Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ce motorizare sa aleg!
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Sandero > Diverse - Dacia Sandero
A_Radu

Vreau sa-mi cumpar noul model de Dacia Sandero si m-am oprit la o versiune Laureat in principal pentru ca e singura versiune cu AC. In legatura cu motorizarea am o mare dilema pentru ca nu ma pot hotara intre cele 2 tipuri de motoare 1.4 si 1.6
Pe noua masina voi fi incepator asa ca pe de o parte nu as avea nevoie momentan de surplusul de putere pe care il ofera un 1.6 , plus ca si consumul ar fi oarecum mai mic pe un motor 1.4
Pe de alta parte am citit multe opinii cum ca motorul de 1.4 e destul de lenes si te poate lasa cand ai mai multa nevoie.
Intentionez in mod deosebit sa folosesc masina pentru drumuri mai lungi in afara orasului unde un plus de putere e binevenita, dar nu voi ezita sa merg si in oras cu ea smile.gif
Dar consumul la motorul de 1.6 ma cam sperie pentru ca din cate am inteles poate ajunge lejer si la o medie de 8%
Nu stiu acum cum e mai bine , sa ma multumesc cu motorul de 1.4 pentru ca oricum sunt incepator si deci la inceput nu voi fortza prea mult masina, dar sa nu-mi para rau mai incolo cand ma obisnuiesc si cu masina si cu condusul. unsure.gif
Ii rog pe mai vechii posesori de Logan sa-si spuna o parere. Multumesc!
Amedeus
Am varianta 1.6 8V. Din cele doua motorizari ti-o recomanda pe asta. Motorul de 1.4 pe SN era ok, dar pe Logan imi pare prea anemic (stiu ca se va argumenta ca pentru o masina de oras e suficient dar mai sunt si cazuri in care ai nevoie de ceva putere in plus) Sper sa nu supar pe nimeni daca pun aici niste consumuri, daca tot ai adus vorba:
oras 9-9,5L/100 km. afara (autostrada) 7-7,5L/100 km. (AC pornit). Am avut initial si o Dacia SupeRNova si consumul imi pare absolut identic, cu toate ca motorul acela era de 1.4
HapleaSRL
Ca incepator iti trebuie cuplu, mai ales la manevrele de plecare de pe loc, suit o bordura, plecare in rampa.
Motorul de 1,6 e mult mai potrivit pentru asta. Deasemenea la depasiri e mult mai indicat 1,6. De 1,4 trebuie sa tragi mai mult, sa-l turezi, iar ca incepator e mai greu sa stii exact cand.
michou
Sunt posesor Logan Laureate 1.4 si Prestige 1.6 16V. Iti recomand cu caldura motorul de 1.6 8V ....mai ales vara cand o sa mergi cu aerul conditionat...la 1.4 motorul abia face fata cu aerul conditionat la temperaturi de peste 30 grade si aglomeratie bara la bara. Plus ca fiind incepator o rezerva de putere/cuplu e bine venita..
GLC
Eu iti recomand sa iei 1,6.Cand am luat loganu' am ales 1,4 zicandu-mi ca este de ajuns pentru oras.Acum insa regret ca pentru 400€ in plus nu am ales 1,6.
Cel mai mult se simte diferenta cand ai AC-ul pornit.La mine cand este foarte cald si am AC-ul pornit ma cam rog de ea la o depasire, la un plecat mai in forta:-)Deci alege 1,6.

PS: Si sa stii ca diferenta de consum este neglijabila...0,5 -0,8l la 100km.
billbobdoe
Si eu sunt in aceeasi situatie, nu ma pot decide intre 1.4 si 1.6, in special in privinta costurilor.
Mentionez ca si eu sunt incepator, o sa fie prima mea masina.....asa ca nu stiu cat de mult se justifica puterea mai mare

Motorul de 1.6 este mai scump cu (fata de 1.4):
motorizare: +1470ron
taxa poluare +500ron
casco&rca +150 ron
consum: daca consideram o diferenta de 0.8l /100km si 10000 km/an => 100*0.8=80l in plus * 4ron => 320 ron in plus pe an

Deci numai la inceput, la achizitionarea masinii ajunge cu peste 20mil (~550eur) mai mult fata de 1.4.
Intretinerea ulterioare este cu aprox 500ron/an (rca+casco+consum) mai scumpa decat la 1.4

La prima vedere nu pare mult, mai ales daca cumperi masina cash, daca daca adaugi si rata......

Voi ce ziceti?
bogdan_t
salutari

in aceeasi situatie am fos si eu acu mai bine de 3 ani. si am ales laureate 1.4. dupa cateva luni mi-a parut rau. 1.4 cand e masina nitel incarcata sau intr-o rampa e puturos rau de tot.

urmatoarea va fi un diesel, ales datorita cuplului mare. deci, raspunsul la intrebarea ta este 1.6.


numai bine!
Serje
Pai tu sti daca iti permiti diferenta de bani la achitarea masinii si apoi la costurile ulterioare. S-o scris destul pe aici, motoru de 1.4 ii mai puturos decat ala de 1.6. Tu sti (sau ar trebui sa sti) cel mai bine pe unde mergi cu masina si ce-ti trebuie mai mult, putere mai mare sau bani mai multi in buzunar.
Chestiile alea cum ca pentru incepator ii mai bun 1.6 ... mi se par total aiurea, atunci ar trebuii incepatorii sa-si ia motoare de la 2000 in sus sa fie cati mai multi kamikaze pe drumuri.
vijelie
QUOTE(A_Radu @ 20 Jun 2008, 07:21)
...nu ma pot hotara intre cele 2 tipuri de motoare 1.4 si 1.6...
*

Intreaba-ti mai intai buzunarul. In aglomeratii nu ai ce face nici cu 1.4, iar afara nu cilindreea te scoate din situatii dificile. Inclin totusi spre 1.6.
cyp_07amb
1.6
Shush
Eu as alege 1.4. De ce ? Pai cu diferenta de 400 euro as plati taxa de prima inmatriculare si oricum 90% din km pe care ii fac sunt in oras, unde nu coteaza ca ai 1.2, 1.4, 1.6 .... ca tot bara la bara mergi happy.gif
AR-18-MOS
Depinde si de oras ...
minny
Te tine in Arad sa zici asta, dai hai in TM smile.gif Eu zic 1.6, dar pe GPL. Daca ai rabdare inca vreo 3 luni cica soseste.
octav83
si eu la fel ca tine eram cand mi-am luat masina ... tot incepator ... si am luat 1.6 16V si nu regret decizia smile.gif , asta cu consumul se simte la buzunar daca mergi muuuuuult
paul_s
QUOTE(Amedeus @ 20 Jun 2008, 07:49)
Am varianta 1.6 8V. Din cele doua motorizari ti-o recomanda pe asta. Motorul de 1.4 pe SN era ok, dar pe Logan imi pare prea anemic (stiu ca se va argumenta ca pentru o masina de oras e suficient dar mai sunt si cazuri in care ai nevoie de ceva putere in plus) Sper sa nu supar pe nimeni daca pun aici niste consumuri, daca tot ai adus vorba:
oras 9-9,5L/100 km.  afara (autostrada) 7-7,5L/100 km. (AC pornit). Am avut initial si o Dacia SupeRNova si consumul imi pare absolut identic, cu toate ca motorul acela era de 1.4
*




scuze de oftopic

Amedeus, cum mergi tu daca pe autostrada scoati 7-7.5, si lafel scoateai si cu sn , eu scot cu sn afara mereu in jur de 6 ( Bucuresti - Venetia prin serbia 5.9 consum mediu )
Amedeus
Cu SN nu am reusit sa scot sub 7/100 km. (AC pornit 90 % din timp) pe acelasi traseu pe care am umblat si cu Loganu' sad.gif Exemplu: Timisoara - Ludwigsburg. Am dat consumul cu titlu informativ, nu pentru a lauda sau a critica consumul Loganului si nu vreau sa generez polemici de genul "a mea consuma mai putin" smile.gif

P.S. datele sunt luate de pe computerul de bord al Loganului (nu am calculat si nici nu am tinut o evidenta cu cat am bagat la fiecare benzinarie de pe traseu).
In Germania am mers cu viteze care depaseau limitele din alte tari de pe traseu (Ungaria si Austria), peste tot unde legea o permitea (lipsa indicatoarelor de limitare). La sfarsitul drumului media de viteza aratata de CB, pe intreg parcursul (2600 km) era de 110 km/h. In Ungaria si Austria nu am depasit limitele de viteze pe autostrada (130).
A_Radu
Multumesc de pareri tuturor. Eu tot la motorul de 1.6 ma gandeam. Poate dau un ban in plus acum la inceput (taxa inmatriculare + diferenta fata de unu de 1.4) dar sper sa fiu rasplatit mai incolo.
Dic84
sal.stie cineva cand apare varianta diesel sau pe gpl?
Amedeus
De diesel se vorbea ca apare in toamna sau chiar la anu'. De GPL nu stiu nimic.
ssilviu
Diesel la anu, GPL la toamna. Eu zic mai bine sa iei 1,4. Platesti mai putin pe masina, mai putin la taxe, mai putin la benzinarie. Iar diferenta de performanta nu e extraordinara.
paul_s
QUOTE(Amedeus @ 20 Jun 2008, 18:17)
Cu SN nu am reusit sa scot sub 7/100 km. (AC pornit 90 % din timp) pe acelasi traseu pe care am umblat si cu Loganu'  sad.gif  Exemplu: Timisoara - Ludwigsburg. Am dat consumul cu titlu informativ, nu pentru a  lauda sau a critica consumul Loganului si nu vreau sa generez polemici de genul "a mea consuma mai putin"  smile.gif

P.S. datele sunt luate de pe computerul de bord al Loganului (nu am calculat si nici nu am tinut o evidenta cu cat am bagat la fiecare benzinarie de pe traseu).
In Germania am mers cu viteze care depaseau limitele din alte tari de pe traseu (Ungaria si Austria), peste tot unde legea o permitea (lipsa indicatoarelor de limitare). La sfarsitul drumului media de viteza aratata de CB, pe intreg parcursul (2600 km) era de 110 km/h. In Ungaria si Austria nu am depasit limitele de viteze pe autostrada (130).
*




pai nici eu nu vreau sa starnesc polemici , numa ca ma miram, adica eu am scos 5.9 si tot cu ac pornit mereu, ( mai putin noaptea cand nu a mai fost nevoie ) e drept ca eu n-am depasit 140 si asa n-am mers decat putin, in rest la 120 , probabil de aici diferenta
driverx
QUOTE(ssilviu @ 21 Jun 2008, 19:13)
....mai putin la benzinarie. ....
*



Nu e neaparat adevarat. Mai ales in cazul unui incepator. Iar un motor de 1.4 incarcat saracu crede-ma ca ajunge sa consume mai mult decat un 1.6 in aceasi situatie.

A_Radu
Sunt prea mult oameni pe forum care au regretat alegerea cu 1.4 in cei aproape 4 ani de cand loganul exista. Unii s-au autosugestionat ca prostii de genu:
- pe SuperNova era OK, chiar rapida
- pe Clio iar ar fi relativ ok.

DAR, dimensiunea masinii, alte rapoarte in cutie, si totodata rotile de 15 nu de 14 omoara orice urma de vlaga.

Acuma ce sa zic. Nu stiu in ce oras stai, dar daca e oras flat, fara dealuri si vrei sa folosesti masina preponderent in oras, sa zicem ca te poti gandi la 1.4. In rest chiar nu are rost sa te prostesi luand 1.4, mai ales daca iei cu aer conditionat.
zanzie
La acceleratii 1.6 e doar cu foarte putin mai bun ca 1.4.
Problema nu e la motoare ci la CV care sunt luuuuuungi.
ionut_raluca
iti recomand 1.6 ,eu am logan tot 1.6 si nu regret alegerea ; in functie de cum o conduci iti si consuma. eu am consum ca la carte.
AL
NU ADMITEM ASEMENEA SUBIECTE DE DISCUTIE deoarece:
1. nu putem deschide un fir de discutie pentru fiecare in parte, in care sa se discute practic acelasi lucru
2. exista informatia pe forum, pe probleme, si fiecare doritor se poate informa, apoi poate decide
3. pentru discutii despre "de toate" exista sectiunea Cafenea... pentru alte discutii comparative sau pe teme de factori de influenta asupra costurilor, se poate discuta la Diverse sau tot la Cafenea, nefiind specifice unei marci sau unui model anume... idem comparatii

aici se inchide

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.