Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Inflenta ceasuri......
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
soulraven
salut, continui seria de topicuri deschise pentru daciuta mea.....se influenteaza in vre-un fel ceasurile de ala si de ulei daca mai conectez inca o serie de ceasuri......adica......ceasurile din bord(care nu prea sunt exact si nici nu prea imi dau seama de valori) si peste ele sa mai pun inca 2 ceasuri normale de apa si ulei....dalea rotunde......Se influenteaza intre ele?(resistenta interna, rezistente in paralel?)
Hacker
Normal ca va influenta. Va reduce la jumatatea valorile indicate. Mai bine renunta la unele dintre ele. Asa a avut un prieten si mai avea umpic si se apuca de motor ( zicea ca nu mai are presiune ) .
Minel
QUOTE(Hacker @ 12 Jun 2008, 14:25)
Normal ca va influenta. Va reduce la jumatatea valorile indicate. Mai bine renunta la unele dintre ele. Asa a avut un prieten si mai avea umpic si se apuca de motor ( zicea ca nu mai are presiune ) .
*



Si eu am fost in aceiasi situatie laugh.gif ,pana nu m-am prins
Semnalul emis de sonda se va injumatati ,iar ceasurile iti vor indica jumate din cat trebuie .
Fiecare ceas indicator cu sonda lui !!! excl.gif
pavel_daniel
Nu cred ca valorile se injumatatesc daca legi aparatele in paralel.Doar daca le inseriezi se intimpla injumatatirea.
soulraven
pai si daca le leg in paralel nu are efectul rezistentelor in paralel?a+b/a*b?

si daca este asa......cum se citesc cele dupa bord?
bygy007
ca sa va lanuriti pun o schema , raspunsul este DA VA INDICA LA JUMATATE , adica va indica eronat va las pe voi sa vedeti de ce , FIZICA bat-o vina I=U/R icon_mrgreen.gif
Minel
QUOTE(pavel_daniel @ 12 Jun 2008, 16:36)
Nu cred ca valorile se injumatatesc daca legi aparatele in paralel.Doar daca le inseriezi se intimpla injumatatirea.
*



Iti spun sigur ca semnalul va fi injumatatit , am simtit pe nervii si banii mei tongue.gif

QUOTE(bygy007 @ 12 Jun 2008, 20:38)
ca sa va lanuriti pun o schema , raspunsul este DA VA INDICA LA JUMATATE , adica va indica eronat va las pe voi sa vedeti de ce ,  FIZICA bat-o vina I=U/R icon_mrgreen.gif
*



Lasa-i sa incerce si apoi o sa se convinga singuri ... dry.gif
soulraven
ca tot eu am inceput topicul, ma puteti invatat cum se citesc cele din bord?pana acuma am avut un 1300 si aveam ceasuri dalea mari rotunde....pe astea sunt pe afara.....cand stiu ce temperatura si presiune am?
BeciAcustic
Pentru cei care nu se conving ca se injumatateste indicatia incercati un experiment....alimentare a doua becuri la 220V puse in serie cu un comutator pe fiecare..... cand aprinzi un singur bec lumineaza perfect .....daca aprinzi si ce-l de-al doilea bec v-a scadea intensitatea la ambele becuri..... Incercati si veti intelege problema....numai bine smile.gif Si apropo ...se merita ceasurile acelea rotunde cu indicatii numerice....sunt mai bune.....asa am eu din fabrica si sunt ok....smile.gif
ceaki
pai daca le alimentezi becurile in serie ,e normal sa arda mai slab dar daca le legi in paralel atunci ard normal amandoua. asa ma gandesc ca e si cu ceasurile. daca is puse in paralel atunci ar trebui sa indice ambele la fel. zic eu. dar daca altii zic ca or legat in paralel ceasurile si nu or indicat bine, inseamna ca asa-i. io n-am incercat.
BeciAcustic
mai bine renunti la alea din bord si iti pui unele dalea rotunde smile.gif daca tot vrei ....
diaconuliviu
QUOTE(bygy007 @ 12 Jun 2008, 20:38)
[...] I=U/R icon_mrgreen.gif

Precum si I=I1+I2 (cazul paralel, Kirchoff 1)
v_razvan_c
Cum verific si eu baieti daca acul presiunii pentru ulei de la bord functioneaza OK, pun firul la masa? Imi sta mereu la jumate si presupun ca sonda este stricata.
Hacker
daca atingi plusul de minus ar trebui sa se duca acul sus de tot
daca nu se duce e dus ceasul.
v_razvan_c
smile.gif Merci Hacker!
Ov
mai corect era chiar cum ai zis tu, adica sa pui firul care pleaca de la sonda, la masa. cu plus-ul la minus se poate intelege altceva icon_mrgreen.gif
v_razvan_c
biggrin.gif Asa... da Ov, m-am prins, e OK.
pavel_daniel
Mai HACKER.Eu stiu ca daca dai plusul la masa faci scurt-circuit,nu ajungi la concluzia ca e dus aparatul.Dar poate ca sti mai bine ca esti SUPER MESERIAS.Mai gandeste-te,chiar asa o fi????????
freeman30
Daca tot e deschis acest topic ,adresez si eu o intrebare cunoscatorilor sau poate celor care au mai incercat. Nu am Dacia dar daca as vrea sa pun pe masina niste ceasuri din acelea rotunde de ulei si apa.Am incercat deocamdata doar cu sonda de temperatura apa si nu prea coincide cu ce imi arata cea din bord.Sondele sunt calibrate cumva pe anumite ceasuri sau standarde? Ca in bord ceasul imi arata apa la o temperatura si care cred ca e cea reala ,iar cand pun ceasul romanesc arata dublul temperaturii.
diaconuliviu
Cu sonda specific romaneasca? Sau cu sonda masinii tale? Fiecare producator foloseste o pereche ceas-sonda, asa cum si l-a gindit el sau cum i l-au gindit altii. Sonda ta are rezistenta mai mica decit sonda RO la aceeasi temperatura, adica alta caracteristica R(t).
freeman30
sonda e de ford (un fiesta mk1) si ceas romanesc ,acum am inteles.Deci nu se potrivesc.Multumesc
baranga
intreb daca mai e cineva in situatia mea:bord cn,indicatoare takosan;apa imi sta la jumate(merge foarte bine,de la 0 salta treptat odata cu incalzirea motorului) dar cand aprind farurile salta putin acul la apa cam 2-3 mm,iar cand sting farurile scade cu 2-3mm aproape instant.e normal sau nu...??? blush.gif
bygy007
ai cadere de tensiune pe contact se intimpla , nu este o problema majora

18 Jun 2008, 19:29:
ai cadere de tensiune pe contact se intimpla , nu este o problema majora
Mr_Devil83
Eu am pus la +-ul de pe contact un releu care sa preia sarcina nenorocitului ala de contact.

O intrebare: E scump comutatorul ala din contact? Ca nu am chef sa dau 1milion sau cat o fi cu tot cu corpul ala de cheie.
djasu82
Ai pus un releu care mai consuma si el 100 mA aiurea .... Se pune contact de logan si gata. Mr_Devil83 ai tupeu mare dar ..... habar nu ai de multe si punct.
argon
la contactul vechi de UAMT aveam o cadere de 0,25 V , cu altul, tot romanesc, si nou o cadere de 0,3 V , la contactul actual, care este Valeo, de Logan caderea este 0,06V, oricum 0 curat e imposibil cu orice contact...

Si nu e un milion un contact de Dacie, e 40 ron in magazin, cu cheie dublu dintata, cu cheie simpla nu cred ca se mai gasesc.
diaconuliviu
QUOTE(Mr_Devil83 @ 18 Jun 2008, 23:45)
[...]
O intrebare: E scump comutatorul ala din contact? Ca nu am chef sa dau 1milion sau cat o fi cu tot cu corpul ala de cheie.
[...]

Poti schimba numai partea electrica a contactului, e sub 10 ron.
Dar, cel mai bine, releu de incarcare cu fir, asta pt tensiunea de incarcare, cum spune maestro-argon, de caderea pe contact nu scapi in totalitate.
soulraven
merg contactele de logan?cu chei cu tot?
argon
cum ar putea merge fara chei? nedumerire.gif
soulraven
si cam cat i contact de genu ala?i mai rezistent?chiar nu ma asteptam sa existe compatibilitatea asta intre ele.....exista vre-un avantaj?
argon
E valeo si gata, am tot zis prin alte topicuri avantajele, caderea pe el mai mica, si nu mai merge cu aproape orice cheie....si nu in ultimul rand o cheie care arata mai normal, nu-mi plac deloc cheile clasice de Dacie, parca ar fi de cutie postala, nu de masina. Cand l-am pus credeam ca pot sa fac cheia cu butoane sa functioneze cu alarma, pana acum nu am reusit..imi trebuie o alarma desteapta..
soulraven
cam la ce pret se gasesc in magazin?dar in SH?eu sunt din Campulung si nu prea am acces la zonele mari de targuri si chestii de genu asta......
argon
QUOTE(argon @ 19 Jun 2008, 13:08)
poate-i baga GPL in standard, la cat o sa coste benzina in 2009 nici nu vreau sa ma gandesc la consum.
*




atunci ia unu de Dacie normal, ca nou e vreo 2 milioane si SH nu stiu unde gasesti.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.