termostaul invers(trebuie sa in pui cu puta in jos!) wink.gif
micri
am montat termostatul cel nou. acum se duce apa pana la 90-95 de grade dupa care cade la aproximativ 75- 80 de grade. mi-a facut figura aceasta de doua ori astazi de dimineata. sa fie din cauza ca radiatorul este mare si l-am spalat caci era cu 10 -15% mal in el ?
se vede ca la 90 deschide caci scade temperatura dar nu imi place aceasta fluctuatie. la mine se ducea acul pe 86 si ramanea acolo si aveam termostat de vaslui. acum am unul cica de fabrica pe cutia caruia scrie made in franta si are inclusiv timbru de autentificare. am tot cautat vernet si nu am gasit.
ovidius max
QUOTE(micri @ 12 Jun 2008, 08:32)
am tot cautat vernet si nu am gasit.
*



vezi la magazine cu piese pentru renault. Eu acolo am gasit.
Hacker
Mai ai luat termostat care deschide mai tarziu.

12 Jun 2008, 12:23:
Si eu am avut o problema cu termostatul. Nu am pus colier la termostat, a urcat pe furtun pana la cotitura. Ba ramanea blocat pe deschis, ba ramanea blocat pe inchis. Cand l-am scos era stramb si vai de el. L-am schimbat cu unu de vaslui de 86, si vreau sa zic ca nu mai am probleme cu temperatura. Oricum nu mai am nimic infundat prin motor . Am curatat totul cu solutie 2+2, am spalat radiatorul cu detratant sub presiune. Am bagat furtun cu presiune si in motor, si am rezolvat problema cu orificiile infundate.

Succes...
Lunaticul
Salutare! Am si eu o problema legata de temperatura apei. Dupa circa 50 de km de mers (afara erau cam 30 de grade) am urcat o rampa mai serioasa si mi s-a aprins becul rosu de la apa. Am tras pe dreapta, am lasat-o la ralanti pana ce a scazut temperatura, apoi mi-am continuat drumul. Am mers cu 80-90 km/h pe drum drept (nu am mai avut de a face cu rampe) iar temperatura se mentinea destul de ridicata cred eu. Nu sunt sigur deoarece am indicator cu 2 linii albe la limita inferioara si 2 linii albe urmate de una rosie la cea superioara. Temperatura se mentine la prima linie alba de la limita superioara. Cam cate grade ar fi acolo?

Sper sa intelegeti ce am scris. am incercat sa postez o poza cu indicatorul si nivelul temperaturii dar imi dadea eroare. Sa suspectez si eu garnitura de chiuloasa ? Precizez ca am instalatie pentru GPL. Multumesc anticipat !
neajiji
QUOTE(Lunaticul @ 12 Jun 2008, 22:38)
Salutare! Am si eu o problema legata de temperatura apei. Dupa circa 50 de km de mers (afara erau cam 30 de grade) am urcat o rampa mai serioasa si mi s-a aprins becul rosu de la apa.  Am tras pe dreapta, am lasat-o la ralanti pana ce a scazut temperatura, apoi mi-am continuat drumul. Am mers cu 80-90 km/h pe drum drept (nu am mai avut de a face cu rampe) iar temperatura se mentinea destul de ridicata cred eu. Nu sunt sigur deoarece am indicator cu 2 linii albe la limita inferioara si 2 linii albe urmate de una rosie la cea superioara. Temperatura se mentine la prima linie alba de la limita superioara. Cam cate grade ar fi acolo?
         
Sper sa intelegeti ce am scris. am incercat sa postez o poza cu indicatorul si nivelul temperaturii dar imi dadea eroare. Sa suspectez si eu garnitura de chiuloasa ?  Precizez ca am instalatie pentru GPL. Multumesc anticipat !
*



Problema mare nu ar fi, eu suspectez antigelul si respectiv proportia in care se afla. Fa-i o verificare lichidului de racire si o aerisire a circuitului. La prima linie din indicator daca nu ma insel sunt 95 grade celsius.
cristu
QUOTE
Oricum nu mai am nimic infundat prin motor . Am curatat totul cu solutie 2+2, am spalat radiatorul cu detratant sub presiune. Am bagat furtun cu presiune si in motor, si am rezolvat problema cu orificiile infundate.


Hacker imi poti spune si mie cum ai procedat cand ai spalat motorul cu jet de presiune ? pe unde ai bagat furtunul ? pe sus sau pe jos la pompa de apa ? care e procedura ?.

Te intreb fiindca am probleme cu temperatura motorului. Imi ajunge si la 95 grade in oras si incepe se se poticneasca motorul, da in nas ... trebuie sa dau drumul la caldura sa mai circule prin instalatie ca sa mai scada un pic

Am schimbat si termostatul de vaslui, cel ce 86 grade cu unul Vernet de 89 parca si la fel face, nicio schimbare. Radiatorul este nou model mare deci nu ar fi el cauza, aerisirea e facuta corect si totusi imi creste temperatura mult fata de limitele normale

Asa ca banuiesc ca am ceva infundat pe la motor si as vrea sa spal instalatia de racire dar nu prea stiu cum, daca ai pute asa-mi dai niste indicatii ti-as ramane recunoscator

Merci
Hacker
In primul rand poti folosi functia search.
Bagi solutie 2+2 in radiator, mergi cu masina 2 zile.
Scoti toata apa din radiator si dai radiatorul jos. Scoti busonul de la sistemul de racire al motorului, care e intre radiator si motor ( pe motor ) scoti apa si din motor. Iei Radiatorul in casa, desfaci busonul radiatorului ( vezi ca e in dreapta jos ) bagi furtunul cu presiune in el pana iese tot jegul,bagi detratant ( soda causticica ) ce crezi tu ca ar curata mai bine, il lasi 1-2h, il scurgi si repeti faza cu furtunul pana apa iese curata din el . ( sa il clatesti bine ). La motor odata bagata solutia 2+2 nu ai ce sa mai bagi, decat furtun cu presiune pana se duce tot jegul din el. Pui totul la loc, bagi apa + antigel, faci aerisirea si vezi daca mai ai probleme.
Poti sa ai probleme cu incalzirea motorului si din cauza garniturii de chiuloasa. Te uiti cu motorul incalzit daca in vasul de expansiune daca iti ies bule ( circuitul de racire sa fie bine aerisit ). Verifici daca iti scade nivelul la apa din vasul de expansiune fara sa ai pierderi de lichid pe undeva. Verifici starea uleiului ( daca uleiul are o culoare maroniu deschis sau daca e gri ) sa nu iti bage apa in ulei.
Acum daca apa urca pana la 90-92 grade nu e motiv sa te alarmezi, deoarece sistemul de racire la Dacie nu e conceput pentru temperaturile din ziua de azi.

Succes...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.