Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: schimbare pompa de frana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
SSilent
salutare, trebuie sa schimb pompa de frana cu unu cu dublu circuit, cat de greu este? nu as vrea sa ma mai car prin service-uri, a mai facut cineva asta? ce implica? ce mai trebuie in afara de pompa?
daca are cineva o schema/manual ar fi buna smile.gif
Mr_Devil83
Pai la rotile din fata cred ca iti ajung conductele vechi de frana iar in partea din spate va trebui sa dai jos distribuitorul ala, conducta de frana stanga si dreapta de la el, conducta care vine de la pompa pana la distribuitor si sa montezi 2 conducte de frana, cate una la fiecare roata.

Intrebarea mea este daca aceasta modificare poate fi facuta acasa frumos in garaj, cu o bere in mana sau trebuie musai intr-un service autorizat si pastrata factura si chitanta primita de acestia pentru lucrare, pentru a o prezenta celor de la rar cand mergem cu masina la revizie?
neajiji
Nu e deloc greu. Ai doua suruburi care tin pompa fixata (de servo daca ai) si 3 tije care sunt conductele, una in stanga, una in dreapta si una iese din capatul pompei, dai jos pompa. Pastrezi ordinea in care erau conductele asezate, le strangi usor (NU pana la capat) pui o carpa sub pompa si faci vro 10-15 pedale ca sa se amorseze pompa cea noua. Acum poti sa strangi conductele definitiv si te apuci sa golesti circuitul de aer. Despre aerisire s-a mai discutat, totusi eu aerisesc de sus din pompa, de la rotile de pe fata si apoi spatele. Schema sau manual nu-ti trebuie e o operatie de bun simt.
SSilent
QUOTE
Intrebarea mea este daca aceasta modificare poate fi facuta acasa frumos in garaj, cu o bere in mana sau trebuie musai intr-un service autorizat si pastrata factura si chitanta primita de acestia pentru lucrare, pentru a o prezenta celor de la rar cand mergem cu masina la revizie?


pei pt itp imi cere aceasta modificare, si cum nu e precizat in talon ce fel de pompa de frana ai (io acum am servo cu simplu circuit) nu are ce sa-ti faca, atata timp cat tine frana nu e treaba lor cum ai facut-o
badboy_marius
de ce sa schimbi pompa simplu circuit cu una dublu circuit? eu am auzit de la N mosi cu dacii, care le au de 20-30 de ani, ca pompa cu simplu circuit este mult mai sigura decat asta cu dublu...si cel de la ITP la fel mi-a confirmat acelasi lucru cand l-am intrebat. e ciudat ca multi spun chestia asta...si pana la urma, care ar fi avantajul in raport cu munca depusa? eu cred ca nu prea ai ce face.
ma rog...in principiu inca o conducta de retur si repartitorul schimbat...
SSilent
QUOTE
eu cred ca nu prea ai ce face.


1- mi s-a spus ca masina nu trece ITP-ul fara servo dublu circuit
2- avantajul la dublu circuit este urmatorul: daca te lasa frana de la o roata (pierzi lichid) tot mai ai frane pe 2 roti, si din pctul asta de vedere este mult mai sigur, am patit-o cu simplu circuit asta vara cand mi-a murit frana in mamaia in trafic intens excl.gif
BeciAcustic
Eu nu am avut probleme la ITP, a deschis capota a pozat si gata......depinde unde te duci......mai bine lasa pompa asta si cauta la altcineva .....poate trece......Succes
neajiji
TOTI trebuie sa aveti dublu circuit si servo daciile din 85 incoace asa ieseau din fabrica. Prin carticica aia numita cod rutier ce se zice la "modificari la sistemul de franare"? Schimb-o si gata, ca sa treaca itp-ul masina nu trebuie sa aiba modificari la: lumini, frane, directie, serii motor si sa iasa ok noxele.
badboy_marius
uite eu unul nu am dublu circuit la a mea, si e din 87. servo are.

16 Jun 2008, 21:21:
aaa, si am un prieten, si vecin de altfel, care are dacia din 85 si nici macar servo nu are la ea. DIN FABRICA.
neajiji
din 87 e si rabla mea si are servo si dublu circ, o fi varianta de echipare de lux? smile.gif)
Tiberiu-Andrei
Probabil tot dublucircuit ai dar e cu 3 conducte!
badboy_marius
a mea e TX, modelul fara turometru , si cu motor de 1.3. a ta poate e TLX sau L....

16 Jun 2008, 21:28:
dublucircuit nu inseamna pompa cu 4 conducte?
kalyyyyyy
in primul rand depinde ce anume pompa vrei,exista dublu circuit cu 3 sau cu 4 conducte.la cea cu 3 conducte prinderea e la fel ca la pompa ta,trebuie sa iti iei si vas pt lichid.la cea cu 4 conducte mai trebuie sa adaugi o conducta si sa schimbi repartitorul.Legal ai voie sa faci inbunatatiri la sistemul de frinare iar pompa cu dublu circuit este o imbunatatire pana si in conceptia celor de la itp,nu stiu totusi daca esti sau nu obligat sa ai si sefvofrina(e posibil sa fi obligat,odata cu pompa cu dublucircuit,cel putin cele cu 4 conducte nu sunt concepute sa mearga fara servo).Daca iti pui cu 4 conducte pune-ti de papuc diezel(singura pompa cu diametrul pistonului mai mare).Daca vrei sa faci o modificare la sitemul de frinare pune-ti servo,doar pompa dublu circuit nu face frinarea mai usoara/eficienta ci doar mai sigura in caz de defect.
badboy_marius
da, asa e...la dacie la cat de sigure-s franele...mi-as pune si eu cu 4 conducte...chiar am fost la un gratar pe undeva, si cand am vrut sa intorc masina, la o frana violenta, mi sa spart pistonasul de pe spate...a trebuit sa anulez conducta(am turtit-o cu ciucanul) sa am frane cat sa ajung pana acasa....
SSilent
ma, io am servo cu pompa cu 3 conducte, nu am auzit de dublucircuit cu 3 conducte blink.gif , si mi se pare o aberatie totala sa nu treaca masina ITP-ul din cauza asta din moment ce asa a venit de la mama ei din colibasi... dar asta este...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.