Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: completare antigel
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mar10may
cam la cateva luni de zile scade putin nivelul lichidului de racire.in medie cam la 6 luni sa zic ca ar fi nevoie sa pun vreo 200 de ml.nu cred ca e f grav din cate am auzit la cei de la service.problema care ma intereseaza pe mine ar fi urmatoarea.in timp antigelul isi pierde din proprietati.sa completez cu antigel pur sau diluat cu apa?
Marius*
Da. In mod normal trebuie verificata concentratia antigelului anual.
mar10may
pai intrebarea mea este urmatoarea:pentru a se reface cat de cat concentratia acestuia,e mai bine a se completa cu antigel pur sau diluat cu apa?
ady4x4
depinde : daca cumperi antigel concentrat trebuie diluat cu apa ,scrie pe el cum trebuie facut ; daca nu e concentrat poti sa-l pui fara sa-l diluezi
Marius*
Exista in atelierele auto un dispozitiv care masoara concentratia de antigel. Arata ca o pipeta mult mai mare , dar nu am retinut denumirea.
SebyAvrig
QUOTE(mar10may @ 11 Jun 2008, 21:05)
cam la cateva luni de zile scade putin nivelul lichidului de racire.in medie cam la 6 luni sa zic ca ar fi nevoie sa pun vreo 200 de ml.nu cred ca e f grav din cate am auzit la cei de la service.problema care ma intereseaza pe mine ar fi urmatoarea.in timp antigelul isi pierde din proprietati.sa completez cu antigel pur sau diluat cu apa?
*



radmasa.gif io trebuie sa completez cam la 100km cu aproape juma de litru...daca sunt calduri mari...
si tu te plangi??? blush.gif
tzepesch
se numeste desnsimetru pt antigel. iti indica pana la cate grade rezista inainte de ghet.

se gaseste in majoritatea Hyhpermarketurilor sau la magazine de piese... e destul de ieftin, insa nu stiu cat de bun e.

eu am rusesc, are vreo 30ani, si e excelent! chestiile astea rusesti sunt infinit mai bune decat ce se gaseste acum
Marius*
Multumesc tzepesch pt lamurire ! smile.gif
Pe viitor o sa retin aceasta denumire.
Hacker
Densimetru pentru antigel
QUOTE
desnsimetru pt antigel
tatabobu
Hacker, sa inteleg ca tu tastezi fara a face greseli? Sa ma uit in posturile tale?
Hacker
Tu poti sa faci ce vrei tu, eu fac ce vreau eu. Problemele nu dispar daca ne certam. Daca am corectat pe cineva am corectat un prieten (cu care imi permit ) si am pus corect sa inteleaga toata lumea cum se numeste dispozitivul.
Te rog sa faci posturi care sa ajute, nu sa atraga atentia. Pentru asta se ocupa moderatorii...

Succes...
motanpaul
Salutare. sad.gif Am si eu o nelamurire, tot completez cu antigel.Dar sub minim nu a scazut niciodata.Problema e ca nu stiu unde se duce antigelu?
Pe la calorifer nu pierde, am verificat sub mocheta.Si e un pic de umezeala ca la orice dacie, dar nu e antigel, e apa.
Pe la furtune nu pierde.
Imi scapa un pic pe la robinetu de caldura, la surubu acela, dar foarte putin pierde.
-apa in baia de ulei nu este
-Pete de ulei in vasu de expansiune nu sunt
Am tot auzit tot felu de sfaturi de la niste prieteni:
-ca ar fi ceva infundat la sistemu de racire, si arunca antigelu pe teava de esapament;
-s-au baga antigel in capu pistonului;
Tin sa mentionez ca unde se imbina garnitura de chiuluasa cu chiluasa are un pic de ulei la imbinare(sper sa nu ma insel si sa fie ulei).
De unde sa incep?Ce sa verific?Ce sintome are motoru daca baga antigel in capu pistonului?
Ca daca e asa, se lasa cu schimbatu garnituri de chiuluasa sad.gif .
Multumesc icon_mrgreen.gif
nelu_1985
la ce interval completezi si cat intra, vara se mai si evapora putin ca se incalzeste; sub mocheta degeaba te-ai uitat ca tu nu ai bord CN, ai caloriferul afara sub parbriz, si daca curgea se aburea parbrizul oricum, mai verifica in special pe la furtunul ala gros de jos de la radiator sau chiar pe la capacul pompei de apa ca parca tu ai probleme cu el si sa nu uitam de radiator...
motanpaul
Acum 2 saptamani am completat de la minim la maxim, in astea 2 saptamani am facut 150 km si vad ca iara ajuns aproape de minim.
Huruie capacu de la pompa de apa uneori, dar nu vad sa curga pe la el, nu e ud deloc.Nici pe la furtune.Radiatoru la fel.
Atat unde am gasit umed, e la robinetu de caldura.
Intr-o dimineatza era cam racoare, si umezeala deoarece a plouat.Am plecat spre servici cu masina, si sa aburit geamu in partea de jos langa grila de aerisire.Am deschis geamu sa nu se mai abureasca,
Nu exclud sa pierd pe la calorifer, caldura ce mio baga asta iarna avea un miros ciudat.Nu stiu ce sa mai cred.

<span class='edit'>27 May 2009, 22:38:</span>
Azi am mers pana in Timisoara, nu am mers prin aglomeratie, si temperatura a ajuns la 90 grade. In aer erau vreo 32 grade ,destul de cald.
PH-06-BOA
La turari bruste ai fi vazut bule in vas, daca era arsa garnitura, intre camera de ardere si cea de racire. Bule mai da si pompa de apa, sa nu faci comfuzie. La fel de bine, poate sa fie arsa garnitura, dar foarte putin, ca nici nu are efect la turare in gol. S-ar fi incalzit motorul, mai mult de cat de obicei, daca era arsa. Sa nu faci confuzie cu incalzirea motorului, acum, fata de asta iarna.Normal, n-ar trebui sa fie diferenta mare, ca termostatul tine temperatira cu mici diferente, daca ai radiatorul bun. Baga un colorant in lichidul de racire, si pune o carpa alba la toba, si daca se coloreaza cat de putin in culoarea care ai bagat-o, e de la garnitura. A ramas caloriferul, si ventilul. De la calorifer, ar fi venit in interior, un miros, si gust dulce.
motanpaul
Salutare am observat ca unde se imbina garnitura de chiualasa are ulei pe langa ea.E ceva ingrijorator acest lucuru?
Multumesc

31 May 2009, 19:41:
As mai avea o intrebare radiatoru de nova cu tot cu electroventilator merge pus pe berlina? Are nevoie de ceva modificari?Multumesc
ydaniel
radiatoru de nova nu are buson de umplere.se umple prin intermediul vasului de expansiune.
cat ulei e?
se prelinge sau e usor umed?
motanpaul
E usor umed, dar in nu toate locurile.
ydaniel
pai,ar fi bine sa schimbi garnitura daca ai pierderi:)
motanpaul
Totusi merge pus radiatoru de nova cu tot cu elv pe dacia 1310? Si are ceva daca nu are buson de umplere, avantaje si dezavantaje.Multumesc
argon
nu are nimic, personal nu am umplu niciodata instalatia pe la buson, desi am, ci prin borcan, dar iti trebuie tip nou, cu furtunul jos, ca la Daciile cu injectie, stai linistit, nu d'ala cu circulare, ala nici nu cred ca ai cum sa-l adaptezi.
dacialoganmcv
QUOTE(Marius* @ 11 Jun 2008, 21:34)
Exista in atelierele auto un dispozitiv care masoara concentratia de antigel. Arata ca o pipeta mult mai mare , dar nu am retinut denumirea.
*


...sau refractometru, vezi aici


Refractometrele din seria RHA au fost concepute pentru testarea concentratiei lichidelor de acumulator, solutii antiinghet respectiv ale diferitelor solutii de curatare. Prin indicarea procentajului masic sau indicelui de refractie se poate stabilii temperatura de inghet al solutiilor de propylene glycol sau ethylene glycol. Deasemenea, poate fi utilizat pentru a stabilii concentratia solutiei electrolite din acumulatoare. Modelul optim de rafractometru se alege in functie de concentratia lichidelor respectiv in functie de parametrii refractometrului.

MOD DE UTILIZARE

Pasul 1.
Ridicati placa de plastic si puneti 2-3 picaturi de apa distilata pe prisma refractometrului. Inchideti placa de plastic in asa fel incat apa sa se intinda pe toata suprafata prismei, fara a se forma bule de aer sau pete uscate. Inainte de a trece la pasul 2. asteptati aproximativ 30 de secunde pana cand aparatul de calibreaza. (ACEASTA OPERATIE FACE POSIBILA AJUSTAREA PROBEI LA TEMPERATURA AMBIENTA A REFRACTOMETRULUI.)

Pasul 2.
Orientati prisma refractometrului in directia sursei de lumina si priviti in ocular. Veti vedea un camp circular cu scala (dupa caz se poate sa fiti nevoiti sa ajustati ocularului pentru a obtine o imagine clara). Partea superioara a campului trebuie sa fie de culoare albastra, in timp ce, partea inferioara de culoare alba.

Pasul 3.
Utilizand apa distilata ca si lichid de proba, priviti in ocular si rotiti surubul de calibrare pana cand limita dintre partea superioara albastra si cea inferioara alba se aseaza pe scala zero. Acesta este sfarsitul calibrarii. Asigurati-va ca temperatura mediului este corecta pentru testarea solutiei (lichidului) pe care doriti sa-l masurati! (calibrarea din fabrica se efectueaza la temperatura de 20 �C) In cazul in care temperatura de lucru cunoaste o variatie mai mare de �C (5 �F), recomandam recalibrarea aparatului in vederea obtinerii datelor corecte.
Daca refractometrul include si modulul de compensare automata a temperaturii, temperatura de lucru trebuie sa fie neaparat de 20 �C, in timp ce se efectueaza procedeul de recalibrare. Odata calibrat, variatiile temperaturii mediului de lucru in intervale acceptabile (10 �C � 30 �C) nu vor afecta acuratetea rezultatelor.

Pasul 4.
Efectuati pasul 1. substituind apa distilata cu lichidul pe care doriti sa-l testati. Dupa aceea, urmati pasul 2. si 3. La pasul 3. veti observa linia de delimitare dintre spatiul albastru si alb, astfel ve-ti avea posibilitatea sa cititi direct de pe suprafata gradatã concentratia lichidului.
motanpaul
Salutare, Sa va povestesc ce am mai patit cu masina mea.Am constat ca imi pierdea antigel pe la caloriferu de incalzire.Am dat jos radiatoru, caloriferu de incalzire, furtunele.
Pe masina am termostat de 89 grade, probabil de aia se incalzea asa mult apa, termostatu il schimb cu unu de 83 de grade.
Trebuie sa imi caut un radiator cu termocupla, si un calorifer in stare buna. Si imi montez elv pe ea.
Si langa locu unde trebuie sa fie termocupla de la radiator am gasit 2 fire taiate, si ne izolate.Nu stiu nimic despre ele, asa e dacand am luat masina.Ce poate fi cu firele alea?Multumesc anticipat, postez niste poze.
parpanel
Poate au fost fire care se legau la masa.
bucatzel
La mine a fost unul din furtunele dintre pompa de apa si radiator. Jumate de an am tot completat fara sa reusesc sa-mi dau seama pe unde dispare. La inceput am suspectat ca se evapora, dar intr-un final s-a marit un pic gaura (era chiar la colier) si in sfarsit m-am prins.

De cand am schimbat furtunele alea, n-am mai completat deloc, cum e si normal.
motanpaul
Salutare.A mai intervenit o problema.Deoarece capacu de pompa de apa e de Autospeed, are joc la rulment, si cam huruie. Am fost la cineva si am dat jos de pe o dacie busita un capc de pompa de apa fara joc, nu huruie.
Problema e ca are cateva puncte unde e mancat din aluminiu. O sa atasez poze.
Ma ingrijoreaza ca nu e mancat superficial, sunt destul de adanci gaurile.
Ce sa fac? Merge pus asa pe masina?Sa acopar gaurile cu ceva?
Multumesc
bygy007
silicon rosu , garnitura , silicon rosu , si montata
nu ii pui mult doar ungi un strat subtire
ydaniel
capacu ala e de scornicesti.
eu as recomanda sa iei unu nou si sa bagi antigel de la policolor sau chimopar.
motanpaul
S-ar fi meritat sa iau capac nou.Dar din ce am auzit ca de la anu nu mai face nimeni ITP la daciile vechi.La anu in mai mi se expira ITP-ul si daca nu imi mai face nimeni ITP ce fac cu ea o duc la fier(rabla) cu majoritatea piese noi.
Ma gandeam sa pun niste poxipol in gaurile alea? Deoarece capacu trebuie sa fie bun.Probabil sa mancat aluminiu din cauza ca a stat 2 ani motoru fara sa il miste cineva.Si a luat rugina si paleta care invarte apa in motor.
Cumva trebuie rezolvata problema. smile.gif
ydaniel
ce?smile.gif)
la anu e 2010 nu 2011:))
motanpaul
Asa ia zis unui amic care a mers cu dacia la Itp.Ingineru ia zis ca de la anu nu se va mai da itp la daciile vechi.Dacia era tot din 86 ca si a mea, si era intr-o stare perfecta de functionare.
Nu stiu cat de adevarat o fi. sad.gif
ydaniel
si tu crezi tot ce se zice?smile.gif)smile.gif)
Merced
Apropo ca sa se incadreze la programul rabla tre sa aiba ITP valabil. radmasa.gif
tzepesch
ce am aflat de la un mecanic batran si f demn de incredere.

in legatura cu pompele de apa, ATENTIE MAXIMA la cine vi le monteaza, sau daca le montati voi.

cand se pune garnitura pe pompa noua, sau daca se schimba la cea veche. o curatati de pe pompa cu o cala de lemn, material moale, nu dur, spaclu, etc.

va uitati extrem de atenti la amprenta garniturii pe pompa, sa nu aiba zgarieturi RADIALE, pt ca oricat ati pune silicon sau garnitura oricat ar presa va trage aer fals si va veti blestema zilele. mai ales daca la desfacere se rup suruburile si raman in bloc.

se finiseaza talpa cu smirghel f fin de apa sau de tinichigerie, de 800-1000-1200 . trebuie sa luceasca talapa dupa finisare.

atentie la mesteri sa nu va zgarie intentionat talpa asa, ca sa va aiba ca si clienti fideli.
CandyMan13
Merced nu vreau sa te contrazic dar trage mai bine un ochi aici
http://www.rabla.ro/
motanpaul
Salutare.Revin cu detalii.Am schimbat radiatorulu cu unul aproape nou( mare de cupru), capacu de pompa de apa nou, vasu de expansiune cu unu de dacie 1300 de sticla, unele furtune, robinet de caldura nou de uamt, caloriferu de incalzire.
Pana acum totul e ok.Nu sa mai incalzit apa, nu a trecut de 80 de grade.Chiar daca am mers prin sat pe drum de tara la temepraturi de 32 grade.
Am observat ceva ca scoate bule in vasu de expansiune cu motoru pornit, nu tot timpu doar uneori.
Sau daca apas pe furtunu gros de la radiator iasa bule in vasu de expansiune.
Pana acum nu am observat daca scoate bule, deoarece am avut un vas de expansiune de plastic si nu vedeam prin ele decat nivelu, si nivelu cu greu il vedeam.
Pete de ulei nu am vazut in borcan. Se poate sa nu fie bine aerisita? Am motive de ingrijorare?, deoarece apa nu se incalzeste mai mult decat trebuie.
Am schimbat uleiul roamanesc, cu panther 20w50.Si parca motoru nu mai merge asa fin, cam trepideaza.Cu uleiul romanesc mergea mai bine parca.Se poate?
Multumesc


16 Jun 2009, 19:48:
Nimeni? nedumerire.gif
Mr_Devil83
poti sa fugi la magazin si sa iti iei o garnitura de chiulasa noua.

Ce i-ai facut asa de ingrozitor daciei astea de te uraste asa de mult?biggrin.gif
motanpaul
radmasa.gif radmasa.gif
Nu stiu nici eu. Problema e ca am vorbit cu cineva care il cunoste pe fostul propietar al daciei mele, si mia zis ca si la el tot asa se strica dacia si la el.Chiar nu stiu ce sa mai zic sad.gif
Nu e problema am acasa garnitura nou de chiulasa .Ceva de import:Eurograft, dar sigur e dacie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.