Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme la instalatia de aprindere
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
radu_
salut, sper sa ma ajutati ca am o mica problema
Cu masina nu s-a mai circulat de vreo 2 luni ca a fost accidentata, acum ca am montat inapoi toate piesele,nu mai vrea sa porneasca, nu dau bujiile scanteie, da partea interesanta ii ca nici nu se uda, raman perfect uscate si roscate ca inainte cand mororu mergea,
ce parere aveti? poate sa fie ceva fire din bord ca, l-am dat jos sa scot aeroterma
neajiji
Bobina?
alinushy
avansu
djasu82
Verifica bobina daca iti asigura scantee dupa aceea condensatorul de pe delco , verifica distanta la platina . Adu pistonul nr.1 sus de tot crespunde cu semnul de pe volanta dupa aceea pui cheiile pe contact scorti fisa centrala de pe capacul de la delco si o pui langa carcasa masini dai de delcospre stanga si dupa aceea spre dreapta pana cand iti da scantee . Iei contactul pui fisa la loc pe capacul de la delco montezi bujai nr1 de la cilindru nr1 si pornesti motorul cu soc ar trebui sa o ia la sfert. Dupa 10 minute de functionare intervi usor asupra delcoului cu marirea avansului spre dreapta pana cand apar rateurile si il redusi usor spre stanga pana cand rateurile dispar.
radu_
multumesc mult pentru raspunsuri, voi mai investiga problema un pic inainte sa umblu la avavn pt ca, cu 2 saptamaini inainte de accident am dus masina la un meserias si mi-a regolat avansu cu lampa stoboscopica, masina mergea perfect, dar acum dupa 2 luni de pauza si fara sa umble cineva la ea nu mai vrea sa porneasca

referitor la bobina, am incercat alta si tot nu merge, plus ca am aprindere tranzistorizata si ledu din ea se aprinde can pun contactu, da bujiile nu dau scanteie, fisele sunt bune bujiile sunt bune,

totusi nu vi se pare ciudat sa nu se ude bujiile dupa jumate de ora de dat la cheie?ele sunt perfect uscate si roscate, benzina este ca am bagat 5 litrii, si am benzina si in carburator ca se vede cum sprituie
neajiji
O sa sune ca cam aiurea: pune-i o baterie mai mare cu care sa o pornesti, tin minte ca si eu acum 2 ani nu am pornit masina toata iarna si tot ma uitam la ea de ce nu pornea.
Minel
QUOTE(radu_ @ 29 Jun 2008, 02:45)

totusi nu vi se pare ciudat sa nu se ude bujiile dupa jumate de ora de dat la cheie?ele sunt perfect uscate si roscate, benzina este ca am bagat 5 litrii, si am benzina si in carburator ca se vede cum sprituie
*



Verifica daca mai ai carbunele a capacul delcou ... dry.gif
badboy_marius
care sunt simptomele unei bobine pe duca??
djasu82
Abia daca porneste motorul iar bobina se incinge rau la turarea motorului , inca o cauza ar fi scanteea rosiatica . O bobina buna nu trebuie sa se incinga trebuie sa asigure o scantee alba la 1.5cm fata de caroseria masini cand se probeaza. Eu va recomand la multi sa faceti rost de o bobina de inductie cu miez magnetic inchis cum sunt cele de tico avand scanteea alba la 2-3cm iar valoarea tensiuni e in jur la 35-45 kV. E o valoare aproape perfecta pentru a arde complet amestecul de combustibil.
badboy_marius
cele cu miez magnetic inchis arata altfel decat cele normale? sunt mai mari, mai mici...?, prin magazine am intrebat si nu au asa ceva, in schimb am vazut ceva la dezmambrari, o bobina neagra, mai mica si mai groasa, total diferita de una normala...
djasu82
sunt mai mici iar miezul magnetic e cadrul acela din metal care sta bobina pe el . La cele clasice au miezul deschis si e format din sarme de otel de 1-2mm . Randamentul e slab la cele cu miezul magnetic deschis fiindca energia e disipata pe la poli bobinei pe cand cel cu miezul magnetic inchis energia e concentrata si descarcata direct pe eletrodul central de la bobina avand randamentul cel mai bun.
user posted image e bobina de tico spre exemplu.
baranga
QUOTE(djasu82 @ 30 Jun 2008, 08:03)
O bobina buna nu trebuie sa se incinga trebuie sa asigure o scantee alba la 1.5cm fata de caroseria masini cand se probeaza.
*



eu am o bobina de Oltcit cu rezistenta,am legat-o astfel,firele care le aveam la + le-am legat pe amandoua pe rezistenta bobinei de Oltcit unde scrie "BAT" si firele care erau la -,le-am legat la "RUP";masina porneste sfert pe gaz si pe benzina,nu se incalzeste deloc,bujiile sunt caramizii,dar daca pun mana pe rezistenta,frige ca toti dracii rau;am firele legate asa de aprox 5000km si nu am avut nici o problema;de la ce sa se incinga asa rau rezistenta????
djasu82
Fiindca ai o cadere de tensiune pe rezistenta la o vlaoare de 2 v iar curentul care trece prin ea e de oridinul a 6,2 A amperi. E normal sa se inchinga problema e sa nu distruga platina . De obicei aceste bobine cu rezistenta aditionala se leaga impreuna cu o aprindere eletronica pentru protejarea platini si comutarea mult mai rapida a bobinei de inductie.
pavel_daniel
In cel mai rau caz ar trebui sa verifici si daca motorul tau se invsrteste.E posibil sa fie rupt lantul de distributie.Da jos capacul de delcou si invarte motorul,manual sau cu demarorul si vezi daca se roteste si luleaua.
radu_
am reusit sa o pornesc

sa verific daca invarte axu cu came a fost primu lucru care l-am facut cand am dus masina de la tinichigiu deoarece dupa accident mi s-a indoit un pic capacu de la distributie, si ii bine nu ii rupt lantu

la delcou nici nu m-am mai uitat ca a fost reglat mai demult si de atunci nu s-a mai umblat la el, desi am zis ca nu da scanteie bujiile, ele dau, da nu am vazut bine atunci, plus era bateria deja slabita

am chemat un prieten mecanic sa ma ajute si ne-am uitat la carburator, unde am gasit un jigler infundat, nu mai tin minte care, era in interior in cnc, benzina din carburator s-a evaporat dupa 2 luni
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.