Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema electromotor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
petrysorr2006
sal. am scos electromotorul ptr ca trebuia sa dau cutia de viteze jos. cu ocazia asta i-am schimbat bendixu si furca. toate bune si frumoase pana sa-l pun pe masina. nu mergea cuiu ala de la bobina. dadeam la cheie si nu se misca deloc. am impins cuiu si a pornit. dupa cateva sec a inceput sa miroase cv a ars, iar dupa ce am oprit masina bobina de pe electromotr frigea de nu puteai sa tii mana pe ea. am creyut ca este bobina arsa, asa ca am cumparat o bobina noua si carbuni. le-am pus , am pus electromotoru pe masina si de data asta cuiu se duce cand dau la cheie da becurile din bord mi se fac mici. am incercat sa-l pornesc pe direct, pus la masa si + de pe electromotor care iese de dupa bobina aceea si mi-a facut flama. cine stie ce ar putea avea??
pavel_daniel
Cauta mai jos si ai sa gasesti un topic cu repararea electromotorului,pas cu pas.Succes
petrysorr2006
da ms ptr rasp. c sa repar la el dak mai am c. e normal cand il pornesti asa pe naspa sa faca flama? am controlat masa si + de la electromotor si da vreo 8 ohm
bygy007
daca ai demontat bobina de starter este posibil sa o fi pus innapoi gresit , linkul de reparare il gasesti aici
SSilent
tind sa cred ca ai un scurtcircuit daca zici ca la actionarea demarorului ti se sting becurile si mai rau, a facut flama...
petrysorr2006
pai daca am un scurt ce pot sa-i fac? poate fi rotoru busit?

17 Jun 2008, 20:43:
am verificat si am scurt acolo unde vin periile puse pe rotor..nu stiu cum se cheama..sunt niste spire de cupru, bare, cum sa le spun. le-am curatat dar tot degeaba. e timpu sa ma gandesc la un rotor nou sau se mai poate face cv?
pavel_daniel
Cred ca ai facut-o de belea.Trebuia sa dai search sau sa intrebi pe cineva care se pricepe inainte de a te apuca de treaba.Regretele mele.Dumnezeu sa-l odihneasca-n pace!
Mr_Devil83
Una din perii este conectata la masa electromotorului. Cealalta vine la infasurarea statorului, cuprul ala gros care are miezurile alea care se prind cu 4 suruburi. Celalalt capat al statorului vine la +, ma rog, bendixul il pune la plus. La ce putere are electromotorul cred ca rezistenta pe care ai masura-o cu aparatul de masura intre cablul care iasa din el si carcasa metalica este de 0,01ohmi. dezlipeste platina de pe bobina de la stator
si masoara intre ea si masa, pui unul din firele aparatului de masura pe discul de metal si celalalt pe fisa care ai desfacuto de la stator. Ce indica?
petrysorr2006
masurat de la intrarea + in electromotor si peria de + da 2.4 ohm, decia asta ar fi rezistenta statorului. e bine? eu am schimbat bobina aia de deasupra starteru ala.are vreo importanta cum pun + intrare si + iesire?

19 Jun 2008, 07:58:
s-a rezolvat. era de la bucsa din bronz de la capatul bendixului...era prea stransa si nu-i dadea voie rotorului sa se invarta. i-am pus si putina vaselina de-aia din spray si merge acum k la alea straine...nici nu se mai aude;). ms la toti ptr raspunsuri
bygy007
cum masurati voi electromotorul daca este scurt , respectiv rotorul ca oricum au rezistente foarte mici pe care un aparat normal de masura nu prea le masoara sub 1 ohm cind se sting becurile pot fi mai multe cauze bucsile uzate , bateria descarcata sau contacte slabe
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.