Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme la revizie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
viperfox
am si eu o problema, mi-a expirat itp-ul, am fost il fac, si am fost respins pe motiv ca am in aripa din dreapta fata o gaura datorata ruginii de cca. 5x1cm; precizez ca omul de la service nici nu mi-a bagat masina inauntru sau ceva, a zis din start, cu aia nu te primesc (ironic, pentru ca, dpdv tehnic masina e ok, chiar o pregatisem)

acum, situatia sta asa, m-am interesat la tinichigeriu, si omu a zis ca aripa noua plus vopsea plus manopera vopsit si montat (adica totul) ma costa cca 700ron; nu sunt dispus sa dau banii astia pentru o aripa, in conditiile in care masina e dacie, deci o sa imi pice altceva maine la ea, si oricum, mai am inflorituri de rugina si pe restul masinii in diverse locuri

alte detalii pe care le-am primit au fost ca: poate sa aiba inflorituri, dar nu gauri, poate sa fie chituit si vopsit peste, chiar daca nu e identica vopseaua, dar sa fie aceeasi culaore (ex. tot gri), si mai zicea ceva respectivul cum ca s-ar fi schimbat procedura la itp, si ca se face poza la masina

acum, va cer si eu sfatul, cum sa rezolv dilema asta? eu clar nu dau 700ron pt o aripa...gasesc in alta parte un service unde sa imi faca itp-ul trecand peste aceasta gaura? sau daca este imposibil acest lucru, aveti vreo idee cum pot sa fac sa dispara gaura? mi-a zis cineva ca sa pun o foaie de tabla dintr-u cutie de bere, ca sa astup gaura, sa o fixez acolo cumva (cum?) sa dau cu chit peste si porma sa ii dau un spray de vopsea, si m-ar costa totul 1 bere + chit + spray = 50ron si o zi de munca

alte idei?
lapcat
Fă ITP-ul în altă parte dar repară și gaura.
Totuși...700 lei pentru o gaură? blink.gif Ăla e sănătos? Eu cu banii ăștia îmi vopsesc la vară toată mașina. biggrin.gif

Mie la ITP mi-a zis că puteam s-o spăl oleacă înainte să mă duc la ei...era prăfuită toată. Dar am luat o cârpă și am șters oleacă geamurile și a fost ok.
whitecar
Discutii despre ITP uite aici , http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f=8&t=31334 sint si citiva colegi mai priceputi la itp acolo ,spor la citit
Opinia mea este sa repari atit cit poti tu de bine cu miinile tale ,caci cere cam mult nenea la tinichigerie,despre lucrare poti citi aici http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f=8&t=87606
Bafta
freeman30
cumpara un chit de reparatie cu fibra de sticla (contine plasa de fibra de sticla) si repar-o singur , nu costa mult ,in jur de 30 ron ,cauta detalii chiar aici pe site ,(tinichigerie cu fibra de sticla) .Eu am facut aproape toata masina cu asta ,si a tinut,dar sa folosesti numai pt aripi sau gauri mici.
SSilent
cum bre sa te ajunga 7 mil o aripa+vopsit? ala nu e sanatos? aripa e maxim 1 mil. si vopseaua cam 2 mil, eventual incearca sa repari cumva gaura pe care o ai, si trateaza si restu masinii ca o sa ti-o manance toata wink.gif
Hacker
O aripa e 1 milion, montat plus vopsit 2 milioane. Vopsea gasesti in Targ Vitan facuta pe calculator sa iasa fix culoarea pe care o ai. Tipul de Dacie pe care il ai rugineste foarte, foarte repede. Mai bine inlocuiesti ceea ce e ruginit cu gaura.
Adrian_Boy
Probabil vroia sa zica 70 ron, ceea ce este destul de mult.

Eu zic sa o faci singur, si nu costa chiar 50 ron cum ai zis tu.

Chit fibra 7 Lei + chit norma 6 lei, plasa fibra 10 lei + spray 12-15 lei, niste hartie abraziva poate ai si tu pe acasa wink.gif
argon
QUOTE(viperfox @ 16 Jun 2008, 19:47)
, a zis din start, cu aia nu te primesc (ironic, pentru ca, dpdv tehnic masina e ok, chiar o pregatisem)

*



nu e ironic deloc , are perfecta dreptate, chiar a fost domn, putea sa te ia, si sa te respinga, si plateai in plus.
Ionescu
Cel mai bine, repara gaura provizoriu cat sa arate bine la ITP, apoi stringe bani si schimb-o. 770 lei e foarte mult. Cred ca a zis 70 lei, caz in care e mai mult decat parfum. Nu poate fi mai putin caci e totusi munca si oleaca de material si toate sunt scumpe.
Oricum, cauta mai multi tinichigii sau service-uri, e plina tara de astfel de curti.
viperfox
ziua 2:
in primul rand vreau sa precizez pentru cei nedumeriti: da, 700ron a zis, adica 7 milioane, in banii astia intrand aripa noua, vopsea, manopera demontat si montat, manopera vopsit. Sunt deacord cu voi ca e mult, dar nu am avut alte oferte.

acum, se s-a mai intamplat: am fost cu un tovaras la un service sa fac revizia, la recomandarea ca "sunt super baieti si sigur ti-o dau (revizia)"
am fost, a bagat-o pe rampa, i-a facut toate testele, si la sfarsit, rezultatele: respins pentru ca:
- aripa -> a zis ca pe el nu il intereseaza ce ii fac, sa nu se vada in poza (inclusiv pot sa ii pun un schotch gri)
- joc la directie pe dreapta -> de schimbat bieleta de directie
- dezechilibru franare puntea spate, dreapta franeaza mai slab (50%) -> la asta nu mi-a zis ce sa fac...a zis "du-te la mecanic"
- racord uzat la etrier stanga si punte spate ambele -> de inlocuit

m-a costat 95ron povestea, mi-a dat hartii formulare chitanta etc (daca e cineva curios le pot posta), si a zis ca ma asteapta la revenire cu astea 4 rezolvate, ma mai costa 35ron revenirea

am zis bun, m-am dus la cumparaturi, am cumparat furtune, bieleta si scotch gri, si m-am apucat de treaba. Dupa lungi eforturi am schimbat bieleta de directie, ca sa constat cu stupoare ca, desi cea veche era facuta varza, si cea doua e foarte rigida, si desi cu cea veche jocul era mare, are si acum joc. In continuare, m-am apucat sa schimb furtunele, am inceput cu dreapta fata: am desfacut etrierul, l-am desfacut din furtun, cand sa desfac furtunul de pe conducta...nimic. Am incercat cu spray, am incercat cu lichid de frana, am asteptat, am tras de el cred ca o ora, tot degeaba, ba chiar a inceput sa se deformeze piulita de pe conducta. Nu se desface de nici o culoare. Dezamagit, am demontat etrierul pe furtunul vechi, am aerisit, am montat totul la loc si am plecat acasa.

Maine ziua 3: incerc celelalte 3 furtune, sa vad daca am mai mult noroc...

Astept sugestii pentru furtunul care nu se desface, si intrebare: pentru acel dezechilibru, ce e de facut? la ce sa ma uit sau ce sa fac? precizez ca inainte de revizie eu am desfacut ambele roti pe spate am verificat tamburi saboti, am schimbat cablu de frana de mana (ca era grpiat) si nu am gasit probleme la nici o roata, nimic blocat, totu functioneaza...
brigada_diverse
presupun si eu.....sa nu iti fi curs de undeva vreun lichid lubrifiant pe disc, sau sa ai placutele duse
pavel_daniel
Lipeste un autocolant si vopseste-l.Nu e o chestie academica dar merge.
Merced
QUOTE(cristitranca @ 17 Jun 2008, 20:56)
presupun si eu.....sa nu iti fi curs de undeva vreun lichid lubrifiant pe disc, sau sa ai placutele duse
*



Pe spate? mellow.gif

Mai degraba vreun piston blocat pe spate, verifica si treaba asta.
brigada_diverse
pardon, nu m-am uitat atent

atunci, mai probabil, daca a pierdut lichid si a curs pe tambur de acolo poa sa fie.

speli tamburul in interior cu un pic de benzina, la fel si sabotii, cureti un pic(usor) cu smirghel, si stergi cu o carpa(in cazul in care a ajuns lichid pe acolo
viperfox
m-am gandit si eu la un posibil piston blocat, dar, dezechilibrul este prezent si la frana de mana, caz in care pistonul nu lucreaza, nu? atunci...care ar fi explicatia? e posibila una dintre variantele: saboti cu grad diferit de uzura fata de partea stanga sau acel auto-reglaj cu dinti sa fie blocat/intelepit/ fixat intr-o pozitie nefavorabila?

mai mentionez ca partea dreapta (cea care franeaza mai slab) nu e blocata, ea functioneaza, doar ca decalat fata de partea stanga: m-am uitat pe indocatoarele alea cand era masina pe rampa, urcau amandoua liniar, doar ca decalat, nu ramanea dreapta blocata si stanga urca

Minel
QUOTE(viperfox @ 18 Jun 2008, 08:25)
, dar, dezechilibrul este prezent si la frana de mana, caz in care pistonul nu lucreaza, nu? atunci...care ar fi explicatia?
*



Ti-a scris o data .. dry.gif , inclin sa cred la fel

QUOTE(cristitranca @ 18 Jun 2008, 08:23)
atunci, mai probabil, daca a pierdut lichid si a curs pe tambur de acolo poa sa fie.
speli tamburul in interior cu un pic de benzina, la fel si sabotii, cureti un pic(usor) cu smirghel, si stergi cu o carpa(in cazul in care a ajuns lichid pe acolo
*



viperfox
ok, multumesc pentru sugestii, am sa desfac si am sa investighez.

despre problema furtunelor si a piulitelor de pe conducta de frana care nu se desfac...mai are cineva vreo idee?
slaiciprian
toarna apa pe el, sau foloseste un spray pt degripare. lasa-l un pic si incearca dupa aceea. foloseste o cheie buna, eventual cat mai mare. incearca din miscari scurte, nu forta odata.
Executron
QUOTE(freeman30 @ 16 Jun 2008, 19:35)
cumpara un chit de reparatie cu fibra de sticla (contine plasa de fibra de sticla)  si repar-o singur , nu costa mult ,in jur de 30 ron ,cauta detalii chiar aici pe site ,(tinichigerie cu fibra de sticla) .Eu am facut aproape toata masina cu asta ,si a tinut,dar sa folosesti numai pt aripi sau gauri mici.
*



De unde cumpar si eu un kit din acesta ca am o gaura de 1 cm2 in aripa si nu prea as vrea s-o schimb rolleyes.gif
viperfox
sa torn apa pe el? apa?
am folosit spray(marca prevent) si nu a avut efect
cheie am folosit o fixa de 9, altceva nu am reusit sa bag acolo ca colul e foarte mic si dificil; am incercat cu un patent dar nu am aceeasi forta ca cu cheia

chiar, care e chestia asta cu kit-ul cu fibra? eu tot ce am gasit pe tema asta e un chit (adica tot pasta dinaia intro conserva si un tub de intaritor) care cica contine fibre de sticla ? dar nu avea foaie propriu-zisa de fibra, era pur si simplu tot o pasta

18 Jun 2008, 18:36:
sa torn apa pe el? apa?
am folosit spray(marca prevent) si nu a avut efect
cheie am folosit o fixa de 9, altceva nu am reusit sa bag acolo ca colul e foarte mic si dificil; am incercat cu un patent dar nu am aceeasi forta ca cu cheia

chiar, care e chestia asta cu kit-ul cu fibra? eu tot ce am gasit pe tema asta e un chit (adica tot pasta dinaia intro conserva si un tub de intaritor) care cica contine fibre de sticla ? dar nu avea foaie propriu-zisa de fibra, era pur si simplu tot o pasta
MECCA
incearca sa prinzi holenderu` de la conducta de frana cu o cheie franceza, o strangi tare tare, si apoi tragi cu cheia de 17 de racord.Daca tot nu merge ca sa eviti ruperea, si apoi inlocuirea conductei incearca sa incalzesti local conducta.AI GRIJA SA AI LANGA TINE UN BIDON DOUA DE APA PTR ORICE EVENTUALITATE.Treaba cu cheia franceza insa trebuia facuta de la bun inceput, inainte ca hexagonul sa se strice.Oricum spor la treaba.
freeman30
chitul de reparatie cu fibra il poti gasi in Pantelimon la magazinele de piese auto.
badboy_marius
eu cand am mers la ITP in martie, ce ia interesat pe inspectorii de acolo au fost noxele, franele, directia, jocuri la roti, partea electrica (stop frana, pozitii, semnalizare, etc...).
deesubt aveam la lonjeroane, fix acolo unde se imbina cu restul masinii, fisuri, la ambele, sudura crapata, de mi se ridica botu masinii cand plecam mai agresiv de pe loc, si cand puneam frana, plus din cauza asta pedalierul desprins de prag, in partea deapta.
nu au spus nimic, dar in schimb am remediat cat de cat eu problema pt. k ma trezeam maine-poimaine ca mi-o lua motoru inainte.
pe un prieten la respins la itp pentru ca nu ii mergeau becurile de iluminare a numarului. astia asteapta ceva spaga.... popa.gif
slaiciprian
acela cu fibre in el e chitul care-ti trebuie. se intareste de nu crezi. dar mai trebuie si chit obisnuit pentru finisare deasupra, acela e greu de slefuit din cauza fibrei.
tabla de cutie de bere o prinzi pur si simplu cu chit.
nu faci mult chit odata, din momentul in care il amesteci cu intaritor se intareste foarte repede.
viperfox
ziua 3: astazi am desfacut ambele roti pe spate si am investigat; am masurat cu sublerul grosimea sabotilor pe ambele parti, rezultatele fiind urmatoarele: dreapta (cea care tinea mai slab) 6,5mm cu 6mm; stanga 6,5mm cu 5,5mm.
dupa asta am verificat daca lucreaza corect pistonasele, cablul de la frana de mana, arcurile si tijele, si totul lucra corect, nu este nimic intepenit. Acestea fiind premizele, masina fiind ridicata complet de spate (pe 2 capre) am facut un mic test, am ridicat frana de mana pana cand tamburul nu se mai misca liber (adica 2 dinti) si am comparat rezistenta opusa pe stanga cu cea pe dreapta, si intr-adevar, pe stanga il invarteam f greu cu mana, pe dreapta foarte usor.

Am luat o carpa imbibata cu benzina si am sters sabotii si interiorul tamburului, insa fara vre-un efect palpabil. Asadar, mi-am indreptat atentia spre singurul element variabil ramas in calcul: acel reglaj cu dinti; m-am uitat la pozitia in care era pe ambele parti si aceasta era diferita cu mult (cca 6 dinti diferenta), asa ca am dat-o la zero pe ambele parti, am montat tamburii si am calcat frana, ca sa se aseze singur. Rezultatul nu a fost satisfacator, deoarece tot tineau inegal. Dupa multe incercari de pozitionare manuala am ajuns la concluzia ca daca pe dreapta pun x dinti, pe stanga la y dinti tine un pic mai slab, la y+1 tine un pic mai tare, deci nu am cum sa le egalez perfect, dar oricum diferenta e mult mai mica ca la inceput, asa ca m-am multumit cu atat si am strans

dupa asta am schimbat furtunul (racordul) de la puntea din spate (de frana) care ca prin minune s-a desfacut si din repartitor si din T-ul de pe punte. Dupa o aerisire laborioasa (purjoare intepenite) am incheiat operatiunea.
Mi-a mai ramas sa schimb furtunele pe fata, unde sper ca maine dimineata sa se desfaca conducta din furtun...

20 Jun 2008, 21:25:
epilog:
azi dimineata la ora 8 eu eram la masina...am schimbat un furtun de frana, la etrierul stanga, ca prin minune, dupa chinuri groaznice, s-a desfacut conducta; am montat totul la loc, aerisit, si hai la revizie

dupa ce a verificat-o, a venit si raspusul: aripa - scotch gri peste - ok; bieleta de directie - schimbata - ok; furtune racord frana - schimbate - ok; dezechilibru franare spate - nici o schimbare pe rampa cu role...
nu stiu ce sa mai cred/inteleg, acum frana de mana tine aproape egal, insa a frana de servici (pedala) s-a pastrat dezechilibrul de 23%...

in concluzie, cu precizarile "mi-e lene sa mai scriu inca un forular de respingere, nu vreau sa mai imi vii pe cap si a 3-a oara, peste 2 ani sa nu mai vii cu ea la revizie ca te dau afara de la poarta" mi-a dat revizia.

ok, fericit oarecum, dar totusi, asa, de amorul artei, care e explicatia pentru acel dezechilibru in conditiile in care: frana de mana acum tine egal, nu este nimic intepenit/gripat, la cilindrul de vrana lucreaza ambele pistonase (verificat prin impingerea unuia dintre saboti - intra inauntru pstonul 1 si iese pistonul 2; repetat procedura in partea cealalta, rezultat identic; deci nu e blocat nici unu din cele 2 pistonase) ?

si acum, cireasa de pe tort, ca sa nu ma bucur prea tare, in drumul spre casa, am observat ca daca iau de volan dreapta maxim si plec din loc cu masina, se aude un zgomot nou, ca o lovitura de ciocan (inca nu am avut timp sa investighez exact in ce conditii se aude)... ce poate sa mai fie si asta? cu planetarele nu am avut probleme deloc, nu cred ca asa dintr-o data sa se auda atat de tare ... precizez ca pe acea parte (dreapta) tocmai am schimbat acum pentru revizie bieleta de directie si am umblat la etrier
ATM
Lovitura de ciocan la plecarea de pe loc:
-prima problema, cea mai des intalnita: planetara (bubuitura infundata)
-sau uneori, o neasezare corespunzatoare a placutelor in etrier (lovituri sacadate in anumite pozitii, dar de o tonalitate mai inalta decat a planetarei, un fel de clantanit). Am si eu boala asta la a mea, de cand am schimbat placutele (inainte nu facea)- m-am dus inapoi la mecanic, le-a pilit, le-a reasezat, a mers ea bine o perioada, apoi a reaparut problema. De franat franeaza bine-mersi, dar clantane.
viperfox
Am investigat mai amanuntit: zgomotul apare doar atunci cand virez maxim dreapta si trec peste o denivelare (cum ar fi urcat sau coborat o bordura); daca sunt pe asfalt drept zgomotul nu apare deloc
Zgomotul este destul de ascutit, nu este infundat; seamana (prima data asta am crezut ca e, dar ulterior am verificat, si nu e) cu zgomotul produs cand lovesti cu toba intermediara de bordura pe care tocmai o cobori.
ydaniel
1-deci nu ti-a cerut mult 700lei.o aripa de uzina e intre 90-170lei(depinde de magazin) vopseaua pt aripa costa cam 100lei plus intaritor,diluant....
2-la frane:cel mai bine ar fi sa schimbi tot mecanismul de autoreglare si sabotii:NOI
3-sper ca ai luat racorduri flexibile la frana de ''uzina'' nu de ''import''. laugh.gif
viperfox
da, sigur ca daca iau totul noi _probabil_ o sa se rezolve problema, dar asta costa cam mult pentru un defect care nu e asa de suparaor in practica (mai exact, daca pun frana foarte brusc, aproape de punctul unde rupe aderenta, si iau mana de pe volan, trage un pic stanga; dar eu nu iau mana de pe volan niciodata)

racordurile nu stiu de care sunt...stiu doar ca au costat 11 lei bucata; scria ceva pe furtun, date, cifre, dar nici o firma vizibil, dar din cate am observat, nici pe cele pe care le-am dar jos nu scria vre-o fira (de genu dacia golesti argilic)
paulca
explicatia dezechilibrului pe spate ( conform unui prieten mecanic) : cu timpul, ferodourile se carbonizeaza, ceea ce nu e tot timpul vizibil cu ochiul liber si isi schimba proprietatile de frictiune. Remediul: NOU
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.