Se dă: o zi liberă si un Logan 1,5 dci 65CP, 2 ani și jumătate, cam 28.000km.
Se cere: curățare EGR și conducte turbină.
Să începem: am pornit la drum de fapt cu ideea în cap de a curăța EGR-ul de eventuala mizerie care s-a depus acolo. Ca de obicei cum mi se întâmplă mie, lucrurile au stat cam altfel.
Scule necesare, inclusiv cele aduse apoi din casă: trusă de bituri Bosch, clește, clește papagal, set de chei torx cu cot, un ciocănel, lanternă, cheie inelară de 13, șurubelniță dreaptă, cheie tubulară de 13, pensulă, 2 cutii goale de smântână, diluant, pungă de gunoi, hârtie igienică, cârpă de șters, perie de spălat sticle furată de la mama și nu în ultimul rând voință cu carul.
Am început cu demontatul. Prima dată am dat deoparte capacul de la motor și am descoperit prima surpriză, imi lipsește un amortizor de cauciuc de tipul ăsta, poate imi spune cineva un cod și dacă pot să-l comand pe undeva:
Am scos furtunul de absorbție aer al motorului către carcasa filtrului de aer:
Am demontat cele 4 suruburi ale carcasei filtrului de aer:
colierul furtunului de admisie aer în turbină
mufa senzorului de presiune turbină, deși mai încolo am aflat că nu era nevoie, am demontat senzorul cu totul de pe carcasă:
ăsta este senzorul de temperatură aer, cu smoala de rigoare, i-am scos mufa:
29 Jun 2008, 15:42:
Acum putem vedea cum arată EGR-ul, apoi i-am scos cele 3 șuruburi și protecția de căldură:
Pentru cine vrea să vadă, avem și piese de VW AUDI pe Logan, reprezentând mufa EGR
29 Jun 2008, 15:49:
Ei și acum a început distracția, scoate Liviu EGR-ul dacă poți. Am tras eu de el în fel și chip, neam să iasă. Am chemat întăriri și am procedat așa: celălalt ținea ridicat de EGR și eu loveam ușor cu ciocănelul în buza de aluminiu, cu ciocănelul și cu o șurubelniță boantă în vârf. Spre mulțumirea mea, nimic nu a fost stricat:
asta este garnitura de metal, era să o scap și în canalizare
Așa arată EGR-ul demontat:
29 Jun 2008, 16:01:
Așa arată locul de unde am scos EGR-ul:
Văzând că EGR-ul nu prezintă mizerie exagerat de mare am zis să scot și furtunul de plastic al turbinei. Am început cu scoaterea furtunașului de presiune aer pentru valva de control a turbinei apoi am băgat de seamă că furtunul de presiune aer pentru senzorul turbinei e destul de înțepat datorită montării greșite în service, la revizie. Și putin ulei de turbină în mufa senzorului de temperatură aer nu are cum sa strice.
29 Jun 2008, 16:09:
Nici în furtunul de plastic nu am vazut mare lucru așa că mi-am băgat nasul și în țeava de aer către motor. Ei bine, aici m-am îngrozit. Mâzgă la greu formată din funiginea de la gazele de evacuare împreună cu uleiul scuipat de turbină. M-am hotărât pe loc să demontez tot traseul de admisie aer în motor și să-l curăț. E un șurub în partea stângă spate a țevii, 2 șuruburi la carcasa EGR și un colier de metal la furtunul de admisie gaze arse.
29 Jun 2008, 16:15:
Am scos foarte ușor țeava și carcasa EGR-ului. Au garnituri de cauciuc la îmbinări. A urmat o muncă grea de curățare cu hartie igienică, surubelniță. La urmă am băgat peria de spălat sticle împreună cu diluant și am făcut totul bec. Dar și acum mă dor mâinile. Din motive evidente nu am mai putut să fac poze multe, fiind singur atunci.
29 Jun 2008, 16:18:
După toată tevatura, am montat totul la loc. Așa ar trebui montat corect furtunul de cauciuc către senzorul de presiune turbină. Ma tem totuși că va trebui să comand altul, e foarte adânc înțepat.
În rest, peste 30.000 km mai fac o dată operațiunea dar mă gândesc serios cum să curăț și porțiunea de chiulasă către supapele de admisie. Probabil că pe la vreo 100k o să dau chiulasa jos.
Cam atât, enjoy.