Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Rezervor spart sau ce are?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ovidius max
Va salut!

Am lasat masina in parcare de luni si pana ieri (joi) cand am pornit-o pentru ca i-am completat antigelul si trebuia sa se incalzeasca. Luni cand am lasat-o aveam mai bine de 30 l in rezervor ( sad.gif ) dar ieri in filtru se vedea cum benzina vine in reprize (improasca) si cu multe impuritati, ca niciodata. Nu am dat prea multa importanta, m-am felicitat ca am doua filtre pana la carburator si mi-am facut treaba.
Azi, vineri, am vrut sa pornesc cu ea dar nu a vrut. Am vazut ca nu are benzina, am dat mult la cama dar tot nu a ajuns. Am scos furtunul la tur si am suflat si am tras; am sufllat destul de usor dar cand am tras benzina venea cu greu si destul de putina (cu bulbuci, mai mult aer) si cu ceva impuritati. Am lasat-o asa ca trebuia sa vin la servici.
Ce sa aiba? Oare a curs toata benzina ( mad.gif ) printr-o fisura? sau e mizerie in rezervor? Cum verific? O pot face eu in fata blocului sau trebuie sa o duc in service - cu sticla de perfuzie dupa ea?
Ov
sonda iti merge, ce iti arata in bord, ca ai sau n-ai benzina ?

din ce zici tu e posibil sa ti se fi infundat turul, asta daca nu cumva ti-o fi furat cineva benzina icon_mrgreen.gif
ovidius max
sonda arata 0 dar nu ma pot baza 100% pe ea ca de multe ori acul se ridica dupa cateva minute dupa ce plec.

de furat ... nu stiu. Hotul trebuia sa deschida portbagajul (are alarma) sa desfaca un capac cu o cheie imbus, sa descuie busonul, sa fure benzina si toate operatiile astea in ordine inversa, inclusiv pus alarma. Cam improbabil.

Cum verific cata benzina mai am in rezervor? Bag un furtun?
argon
daca ti-a furat, a facut-o pe jos.
mad toz
Exact cum zice argon sta treaba.Bagate frumos sub si vezi ca la intrarea in rezervor sunt 2 furtunase de cauciuc,care imbina tevile de cupru cu rezervorul.Vezi daca e vreunu spart sau ti-a furat cineva benzina.
ovidius max
Inteleg ca la furtunasele alea am acces si fara sa dau scutul jos, nu?
Ov
acum vad ca ai 1300
acolo intr-adevar ai un scut intreg la rezervor si parca nu poti sa ajungi la furtunase fara sa dai jos scutul.

Ca sa vezi exact cata benzina mai ai in rezervor, demontezi sonda litrometica. E fixata cu o saiba mare pe care trebuie s-o rotesti ca s-o scoti. o bati cu o coada de lemn de la un ciocan si ar trebui sa iasa usor, apoi scoti sonda si vezi direct in rezervor, eventual bagi un bat pe verticala si vezi pana unde ramane (daca ramane smile.gif ) urma pe el.

E foarte posibil sa ti se fi spart rezervorul. La 1300, intre scut si rezervor au pus astia in fabrica un fel de pasla (nu stiu cu ce rol). Ideea e ca in timp ajunge noroi acolo (ai vazut ca scutul are niste gauri mari) si impreuna cu pasla aia incepe sa frece de rezervor pana il sparge. Eu am patit asta la 1300.

Verifica oricum mai intai daca ai benzina.
ZTV
nu e mai usor sa bagi un furtun in rezervor si sa tragi cu gura intr-o canistra si vezi cat mai ai ?
tzepesch
mai simplu sa vezi pe la sonda...

<span class='edit'>20 Jun 2008, 21:04:</span>
si eu aveam dileme cu disparutul benzinei din rez... pana am tras conductele de cupru pana sub scut si de acolo furtunase... la mine nu se poate demoanta scutul. si nici sa scoti cu furtunul din rezervor... fiind brek nu prea poti sa bagi furtunul pe la buson... eu scot numai pe la pompa. daca e cazul...
ZTV
asa este la brek e nu prea poti juca cu furtunul, numai ce faci daca tre sa scoti de exemplu 3 L de benzina? Nu dauneaza asta pompa de benzina? ( adica, tre sa dai atata la came? )
tzepesch
nu are nimic daca nu esti violent in miscare... intr-adevar pana scoti ti se cam acreste.... poti fie sa dai la automat dat termini si bateria si ai sansa sa scoti fum din demaror si oricum are debit mai mic la automat decat la manual, cand executi cursa mult mai mare la pompa.
ovidius max
Va salut din nou!

Am rezolvat!
In ordine cronologica: am scos capacul de la sonda litrometrica, am scos sonda si am vazut ca benzina era acolo, ceea ce a fost o mare usurare pentru mine. Cu un vecin am inceput sa suflam-tragem de la furtunasele de tur de la motor si (in cele din urma smile.gif ) am observat ca atunci cand impingem aer e OK, adica face bulbuci in rezervor; in schimb atunci cand tragem, vine mai mult aer si foarte putin benzina.

Aceasta observatie ne-a dus la concluzia ca ar fi fisurate furtunasele de la rezervor si am decis schimbarea lor. Am scos toata benzina din rezervor, am desfacut suruburile din portbagaj, am scos portbagajus si furtunasele si intr-adevar cel de pe tur era aproape in intregime sectionat. biggrin.gif Bine ca nu a cedat undeva prin concediu!
Le-am inlocuit si pentru ca tot am dat rezervorul jos l-am spalat chiar daca era foarte curat de altfel. Am remontat totul - destul de dificil in fata blocului fara canal, rampa dar a mers - si a primit benzina de la primele came date.

Va multumesc pentru sfaturile voastre!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.