Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Consum relanti/in viteza
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
bomba_11980
Oricat de prosteasca mi sa parut intrebarea trebuie sa intreb.

Am pe cineva care are un VW Golf 2002 si mi-a aratat cateva detalii de consum - Exemplu: la vale lasata pe liber masina lui ii consuma 0.7 (asa ii arata computerul), iar lasata in viteza exemplu treapta III (deci ar avea cam 2000 de turatii) - consum 0. Nu mi-a venit sa cred.

Intrebarea despre dacia - eu am - Dacia 1310 L - 1999 carburator, la vale cand am consum mai mic - cand o las pe liber (900 turatii (asa e a mea reglata) sau in viteza (treapta III - 2100 turatii).
os
Yess!!! Frina de motor si oprirea injectiei in acest regim strike again!!!

Pina nu dispare topicul (caci o merita): La Golful ala este asa cum ti s-a aratat, CB nu minte, fabricantii nu conspira. La multe masini mai vechi, cu carburator, consumul in regim de frina de motor nu e nul (dar ramine mic).

DAR NU ASTA E ARGUMENTUL PRINCIPAL, ci cel legat de securitate. Nu dezvolt ideea caci e deja ttocita si mi-e sa nu se rupa de-a dreptul, iti prezint insa concluzia:

FOLOSESTE FRINA DE MOTOR DE CITE ORI E POSIBIL. Ai numai avantaje.
SSilent
pei, daca ai carburatie, consumul in frana de motor (in viteza la vale) este identic cu consumul la ralanti, pt ca in ambele cazuri tu nu atungi acceleratia, iar atunci motorul (carburatorul) intra in regim de ralanti smile.gif
bomba_11980
Chiar daca la vale cand o las in viteza nu ating acceleratia - dar motorul sta in 2100 turatii - asta nu cred ca inseamna ca intra motorul in regim de relanti....
Hacker
din cate stiu eu sa ai consum mic in regim de "frana de motor" trebuie sa ai montata o valva electronica in loc de jiglerul de relantiu, care inchide si deschide cand sesizeaza ( nu stiu prea multe detalii )" frana de motor ". Consumul in frana de motor cred ca este mai mare decat cel de relantiu. Parerea mea, dar sunt curios daca cineva poate demonstra ca ma insel.
SebyAvrig
QUOTE(bomba_11980 @ 16 Jun 2008, 11:15)
Chiar daca la vale cand o las in viteza nu ating acceleratia - dar motorul sta in 2100 turatii - asta nu cred ca inseamna ca intra motorul in regim de relanti....
*



Pai stai sa iti zic:Tu te uiti pe turometru:vezi 2100 de ture.Turele iti sunt date de aprindere,in nici un caz de consumul de benzina.Motorul merge in mai multe ture la coborare,dar cu aceiasi cantitate de benzina cau care sta la relanti(900 sau cat ai...).Odata ce o ai bagata in viteza,iti functioneaza aprinderea care iti indica cate ture ai pe minut=>Logic,in frana de motor ai acelasi consum ca si la relanti.

Parerea mea,la motoarele pe injectie la masinile noi,la care iti indica in bord,consumul,este neconcludent.Am un coleg cu golfV in oras ajune sa ii indice pana la 40-50 de litrii consum,care fluctueaza...si in afara ii da undeva pe la 1 sau 2 litrii...total aiurea...
argon
ba nu, nu e logic deloc. Depresiunea mai mare iti spune ceva?
SebyAvrig
QUOTE(argon @ 16 Jun 2008, 12:07)
ba nu, nu e logic deloc. Depresiunea mai mare iti spune ceva?
*



pai corect,daca esti in frana de motor,pistoanele se vor misca mult mai repede cu aceiasi cantitate de benzina la relanti,nu?Se poate sa traga "depresiunea" asta beznia din carburator,fara ca tu sa o accelerezi?
Intreb si io,ca si eu folosesc foarte mult frana de motor...ar fi chiar interesant sa aflu...
os
SebyAvrig:

nu-i chiar asa logic, si pentru o masina cu carburator (daca acesta nu-i ajutat de alte sisteme) este chiar probabil ca se obtine un consum ceva mai mare -> pentru ca depresiunea din galeria de admisie creste.

DAR asa cum am scris mai sus (dom'le, eu nu stiu ce se invata la scolile de soferi!!!) motivele sunt altele, mult mai importante decit orice consideratii legate de eventual 0,1 l/100km in plus sau in minus, ori de alti factori de acest gen. Motivele pentru care frina de motor trebuieste folosita judicios sunt legate de siguranta. Acesta e raspunsul, punct.
-----
adaugare: raspund rapid la intrebarea de mai sus: da, se poate - si nu numai ca se pote, se si intimpla.
argon
QUOTE(SebyAvrig @ 16 Jun 2008, 13:12)
pai corect,daca esti in frana de motor,pistoanele se vor misca mult mai repede cu aceiasi cantitate de benzina la relanti,nu?Se poate sa traga "depresiunea" asta beznia din carburator,fara ca tu sa o accelerezi?
*



pistoanele se vor misca, dar nu datoriat benzinei, depresiunea trage benzina prin circuitul de ralanti, d'aia cu un sistem EEBIO montat, functie de stilul de condus se obtine o economie de 1 litru %, e unul din motivele consumului mai redus al motoarelor cu injectie, si tot asa.
SebyAvrig
QUOTE(os @ 16 Jun 2008, 12:13)
SebyAvrig:

nu-i chiar asa logic, si pentru o masina cu carburator (daca acesta nu-i ajutat de alte sisteme) este chiar probabil ca se obtine un consum ceva mai mare -> pentru ca depresiunea din galeria de admisie creste.

DAR asa cum am scris mai sus (dom'le, eu nu stiu ce se invata la scolile de soferi!!!) motivele sunt altele, mult mai importante decit orice consideratii legate de eventual 0,1 l/100km in plus sau in minus, ori de alti factori de acest gen. Motivele pentru care frina de motor trebuieste folosita judicios sunt legate de siguranta. Acesta e raspunsul, punct.
-----
adaugare: raspund rapid la intrebarea de mai sus: da, se poate - si nu numai ca se pote, se si intimpla.
*



aha,am priceput...si eu as sfatui lumea sa mearga cu frana de motor...desi in scoala nu se invata asta mai deloc...
djasu82
Totusi depresiunea e foarte mare si mai pica putin si de la progresiune si circuitul pricncipal. E bine ca si clapeta de acceleratie sa stea mult mai mult sub ultimul orificiu de pregresiune. Asa sti sigur ca in frana de motor doar pe relantii trage benzen.
vallyyy
baieti am si eu o intrebare .....bunicami-o cand avea dacia coboara pantele cu motorul oprit ,cica sa faca economie de benzina ..........mie unul imi e frica ca-mi ramane volanul blocat asa ca mai bine ma lipsesc .........da este adevarat ca daca opresti motorul scutesti benzina ? huh.gif
argon
unii dintre noi, de fapt marea majoritate nu mai au frana daca opresc motorul, oricum ce economisesti acolo bagi intr-un electromor si alta baterie mai devreme sau mai tarziu.
Hacker
Pai sa ne gandim, din cate stiu eu contactul are mai multe pozitii, inclusiv una in care volanul nu se blocheaza dar nici nu esti pe pozitia in care bobina e activata. Nu e recomandat sa mergi fara motor daca ai servo-frana. E riscant daca mergi fara motor si nu esti pe pozitia in care bobina e activa, pentru ca nu se vor mai aprinde stopurile pe frana (asta in cazul in care nu le-ai legat direct ). Daca cobori o panta de 300 m nu renteaza sa opresti motorul pentru ca la pornire vei consuma mai multa benzina decat daca mergi in regim de relantiu sau frana de motor, dar daca cobori un versant de vreo 10-15 km atunci tu ce zici, renteaza? Da sigur. Dar e o obtiune riscanta .

16 Jun 2008, 12:23:
QUOTE
unii dintre noi, de fapt marea majoritate nu mai au frana daca opresc motorul, oricum ce economisesti acolo bagi intr-un electromor si alta baterie mai devreme sau mai tarziu.


Foarte bine poti sa pornesti motorul si fara cheie ( depinde de viteza ) punand contactul si alegand o treapta in functie de viteza pe care o avem.
djasu82
Poti intrerupe alimentarea cu energie a bobine de inductie cum e la masinile sport pornirea e separata aprinderea la fel separat. Oricum nu rezolvi nimic cu oprirea aprinderi doar ca nu mai e alimentata si s-ar putea sa mai scada putin consumul in rest la aspiratie tot haleste pe relantii amestec aer-benzina. Cum spuneam odata daca s-ar monta o supapa eletromagnetica cu jiclor de amestec in capul supapei in locul jiclorului cu port jiclorul s-ar putea reduce consumul foarte mult . S-ar bloca tot circuitul de relantii - dozaj amestec si progresiune.
os
Eu adaug aici altceva _mult_ mai important: fadingul frinelor (urmat eventual de vapour lock).

Inca o data: circulatia (in special coborirea pantelor) cu transmisia decuplata este saminta de accident - fiindca frina de serviciu va trebui folosita intens. Acest fapt poate duce la supraincalzirea frinelor, care la rindul ei slabeste mult eficienta frinarii. Nu va jucati.

Eventuala economie de combustibil (care se poate oricum realiza pe alte cai, spre exemplu prin montarea EEBIO la o masina cu carburator- respectiv care e oricum realizata prin constructie de masinile cu injectie) nu merita nici pe departe riscul.
msanyix
Doresc sa adauc si eu ceva aici

La masinile mai noi chiar daca intorci de tot cheia de contact nu se blocheaza volanul pana nu o scoti de tot.
Fara servo nu ai frana dar daca ai servoul etans cum am eu pe Sprinter atunci mai ai cca 7-10 pedala inca servo. Mai iau cateodata si eu contactul pe pante mai lungi ca sa economisesc kilometrii la Sprinter.
Apropo stie careva cum se poate decupla vitezometrul la Sprinter 2005? Este electronic si nu am reusit eu pana acumsa-l decuplez.
einstein1984
Ar fi si ilegal sa faci asta si e offtopic sa vorbim despre asta.
bomba_11980
Deci sa inteleg ca este oarecum acelasi consum - la relanti sau bagat in viteza - dar cel mai corect sa o las in viteza si sa merg cu frana de motor ca e mai in siguranta si nu omor nici placutele de frana..

Mersi baieti...
os
Ca sa trintesc si eu niste (semi)off-topic: @bomba: ai inteles corect. DAR - scuza-ma ca te intreb: la scoala aia de soferi nu se mai explica treaba asta? E si asta la fel cu manevratul inapoi (pe vremea mea invatai sa te intorci in pina vezi inapoi cu ochii proprii si nu in oglinzi, acum se pare ca nu se mai poarta) si cu asigurarea/unghiurile moarte (pe vremea mea trebuia sa te uiti cu ochii cit cepele, acum o privire strengara intr-una din oglinzi pare sa fie suficienta) si inca altele?
SSilent
cand am facut io scoala, mi-a aratat mai multe, in general la motor, mi-a explicat principiul de functionare explicandu-mi rolul fiecarei piesa... dar fara sa intre in detalii prea complicate
PH-06-BOA
Detalii=scoala de maistrii. Nu e cazul soferului, caruia si legea ii spune sa cobori in treapta cu care ai fi urcat. Nu prea se potriveste, dar una in plus, e bine. Motivul, se diminuiaza mult forta de apasare pe frana, se evita incalzirea placutelor,disc,etrier,lichid(ajunge sa si fiarba, expandeaza, refuleaza in vasul de expansiune ramanand instalatia goala)si la urmatoarea apasare, nu mai e frana.
Consumul la relanti e unul, stabilit din jiclorul de relanti ,si ceva in plus de la intredeschiderea clapetei (ideal ar trebui sa fie total inchisa), motorul consumand necesarul de a se invarti in gol. La frana de motor, pe langa consumul de ralanti, se adauga, sub influienta depresiunii create (unu-i vaacumul la 1000 de ture si altu-i la 2500 ), scaparile pe langa clapeta, cresterea prin fortare, a debitului prin jiclorul de ralanti, si daca diuza este obturata ( de aceea va spuneam ca e bine sa o majorati la 2,5mm) e si mai mare depresiunea din galeria de adm. Cu toate astea, e bine sa neglijam acest consum, franarea fiind intantanee si pe distante scurte (mai putin la cei de la munte).
djasu82
Tu vorbesti la motoarele care au diuza in acel furtun care se cupleaza la galerie , talpicile cele mai noi au deja diuza de 2.5mm pe ele . Oricum s-ar putea face o mica modificare la furtunul de la servo printr-o supapa unisens dar nu stiu cat de rentabil mai e si franarea fiindca prin acea capsula s-ar extrage aer provenit de la cagula de pe carburator. Cu aceasta smecherie cu siguranta nu s-ar mai trage aproape de loc carburant din relantii fiindca debitul ar fi mai mare prin acea supapa deci suntand practic circuitul de relantii. Dodo a incercat asa ceva dar cu T-ul acela care se montase la motoarele din 88 txl. S=ar putea face cu un releu eletronic care controleaza o valva pentru inchidere deschidere acestui flux mare de aer pe care ar sunta complet carburatorul prin acel debit marit de aer care ar trece prin acea valva.
BeciAcustic
Os sa sti ca la scolile de soferi se mai invata inca ce e aia frana de motor .... majoritatea pe care ii aud .... incepatori imi zic asta.....Si eu imi aduc aminte ca la stop ma punea sa stau in viteza si niciodata sa nu o scot pe liber....Probelma este alta....instroctorul iti zice iti explica se zbate ....tu obti carnetul si dupaia faci exact opusul la ce ti-a spus omul ala.... o scoti din viteza.....incerci sa vezi daca merge acul vitezometrului pana la capat......incerci un cerculet ceva..... si tot felu de prostii care in nici un caz nu te invata instructorul asa ca.....CONCLUZIA: Modul de mers si-l creaza fiecare dupa obtinerea permisului de conducere.....nu sunt de vina scolile de soferi.....ci mentalitatea fiecaruia....Numai bine!
PH-06-BOA
Instructorul , iti da impulsul, doar te initiaza ( lucrez mult cu instructorii), nu te face sofer,nici mecanic, de-asta trebuie sa discutam,si sa nu ne suparam,sau sa ne dam aere.

16 Jun 2008, 21:01:
Asa e , despre ea e vorba
djasu82
Instructorul ar trebui sa te invete tot ca sa sti dinainte de ce sa te feresti ca de aceea fac multi opusul celor invatate. Eu am avut parte de un instructor pot spune foarte bun care m-a invatat cate ceva din toate si asa am fost potolit din fasa. Mi-a aratat posibilitatile la motor ce poate ce nu poate etc. Acuma multi pustani dorec cai putere viteza dar habar nu au sa controleze o dacie .... Eu zic ca mai scoliti sunt mai multi care au daci pe carburatie decat pe injectie...
mar10may
pai da e mai bine sa stai la stop cu ambreiajul calcat decat sa o lasi pe liber?
PH-06-BOA
Nu! A vrut sa spuna ca, nu trebuie scoasa din viteza inainte de a opri. La stop lasi pe liber si, cu trei secunde inainte (fiecare cu secunda lui) de verde, apesi ambreiajul. Pai ,ce te-ai face , daca s-ar rupe cablul, cat ti tu ambreiajul apasat, ce zice soarele si rlmentul ?

16 Jun 2008, 21:32:
Nu! A vrut sa spuna ca, nu trebuie scoasa din viteza inainte de a opri. La stop lasi pe liber si, cu trei secunde inainte (fiecare cu secunda lui) de verde, apesi ambreiajul. Pai ,ce te-ai face , daca s-ar rupe cablul, cat ti tu ambreiajul apasat, ce zice soarele si rlmentul ? Dar piciorul?
BeciAcustic
e mai lejer pentru tine ca sofer sa o lasi pe liber tragi frana de mana si astepti cele 90 secunde (de ex...), dar la scoala de soferi si indicat si in lege se supne ca ar trebui sa stai cu ambreajul calcat si cuplata viteza 1..... acum ficare face ce vrea.....
bomba_11980
Oameni buni eu am intrebat de "Consum relanti/in viteza" - nu ce te invata la scoala de soferi - stii si eu ce inseamna siguranta pe sosea (ca nu am de ieri permisul).

Pe mine ma interesa la o dacie pe carburatie unde e consumul mai mare la vale - in relanti sau in viteza...m-am lamurit blush.gif
Hacker
Cand e in viteza consumul e mai mare decat daca e la relantiu.
baranga
!!!NU opriti motorul in panta si nu decuplati transmisia,indiferent de consum!!!o spun din proprie experienta,am coborat o panta cu motorul oprit si scoasa pe liber si abia am oprit-o cu frana de mana+frana de picior la milimetru de un tir care circula regulamentar pe un drum ce se intersecta cu al meu......... blush.gif
djasu82
Se opreste motorul dar nu se decupleaza trasmisia fiindca motorul nuse mai invarte si deci nu mai e functional servo. Cel mai bine frana de motor si se mai pisca usor frana ca tot acolo ajungeti cu consumul nu prea va vad sa adaptati eebio elice uis cdi... si separarea aprinderi de demaror...
n3m0
In sarcina !
brigada_diverse
Uite ce am facut...
am mers pe o strada in panta, am avut deja 60km/h, am scos-o din viteza...aveam usor apasata frana......
si a iesit unu din senin....l-am vazut din timp....cand sa franez...pauza..pedala la fund, efect 0(crapase un furtun de la etrier -am creat presiune cam mult timp)....
in alte cazuri mai foloseam frana de motor.........si nu eram obligat sa creez presiune degeaba

cum eu bag bani in benzina si altcineva in frane, mie imi convenea economia.

puteam sa il lovesc, ca oricum era vina lui, deci faceam masina pe rca-ul lui.

dar am tras frana de mana.....traiasca functionalitatea ei, cilindrii de pe spate noi si sabotii noi.
djasu82
Cristi frana de motor e sfanta.
Minel
QUOTE(cristitranca @ 17 Jun 2008, 21:07)

puteam sa il lovesc, ca oricum era vina lui, deci faceam masina pe rca-ul lui.

dar am tras frana de mana.....traiasca functionalitatea ei, cilindrii de pe spate noi si sabotii noi.
*




Parca ai avea remuscari ca ai tras frana de mana ..... dry.gif
brigada_diverse
rugina pe fata, sau bara indoita sau altele nu am, deci nu am remuscari ca nu mi-am facut-o pe banii altuia icon_mrgreen.gif
badboy_marius
un mic offtopic: daca in accdent iti afecteaza grav motorul, il repara cei de la asiguarare?
argon
cu frana de mana nu faci nimic fara frana de motor in caz de urgenta. O sa mearga ca sania cu rotile spate blocate.
bomba_11980
Baietii se pare ca nimeni nu a avut dreptate.

Testat la 100 km (plin cu plin)-

Mers normal in oras (zi de zi la munca 18 km (dus/intors) - fara blocaje in trafic etc) - la vale 6 km lasata pe liber - consum la 100 km = 9.3

Mers normal in oras (zi de zi la munca 18 km (dus/intors) - fara blocaje in trafic etc) - la vale 6 km lasata in viteza (frana de motor) - consum la 100 km = 9.3

Aproximativ aceleasi conditii - 2 porniri pe zi (una cand plec la munca si alta cand ma intorc), fara blocaj in trafic, mers normal (nu sport, etc.), singur in masina (fara alte persoane, fara bagaje).
diaconuliviu
QUOTE(djasu82 @ 17 Jun 2008, 17:33)
Se opreste motorul dar nu se decupleaza trasmisia [...]

Excelenta idee! radmasa.gif si dupa ce pui contactul sa vezi ce proiectil faci din tobe. Ce crezi tu ca se intimpla cu amestecul ala aruncat in tobe nears (cu motorul oprit si cu frina de motor) la prima aprindere?
Si mai spui ca "am ceva cu tine".
djasu82
Uite ca nu se intampla nimic sau daca ti s-a intamplat insemana ca ai o bomba pe roti biggrin.gif. Nu am patit niciodata asa ceva , desi nu prea decuplez contactul fiindca tot acolo ajung. Daca tie ti-a bubuit inseamna ca dupa ce aioptrit contactul ai apasat poate din greseala pedala de acceleratie , sau multi au uitat acest aspect si de aceea apare BAU in toba radmasa.gif asa da.
cristi74
Cum puteti crede gogomaniile care le arata computerul: gen consum 0 (zero)? Zero este doar cand motorul e oprit.
Consumurile pot fi egale (ralanti, frana de motor) doar in cazul in care clapeta de acceleratie inchide perfect, in rest consumul pe liber (ralanti) e mai mic.
djasu82
E da e mai mic biggrin.gif si ce te faci cu aspiratia ? al tine motorul in frana de motor are supape blocate sa inteleg si nu aspira nimic biggrin.gif. Hai cristi ... din cauza aspiratiei mari se accelereaza amestecul pe relantiu si iese cu putere si tot se consuma de aceea multi au optat pentru eebio fiindca taie de tot relantiul . A si ce te faci cu unui care isi regleaza clapeta de acceleratie pe primul orificiu de prosgresiune , iti dai seama ce consum aiurea au in frana de motor biggrin.gif. Eu am redus jiclorul care sta in portjiclor cu o sramulita corectoare (jiclorul care se mai infunda cu gunoaie daca nu ai filtru pe alimentearea cu benzen a carburatorului) si alimenteaza si progresiunea si relantiul in asa fel sa am un consum mult mai mic evident m-a ajutat si bujia colortune.
diaconuliviu
QUOTE(djasu82 @ 10 Jul 2008, 17:07)
Uite ca nu se intampla nimic sau daca ti s-a intamplat insemana ca ai o bomba pe roti biggrin.gif. Nu am patit niciodata asa ceva , desi nu prea decuplez contactul fiindca tot acolo ajung. Daca tie ti-a bubuit inseamna ca dupa ce aioptrit contactul ai apasat poate din greseala pedala de acceleratie , sau multi au uitat acest aspect si de aceea apare BAU  in toba  radmasa.gif  asa da.
*



1. Nu, nu mi-a bubuit, ca nu-s dus cu capul sa tai contactul in frina de motor, nici macar sa invat pe altii. Nici n-as avea de ce s-o fac.
2. Imi dai masina ta sa fac experimentul? cu tine alaturi, evident.
QUOTE(cristi74 @ 10 Jul 2008, 18:01)
Cum puteti crede gogomaniile care le arata computerul: gen consum 0 (zero)? Zero este doar cand motorul e oprit.
Consumurile pot fi egale (ralanti, frana de motor) doar in cazul in care clapeta de acceleratie inchide perfect, in rest consumul pe liber (ralanti) e mai mic.
*


Se poate foarte bine, in computer exista o rutina care, la frina de motor (pedala eliberata si turatie >1800-2000 rpm taie complet curentul prin injectoare. Ca urmare, care e consumul?
Computer nu are carburata. La carburata, cum zice digei, eebio face lucrul ala.
djasu82
Pai da tu ce crezi ca dau masina pe mana oricui ? Nici tata nu a mai pus mina pe ea de 5 ani iar alti viseaza. Deci nici gand oricum trebuie schimbata toata evacuarea ma refer la teava ca e aproape dusa de 9 ani. Si asta datorita ruginei .
diaconuliviu
Sau mergi tu cu ea si faci exact ce-ti spun eu.
Propunerea mea era retorica, la modul "ai curaj sa faci frinare de motor cu aprinderea "taiata"?" Eu ma uit la tine, tu faci si eu is martor. Asta ca sa vezi pe pielea ta si apoi abia sa inveti pe altii "asa da".

Hai sa-ti mai dau un contraexemplu: ai auzit rateuri in toba la vreo masina? una din cauze e platina proasta sau ax dezaxat; scinteia nu se produce pe toate camele, o "cursa" de amestec curge in toba nearsa, fiind aprinsa de urmatoarea. Asta la o cursa de la un piston, iti dai seama la o frinare mai lunga(j'de mii de curse), cite gaze se aduna acolo?
djasu82
Da poate tu ai avut parte de mai multe masini cu axul prost de la delco sau cama aici ai dreptate . Iti place tachinarea biggrin.gif nu am sustinut sus si tare sa se taie alimentarea a fost doar o propunere deoarece se taie curentul de la bobina - aprindere care si el consuma curent implicit benzen chiar daca e ars benzenul in frana de motor. Deci singura solutie pe carburator e supapa impreuna cu montajul EEBIO care taie amestecul de relantii. Acum ce te faci ca multi nul gasesc pe nenea care mai facea flanse la care se adauga si supapa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.