Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: intrebare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ramses86
am si eu o intrebare....pe vremea asta ...mai ales noaptea, eu trebuie sa trag socul si sa ma tot joc cu el sa mearga cat de cat fin masina...pe cand altii cu daciile merg fara sa se atinga de soc...si nu le trepideaza masina....
daca e peste 15 grade se mai foloseste socul? oare nu am ceva reglaje ca lumea? mentionez ca dupa ce se incalzeste merge foarte bine fara trepidatii etc..
SSilent
si eu trebuie sa ma "joc" cu socul acum, pentru o pornire mai usoara, si il las tras 1 min pana se incalzeste...
Hacker
O poti porni si fara soc, dar te va chinui si te va obliga sa o tii din acceleratie ( ceea ce eu nu recomand ). Pornirea cu soc dimineata e ideeala pentru motor.
xyz
eu o pornesc fara soc, da trebuie sa ma joc cu el k imi da in nas:d..pana se incalzeste
ionutctn
Incearca sa il tii doar cateva secunde imediat dupa ce a pornit, dupa aia incearca sa il impingi si o tii din acceleratie. E pacat vara sa stai sa cureti bujiile ca tii socul tras.
SSilent
se curata singure dupa cativa km de mers in regim normal, sau mergi putin supraturat si sigur se curata...
ramses86
trebuie sa o tin vreo...2-3 minute....merci de raspunsuri!
Hacker
Sa o ti cu socul pornit ? O ti 1 minut si e de ajuns .
Minel
QUOTE(argon @ 13 Jun 2008, 09:33)
pentru ca motorul se incalzeste in mers, niciodata pe loc, dar unii nu vor nici cum sa priceapa.
*




Il citez si pe Argon , motorul se incalzeste in mers si nu pe loc .. dry.gif
brigada_diverse
1 min vara cu socul? e mult.....
pornire....il impingi usor..pleci cu el tras un pic si pana iesi din parcare nu mai ai nevoie de el
roland
E bun topicul asta pentru cei care stateau in dilema: carburatie vs. injectie...
brigada_diverse
traiasca injectia.....este superioara din aprox toate punctele
argon
asa e, e superioara celor care nu stiu/nu ii intereseaza reglajele. In rest nu e mare diferenta, restul avantajelor apar la injectia multipunct.
Hacker
Din cate stiu eu motorul trebuie tinut pe loc timp de cateva secunde cu socul tras. Daca imediat cum ai pornit ai si plecat de pe loc ( chiar si cu socul tras ) ajungi in extrema cealalta, adica e pornesti motorul il ambalezi rece si mergi ( exact asta se intampla daca pleci cu socul tras fara ca motorul sa se fi incalzit putin). Asta e valabil la toate masinile, aici includem si motorul pe injectie.
argon
ai dreptate, secunde, nu minute.
Hacker
Concluzie, sa pleci cu motorul rece de pe loc nu face bine la nici o masina nu conteaza daca e injectie sau carburatie.
neajiji
QUOTE(Hacker @ 16 Jun 2008, 14:12)
Concluzie, sa pleci cu motorul rece de pe loc nu face bine la nici o masina nu conteaza daca e injectie sau carburatie.
*



Admir intelepciunea, dar daca am diesel iarna ce fac? Stau 5 minute sa se incalzeasca? Nu e aia concluzia, pornesti cu motorul rece da nu il ambalezi sa-l ia dracii, eu la dacie schimb atat incat sa nu fie subturata (mai batraneste), pana ajunge undeva pe la 80 de grade apa, dupa aceea mers normal.
djasu82
Tot pe carburatie e mai performat motorul ultimul carburator scos de la weber controleaza automat relantiiul pe timp rece sau motorul daca e rece. Injectia multipunct e secventiala adica injecteaza pe rand la fiecare cilindru. Totusi un carburator pus la punct raspunde promt mult mai bine decat o injectie ...la injectie intervine timpul care nu e un raspuns promt. Motorul se incalzeste la rece rulandu-se cu o turatie constanta 1500-2000 de ture .
PH-06-BOA
Enormal sa nu-l tina la rece . Daca-i vorba de minute, eu cred ca ai jiclorul de relanti mai mic, si se poate ca si pornirea sa fie greoaie. Fa o proba , cu motorul cal , combustia reglata corect, slabeste usor jiclorul de ralanti si, daca turatia creste dupa care se opreste, asta e. Mareste-l sau pune unul mai mare.
Plecatul cu motorul rece, grabeste uzura, tote organele fiind stranse( dilatarea termica) , cilindrii se zgarie , segmentii reci sunt mai casanti , sa mai fie si benzina proasta... .
djasu82
Aici intervine si un ulei bun . Cu cat maresti jiclorul care sta in portjiclor de relantii iti v-a consuma mai mult , daca trage pe undeva aer fals tot la fel iti v-a consuma fiindca nu-ti v-a merge rotund si esti nevoit sa-i dozezi amestec cu debit marit. Cu cat se strange mai mult surubul orizontal cu atata consumul e mai mic , daca se deschide mult se injecteaza aiurea la relantii benzina. Cu o aprindere eletronica se incalzeste mai rapid motorul fara a fi turat.
roland
E normal sa injecteze pe rand la fiecare cilindru, ca doar e in 4 timpi motorul, nu? Nu face explozie la toti deodata...
mar10may
parerea mea e ca injectia nu e superioara fata de carburatie numai din cauza reglajelor.adevarul ca nu stiu si nici nu ma intereseaza sa reglez o dacie pe carburatie.deja nici o masina nu mai se regleaza in afara de dacia pe carburator.vremea daciei pe carburator se va duce.pe cine ma intereseaza sa stie sa regleze masina cand e mult mai simplu sa nu reglez nimic?cu timpul masinile vor fi din ce in ce mai performante.deja la motoarele renault se anunta marirea intervalului de schimb ulei de la 15 mii la 20 de mii de km.distributia nu mai se schimba la 60 de mii,se va schimba la 80 de mii.alte marci vor fi obligate sa urmeze exemplul.de raglat carburator nu se va mai auzi cred eu.in afara de asta,tin minte cand aveam la serviciu o dacie pe carburator si facea condens nu mai pornea.pai da in cazul asta ce mai e de reglat?daca treceam cu ea printr o apa mai mare se putea chiar opri..la fel.nu e nimic de reglat aici.injectia e mult mai superioara fata de carburator.pe timp de iarna motorul ruleaza la turatia optima la pornire,sa nu mi spuna mie cineva ca stie sa tina din acceleratie motorul la o mie si ceva de ture cand porneste masina iarna.tot o va tura putin cu motorul rece ,lucru ce nu este prea bun la masina., daca mai foloseste si un ulei 20w40 de marca romaneasca,motorul se uzeaza mai mult.nu o merita dacia 1310 sa o laud prea tare dar eu am nimerit o masina cu putini km la bord de care am avut grija si sunt multumit de ea.
PH-06-BOA
Portjiclorul, trebuie sa fie strans, ca jiclorul sa stea etans pe scaunul lui, altfel, trece benzina si pe langa el. Eu am zis sa-l slabeasca, numai pentru a-si da seama, daca nu cumva e prea mic. Slabindu-l, e tot una cu a-i mari gaura. Daca motorul se opreste sau isi reduce turatia, jiclorul e potrivit. Daca isi mareste turatia si continuand slabirea (si un sfert de tura) se opreste, e prea mic.
Ai bani, te duci la injectie. N-ai , mai mergi si cu pastilele-astea amarate. E vaca saracului.
djasu82
Tu crezi ca daca ai dacie pe injectie ai cine stie ce ? ai acelasi bloc acelasi pistoane aceeasi chiuloasa o galerie pentru a se putea monta un carburator dublu si o aprindere eletronica care controleaza injectorul si avansul . La tine in 2 ore treci motorul de pe injectie pe carburatie. Ia gandestete de ce mai ai acel catalizator ? compara noxele fara catalizator cuun motor pe carburator gen dacie si sa vedem ale cui noxe sunt mai mari ?. Pe carburatie iarna daca ai aprindere eletronica care sa-ti genereze o putere mare la scantee fi tu sigur ca in 5-10 secunde iti sta perfect la relantii la -20 de grade. Cu avansul la dacia pe carburartie se poate face rapid o mica schema cu un microprocesor si se poate renunta la delco avand aceleasi caracterisitici ale avansului plus ca ai parte de un reglaj fin direct de pe un pc .Pacat ca multe probleme care s-au rezolvat au fost ascunse de public... O mica imbunatatire a avuto Gotornic care a venit cu un senzor hall care inlocuieste platina si o aprindere pot spune buna daca se foloseste o bobina de inductie cu parametri care le cere aprinderea eletronica.
Minel
QUOTE(PH-06-BOA @ 16 Jun 2008, 21:20)
Daca isi mareste turatia si continuand slabirea (si un sfert de tura) se opreste, e prea mic.
         
*



Daca pana atunci ia mers cu acel jiclor si acum nu mai merge bine rezulta ca:

Dacă, pe măsură ce deșurubezi jiclorul, mersul se îmbunătățește, înseamnă că nu are aer suficient (fiindcă și-l trage pe lîngă jigler) și va trebui să cureți din nou carburatorul, traseele de aer.

djasu82
Vedeti despre ce jicloare vorbiti eu m-am referit strict la jiclorul de dozaj amestec ( surubul orizontal) si nu la jiclorul care sta in portjiclor.
ionutctn
QUOTE(Hacker @ 16 Jun 2008, 14:11)
Din cate stiu eu motorul trebuie tinut pe loc timp de cateva secunde cu socul tras. Daca imediat cum ai pornit ai si plecat de pe loc ( chiar si cu socul tras ) ajungi in extrema cealalta, adica e pornesti motorul il ambalezi rece si mergi ( exact asta se intampla daca pleci cu socul tras fara ca motorul sa se fi incalzit putin). Asta e valabil la toate masinile, aici includem si motorul pe injectie.
*



Din cate stiu eu , nu se circula cu socul tras. Asta scrie in orice carte iar daca si aia sunt tampiti, inseamna ca saracii trebuie sa se apuce de altceva. Vara nu o tii sa incalzesti motorul, pentru ca ar trebui sa stai ceva mai mult pana se ridica apa, dar daca o lasi pana auzi ca isi schimba motorul sunetul e treaba de pana intr-un minut. Nu mai comparati injectia sau diesel-ul cu carburatia iar despre faza cu autocuratatul in mers, dati-le jos si daca le gasiti curate, e bine dar s-ar putea sa le gasiti negre de atata soc tras.
Hacker
QUOTE
. Nu mai comparati injectia sau diesel-ul cu carburatia iar despre faza cu autocuratatul in mers, dati-le jos si daca le gasiti curate, e bine dar s-ar putea sa le gasiti negre de atata soc tras.



Pe cuvantul tau? Eu iti arat buji curate, mers normal fara turatii mari si motor pornit in fiecare dimineata cu soc. Daca carburatorul tau e praf si socul nu iti functioneaza e problema ta, dar la mine merge bine, iar bujiile sunt cum trebuie.
slaiciprian
de parca masinile pe injectie nu au soc...
djasu82
Si ele au soc darnu se prind uni fraieri care le conduc ... oricum acolo li se pune capac la injectie nu mai e ca la dacie . Ce scrie la una pe injectie daca te-a lasat in drum ? tractarea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.