Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Imi fierbe apa :((
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
DaciaPower
Salutare!!!
De vreo doua zile a inceput sa-mi fiarba apa
Mentionez ca: radiatorul imi curge putin, iar termostatul nu il am scos.
Are idee cineva ce ar putea fii?
tzepesch
se colmata terostatul si nu mai deschide cum trebuie sau deloc... aici fierbi motorul
fie trage aer pe undeva pe la vreun furtun... fa o aerisire...

eu am scos caloriferul ca se fisurase rau... ca atare nu mai pierde deloc...
DaciaPower
QUOTE(tzepesch @ 23 Jun 2008, 19:16)
se colmata terostatul si nu mai deschide cum trebuie sau deloc... aici fierbi motorul
fie trage aer pe undeva pe la vreun furtun... fa o aerisire...

eu am scos caloriferul ca se fisurase rau... ca atare nu mai pierde deloc...
*


Aer cred ca trage pe la radiator, dupa cum am spus imi pierde putina apa, la cateva zile trebe sa completez (in functie de cat merg cu masina) dar nu cred ca e asta problema pt ca am mers cu ea mult timp asa si nu am avut probleme.
brigada_diverse
verifica termostatul (dupa 90 de grade, radiatorul trebuie swa se incalzeasca, deci furtunul gros care duce apa spre el sa fie fierbinte)

mergi fara termostat si vezi cum se comporta

apa in ulei sau viceversa? haleste apa?(alt loc decat prin scurgere)
DaciaPower
QUOTE(cristitranca @ 23 Jun 2008, 19:20)
verifica termostatul (dupa 90 de grade, radiatorul trebuie swa se incalzeasca, deci furtunul gros care duce apa spre el sa fie fierbinte)

mergi fara termostat si vezi cum se comporta

apa in ulei sau viceversa? haleste apa?(alt loc decat prin scurgere)
*


Am verificat si furtunul frige inclusiv radiatorul. O sa incerc sa scot termostatul sa vad cum se comporta, maine ma duc si lipesc si radiatorul.
Un prieten imi spuse ca ar fi garnitura de chiuloasa , dar nu vad ce legatura are.
Hacker
e o legatura foarte stransa. Apa nu iti mai circula prin canalele motorului ci se duce direct in baia de ulei. Deci practic nu mai ai racire.
os
Dupa rezolvare (si eu suspectez termostatul, in special daca defectiunea a survenit brusc) nu mai completa cu apa - in special nu cu apa de la robinet.

Foloseste si pe timp de vara amestecul de racire corect (apa distilata+antigel). Motive: antigelul mai unge si are efect anticoroziv; apa distilata nu contine saruri (cele mai neplacute sunt cele de calciu si de magneziu) care se pot depune prin motor ("piatra").
DaciaPower
QUOTE(os @ 23 Jun 2008, 20:08)
Dupa rezolvare (si eu suspectez termostatul, in special daca defectiunea a survenit brusc) nu mai completa cu apa - in special nu cu apa de la robinet.

Foloseste si pe timp de vara amestecul de racire corect (apa distilata+antigel). Motive: antigelul mai unge si are efect anticoroziv; apa distilata nu contine saruri (cele mai neplacute sunt cele de calciu si de magneziu) care se pot depune prin motor ("piatra").
*


Din pacate am completat cu apa de la robinet, nu avea sens sa dau bani pe antigel si apa distalat stiind ca se duce pe apa sambetei. Dupa ce rezolv cu radiatorul o sa pun antigel si apa distilata
brigada_diverse
semnele de garn de chiuloasa arsa:
apa in ulei sau viceversa
bea apa(si nu exista pierderi vizibile) si o scoate pe la esapament(condens)-fum alb

se schimba garnitura de chiuloasa....

daca nu, poate fi de la termostat, de la radiator sau pompa de apa. mai intai vezi fara termostat, apoi iti faci radiatorul...daca tot nu si nu....pompa e apa sau garn de chiuloasa...
Hacker
QUOTE
bea apa(si nu exista pierderi vizibile) si o scoate pe la esapament(condens)-fum alb


Vreau sa o vad si eu pe asta. Explica tu cum poate un motor cu apa in ulei sa scuipe apa pe toba. Oare segmenti de ce mai sunt, presiune de ce exista ?

Apa de pe toba e doar condens. ATAT.
argon
nu prin ulei neaparat, ci in camera de ardere, la imbinarea chiulasei.
baranga
QUOTE(cristitranca @ 23 Jun 2008, 21:04)
semnele de garn de chiuloasa arsa:
apa in ulei sau viceversa
*



apa in ulei SI viceversa wink.gif
DaciaPower
Ei bine problema persista sad.gif
Azi schimbai radiatoru (luat de la sh), dadui termostatu jos, aerisire facuta dar degeaba sad.gif




Edit: E posibil sa fie de la pompa de apa? C
e se poate strica la o pompa de apa?

Edit2: Acum imi sta temp ca in poza... un pic mai sus chiar
este ok sau e ceva neregula?
please help me sunt disperat sad.gif(
adrianne
Temperatura acolo e ok, nu e bine cand trece de zona hasurata, intrand pe rosu; din cate stiu, instalatia de racire este etansa, ceea ce inseamna ca si vasul de expansiune e la fel.
hordeagabriel
Eu cred ca te alarmezi degeaba. Esti sigur ca fierbe apa? Ti sa aprins becul ala de apa? La mine nu merge indicatorul de temperatura a apei ci doar becul dar si mie mi se incalzeste destul de tare apa dar cred ca e normal pe caldurile astea...Oricum bafta multa
ydaniel
daca tot ai avut probleme cu radiatorul,TREBUIA sa cumperi unu nou de sc romradiatoare brasov.
Hacker
La cum arat tu e ok temperatura la apa. Eu nu ma plang si apa imi ajunge si la 95 grade uneori. Deci daca nu fierbe apa acolo unde iti indica acul e bine.
argon
apa nu fierbe nici la 120 de grade daca circuitul de racire e cum ar trebui sa fie wink.gif
Hacker
Adica ? Vrei sa spui ca daca ai proportie de 50 - 50 / % antigel si apa la 120 g nu fierbe apa ?? In primul rand cum ai ajuns la 100 grade, chiar daca apa nu fierbe ( sa presupunem, poate cu un vas de expansiune presurizat ) motorului nu ii va face de loc bine. La 120 grade poti sa iti iei adio de la garnitura de chiloasa si poate si de la ceva motor. Parerea mea, corecteazama daca ma insel .
Adrian_Boy
Asa-mi arata si mie ceasul de la apa, am mers juma de ora prin soarele de ieri sad.gif

argon
nu conteaza atat proportia cat presurizarea, am ajuns peste 100 grade de multe ori(forja la deal), cu cat peste nu stiu, estimez 110-115, si nu a patit garnitura nici pe naiba. A..sa nu omit, toate astea dupa ce am pus borcan tip nou, de plastic cu gaura jos, si supapa functionala, borcanele alea de sticla cu supapa(capac) metalic nu functioneaza cum trebuie de cele mai multe ori. Inca ceva foarte important, NU se opreste motorul niciodata cand e peste 100 de grade, asa se duce garnitura, ci se lasa la ralanti cateva minute inainte de oprire.

Sa nu uitam ca foarte multi 'mecanici' recomanda lasarea capacului desfacut la borcan, niste cretini.
Hacker
Eu am borcan din ala sub presiune, din plastic cu gaura jos. Sunt curios daca fierbe. Astea noi nu au supapa ?
os
Regimul normal de functuinare este pe la 95 grade, cu cresteri (asa cum a subliniat argon) pina peste 100 grade. Mai mult: pentru mine "fierbe" inseamna asa: degajare puternica de vapori in masa lichidului, sub forma de bule. Daca nu observi fenomenul pe care tocmai l-am descris si daca temperatura se mentine in limite, stai linistit. Aceste valori trebuie sa se mentina __cu termostatul montat__.

Daca nu ma insel, avertizorul de temperatura (lampa rosie) se aprinde la berlina pe undeva pe la 105 grade. Cu alte cuvinte - pina acolo e inca OK.

Completare la cele spuse de argon despre oprirea motorului supraincalzit: din acelasi motiv ELV se monteaza astfel incit sa mai lucreze chiar dupa ce contactul a fost luat.
paulca
Ar putea fi si de la pompa de apa!!!! Eu am pus pompa noua anul trecut , dupa care am plins un an pe forum ca totusi se incalzeste prea tare apa. A fost o pompa no name facuta cine stie unde...
Acum in primavara am schimbat-o iar de data asta cu pompa default de la muma ei si pe caldura asta de acum nu s-a mai incalzit apa peste normal
ydaniel
daca iei pompa ia de sconicesti sau hepu. cool.gif
DaciaPower
Problema e ca a inceput dintr-o data sa se incalzeasca asa. nu stiu daca e de la caldura pt ca si inainte era cald si temp nu statea asa de sus. de asta m-am alarmat asa.
Mentionez ca pana sa schimb radiatorul temp era mult mai ridicata decat in poza (aproape de rosu)
Adrian_Boy
E bine sa-i faci si o curatarea cu otet ca pe vremuri, sau mai nou cu un 2+2 (restul scre pe ambalaj), o sa vezi cum o sa-ti iasa depunerile de pe sistemul de racire wink.gif
DaciaPower
QUOTE(Adrian_Boy @ 25 Jun 2008, 16:59)
E bine sa-i faci si o curatarea cu otet ca pe vremuri, sau mai nou cu un 2+2 (restul scre pe ambalaj), o sa vezi cum o sa-ti iasa depunerile de pe sistemul de racire wink.gif
*


Ce este 2+2, solutie pt curatat? biggrin.gif
N-am auzit de asa ceva. biggrin.gif
Imi poti da mai multe informatii te rog?
Hacker
Solutie de curatat radiator + sistemul de racire al blocului motor. Scrie pe el tot ce ai nevoie la modul cum se foloseste. Recomandat de mine sa il lasi mai mult decat scrie si chiar sa mergi cu el vreo 2 zile.
DaciaPower
oki, m-am lamurit... o sa incerc si eu.
Ce trebuie sa cer la magazin? solutie de curatat 2+2? sa nu ma fac de ras biggrin.gif
ydaniel
2+2 e o firma din sua care fabrica diverse produse auto.
DaciaPower
Am dat jos chiuloasa si ghici, garnitura la chiuloara era bucati, pompa de apa pierdea plus ca era putin gripata.
Dupa ce am schimbat toate astea temp continua sa creasca, nu la rosu, aproape de rosu.
Este normal sa creasca in halul asta sa nu ?
Stiu ca e cald afara dar, mi se pare exagerat.
Lamuriti-ma si pe mine ca sunt disperat. sad.gif
tzepesch
termostatul ti l-ai verificat? daca ai rezolvat cu garnitura si pompa, singura explicatie ar fi ca-ti trage pe la imbinare de furtune.... e posibil...
neajiji
"Am dat jos chiuloasa si ghici, garnitura la chiuloara era bucati, pompa de apa pierdea plus ca era putin gripata.
Dupa ce am schimbat toate astea temp continua sa creasca, nu la rosu, aproape de rosu. " Daca le-ai schimbat de ce iti mai faci probleme, e NORMAL sa fie mai mare temp lichidului de racire, e vara.
DaciaPower
Problema rezolvata, din punctul meu de vedere se poate inchide topicul smile.gif
Multumesc pt sfaturi tuturor !!!
Buyaka
Zi-ne si noua ce avu??? intrebare.gif
DaciaPower
QUOTE(Buyaka @ 1 Jul 2008, 13:27)
Zi-ne si noua ce avu??? intrebare.gif
*


Se blocase termostatul si s-a ars garnitura la chiuloasa.
Am schimbat garnitura la chiuloasa, pompa de apa(era un pic gripata) si am dat jos termostatul.
Scuze pt raspuns intarziat. tongue.gif


PS: urmeaza montarea unui electroventilator pt orice eventualitate icon_mrgreen.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.